Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v

Tervetuloa uusille, hiljaista se on tässäkin pinossa. Onhan se kyllä niinkin, kun mitään ei tapahdu, niin ei tule itsekään kirjoitettua.

Rosaliini, joko oot testannut?

Rouva P, ei mullekaan noista hormoneista tule mitään sivuvaikutuksia. Luget on ainoat, josta jotain tulee. Että ei kait siitä kannata olla huolissaan. Toivottavasti pääset vielä keväällä uuteen ICSIiin, mä odottelen pääseväni PASiin. Pianhan siellä pukkaa nimittäin se kesätauko taas jo päälle :mad:

Juuli, toivotaan, että se juna kumminkin pysyy raiteilla :saint:

Nyysy, kuulostaa niin tutulta ”koko elämä ilman ehkäisyä”. Surullista, mutta totta. Mulla on alkukierron ultrassa ollut 3 – 4 alkufollia / puoli. Dheasta osaan sanoa vain sen, että ekassa hoidossa saatiin 4 solua, jotka oli roskaa ja dhea – kuurin jälkeen 7 solua, joista saatiin 6 alkiota jopa pakkaseen. Toki muillakin lääkkeillä saattoi olla vaikutusta.

Burma, olen pahoillani keskenmenosta. Se on niin pirullisen ikävää, kun tämän raskaan taipaleen jälkeen ensin annetaan ja sitten otetaan pois :(. Joko uusi kierto on alkanut?
 
Heippa! Kiva, että google johdatti mut tänne. Mun olis varmaan kohteliasta kertoa omalta tontilta jotain. Olen siis 37 ja mieheni 34, vallan selittämättömät. Ehkäisy jätetty unholaan aamenen jälkeen 2005, minun terveyskommellusten jälkeen vasta nyt 2012 syksyllä otettu kunnallisella asiaksi tämä vauvahaave. (Vuosia etsitty syy oli kasvain pirulainen, joka leikattu nyt pois ja lupa lisääntyä saatiin 2012 alkuvuodesta.)
Loppuvuoden 2012 käytettiin clomeja ja lugeja, nyt tunti sitten ekaa kertaa pistimme kotilabran pystyyn ja piikitimme ekan menopurin 75 yksiköllä. Huh, olipa jännää! Tähtäimessä siis tässä kierrossa eka inssi. Ja tunnustan että olen ihan pihalla mitä tässä vielä edessä on! No yks juttu kerrallaan ja kaikki kivet käännetään, niin pitkään kuin vaan jaksamme. Hienoa kuitenkin jos te muutkin "vanhemmat" jotka haluatte vanhemmiksi olette täällä seurana!
 
Hiskias - kiitos tervetulotoivotuksista. :) Toivotaan tosiaan, että uuteen icsiin päästään vielä nyt keväällä. Eihän mulle tullut tuo kesätauko taas mieleenkään. Millos ne jo aloittaa tauon?

Mulla oli myös 3 alkufollia per puoli ekassa ultrassa ennen hoitojen aloittamista. DHEAlla ja nk. flare up -kaavalla (pitkän ja lyhyen välistä kai) saatiin 13 follia, joissa 12 munasolua ja 6 kypsää. Näistä tosin tuli vain se yksi alkio... :( Toivottavasti seuraava olisi vähän "tuottoisampi" kierros.

Kimakka75 - Tervetuloa mukaan mun puolesta! Olen itsekin uusi tällä palstalla. Seuraa tässä kaipaa itse kukin tämän asian kanssa. On niin paljon helpompi keskustella sellaisten ihmisten kanssa, jotka kokevat saman. Tsemppiä inssiin!
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista myös kaikille!
Piinapäivät päättyi tänään ja testi näyttää positiivista... Pää on pyörällä kaikesta, olo on sekä onnellinen, että pelokas.
Munasarjat kipeenä, oiskohan lievää hyperiä, kun kipuilevat siihen malliin ja maha turvoksissa.
Mutta, kuitenkin tunti tunnilta mennään eteenpäin, yrittäen elää vain tässä hetkessä.
Voimia ja Onnea kaikille palstoilla oleville ja sitä lukeville yrityksiimme!
 
