Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Ei, mä en kestä tätä myötäjännäämistä!!! Tunnepäissäni täällä hihkun miten kivaa on kuitenkin, että täällä ollaan kaikki samassa veneessä omilla tavoillamme.
Mä oon ollu pikkusen poissa linjoilta ja sillä välin käväisin punktiossa maanantaina. Siellä kaikki sujui oikein mukavasti, karmeinta oli jälleen kerran se hiton kanyylin laittaminen...ja sit se mun oma järjestämä draama kun aamulla ennen lähtöä menin sitte siistimään vielä jalkakarvojani kylpyhuoneessa. Se tuntui hyvältä idealta siihen saakka kun tasapaino meni ja kaaduin kallolleni kaakelilattiaan... on muuten karsee ääni. Ja eka ajatus tietysti oli se, että nyt meni hoito pyllylleen jos en suoriudu ylös, ulos ja punktioon. En suinkaan huolestunut takaraivon tilanteesta :)
Puntiosta talteen 13 solua ja huomenna onkin sitten jo siirtoa ohjelmassa ja mikä on ollut meininki siellä maljassa :) . Et pian jännään mikäkin kanssanne oikein toden teolla!
Onkos teillä muuten ollut painon tunnetta alavatsalla punktion jälkeen, ihan kuin olis kokoajan vessaan asiaa? Mulla tänään erityisesti tollanen olo ollu... no huomenna se toki selviää kun pääsee kyselee myös lääkäriltä.
Onnea matkaan kaikille!

Kimakka75 minulla oli painon tunne vatsassa. Ennen punktiota oli hyperin oireita ja kuvittelin et ne loppuisi punktioon. Samoilla oireilla mentiin vielä viikko. Kyllä sen pitäis helpottaa. Hurjasti onnea hienosta saaliista =)
Tiltu77 ja Leenu-77 täällä taitaa kans testitikku viuhua perjantaina. On todella hankalampi yritys nyt kuin viimeksi. En tiedä johtuneeko Lutinuksesta (edellisellä kerralla oli Luget), alaselkä kipeänä, niskassa pakottaa, ihmeellistä limaista yskää ja eilen illalla mittasin lämmöt 37.7 :mad: Nyt aamulla oli 37.3. Pitää soitella klinikalle paniikkipuhelua tänään. Ainut positiivinen asia on se et se "tuhruilu" loppui (ainakin hetkeksi) eilen. Ei toivottujen menkkojen pitäis alkaa su-ma jos lääkkeet ei ole vaikuttanut kiertoon.

Kimakka75 Vauhtia ja vaarallisia tilanteita... Kiva ku meitä on monta piinistelijää samaan aikaan. Onnea siirtoon ja piinapäiviin=)
Kata. Toivottavasti oireet tarkoittas vaan yhtä asiaa..plussaa
Täällä pp6 ei mitään erityistä, aamuisin on alkanu hirvee röyhtäily:confused:, tiiä sit mitä lie.. Huomista odotellessa..=)

Mie oon uusi tällä foorumilla ja ajattelin että tää vois olla miulle sopiva ketju. Ensimmäinen lapsi on ollut haaveissa vuosia, mutta vasta viime syksynä käytiin ensimmäisen kerran lapsettomuuspolilla. Miehen siittiöissä ei ollut sen suurempaa sanomista, mutta miut sit laitettiin tähystysjonoon endometrioosi-epäilyjen takia. Kaikille tais olla yllätys leikkauksen jälkeen, että miten paljon siellä sitä poistettavaa oli (luokiteltiin keskivaikeaksi endometrioosiksi). Seuraavaksi sain sitten 4 kertaa piikittää Procren depot:ia ja nyt ollaan sitten päästy jo siihen vaiheeseen, että eilen alkoi Puregonin piikittämiset :)
Eli meidän tapauksessa miun ikä oli varmaan suurin syy siihen, että IVF oli ainoa hoito meille tällä hetkellä, vaikkakin leikannut lääkäri oli sitä mieltä, että spontaaninen raskaus on täysin mahdollista tulevaisuudessa. Mutta lapsettomuuspolin puolelta olivat sitä mieltä, että ehdottomasti IVF.
Nyt sitten jännätään, että miten ne munasolut lähtee kasvamaan ja toivoa sopii, että pääsee tuoresiirtoon kahden viikon päästä! :)

Miten teillä, jotka kans ootte päässeet IVF-hoitoihin, niin tää munasolujen stimulointi, onko ollu kivuliasta ennen punkteerausta? Ootteko pystyneet olemaan normaalisti töissä? Miten nopeasti teille on tullut jotain oireita siitä, että niitä munasoluja oikeesti on siellä paljon ja ne vaan kasvaa kasvamistaan?

