Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v

Samat sanat kuin Scarleth totesi jo Lumi, stimulaation jälkeen munasarjat voivat olla suurentuneet tosi pitkään. Itselläni myös alkuraskauden ultrassa 8+5 todettiin niiden olevan yhä suurentuneet (eikä munasoluja kerätty todellakaan kymmenittäin).

Hurjan paljon onnea siis Lumi!
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Hei kaikille! Olen taustaillut pitkän aikaa ja seuraillut tilanteitanne. Onnea kaikille
plussanneille! :flower:Lohdutus myös pettyneille :hug:.

En tiedä pitäisikö minun enää edes kirjoittaa tänne, mutta nyt on pakko saada purkaa tunteita jossain paikassa ja ennenkin olen kirjoitellut vain tähän ketjuun. Pääsimme mieheni kanssa tänä syksynä julkiselle ja suunnitteilla oli suoraan IVF mahdollisimman nopeasti. Maanantaina piti aloittaa sumut ja vasta silloin sain viimeisimmän verikokeen tulokset, jotka olivat täysin musertavat. FSH niin korkea, ettei mitään toivoa onnistumisesta millään hoidoilla. :'( Lääkäri pyysi käymään vielä uudessa verikokeessa asian varmistamiseksi. En vain usko yhtään, että mistään tilapäisestä häikästä olisi kyse. :ashamed: Niinpä olen tässä kolmatta päivää vollottanut putkeen ja yrittänyt sisäistää, että tämä oli nyt tässä. Minä en voi saada enää lasta.

Miehelleni tämä on onneksi helpompaa ja ilman hänen tukeaan olisin varmaan tukehtunut itkuuni. Onneksi munulla on maailman ihanin aviomies, joka sanoi, ettei olisi voinut olla rakastumatta minuun , vaikka olisi tiennyt etukäteen, etten lapsia voi saada. En tiedä, miten minun pitäisi toimia, että tästä pääsen ylös. :ashamed:
 
Höpsötin: Nyt on sulle pakko sanoa, etta höps höps! Miten korkea FSH? Ensiksikin, arvo hyvinkin vaihtelee kuukaudesta toiseen. Toiseksi, korkea FSH toki osoittaa, etta munasarjojen toiminta on hidastumassa ja hiipumassa, mutta ei se viela aukottomasti sita sano, etteiko raskaaksi tuleminen onnistuisi. Kolmanneksi: jonkin verran FSH:aan voi joskus vaikuttaa ruokavaliolla ja akupunktiolla. Ja neljanneksi: jos lukema ei vain suostu alenemaan, luovutusmunasoluhoidoilla teilla viela olisi myos mahdollisuus...!

Mulle sanottiin myos julkisella puolella, ettei mitaan toivoa ja ruvetkaahan suoraan harkitsemaan luovutushoitoja. Tosin mun FSH oli tuolloin "vain" 12 - 15, eli toki myonnan, ettei superkorkea. Yksityisella puolella, jolla ei ole rahoitusongelmia, suhtaudutaan taas paljon valinpitamattomammin FSH-arvoihin. Ma kavin FSH-diagnoosini jalkeen ravintoterapeutilla ja akupuntiossa, ja vaikka oma FSH:ni ei puolessa vuodessa alentunutkaan, paasin alkamaan yksityisella IVF-hoidot ja nyt on 3. hoitokierros tuottanut positiivisen tuloksen (kop kop, vasta rv 5).

Sinun kannattaisi varmaan mittauttaa myos AMH-arvosi, niin saisit osviittaa siita, paljonko niita munasoluja on viela jaljella. Ei viela kirvesta kaivoon! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: Höpsötin
Minun FSH oli 23. Onko kellään nuo arvot heitelleet? Lähinnä itse valmistaudun siihen, että se arvo on seuraavassa mittauksessa vielä korkeampi. :ashamed: Kyllä me ollaan jo pohdittu tuota luovutettujen solujenkin mahdollisuutta.