Hei, päätin palata takaisin tänne, tauko oli pitkä kun tuntui ettei tutkimukset käynisty kunnolla
ja tuntui vaikealta kirjoittaa tänne, kun ei mitään uutta ollut. :wave:

Paljon onnea plussanneille. :flower:
Ja pahoittelut menettäneille. :hug:

Perustutkimuksia on tehty omassa tk:ssa, munasarjat ja kohtu pitäisi olla ihan kunnossa ja
ovulaatio pitäisi tapahtua.
Miehellä on ensimmäisen siemennestenäytteen perusteella Oligoazenoospermia, joka tosin saattaa johtua
näytteen kylmettymisestä, joten uusi näyte annettava suoraan kyssillä.
Ja miun käytävä viellä FSH- testissä, sen jälkeen lähete kyssiin tarkempiin tutkimuksiin ja
hoitoon.
 
Viimeksi muokattu:
Olis huippukiva saada hiukan meininkiä tähän ketjuun, mukava siis Kais jos palaat paikalle. Ja ihana oli lukaista Rosaliinin positiivinen terveinen. Kiitos myös Rouva P tervetulotoivotuksista. :)
Itse menen perjantaina ultraan, saapa nähdä miten tämä Menopur päivittelyä on saanut tulosta aikaan. Toivon, että saan muutenkin lisää tietoa tästä alkaneesta talkoosta silloin. Erehdyin lukemaan inseminaation tuloksista kirjoituksia, vaikka pyhästi vannoin pysyväni poissa minkään ennusteiden lähettyviltä. No, yksilöitä tässä ollaan kuitenkin kaikki...
 
Viimeksi muokattu:
Kimakka75 :wave:
Palaan kyllä ketjuun, saa nähdä miten tässä edetään.
Tsemppiä siulle. :)
 
Viimeksi muokattu:
Rosaliini, onnea :heart:

Kimakka, tulehan kertomaan huomiset ultrakuulumiset =)

Rouva P, taidettiin olla samalla ”kaavalla” liikkeellä. Harmi kun sun alkiosaalis jäi silti noin vähiin, oliko sulla minkä pituinen viljely? Entä mitkä lääkkeet? En mäkään nyt riemusta hypi, vaikka siellä pakkasessa jotain onkin. Niille ehdittiin tehdä vain 2 päivän viljely, joten yhtään ei tiedetä, millaista karsintaa olisi ollut esim. 3 päivän viljelyssä. Se kesätauko alkanee toukokuun lopulla.

Näyttääkin siltä, että seuraavasta kierrosta mennään lääkkeettömään pasiin tai siis jos mennään, kun eihän sitä tiedä, minä päivänä se ovistesti sitten näyttää plussaa. Viikonloppuna kun ei mitään siirrellä ja sitten reissuakin pukkaa, joten jos oikein huono tuuri käy, niin menee hutiin senkin takia. Kuulemma aina kannattaa yrittää, jos vaikka osuisi kohdilleen kaikki osat ja siirtoon asti päästään :D
 
Hei

Sopiiko ängetä seuraan? En ole ennen palstaillut; mulla oli jo tossa rekisteröitymisessä omat taisteluni :) ..kaikenlaisia tahattomia etiketti virheitä saattaa siis tupsahella. Tähän saakka olen pärjäillyt pelkästään lueskelemalla muiden kokemuksista, mutta nyt tuntuu että kaipaisi jo paikkaa johon "tilittää" omia olojaan.
Kaveripiirissä kun kaikilla tuntuu olevan onni raskautua luonnollisesti, ja vertaistukea kaipaisin.

Pari vuotta sitten ylitty dramaattinen 35v ikäraja, mieheni löysin yli kolmikymppisenä ja vauva olisi saanut/voinut tulla viimesen 4vuoden ajan, joista reipas vuosi yritettiin "tosissaan". vaan ei. Iän lisäksi on vaivaa ja vikaa; eli myooma löytyy, pitkulainen kohtu, sekä pahimpana tuo endo, joka on tukkinut toisen torven ja aiheuttaa koko kierron ajan kipuja.. Tähystystä ei ole tehty, vaan naistenpolilta komensivat suoraan hoitoihin, koska munasarjoista ei löydy ultrassa endometrioomia, ja leikkaus voisi vahingoittaa lisää yms..