Leenu-77 Ihanaaaaaa!!! Seuraava viiva on varmaan jo vahvempi!
Kettu78, tervetuloa kanssamme talkoisiin! Mulla itellä toi kasvattelu tuntui sujuvan ihan ilman kummempia olotiloja, jos ei nyt sitä vastenmielisyystekijää oteta huomioon :) Nyt punktion jälkeen sitten taitaa jonkin sorttista nestettä kertyä napa-alueelle tuoden painon tunnetta ja kovaa tarvetta rampata vessassa. Olen koittanut juoda nyt riittävästi ja toivon sen auttavan.
Oma napa terveisiä voisin kertoa sen verran, että eilinen tuoresiirto sujui oikein mukavasti. Yksi 8 soluinen alkio pistettiin pimeeseen kasvamaan ;)
Olin ilahtunut, että kerätyistä 13 munasolusta hedelmöittyi 11, pakkaseen oli jo laitettu 6, neljää vielä kasvatellaan kuulemma hetki, jos saatais niistäkin pakkasukkoja aikaiseksi. :)
Et nyt joisin vaikka liimaa, jos se auttaisi kiinnittymiseen...

• Tykkää
Reactions: Kettu78
Pakko oli tehdä digitesti vielä tänää, RASKAANA 1-2 :heart: Nipistäkää joku mua, onko tää unta.. Joko vihdoinkin 13 vuoden toive toteutuu.. No takaisin maanpinnalle, monta jännityksen aihetta vielä edessä..Kokemustahan siitä löytyy:( Mutta lupaavalta näyttää, voi luoja mikä jännitys..
Kimakka75 Onnea sinulle piinailuun ja plussatuulia :)
Kettu78 Hieman nauratti ku luin sinun kommentin et tekisit varmaan uuden testin illalla, onneks en oo ainoa "hätähousu" :LOL:

Hei kaikille!

Onpas täällä jännät paikat monilla, onnea kaikille! Mä olin eilen alku-ultrassa ja tänään alkoi Menopurin piikitys, punktio on näillä näkymin luultavasti 7.4. Aivan kamalasti jännittää ja suoraan sanottuna pelottaa, miten tällä kertaa käy, tuleeko munasoluja, saadaanko mitään pakkaseen tai edes tuoresiirtoon? Ja miten nyt reagoin hormoneihin? Viimeksi menin jotenkin ihan pois tolaltani ja olin aivan hermoheikkona. Nyt olen yrittänyt varautua tähän vähentämällä muuta stressiä ja menoja ja ottaa mahdollisimman iisisti. Nyt on kyllä eri klinikkakin ja lääkäri ja siksi vähemmän hormoneja, joka voi sinänsä helpottaa oloa, toisaalta pelkään, tekeekö se hoidosta tehottomamman. Maanantaina toka ultra.

Onnea Leenu-77 ihan älyttömän paljon!!! Pidetään kaikki peukut pystyssä siulle!! :)
Kimakka75 plussatuulia siulle! :)
Miriam1 meille sattuu punktio ehkä samalle päivälle, miulla on joko 7.4 tai 8.4, selviää ens viikolla kun käyn ultrassa :)
Tässä on joutunu odottelemaan niin pitkän ajan, ennen kun näistä hoidoista on tullu todellista, niin nyt tuntuu, että mie en oo vielä edes käsittäny tätä asiaa, että pääsiäisen jälkeen meilläkin tehdään raskaustestiä! Iso hymy naamalla tätä kirjoittelen :D
Ihanaa viikonloppua teille kaikille, rentoutukaa ja nauttikaa olostanne! :)

Leenu, aivan hirveästi onnea!! Teillä on niin pitkä taival jo takana että toivoisi jo että saisitte tällä kertaa lapsen syliin asti. Oliko sulla jotain tukilääkitystä tässä siirrossa keltarauhashormonin lisäksi?

Kettu78 ja Miriam, tsemppiä follien kasvatteluun! Tulkaahan kertomaan ultrakuulumisia.

Kimakka, teillä on kyllä ollut hyvä alkioiden selviytymisprosentti. Meillä hedelmöittyi 10 ja tuoresiirron jälkeen saatiin 3 pakkaseen. En sitten tiedä mitkä kriteerit Oysissa on pakastamiselle. Pitää vähän kysellä kun ensi kerran soittaa sinne. Tsemppiä piinailuun!

Kata, oletko testaillut?

Itse testasin tänään ja negahan sieltä tuli :( ajattelin nyt kuitenkin käyttää nuo loput lutinukset ja testata uudelleen keskiviikkona (virallisena testipäivänä), kun onhan siinä tietenki pieni mahdollisuus ettei näy vielä testeillä. Edellisessä keskenmenneessä raskaudessa clear bluessa näkyi hailakka viiva vasta dpo 13. Ei ole edes kovin pettynyt olo, kun aavistelin että näin tässä varmaan käy, kun ei ole mitään oireitakaan ollut.