Onnea vielä Lumi72 miljoonasti tuosta sinun plussasta!:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Toivottavasti kukaan ei pahastu, että tulin tänne odottajien puolelta lukemaan tuttujen kuulumisia sekä hieman myös kommentoimaan!

Burma, olen syvästi pahoillani siitä, että kaiken orastava ilon jälkeen sait kokea suurta surua :hug: Anna aikaa surulle ja itsellesi ja jatka matkaa eteenpäin, kun siltä tuntuu. Lähetänkin sinulla paljon voimia ja jaksamista :heart: Mitä tulee alkioiden sulatuksen onnistumiseen, niin itselläni kahden alkion sulatus onnistui (enempää tosin ei ollutkaan) eli itse ainakin yllätyin positiivisesti siitä, että ainakin omalla kohdallani sulatusten onnistumisprosentti oli 100, mitä en todellakaan olisi uskonut etukäteen. Pidän kaikki peukut ja varpaat pystyssä!

Lumi, aivan mahtavaa :) Megalomaaniset onnittelut plussasta! Pikkuiselle mitä parhainta kyydissä kulkemista ja äidille hyvää mieltä :heart: Hengessä ollaan mukana!
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Lääkäri antoi raskauskiellon siihen asti kunnes saadaan kilpirauhasen liikatoiminta rauhoittumaan ja saan lopettaa siihen annetun lääkityksen. :(
Joten epäilen että homma ei hoidu ennen seuraavaa suunnittelukäyntiä hormoniklinikalla.

No, asian hyvä puoli on siinä että osallani tuota raskauskieltoa on hyvin helppo noudattaa. Minun pitää vain olla menemättä hedelmöityshoitoihin.
 
Voi Sadana, olen pahoillani hoitojen viivästymisestä - mutta toisaalta on ehkä hyvä rauhoittua keskittymään nyt tuohon kilpirauhasongelmaan, eikö? Yritä olla ajattelematta hedelmöityshoitoja ja tee mahdollisimman paljon kivoja, virkistäviä asioita. :hug:

Kiitos, Kata ja Höpsötin. :heart: Mä olen lukenut enkkulaisilta Fertility Friends -sivuilta naisista, joiden FSH on heittelehtinyt n. välillä 12 - 25, ja kyllä yli 20:n arvollakin on vielä tultu raskaaksi - mutta omakohtaista kokemusta ei siis ole. Kirjoitin Vauva-lehden lapsettomuusfoorumiin tällä samalla nimimerkillä joskus piiitkän sepustuksen ravintoterapeuttini ohjeista, miten koettaa alentaa FSH:ta, odotas jos löytäisin linkin... Zita Westin ravinto-ohjeita raskautta yrittäville - Keskustelut - Vauva.fi Mun FSH-arvoa ei ole mitattu enää sen jälkeen, kun vaihdoin nykyiselle klinikalle, koska näiden mielestä arvo ei mitenkään yksiselitteisesti tarkoita, ettei omilla soluilla voi onnistua - mutta totta kai se on vaikeampaa, mitä korkeampi FSH on, ja jossain vaiheessa pitää miettiä, jatkaako rahan laittamista yksityisiin hoitoihin vai siirtyäkö luovutushoitoihin, jos siis tulosta ei tule parin ekan kerran jälkeen... Julkisella puolella ymmärrettävästi ei niinkään päästetä korkean FSH:n naisia edes yrittämään, kun tsäänssit ovat huonommat.

Eli mun asenne varmaan olisi, että jos vain on varaa, yrittäisin 1-2 hoitoa omilla soluillani hyvällä yksityisklinikalla, jolla on kokemusta vanhempien naisten hoidoista. Näistä kierroksista viisastuneena, JOS tulosta ei tule, sitten luovutushoitoihin julkiselle. Tarkista kuitenkin, montako julkisen puolen hoitoa on mahdollisuus saada, jos on jo yksityisen puolen hoitoja taustalla - ne taitavat vaikuttaa ainakin jossain päin Suomea.