Ensimmäinen IVF takana, rakkuloita tuli nihkiästä, soluja 7, jotka kaikki hedelmöitty. Ja se oli hyvä uutinen, ja onneton ajattelinkin, että jospa laatu korvais sen mikä määrässä menetetään. Väärin ajateltu. Yksi oli kelvollinen, muut roskaa. :( pakkaseen ei siis yhtään.
Nyt se yksi raukka on kyytissä, mutta odotukset on hyvin ohkaset. Enemmän vielä hirvittää se, että onko mun endo+ikä pilannu jo solut niin ettei ne voi tulevassakaan hoidossa jakautua oikein.

Kyytiläinenkään ei mitään top- luokkaa ole.. onko muilla kokemuksia huonosta jakautumisesta? ja miten lääkärit on siihen suhtautuneet?
 
Jes! Täällä on meininkiä. Kiva Endo_loinen että tulit mukaan kirjailemaan.
On tämä kummaa hommaa, kun hoidot voivat alusta saakka mennä niin eri tavoilla. Tajuan toki, että kullakin on omat kommelluksia. Aika temppuilijoita saa noi lääkärit olla. Vielä en itse ole niin perillä, että osaisin jotain erityistä kysellä tai ehdotella noille lääkäreille. Olen vain huomannut että niin moni on saanut/joutunut tekemään. No tässäpä opitaan koko ajan.
Jep, tänään ultrassa kuulin että oikealla oli yksi ainoa 18 mm folli keikkumassa, vasemmalla toinen 12 mm. En saanut oikein tolkkua lääkäriltä, oliko se hyvä vai huono juttu.
Jokatapauksessa tässä nyt kaksi iltaa vielä Menopurin ja sit sunnuntai-iltana irrotuspiikki. Olikohan se Pregnyl, no huomenna apteekissa se taas selviää, tänä e-reseptien aikana. :) Tiistaina onkin sitten eka inssi luvassa. Että näin tässä mennään.
Mies oli hyvin tyytyväinen että pääsee työreissullensa sittenkin, kunhan on aamusella hoitanut oman osuutensa labran tähtien haltuun. :D
 
Viimeksi muokattu:
Hiskias niin kauhealta kuin saatan kuulostaakin mutta tällä hetkellä en ole pahoillani keskenmenosta koska kaikkien näiden vuosien ja kaikkien negatiivisien tulosten jälkeen oli mahdollista saada raskaus aikaiseksi. Ehkä siis voin vielä joskus päästä maaliin asti.:)

Nyt siis edessä lääkkeellinen PAS jos vaan toveri selviää sulatuksesta. Maanantaina saa sit tietää siirtopäivän joka varmaan on ensi viikon to tai pe. Sitä jännittäessä!
 
Tsemppiä teille. :)

Meillä olis ensimmäinen käynti kyssillä huuhtikuun lopulla, mutta pitäis siirtää tuota aikaa
alkukuulle, sopis paremmin meille.
Pelottaa vähän noi kyssin tutkimukset / hoidot, miten ne edistyy ja miten niitä jaksaa.

Huomenna käyn FSH- testissä omassa tk:ssa.
 
Se on sitten eka inssi takana. Ei ollu mikään läpimiellyttävä kokemus, mutta syy on varmaan ihan oma. Mun kohdunkaula tuntuu olevan umpikiero tämänpäiväisen ja aukiolotutkimuksen perusteella. Oliko se nyt ihme jollei lääkärikään tökkimällä pääse siitä sisälle, ettei luonnostaan simpat sinne löydä :LOL:! Siinä oli jos jotain työkalua käytössä :D ja lisäsi mä olin ottanut oikein kirjaimellisesti sen, että rakko tulee olla täynnä tutkimukseen tultaessa. Kuudesta puoliyhdeksään join vettä ja pari kuppia kahvia... no olipa olo! Ne varmaan ihmetteli mikä pöhkö tämä potilas on kun en osannu kuin naureskella koko käynnin ajan. Passittavat mut varmaan pian eri osastolle!
Siellä se simppa-armeija nyt sitten odottelee tekemistä. Kumma juttu oli ettei ne ultranneet laisinkaan että mitä siellä näkyy... no nyt sitte pari viikkoa odotellaan ja hermoillaan.
Mitäs teille muille kuuluu?
 