Toivottavasti kierrot osuis sopivasti ja pääsisi toukokuussa PAS:iin. Tietääkö joku minä päivänä ovulaatiotestin plussan jälkeen on siirto jos alkiot pakastettiin 2 päivän ikäisinä? Viljelläänkö niitä päivä lisää ja oletetaanko ovulaation tapahtuvan plussasta seuraavana vai sitä seuraavana päivänä...? Ymmärsin että pas voidaan tehdä siis omaan kiertoon ovulaatiotestin avulla mutten tiedä minä päivänä se siirto olis mahdollisesti sen plussan jälkeen :) Kertokaa joku jolla on kokemusta

Miriam, tsemppiä hoitoon. Meneekö teillä samalla kaavalla kuin viimeksi vai kokeillaanko jotain uutta? Joo, tuskin näistä kukaan selviää hermoilematta jos omistaa minkään lajin tunne-elämää. onhan näissä melko paljon pelissä :)

• Tykkää
Reactions: Miriam1
Kiitos Tiltu77 myötätunnosta, sitä tässä tarvitaan juu. Me tosiaan vaihdettiin klinikkaa edellisen icsin jälkeen, joten nyt mennään vähän eri kaavalla ja yllättäen pienemmillä lääkemäärillä. Tää uus lääkäri taitaa olla melko varovainen ja vähän mietityttää, onko liiankin varovainen, edellinen kun taas oli turhankin rohkea uusissa metodeissaan. Mua näköjään aina vähän epäilyttää :) Mutta ei tosiaan oo paljon tukilääkityksiä edelliseen verrattuna ja lugesteroniakin murto-osa edellisen klinikan määriin verrattuna. Toivotaan, että tämä on sit jotenkin parempi ja tuottais tulosta.

Tiltu77 Ei oo muuta ku zumenon ja klexane ja luget. Ei varmaan kannata lopettaa tukilääkitystä liian aikaisin, toivotaan et tulos muuttuisi.
Tänään tein testin ja kyllä se plussaa edelleen näyttää :)
Tsemppiä kaikille :) ja kiitos onnitteluista

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sadana
Moikka kaikille!
Täällähän on tapahtunut paljon...
Hurjasti onnea Leenu <3
Tiltu77 samassa veneessä ollaan. Tänään testasin aamulla ekakerran ja negaa näytti. Mulla meinaa taas vähän vuotaa joten ei kovin suuria odotuksia tässävaiheessa. Jatkan kans Lutinuksia siihen keskiviikkoon jos ei vuoto pahene. Tämä on niin syvältä!!!
Meille pas tehtiin ovulaatio plussasta 3:na päivänä. Sulatus tapahtuu samana päivänä tai edellisenä iltana. Siirto on mahdollista tehdä 2-5 päivää ovulaatiosta. Näin ainakin minulle neuvottiin.
Ärsyttää ku olen sairastelu siirron jälkeen ja toivottomalta tuntuu, mieli ei noussut yhtään sen tämän aamuisen negan johdosta.
Kettu79 ja Mirjam tsemppiä hoitoihin!
Kimakka tsemppiä piinailuun!

Viimeksi muokattu:
Kata, pahoittelut negasta!! Perseestähän tämä on... : / On se aina melko paska fiilis niitä negoja testailla. Insseissä jätin mieluummin testaamatta ja odottelin menkkoja. Sitä aina kuitenki toivoo että se kaksi viivaa ilmestyis siihen tikkuun ja sitte tulee paha mieli, kun ei tulekaan. Ei auta vaikka kuinka etukäteen yrittäis olla negatiivinen. Olispa hyvä jos siinä passissa olis parin päivän marginaali siirrolle niin ei olis viikonloput siirron esteenä. Pitää torstain soittaa klinikalle ja kysellä passista ja olis hauska tietää pakastettujen alkioiden luokituskin. Jos ne vaikka säälistä pakastikin joitakin rupuja :)

Leenu, miksi sulle määrättiin klexane? Oliko siihen joku syy vai kokeiltiinko vain? Voi että mie olen sulle niin kade tuosta raskaudesta! :) Melkein vuosi jo menny keskenmenosta eikä merkkiäkään plussasta sen jälkeen...

Tiltu ja Kata, voi blääh:hug: Kuullostaa typerältä, anteeks, mut just tänään yks blääh vastaa tonnin verran myötätuntoa.
Mä olen tänään taas käyny vähä tunteiden vuoristoradalla, siks sanat taitaa olla tiukassa. Mun työpaikalla on ihan mun "kyljessä" 3 odottajaa... no voitte kuvitella kuinka välillä on ollu pakko vaan hymyssä suin hävitä jonnekin kun ei oo kestäny kuunnella kaikkia odottajien juttuja. Tänään oli normia pahempi päivä kun heistä rakkain jäi äitiyslomalle.
Et aika katkeransuloista menoa tää elämä kun näiden "normaalien" keskellä omien hormoonien kanssa koittaa olla mukana. :attn:
Tänään viides päivä kevätistutuksesta, et koittaispa nyt napata kunnolla kiinni.....