Tsemppiä ja voimia kaikille! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Höpsötin
Tällä viikolla pitäisi monsuunien alkaa ja "pääsen" uuteen verikokeeseen. :|
En varmaan edes halua tietää, jos se on vielä edellistä korkeampi. Minulla stressi-, ahdistus- ja masennustaso on tosin niin korkealla, että hormonitoiminta ei varmasti ole mitenkään mielissään tilanteesta.
 
Höpsötin ja Sadana paljon voimia ja jaksuja teille kummallekin tilanteissanne.

Täällä testipäivä tänään ja tyylipuhdas nega. Taas. Hitsit. :( Olin niin toiveikas, kun oli vähän oloja oikeaan suuntaan.. Teen vielä aamulla testin ihan varmuuden vuoksi, mutta kyllä noin herkän testin olis pitänyt jo reagoida. Uusi yritys heti. Pakkasessa on yksi alkio jäljellä, joten kokeillaan nyt sekin heti kohta alkavaan kiertoon.

Lumille onnellista odotusta!!
 
Voi blaah, Aurora73. :( Mutta hyva asenne paalla - uutta kehiin vain! Toivottavasti tama pakkasukko nyt tarppaisi, tarttuisi ja takertuisi.

Kiitokset myos onnitteluista. Ihan seesteinen olo ei ole, silla hermoilen alkuraskausoireiden taydellista olemattomuutta. Rv. 7 pitaisi olla menossa (kai? Vielakaan en tajua, miten ne lasketaan) eika mitaan pahoinvointia... Torstaina on varhaisultra ja yritan jotenkin kestaa koossa siihen asti. Mies tulee onneksi pitamaan kadesta silta varalta, etta jotain on kuin onkin pielessa... Pelottaa.
 
Tsempit ja piiiiiiitkiä hermoja Lumi ultran odotteluun -- kaikki on varmasti hyvin! Tuuthan sitten kertomaan kuulumisia ultran jälkeen. :heart:

Täällä meneillään kp3, tänään soittelen lääkäriin tulevaa ultra-aikaa. En nyt vaan luovuta! Toivottavasti se pakkasessa oleva pahnan pohjimmainen selviää sulatuksesta, mikään loistoalkiohan se ei ilmeisesti ole, mutta hei, eihän sitä ikinä tiedä..

Mitäs muille kuuluu?
 
Heippa kaikille!

Kiitos kysymästä, Aurora73! Kävin maanantaina uusintaverikokeissa. Tulosta en vielä tiedä. Huomenna on lääkäri, joten siellä sitten kuulen tuomion. Olen pahimmasta synkkyyden suosta noussut ja hyväksynyt sen, että hoitoja ei minulle todennäköisesti voida nyt tehdä. Tosin olen lueskellut noita ulkomaalaisia palstoja ja nimenomaan tuosta korkeasta FSH:sta. Joitakin ihmeraskauksia korkeillakin arvoilla on tapahtunut ja FSH:ta on pystytty alentamaan vaihtoehtolääketieteen avulla, esim. akupunktion. Olen kuitenkin realistinen, enkä ihmeiden varaan tätä prosessia laskea. Tulen kertomaan huomenna kuulumiset lääkärikäynniltä.

Tsemppiä Lumi72 valtavasti sinulle huomiseen! :heart:
 