Viimeksi muokattu:
Endo_loinen, tervetuloa. Joku on joskus jossain pinossa kertonut, että ensimmäisien päivien ongelmat hedelmöityksen jälkeen johtuvat munasolun laadusta ja sen jälkeen siittiöistä. Että ehkä se jakautuminenkin menee tuohon munasoluongelmapinoon. Tsemppiä kuitenkin piinapäiviin, ei siihen raskautumiseen aina mitään priima-alkioita tarvita =)

Burma, selvisikö sulle siirtopäivä? Mitkä lääkkeet sulla on käytössä tähän pasiin?

Kais, tsemppiä odotteluun. Hoidot ovat raskaita, kun on elettävä koko ajan kalenterin ja aikataukujen mukaan. Eniten ehkä itseäni rassaa jatkuva odottelu, kun olen luonteeltani sellainen, että hetikaikkinyt ja sitten seuraavaan vaiheeseen. Itse olen pärjännyt niin, etten ole antanut lapsettomuudelle enää viime aikoina "ylivaltaa". Käytännössä se tarkoittaa sitä, että elämässä pitää olla muutakin kuin vain nämä hoidot. Helppoa se ei ole, mutta kannattaa yrittää pitää realismi mukana toivon rinnalla :)

Kimakka, kärsivällisyyttä piinapäiviin. Tiedän tuon "rakkotäynnä" fiiliksen, kun viimeksi siirrossa mulla oli sama homma ja ainoa mitä pystyin ajattelemaan oli, että vauhtia siihen siirtoon, mun on pakko päästä vessaan. Ne yritti mulle sanoa, että kato tosta ruudulta kuinka se alkio menee sinne kohtuun, mutta en hädältäni pysynyt keskittymään kuin pidättelyyn. Onneksi mulla kohdunkaula on ilmeisen "suora" kun siirto on kummallakin kerralla käynyt aika helposti :p
 
kimakka:LOL:

hiskias näillä näkymin siirto onkin vasta ens maanantaina. Mulla tässä hoidossa zumenonin tilalla estradot laastari ja huomenna pitäis aloittaa sit lugesteronin kanssa leikkiminen... Jee! En tiedä miksi nyt laastarit kun eivät nuo lääkärit Tayssissa oikein mitään ylimääräistä kerro... Ja varsinkin kun lääkäri tällä kertaa puhui huonoa suomea...:confused:

rosaliini onnea plussasta:heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hiskias: Juu sitähän minä itsekin epäilen, että munasoluissa on vikaavikaa. Kaikki syyttävät sormet osoittaa tällä hetkellä tähän suuntaan tämän lapsettomuusongelman äärellä. Niin se vain on. :(

Onko kenelläkään endolaisella kokemuksia näistä hoidoista; lähinnä mietin, että onko mahikset tässä pp4-pp5 vaiheilla jo mennyt, kun selkeesti tuntuu endokipuja ihan samalla tavalla kun missä tahansa normi(=nega)kierrossa?

Mua on vaivannut nämä endokivut läpi tämän hoitorumban muutenkin, mutta nyt on kaikin puolin jo sellaiset fiilikset että kohta lorahtaa.
Minä en käsitä miten ikimaailmassa pääsisin edes siihen viralliseen testipäivään, joka on mulle merkattu 17.3!!! järjetöntä..

Mitenkä pian voisi kuvitella pääsevänsä seuraavaan hoitoon (meillä kun pakkaseen ei saatu mitään). Tässä paljastuu mun inho-realismi; ei vielä lopputulosta VARMAKSI tästä tiedä, ku miettii jo millon voi alottaa uuen kierroksen. Mut nää kivut ja menkkatuntemukset on vaan niin selkeet. huoh.
 
Tuppaudun teidän pinoon huutamaan vaikka täytän itse keväällä "vasta" 34 :D

Mutta endo_loinen, täällä toinen :wave:
Mulla endo-kivut myös ovat olleet hoidoissa mukana koko ajan, paitsi nyt kun omat hormoonit ajettiin 3 kuukaudeksi alas. Mutta vastauksena, mulla ikävä kyllä melkein heti siirrosta on aina alkaneet nuo tutut endo-tuntemukset ja tähän mennessä aina negaa paikannut, noh yksi kemiallinen sentään. Toivon että sulla tulos voisi olla toinen, mutta sun teksti kuulosti vain niiiiiin tutulta kuin olla voi; huonot munikset täälläkin ja tuo endo tms.