Kimakka, tiedän niin miltä tuntuu kuunnelle raskaana olevien juttuja ja yrittää siinä sitten olla jotenkin normaali. Itsekin yritin aikoinaan karata niistä tilanteista. Onneksi kaikki läheiset kaverit on lapsensa tehny ja töissäkin kaikki lähempänä viittäkymppiä niin ei tarvi joka päivä raskausvatsoja katsella. Ja ennen kaikkia minua ärsyttää edelleen ne ihmisten, ehkä tulet raskaaksi jos lopetat sen ajattelun tai että pitäisi olla kärsivällinen eikä miettiä etukäteen seuraavia hoitoja yms. Joo, pari vuotta oltiin avomiehen kanssa ilman ehkäisyä asiaa sen suuremmin ajattelematta mutta eipä tärpänny. Ja kun on tämä projekti ollut vireillä vuodesta 2010 niin kyllä se meinaa välillä kärsivällisyys loppua. Ei meinaa välillä hermostuttaa ollenkaan :) Onneksi on tämä palsta niin on ihmisiä, jotka ymmärtää oikeasti mitä tämä vuoristorata on.

Teillähän on ihan hirveän hyvin alkioita pakkasessa. Varmaan suurimpia pakastusprosentteja tällä palstalla. Paljonko teillä nyt on kaikkiaan pakkasessa? Jaksamista piinapäiviin!

Kata. Pahoittelut negasta myös täältä. :'(
Tiltu77 Multa otettiin ne tukostaipumuskokeet keskenmenon jälkeen, ei niissä ollu mitään, mut lääkäri sano et yleensä ovat sit seuraavan siirtoon määränny klexanen. En tiiä sit oliko tällä kertaa apua siitä tähystyksestä, kun lääkäri sano siirrossa et kohtu/kohdun limakalvo näyttää nyt paljon selkeämmältä. Tähystyksessä oli poistettu jotain limakalvopoimuja:confused: Kyllähän tää tuntuu uskomattomalta, meillä on 9kk keskenmenosta kulunut ja nyt olisi uus mahdollisuus onneen. :heart:
Tähtitomu Teen huomenna vielä testin ku on virallinen päivä, ei meinaa millää uskoa eli josko huomenna sitte =)

Virallinen testipäivä ja sitä samaa negaa. Minulla ei ole kuitenkaan alkanut vuoto, kierto sekaisin. Menkkojen olis pitänyt alkaa jo sunnuntaina mut näitä siirron jälkeen tullutta paria "tuhrupäivää" lukuunottamatta ei menkkoja ole kuulunut. Lutinukset loppuu tänään ja jospa se olo normalisoituisi. Tänään soitto klinikalle ja taas jonoon odottelen uutta hoitokierrosta.
Kiitos teille ihanat myötäeläjät <3

Voih! Myötäelän teidän pahoissa-, surullisissa- ja vuoristoratapäivissä! <3
Pakko on sanoa sen verran, että kun kuulin, että meilläkin hoidot nyt alkaa ihan oikeasti ja se, mitä näitten hoitojen tuloksena odotetaan ja toivotaan saavutettavan, niin mie oon koko ajan ollu siinä ajatuksessa, että nyt meillekin tulee se ihana pikkuinen ihminen.
Ja miulle pari kaveria sit heti alkuun on sanonu/kysyny, että ootko sie ajatellu, et miten sitten jos tulee keskenmeno tai sit et tulekaan raskaaksi?!?
Ni mie oon ollu vaan huuli pyöreenä, että en mie oo ajatellutkaan tuollasta vaihtoehtoa. Mie oon niin monta vuotta jo tätä odottanu ja ollut epätietoinen siitä, että miks mie en tule raskaaksi, niin nyt kun syy tiedetään ja aloitetaan suoraan oikealla hoidolla, ni mie oon koko ajan ollut siinä ajatuksessa, että nyt se onnistuu!
Ja nyt kun oon lukenu teidän surullisia uutisia negatiivisista raskaustesteistä, niin mie oon heränny todellisuuteen, ei se välttämättä onnistu meilläkään heti tai mistä sitä tietää, että onnistuuko ollenkaan :(
Sitä vaan haluaisi kulkea pää pilvissä ja ajatella kaiken olevan hyvin...
Kaikesta huolimatta positiivista energiaa teille jokaiselle <3

Yhteistyössä