Heippa! Tulin tänne pitkästä aikaa kurkkimaan tämän pinon kuulumisia. Sopivasti kommentoimaan Lumin ultrastressiä :) Tuolla odotuspuolella juuri puhuttiin tästä, että lähes kaikilla "uusilla" on tuo ihan sama alkuvaiheen paniikki, joillain lievempänä ja joillain (esim lapsettomuus- ja keskenmenotaustaisilla) sitten vähän suurempana. Kaikki aivan samalla lailla ihmettelee oireettomuuttaan ja panikoi oireiden puuttumista tai vaihtelemista ja stressaa ekaa ultraa jne. Näin minäkin tein, lukuisia postauksia olen paniikkipäissäni tuolla odotuspuolella tästä kirjoittanut :) Ja sitten heti jostain tupsahtaa ne kymmenen pidemmällä olijaa, jotka vastaa että hei ei hätää, noin se meni mullakin ja ei se vauva sieltä mahasta minnekään katoa :) Tottakai mikään ei ole ihan varmaa missään vaiheessa eikä ainakaan alussa ennen kuin on nähty että alkio on oikeassa paikassa ja syke löytyy, mutta pointti tässä nyt oli se, että oireista ja oireettomuudesta ei ainakaan pysty päättelemään mitään. Mulla katosi alussa oireet ainakin viikoksi lähes kokonaan, mutta voin "lohduttaa" että kyllä niitä sitten ehtii myöhemmin tulla ihan täysilaidallinen :D Tässä kun on 7-8 viikkoa lähinnä ollut 24/7 -krapulafiiliksissä ja mitään muuta ei jaksa tehdä kuin nukkua, niin vaikkei valittaa saisikaan niin välillä kyllä mielessä käväisee, että missäs se energinen keskiraskausaika nyt oikein luuraakaan.... Toivotaan siis että siellä ultrassa on kaikki hyvin niinkuin varmaan onkin, niin sitten voi vähän huo'ahtaa! Onhan ne alkuviikot pitkiä ja piinaavia, 12-viikolle pääsyä odottaa kuin kuuta nousevaa ja aina keksii uutta hermoiltavaa :)

Lumille vielä; tuohon raskausviikkojen laskemiseen yksi hyvä laskuri näissä hoitoalkuisissa raskauksissa on tämä: Laskettu aika -raskauslaskuri
Siihen voi siis syöttää hedelmöittymispäivän, joka IVF-tapauksessa on punktiopäivää seuraava päivä. Eli täppää "Laske hedelmöitysajankohdan mukaan" -vaihtoehto päälle ja anna päiväyskenttiin punktiota seuraava päivä, sitten klikkaat "Laske", niin näet lasketun aikasi sekä siellä viikkolistauksen keskellä oman rv:si juuri nyt, tyyliin "Olet nyt 13 viikkoa 5 päivää raskaana". Mulla neuvola laski aluksi sitkeästi viikkoja viimeisten kuukautisten alkupäivän mukaan, mutta sitten äitiyspolilla viralliset rv:t laitettiin tuon hedelmöittymispäivän mukaan ja niin olen itsekin alusta asti viikot laskenut. Ultrissahan ne sitten tarkentaa noita viikkoja kyllä.

Höpsöttimelle paljon voimia, melko vakava tilanne mutta toivotaan että nykylääketieteellä on siihen olemassa jokin ratkaisu, jota edes kannattaa yrittää. Ihmeitä olen nähnyt ihan lähipiirissäkin; ystävällä yritettiin IVF:ää kahdesti tuloksetta, hän ei reagoinut mihinkään lääkityksiin eli stimulaatiolla ei saatu mitään kasvamaan. En muista oliko hänellä taustalla noita FSH-ongelmia, mutta yhtä kaikki homma oli jo lähestulkoon tuomittu toivottomaksi. No sitten yksi lääkäri halusi vielä kokeilla jotain erilaista systeemiä, jonka seurauksena ystävä odottaa nyt onnellisesti kaksosia ja laskettu aikakin kivasti ihan muutamaa päivää mun jälkeen. En halua kuulostaa naiivilta, mutta halusin sanoa että joskus lääkityksen säädöillä tai muilla vippaskonsteilla voidaan oikeasti saada yllättäviäkin vasteita aikaan.

Viikot on jonnekin humahtaneet ja täällä tulee "jo" rv 14 ylihuomenna täyteen. Sikiöseulonnoista (nt-ultra ja veriseula) päästiin läpi puhtain paperein joten yksi kivi taas putosi sydämeltä. Mahassa on jo sellainen kumpare, että sen maisemointi huomaamattomaksi ei varmaan enää viikkoa-paria pidempään onnistu mitenkään. Tätä pinoa muistelen aina lämmöllä ja käyn tasaiseen tahtiin salaa lukemassa teidän juttuja :) Toivon kaikille pikaista plussautumista ja ihanaa joulun odotusta!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sadana ja Lumi72
Ihana, ihana Scarleth! Kiitos kun jaksoit taas tulla tänne mua rauhoittelemaan. :heart: :heart: :heart:

Kiitos tuosta raskauslaskurista! Joo, mua on nähtävästi hämmentänyt se, että Suomessa ja Englannissa tuo(kin) lasketaan eri tavalla: Suomessa puhutaan seitsemännestä viikosta (eli 6 täyttä viikkoa takana), kun taas täällä puheena on "week 6 + 0 days" eli lasketaan täysiä viikkoja... Ilmankos menee pää sekaisin. Mutta suomeksi laskettuna huomenna alkaa siis 8. rv (enkuksi 'week 7+0') ja laskettu aika olisi 4.7.2013. :)

Ei tämä hermostus tästä mihinkään katoa, mutta eipähän tarvi kauaa enää kärsiä - siis juuri tätä hermoilua, kohta voin varmaan aloittaa seuraavan asteen paniikin... ;) Onneksi pikkuhiljaa alan uskoa, että oireettomia alkuraskauksiakin on ollut. Tulen tiedottamaan, kunhan huomenna illansuussa pääsen taas nettiin.

Höpsöttimelle halaus: :hug: Toivottavasti saat jostain toivoa yrittää alentaa FSH:ta, ja se onnistuisi... Tai löytäisit rohkeamman lääkärin, joka antaisi yrittää hoitoa noillakin luvuilla. Tai saisit jotenkin pääsi tyhjättyä, stressit tasattua ja, avot, se olikin se ihmelääke, joka just sulla alentaa FSH:ta. Ja voi kun saisit huomenna parempia uutisia!! Tule sit joko kertomaan.

Tsemppiä ja voimia kaikille muillekin!
 
Kyllä siellä ultrassa tänään joku elossa oli. :) En mä niistä harmaista kiekuroista mitään ymmärtänyt, mutta sonografi oli sitä mieltä, että on, on, sikiöpussi on ja sydän sykkii, joten mikäs mä olen muuta väittämään. ;)

Papu oli 8-millinen, joka vastaisi raskausviikkoja 6+6 ja sekin oli kuulemma ihan OK, koska noin nuorina siirretyistä (=2-päiväinen) ei aina tiedä tarkalleen, minä päivänä ne kiinnittyvät ja siksi mitat voi heittää muutamallakin päivällä.

Me oltiin salaa tietysti haaveiltu, että toinenkin alkio olisi jaksanut sinnitellä, mutta ei sentään. Mutta hyvä varmasti näin: vähemmän riskaabeli raskaus ja kaikki helpompaa muutenkin, kun on vain yksi kyydissä. Vaikka olisihan se silti ollut ihana ajatus, kaksoset...

Nyt seuraava jännityksenaihe on, että ultra paljasti myös kohdun seinään kasvaneen sidekudoskasvaimen... Tai siis mikä 'fibroid' mahtaakaan olla suomeksi. 7x5-senttinen, ei sonografin mielestä huolestuttava eikä pitäisi vaikeuttaa raskautta. Arvatkaa vain, uskonko! Ystäväni sai keskenmenon moisen fibroidin takia - tosin myönnettäköön, että hänellä se oli paljon isompi. Mutta raskaushormonit kuulemma myös kasvattavat kasvainta... Apuah...!

Mutta silti: tänään on hyvä päivä. :) Toivottavasti on ollut kaikilla teillä muillakin. :heart:
 
Onnea Lumi72, valtavasti!:heart:

Minun tilanteeni oli lääkärissä sellainen kun ajattelinkin. FSH oli laskenut vain hiukan, joten hoidot loppui julkisella tähän. Minulla aikanaan ollut munajohtimen kiertymä on lakkauttanut kokonaan toisen munasarjan toiminnan ja toinenkaan ei sitten enää kuulemma pelitä kunnolla:(

Lääkäri suositteli meille lämpimästi siirtymään lahjasoluhoitoihin, jota olemme kyllä pohtineet jo valmiiksikin. Teimme jo päätökseen, että nillä jatketaan.

Otin jo yhteyttä yksityiseen klinikkaan ja hoitaja siellä vastasi. Kuulemma luovuttajatilanne on siellä hyvä:) Varsinaisia jonoja ei ole. Tietenkin sopivan luovuttajan valitsemisessa ja aikataulujen sovittamisessa menee jonkun verran aikaa, mutta arviolta ensi vuoden alusta olisi jo mahdollista aloittaa. Hän kuitenkin halusi vielä lääkärinkin soittavan minulle, joka soittikin äsken. No.................lääkäri, jolla muuten kävimme lapsettomuustutkimuksissa viime keväänä, kannusti sitten yrittämään vielä omilla soluilla:confused: Minun toimiva munasarja oli keväällä ultrassa kuulemma niin tuottoisan oloinen, että kannattaisi vielä yrittää omilla, jos se munasarja näyttää nyt vielä samalta. Tämä lääkäri ei pitänyt FSH arvoa merkittävänä. Julkisella minua ei ultrattu ollenkaan. Viime keväänä taas FSH.ta ei mitattu ollenkaan.:O

Nyt minä menen sinne yksityiselle ultraan ensi torstaina. No aikamoista vuoristorataa tämä hoidon suunnittelu. Olen aika lailla pää pyörällä. Rahanmenoa tämä kuitenkin tietää, kun yksityisellä jatketaan. Tietenkin, jos onnistumista tulee, niin rahanmeno ei haittaa. Meinaan ainakin pyytää DHEA-kuurin tältä yksityiseltä ja yritän varmaan päästä akupunktioonkin.

Huh huh, että tämmöistä täällä.:popcorn:
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Höpsötin - no jo on vuoristorataa tosiaan! Mutta kiva, kun lääkärisi totesi sen saman kuin mitä mäkin sanoin: kaikkien mielestä FSH ei ole mitenkään ratkaiseva tekijä. Saanko udella, minkä FSH-arvon nyt sait?

Ihanaa, ettei klinikallanne ole luovutusmunasolujonoja, aivan mahtavaa! Varmasti vähentää stressiä, ja sähän jo tiedätkin, mitä se sitten taas vähentää... ;)

DHEA:ta suosittelen lämpimästi, ja myös ubikinonia (jättiannoksia, 600mg päivässä, jos sitä Suomesta voi tuollaisina mega-annoksina saada). Olen ihan satavarma, että niitä saa kiittää mun paremmista munasoluista ja koko plussasta tällä kierroksella.

Ihan tolkuttomasti onnea ja tsemppiä sinulle!! :heart:
 
Ihania ultrauutisia, Lumi!! Onnea, onnea! Ja sykekin näkyi...ihanaa. :heart: Joo, eipä kai ne huolet tai jännäyksenaiheet siihen positiiviseen testiin tai ekaan ultraan lopu, taitaa olla loppuiän tila, mutta silti toivottelen sulle rauhallista mieltä ja ihanaa odotusaikaa! :) Ootko edelleen kokonaan oireeton vai onko olotiloja ilmaantunut?

Höpsötin, sulla onkin ollut melkoiset ajat. Mutta siis mahtavaa, että kokeilette vielä omillakin soluilla! Ja niinkuin Lumikin tuossa totesi, se on hieno juttu ettei sun klinikalla ole jonoa luovutettuihin soluihin, jos tarvetta niille on. Meille sanottiin, että keskimäärin 6kk tarvitsee odotella. Tsempit sulle!

Täällä napsitaan nyt sitten sitä kortisonia (kiitti Lumi vinkistä!) ja aspiriinia perjantain ultraa odotellessa. Ensi viikolla kaikki varpaat ja sormet ristiin sen pikkualkion puolesta, että selviäisi sulatuksesta..
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
(<Jenksula) liittyisköhän sitä taasen tähän ketjuun. Eli haippa svaan kaikille uusille niinkuin vanhoillekin joiden ei edes kuuluis olla täällä vaan tuolla odotuspuolella masuja kasvattamassa :)
Ei oo oikein jaksanu käydä mitään lukemassa. Nyt kun pikaselailin niin täällähän on tainnu tulla plussia ihan kivasti, Onnea!! :heart:
Meillä ei ylläripylläri kaikki menny taaskaan niinkuin trömsössä. Heinäkuisen keskenmenon/kaavinnan jälkeen odotettiin ja odotettiin ja odotettiinettä kaikki normalisoituis. Söin teroluteja mutta siltikään vuoto ei loppunu. Jatku aina vaan millon enemmän millon vähemmän. Lopulta syyskuussa palo käämi ja jotain oli tehtävä. Pääsin tähystykseen/kaavintaan ja kappas, siellähän oli vielä yli desi istukkaa. No arvashan sen kun keskeytysyön kaapija oli mies:p
No kaikesta huolimatta tilanne on nyt sellanen, että tiistaina jos sulatus onnistuu ois edessä 1.ICSI:n 3.PAS. Vähän kyllä vetää mieltä matalaks kun testipäivä taitaa sattua itsenäisyyspäivän tienoille joka ois ollu kaksosten LA.
 
Heipähei kanssasisaret! :wave:

Nyt on lääkärillä yksityisellä käyty ja ultrattu. Kyllä siellä ainokaisessa toimivassa munasarjassa oli elämää, joskin pikkurakkuloita näkyi pari vähemmän kuin viime keväänä. Johtofolli oli 16 mm ja limis 11 mm, nyt oli kp 14. Lääkäri oli sitä mieltä, että kannattaa yrittää omilla soluilla. Riskihän tuossa on, ettei soluja tule kovin paljon, kun vain toinen munasarja toimii ja muutenkin on vähän häikkää. Meidän IVF kierros olisi tarkoitus alkaa tammikuun alussa lyhyellä kaavalla.

Sain lääkäriltä sen DHEA-reseptin ja aloin oitis niitä popsimaan.:D
 
Heippa kaikki!

Täällä jännäillään huomista, kun meidän viimeinen alkio sulatetaan....oi kun se nyt selviäisi ja päästäs siirtoon. Pahnan pohjimmainen. :heart:

Peukut sulle Tammuska!

Mites Tähtitomu, onnistuko sulatus..? Toivottavasti. Sulla on ollut rankkoja juttuja käytävänä läpi, parhainta onnea PASsiin!

Hyvää viikonloppua naiset!! :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Höpsötin
Aurora73, voi harmitus ettei teidän pakkasnenä selvinny :hug: Mukava kuitenkin, että katse on jo seuraavaan koitokseen :)

Meillä molemmat alkiot selvis. olivat siis 5 päivän ikäisiä ja molempia viljeltiin vuorokausi pakasesta oton jälkeen. 100% alkio siirrettiin tiistaina kyytiin ja toinen laitettiin takas pakkaseen. Tässä on kyllä aika hanskat tiskissä olo jo valmiiks, vaikka nyt jo kyllä äklöttää, mutta sen lasken tämän keuhkot pois yskän piikkiin. Vielä pitäis yli viikko piinailla mutta arvatkaapa jaksanko :D
 
Tervehdys Naiset!

Kovin on ollut hiljainen joulukuu tällä palstalla -- itselläkin loppuvuoden rutistus töissä ja joulutouhut siihen päälle, joten aika on ollut kortilla.

Halusin toivotella kaikille mahdollisimman hyvää, parempaa ja ihanaa vuotta 2013!! :heart: Toivokaamme, että kaikki negat muuttuvat plussiksi tulevana vuotena! Uusin voimin eteenpäin.

Oi kun toivoisin, että Tähtitomulla ja Tammuskalla olisi iloisia uutisia..? Höpsöttimelle tsempit tammikuun (?) IVF touhuihin!

Voimia ja tsemppiä ihan kaikille,
toivottelee Aurora
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72

Yhteistyössä