Tsemppiä muillekin pinoon :)
 
Hei vaan johkunen! :)
Sullako on nyt meneillään joku pitempi kuivattelujakso ja sitten starttaa taas hoidot?
Totta se on, endo (ja mulla varmasti myös ikä) vaikuttanut munien laatuun.
Olen koittanut välillä muka "järkeillä", että eihän ne endokivut voi kadota heti, koska käsittääkseni nuo "lucky lugetkin" on varsin maukasta ravintoa endo-loisille.
(tai siis miten se nyt menee, endo kasvaa kuitenki siinä oman limiksen mukana tms)
vai pitäskö ne endokivut loppua kuin seinään JOS tärppää. Siinäpä se kun ei ole kokemusta moisesta.
Jokatapauksessa selkää/nivusia/alamahaa juilaa ja turvottaa ja v*tuttaa siihen malliin, ettei kyllä epäselväksi olotila jää.

Mullahan ei tuota endoa alettua tähystämään (vaikka lapsettomuuslääkäri sitä toivoi, kun olin menossa myooma kontrollin takia sairaalaan).
Julkisen naistenpolin gynet sano, että jos ei endometrioomaa näy munasarjoissa, tähystelemään ei ruveta, vaan suoraan housut pois ja hoitoon.
Ikää kun on NIIN paljon. Ja liekkö siinä sekin, että kaikillehan se leikkauskaan ei autuutta tuo. En tiedä.

Pitää vaan ootella millon luget taipuu verivellin tieltä. Tokkopa tosiaan testaamaan asti pääsen. Aina on menkat tullu ajallaan.
Ja todella menossa VASTA pp5!!
 
endo_loinen taustaa sen verran, että meillä tulee just 5 vuotta yrittämistä täyteen. Hoidot aloitettiin 4 vuotta sitten tähystyksellä kun ultrassa oli endoa näkyvissä. Leikkauksessa ei kuitenkaan pahasta endosto näyttänyt olevan kyse ja hoitoja jatkettiin inseminaatioilla joita tehtiin 4kpl. Tästäpä endo sitten taas "riehaantui" ja kivut pahenivat niin, että jos niitä ei ennen aina huomannut, niin nykyään huomaan joka kierto ja melkein päivän tarkkuudella voin sanoa milloin kivut ja muut oireet (nipistelyt tms.) alkaa! Aktiivinen endometrioosi siis mulla.
Eli siitä sitten IVF-hoitoja, joita takan nyt 4 kpl. Koskaan ei olla niitä top-alkioita saatu, aina "vaan" hyviä korkeintaan, muut roskiskamaa. Kaikista muista on päästy vain tuoresiirtoon useista munasoluista huolimatta (15-20), mutta yhdestä jopa 2 passia. Viimeisin hoito tehtiin marras-joulukuussa yksityisellä jossa saatiin siirrettyä 2 blastoa, mutta top-luokkaa eivät nekään olleet. Kuudesta siirrosta muuten kaikki negaa, paitsi yksi kemiallinen reilu vuosi sitten.
Nyt siis 3 kuukauden sammutushoito aloitettiin joulukuussa ja viime viikolla alkoi varsinainen 5.IVF-hoito piikityksellä. Tämän lisäksi olen syönyt nyt 3kk DHEAa josko auttaisi munasolujen laatuun. Mutta meillä siis selkeästi viaksi löytyneet huonot munasolut joko johtuen endosta tai nyt sammutushoidon jälkeenhän saas nähdä onko laadussa parantumista tapahtumassa?! Tällä hetkellä vaste oli kerrankin huono ja annosta nostettiin reippaasti, ens ma seuraava lekuri.
Mä alussa sekoitin myös endo-oireet, luget ja varsinaiset raskausoireet ja nykyään en tosiaan pienistä nipistyksistä hihku kun yleensä johtuvat endosta : /
Tuosta leikkauksesta, niin mulla auttoi tosiaan hetkellisesti, mutta aktivoitui vielä paremmin sen jälkeen, eli loppuen lopuksi en tiedä oliko hyötyä. Tämä sammustushoito taas tuntuu vaihdevuosioireineen jopa "ihanalta" kun endo-tuntemuksia ei ole ollut eikä nytkään ole sotkemassa hoitoa. Ehkä voit siitä myös tarvittaessa kysellä jos uuteen hoitoon joudutte.
Meillä tämä tulee olemaan viimeinen hoito omilla munasoluilla, eli seuraavaksi sitten käytetään lahjoitettuja munasoluja, josko se auttaisi!
Mäkin haluaisin tietää, että loppuuko oireet sitten jos raskautuu ja raskaus kun hoitaa endoa, niin olisko sen jälkeen helpompi tulla uudestaan raskaaksi?! Mutta voi tosiaan olla että tuota ei pääse koskaan kokemaan, joten saas nähdä. Mutta olisihan se aika ihanaa edes se yksi lapsi saada :heart: joskus haaveilin kolmesta kunnes realiteetti iski vastaan. Mutta tällä mennään ja tilanteen olen hyväksynyt/ käynyt läpi, eli ihan positiivisilla mielin viimeiseen taistoon!
Voi kun olisit kerrankin väärässä noiden oireiden kanssa, mutta kyllähän sitä oman kropan aika hyvin tunutee jo...

Muoks. hui miten pitkä teksti, sorry...
 
Johkunen: Jopas teillä on pitkä hoitohistoria jo takana.
Toivon niin kaikki varpaat ja sormet ristissä ja pystyssä ja missä vaan asennossa, että teillä nyt onnistaa!!
Itellä pelko persiisä, että alotettiinko meillä tämä hoito aivan liian myöhään endoon nähden. Minä tollisko kun en ollut ajatellutkaan, että minulla voisi olla endo. Pillereitä en ole syönyt yli 10 vuoteen ja ihme vaivoille keksinyt selityksiä.
Selkäkipu-> joku lihasjumi, mahanturpoaminen ja ulostuskivut -> suolistovaivat jne.
Gynet aina sanonu, kun ihmettelin ruskeaa tuhruvuotoa, että "Joillakin vaan on". sama toteamus koviin kuukautiskipuihin.
Lapsettomuuslääkäri oli ENSIMMÄINEN valkotakkinen, joka sano, että kyllä kuulostaa endolta. Monen monta vuotta on siis tauti saanu rauhassa tärvellä sisuskaluja.

Viimeyönä mietiskelin, että pitäisikö kysyä kuivattelua hoidon jälkeen, kun eikait sitä suoraan seuraavaan kiertoon voi lähtä uutta IVF:tä tekemään.
Muutenkin väsyneet ja raihnaiset munasarjat ei moista maha kestää. Luomuilu on, noh, epäkannattavaa siinä mielessä, että varmuudella se toinen torvi on tukossa. Eikä hysteroskopiassa kuulemma toiseenkaan saatu mitään läpivetoa.

Miten johkunen tuo kuivattelu, onko tuo 3kk se lyhin aika joka on kannattavaa tehdä vai miten päädyitte tuohon pituuteen?

Peruspessimistinä ja inho-realistina; en mitään onnistumiseen viittaavaa olostani ole löytänyt. Kaikki vihlomiset ja nippailut sun muut repimiset on kaikki niin tuttua huttua; endon melskettä. PMS-oireet on selvät. Naurettava ajatuskin, että olis voinu ekalla "rääkillä" tärpätä. :D
Toivottavasti tällä palstalla pian kuitenkin kuullaan taas plussa-uutisia ja onnistumisia hoidoissa!
 
endo_loinen mulla alkoi kivut tms. jo prin kympin kieppeillä mutta sitten aloin pillereitä syömään ja hieman helpotti. Omasta tahdosta lopetin pullerit joskus 25 vuotiaana ja tuntemukset palasi. Kävin jopa suoliston tähystyksessä niin ala kuin yläkautta, mutta kukaan ei osannut vihjata endosta ennen kuin täytin 30 ja oltiin siihen mennessä vuosi yritetty aktiivisesti. Eli joo varmaan tuhoa on munkin kropassa kerennyt tapahtua!
Mä en myöskään usko luomuiluun kun meillä sitä on takana jo se 5 vuotta ilman tulosta, mutta toki usko näihin hoitoihinkin horjuu taikka alkaa olla jo mennyt. Mutta jossakin toive elää vielä että lapsi meidän perheeseen saadaan tavalla taikka toisella :)
Käsittääkseni tuota procrenia käytetään myös 1 kuukauden ns. jarruna hoidoissa mutta jos hoidetaan endoa niin aika yleinen aika on tuo 3kk mitä olen kysellyt ja googlannut. Tuo viimeinen piikki toimii siis jarruna tässä hoidossa.
Vaikka tuntuu naurettavalta taikka epäuskoiselta että voisi tärpätä, niin kyllä se vahva toive on se joka auttaa jaksamaan hoidosta toiseen, näin mulla on ollut! Millonka sulla olikaan se testipäivä?
 
Minusta alkaa vähitellen tuntumaan ettei minun ole tarkoituskaan lisääntyä. Koko ajan tuntuu tulevan jotain estettä.

Exän kanssa en halunnut lasta edes tehdä. Nykyisen kanssa haluan ja tulinkin raskaaksi. Mutta se olikin kohdun ulkoinen ja lääkärit päätyivät poistamaan molemmat munanjohtimet minulta. Pääsin hoitojonoon, mutta paria kuukautta ennen hoidon aloittamista tuli ilmoitus että eipäs aloitetakaan. Kilpirauhaseni on yliaktiivinen ja se pitää hoitaa ensin pois. No, nyt se on sitten hoidettu ja soitin klinikalle että pääsisiin taas jonoon. Pari päivää myöhemmin soittivat klinikalta ja sanoivat että ensin minun pitää käydä psykiatrisella vastaanotolla selvittämässä olenko kykenevä käymään hoitoja läpi. : /
Ja tuo viimeinen vaihe vain ja ainoastaan sen vuoksi että exästä eron vuoksi kävin jutustelemassa kuukauden verran kallonkutistajalla ja hän määräsi masennuslääkkeitä unilääkkeiksi... joita söin vain pari viikkoa. :headwall:
 
Täällä on nyt päästy tositoimiin eli eka Gonal pistettiin nahkaan eilen ja samalla on nappailtu myös dhea:ta, disperiniä ja kortisonia. Kävin esittäytymässä täällä joskus alkuvuodesta, mutta ehkäpä nyt tulee kirjoiteltua aktiivisemmin, kun tositoimet alkoi. Onkos täällä muita nyt just piikittelemässä tai piinailemassa?

Mun taustaa vielä lyhyesti, eli ikää 35, mies 37 ja vauvaa toivottu vuoden 2004 alusta ja hoidot lopetettu syksyllä -08. Mulle on tehty 4 x Ivf/icsi ja lukuisia passeja, joista myös kaksi raskautta, jotka päättyivät keskenmenoon viikoilla 6-7. Nyt lähdettiin vielä koittamaan uutta kierrosta, kun kiinnosti nuo uudet lääkkeet (=kortisoni, gonapeptyl yms.), joita ei silloin vielä kuvioissa ollut. Ollaan siis selittämättömiä.
 
Kiva Joanna78 että teet comebackin:)
Tuo dhea tuntuu kiinnostavalta. Lääkärit ovat siis ihan omatoimisesti määränneet sitä? Minä palstoista valistuneena siinä inssin yhteydessä pyysin lääkäriä kertomaan dhea:sta ja hän nokkelana tyttönä vastasi, että se on joku vitamiini. Lisäsi vielä, että ainakin foolihappoa kannattaa syödä, siitä ei ole haittaa kenellekään... :D
Perjantaina puhelimessa häntä uudelleen jututin asiasta, niin alkoikin tämä hormoniyhteys hänellekin valkenemaan ja alkukierrosta, jos sellainen taas on edessä, voimme kuulemma testata minun tasoni. Muistuttelin siinä samalla häntä siitä pikkufaktasta ettei minulla enää ole sitä toista lisämunuaista, jossa tuota hormonia valmistuu... kiitos palstojen ja googlen pääsin (lue:jouduin) lääkäriä motivoimaan.
Onneks tiedän, että nämä halvatun mömmöt, joiden kanssa tässä nyt pelataan, aiheuttavat varsin uskottavia raskausoireita. Muuten olisin täysin vakuuttunut näiden kipeiden rintojen yms. kanssa siitä, että osuma on tullut.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä