Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Leenulle Onnea :heart:

Kimakalle tsemppiä piinapäiviin!

Miriamille ja Ketulle tsemppiä punktioon =). Kettu, kuulostaa niin tutulta. Mäkin elin siinä typerässä omassa uskomuksessa, että kun pääsen IVF - hoitoon, niin se onnistuu. Nyt on meneillään 3. hoito ja huonoin tuloksin. Toivon, että pääsisit helpommalla.

Tiltu ja Kata :hug:

Tähtitomu, miten sulla menee? Ootko voinut hyvin?

Oon ollut laiska kirjoittaja, pahoittelut siitä, päivittäin käyn teidän tarinoita lukemassa, mutta ei millään jaksa kirjoittaa. Kävin eilen ultrassa ja pas olisi maanantaina, jos alkiot selviää sulatuksesta, viimeksihän viidestä selvisi yksi, joten olen positiivisesti yllättynyt, jos siirtoon päästään.

Jaksamista teille kanssasisaret, onneksi kevätaurinko virkistää mieltä :heart:

• Tykkää
Reactions: Leenu-77
Kettu78, pidä tuo asenne ja elä siinä uskossa että kyllä se onnistuu joku päivä. Turhaa sitä etukäteen alkaa asioista huolehtimaan, kun ei se lopputulosta muuta kuitenkaan. Tosin toiset kykenee siihen paremmin kuin toiset. Ja itselläkin fiilikset vaihtelee sen mukaan missä hoidon vaiheessa mennään. Eilen masensi, kun tuli nega tästä siirrosta mutta tänään on taas "kyllä se joku päivä vielä napsahtaa omalle kohdallekki" fiilis :)

Hiskias, pitkä taival on ollut teillä... voi toivottavasti alkiot selviäisivät siirtoon asti. Onko teillä jo kaikki mahdolliset apukeinot olleet siirroissa apuna, kun on noin monta hoitoa jo takana?

Hiskias, ihan suht hyvin oon voinu. Vuodot oli pois kaks vai peräti kolme viikkoo kunnes taas toissa iltana hulahti mutta jälleen jäi siihen.
kotidopplerilla oon saanu nyt vasta äänet kuulumaan kun istukka on edessä.
Sikiöseulassa kävi käry ja tiistaina mennään äippäpolille jutustelemaan jatkosta. Niskaturvotus kyllä oli normin rajoissa, mutta tämä vanhuksen ikä :D se on kai suurin riskin nostaja ja jotain se täti höpisi tuosta painostakin.
huomenna ois sokerirasitus kun sillon joskus vajaa vuosi sitten se kahden tunnin arvo oli kohonneen riskin puolella.
mitäs vielä :D kai tossa jo "huolta" yhdelle on.

Sinun siirrosta puheen ollen, ensinnäki onnea matkaan. Ootko kysyny mahdollisuutta alkiokuorenavaukseen? Luulen että meillä se oli yks aika iso tekijä tässä onnistumisessa.

Leenulle tietty hurjasti onnea :flower:

Tähtitomu, ihanaa että kaikki on mennyt hyvin vaikka vuodot ovat vähän säikäytelleetkin. Jos niskaturvotus on ok niin tuskin on syytä huoleen. Ikähän tosiaan jo yksistään vaikuttaa isosti siihen todennäköisyyteen.

Soitin eilen klinikalle ja kysyin niistä pakastetuista alkioista. Pettymys oli suuri, kun selvisi että ne kaikki pakastetut olivat vain 2 soluisia toisena päivänä. Nyt olen ihan varma että ne kaikki kupsahtaa kun päästään kesäkuussa siihen PASsiin... Siis 10 hedelmöittyneestä vain tämä siirretty oli 4 soluinen toisena päivänä. Onko kelleen muulle käyny näin? Tai onko kukaan koskaan tullu raskaaksi kaksisoluisista? Kai ne kuitenki näytti muuten hyviltä, kun kerran pakkaseen laitettiin. Plaah, nyt vi...taa kyllä että puolen vuoden odottelun jälkeen tulos oli näin huono. Pitää toivoa että PAS:ssa lääkärillä olisi aikaa jutella seuraavasta hoidosta. Haluaisin kokeilla eri pistoslääkkeillä, kun minimiannoksella gonal-f:ää tuli hyperin uhka ja punktiota jouduttiin sen vuoksi aikaistamaan. Mutta tietenki ne julkisella tekee sen seuraavanki ivf:n just samalla kaavalla kuin tämän... :/

Hei taas!

Olin eilen vikassa ultrassa ennen punktiota, mutta tulos olikin odotettua huonompi, kroppa ei ollutkaan reagoinut pistoksiin odotetusti, vain kaksi follikkelia oli kasvanut 11- ja 13-millisiksi, loput oli niin pieniä, että lääkäri arveli, ettei ne millään ehdi mukaan. Eli punktio luultavasti perutaan, jos siellä on vaan ne kaks hollilla ja tehdään vain inssi ens viikolla. Nyt jatkan pistoksia ja maanantaina ultra ja sit päätetään, mitä tehdään. Mä jotenkin järkytyin näistä tuloksista aika paljon, olen odottanut, pelännyt ja toivonut tätä hoitoa niin paljon ja nyt ei tulekaan mitään, tosi petetty olo. Eilinen lääkäri ei ollu se meidän oma ja se oli aika synkkä ja rupesi puhumaan mulle siitä, kuinka munasarjat ei enää tässä iässä toimi niin kuin nuorempana ja että ne toimii siten kuin entisaikaan, kun ihmiset eli vain 50-vuotiaiksi. Jotenkin tyrmistyttävä saarna, menin ihan hiljaseksi. Ja olin eilisen päivän todella surullinen. Ens viikon hoidon tekee myös tää vieras lääkäri, harmi, tommosia kommentteja ei kauheesti tässä prosessissa tarvittais, kun muutenkin mieli ihan itsestäänkin pyrkii matalaksi. Onneks se meidän oma lääkäri on paljon positiivisempi, eikä sorru tommoseen iällä syyllistämiseen.

Nyt yritän koota itteäni eilisten itkujen jäljiltä ja ajatella, et tää hoito nyt menee niin kuin menee ja täytyy vaan luottaa, et joka kierto on erilainen, eikä pidä nyt vielä luovuttaa.

Viimeksi muokattu:
Tähtitomu, ei se sullakaan ole ollut helppoa, ei ennen plussaa eikä sen jälkeen! Elän hengessä mukana :heart:. Onneksi vointi on kuitenkin hyvä =)

Tiltu, ei ne huonoja pakasta. Jos ne vain on olleet hitaita? Ja onhan niillä aikaa kasvaa sitten sulatuksen jälkeenkin.

Miriam, Voimia :hug:. Juu, luovuttaa ei pidä, vielä on ihan varmasti mahdollisuuksia :attn:. Olipa tympee lääkäri, mun lääkäri on todella ihana, mutta kyllä hänkin suoraan on mulle sanonut, mikä on tilanne ikäni kanssa ja sitten vielä viime syksynä oikein "väänsi veistä haavassa" näytämällä jotain pirullisia diagrammeja siitä, kuinka 37 ikävuoden jälkeen käyrät sojottaa suoraan alaspäin :(. Tsemppiä ens viikolle!

• Tykkää
Reactions: Miriam1
Monta alkiota teille on siirretty? Ensimmäisellä hoitokerralla? Entä seuraavilla?

Miulla oli torstaina toinen ultra (8 munasolua, 13-15 millisiä) ja maanantaiaamuna on punktio. Vähän on jänskät fiilikset, eniten pelottaa pistää se irroituspiikki tänään. Oon niin kauheen piikkikammoinen :(

Oon pahoillani Miriam siun puolesta! Tosi inhottavaa, että lääkäri on noin suorasanainen! Kyllähän me kaikki se tiedetään, että meidän, yli 35 vuotiaiden hedelmöittyminen on pienemmissä onnistumismahdollisuuksissa, mitä 20 vuotiaiden, mutta eikös se oo niin, että tässä vaiheessa kaipaisi hieman sitä tsemppiä! Auttaako yhtään, jos kerron, että miulle lääkäri ja hoitaja sanoi, kun itkin tähystysjonon pituutta ja hoitojen venymistä, että elä oo huolissas iän suhteen! (ja siinä vaiheessa itkin ihan muuta kun omaa ikääni!)

Enkä miekään selvinny torstaisesta käynnistä ilman lääkärin läksytystä :/ Olen piikittänyt ja merkannut muistiin kaikki piikitykset ja paljon ampullissa on vielä yksiköitä jäljellä. No, sit kun tuli ampullin vaihto esiin, niin piikitin sen verran vajaasta ampullista, mitä siinä ois kaiken jären ja kirjanpidon mukaan pitäny olla. Otin ampullin pois, huomasin, että siinä olikin vielä lääkettä, mutta vaihdoin uuden tilalle ja pistin siitä loput sen illan annoksesta. No, nyt kun lääkäri määräsi uutta ampullia ja sille selvis, että mie en ollu pistäny loppuun asti sitä ekaa ampullia, eli "ylimääräistä" ei oo käytetty, niin alkoi natkuttaminen. Miten menee kalliit lääkkeet ja veroraht nyt tälläsessä. Teki mieli sanoa, että joo, tajusin mokani ja harmitti itteenikin, mutta kun sitä ei enää voi muuttaa muuksi. Sit se vaan jatkoi, että olisi 300:n yksikön ampulli riittänyt varmasti, mutta nyt pitää sitten kirjottaa resepti 600:n yksikön ampulliin. Joo, edelleen oon pahoillani ja tiedän, että ois pitäny tehdä toisin :( Mutta mie vaan tein, niin kun siinä ohjevihkossa sanotaan...

Kettu, onnistuko se pistäminen eilen? Tsemppiä punktioon =). Mulla ei olekaan ollut sellaisia lääkkeitä, joihin olisi pitänyt ampulli vaihtaa eli olen säästynyt liialta "ajatustyöltä". Kunhan on osannut ruuvata oikean annoksen kohdilleen ja ottaa uuden kynän käyttöön vanhan loppuessa, niin se on riittänyt.

Mulle on siirretty aina vain 1 alkio. Ekasta hoidossa ei enempää olis ollutkaan, mutta tokassa oli vaikka millä mitalla ja tässä viimeisessäkin 3, mutta ne vaan sanoo, kuinka kaksoisraskaus on riski. Heh, kun nyt saisi sen yksöismallinkin jollain keinoin alkamaan. Eli vähän on vaikea olla niiden kanssa samaa mieltä noista riskeistä :(

• Tykkää
Reactions: Kettu78
Miriam, eikä!! Varmaan ihan kauhea pettymys. Kai se on niin että jokainen kierto on erilainen ja niillä käytetyillä lääkkeillä on vaikutusta munasolujen määrään ja laatuun. Tuliko teillä hyvin soluja ensimmäisessä hoidossa? Tätä hoitoahan ei sitten lasketa hoidoksi vaan teillä on kuitenkin vielä ne 2 jäljellä julkisella...? Toivottavasti ei koskaan itselle satu kohdalle tuollaista lääkäriä, joka vielä kääntää veistä haavassa, kun alkaa iästä puhumaan. Enemmänkin sitä kaipaisi kannustusta lääkäriltä tämän asian kanssa.

Hiskias, eikö se ole vähän huono asia jos alkio on hidas...? Itse tuota asiaa pähkäilin ja tulin siihen tulokseen että ne on vain hedelmöittyneet myöhemmin siinä maljassa :D Tuli ainakin itselle parempi mieli. Totuus näkyy sitten kesäkuussa että onko niistä kaksisoluisista sitten mihinkään. Ja muutenkin lapsiasiat oli tänään taka-alalla, kun oltiin kelkkailemassa koko päivä. Eipä sitä sellaisia asioita voisi tehdä jos olisi vauva tai taapero kotona. Jotaki etua tästä lapsettomuudestaki :)

Kettu, olipa sullaki tyhmä lääkäri. Ei kai sen olis pitäny sulle luentoa pitää, kun ethän sie tahallaan sitä lääkettä jättäny käyttämättä. Onnea huomiseen punktioon!! Tulehan sitte kertomaan miten se meni. Meille siirrettiin heti ekassa ivf:ssä yksi hyvä ja toinen huonompi alkio. Itse en ymmärrä sitä, että miksi niitä alkioita ei voisi siirtää kahta varsinkin silloin jos ikinä aikaisemmin ei ole ollut raskauksia. Tuskin siinä nyt silloin kovin suurta kaksoisraskaudenriskiä olisi.

Lauantain irroituspiikin kanssa tuli kyynel, jos toinenkin vuodatettua. Mutta ajattelin sitten, että en kuole tähän pistämiseen ja sen jälkeen rohkaisin itseni ja onnistuin! =)
Tänään oli punktio. Kipuasteikolla ehkä 5 mentiin, toisen puolen tyhjentäminen koski (tai oikeastaan vihloi) paljon, paljon enemmän.
Mutta sellanen juttu jäi mielenpäälle ja harmittamaan, että ultrassa lääkäri sanoi, että 8 munasolua on ja tänään sitten labran puolelta tuli henkilö ilmoittamaan, että 6kpl löytyi.
Minne ne kaksi katosi? Varmaan kyselen tuosta sitten keskiviikkona, jos päästään tuoresiirtoa tekemään (olo on tällä hetkellä tosi hyvä kuitenkin).
Huomenna sitten selviää, että moniko hedelmöittyi...

Tiltu77 ja Hiskias oon teidän kanssa samaa mieltä. Jos sais valita, niin ottasin 2:n alkion siirron heti. Ihan vaan jo oman ikäni takia. Itsekästä joo, mutta aiemminhan ne teki enemmän kahden alkion siirtoja. Ja oon ymmärtäny, että jos ei meinaa yhdellä alkiolla onnistua, niin sit ne alkaa siirtämään kahta kerrallaan.

Tiltu, luulisi ettei niitä olisi pakastettu jos olisivat olleet "liian" hitaita, joten kannatan tuota sun teoriaa että ovat hedemöittyneet myöhemmin. Onhan tämä aikuisten elämä "helppoa" ja voi touhuta melkein mitä ja milloin huvittaa. Aikansa kutakin, toivotaan että me kaikki päästään elelemään vielä myös sitä lapsiperheen arkea.

Kettu, ultrassa näkyy ne follit, joissa kaikissa ei välttämättä ole munasolua sisällä. Se voi olla se syy, miksi soluja löytyi 6. Pidän peukkuja, että kaikki hedelmöittyy ja alkaa jakaantua :heart:

Mä ihme kyllä pääsin siirtoon =). Kolmipäiväinen alkio menetti sulauksessa 2 solua ja oli siirtohetkellä 6 soluinen. Tiedä sitten, onnistuuko se paikkaamaan menetykset. Siellä se nyt alkioliimassa köllöttelee.

Hiskias, meilläkin menetti sulatuksessa 2 solua ollen saman ikäinen kun teillä. Tosin siirrettäessä oli neljä päiväinen kun oli niin rupelo jo pakastettaessa, että halusivat sulattaa edellispäivänä.. ja tuollahan se sydän kuulosti äsken jumputtavan.
huomenna ois äippäpolilla käynti sen kromosomiasian tiimoilta.. pelottttttaaaaa

Hiskias ihanaa, että pääsit siirtoon! Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn!! :)
Ja kiitos tuosta infosta, nyt olen viisaampi ja enää asia ei paina mieltäni!

Tsemppiä kovasti Tähtitomu!

Tässä alkaa herkistyä puhelua odotellessa, että montako "mahdollisuutta" meille kenties annetaan tällä hetkellä...

• Tykkää
Reactions: Tähtitomu
Moikka taas kaikille!
Täällä nyt sitten taustalla seuraillaan teidän hoitojen ja piinailujen etenemistä.
Me ollaan taas jonossa... Hoidot alkaa syksyllä, ehkä. Päätettiin jäädä jonoon taas roikkumaan ja mietitään tässä nyt sitten aloitetaanko hoitoja enään. Tällähetkellä on niin luovuttanut ja viallinen olo ettei oikein jaksa ajatella positiivisesti onnistumisen puolesta. Minä jännitän ja elän nyt teidän hoitojen mukana ja toivon kovasti että saadaan niitä onnistumisia teille niin jospa se oma mielikin siitä vaihtaisi suuntaa ja sitä uskoa taas löytyisi että jaksaa taas aloittaa uuden yrittämisen.
Hurjasti onnea teille matkaan! :hug:

Tähtitomu, muista että vaikka olisitkin jäänyt seulassa kiinni niin on paaaaljon suurempi todennäköisyys että se lapsi on terve.

Hiskias, Onnea kyytiläisestä! Toivottelen sulle levollisia piinapäiviä!

Kettu78, jännät paikat siellä! On ne niin pitkiä päiviä nuo ennen tuoresiirtoa. Tosin ei onneksi tarvi pelätä ettettekö pääsis huomenna siirtoon. Toivottavasti noista neljästä kaikki jatkaisivat kehittymistä ja saisitte pakkaseenkin alkioita.

Kata, ei kannata vielä heittää kirvestä kaivoon. Mie olen ymmärtäny että ivf:iä kannattais tehdä se viisi. Eiköhän se mieli piristy ennen kuin olette jonon etummaisena.

Hei taas!
Nyt näyttäisi tosiaan kaikilla olevan aika jännät paikat hoitojen suhteen, tsemppiä kaikille ja myös Tähtitomulle!

Olin maanantaina ultrassa ja nyt oli enää yksi follikkeli jatkanut kasvuaan 17-milliseksi, muut niin pieniä rääpäleitä, ettei punktioon ole nyt järkevää mennä. Tällä kertaa tää tuuraava lääkäri selvästi skarppasi puheissaan, eikä ollut enää niin pessimistinen kuin perjantaina, onneks, sellaisia käyntejä ei montaa jaksaisikaan. Meillä muuttui siis IVF viime hetkellä inssiksi ja se tehdään huomenna. Yritän ajatella tästä mahdollisimman positiivisesti. Meillähän kävi vuosi sitten ekassa hoidossa vähän samalla lailla, valmisteltiin IVF:ää, mutta munasolut surkastuivat kesken kaiken ja jouduttiin muuttamaan operaatio viime hetkellä inssiksi. Ja silloinhan tulos oli lääkärin suureksi ihmetykseksi positiivinen eli tulin raskaaksi, vaikka hän oli manannut onnistumistodennäköisyydeksi 1-2%. Raskaus meni sittemmin kesken, mutta kyllähän tuo ensimmäisen hoidon onnistuminen silti toivoa loi ja sitä tuo meidän nykyinen lääkärikin jaksaa muistuttaa, että hyvät on tsäänssit, kun on yksi raskaus kerran alkanut.

Näillä aatoksilla mennään siis nyt tähän semihoitoon, varautuen pettymykseen, mutta samalla toivoen viime kevään kaltaista ihmettä.

Noista tukilääkkeistä vielä kyselisin. Onko teillä käytetty Pregnyliä vielä toimenpiteen jälkeenkin kiinnittymistä edistämään tai muuta esim. Gonapeptyliä? Ja millä annoksilla te olette käyttäneet lugesteronia ja kuinka pian aloittaneet sen käytön? Minulla näissä lääkityksissä on ollut paljonkin vaihtelua eri lääkäreiden ja hoitojen välillä ja tekis nyt mieli tehdä kaikki samalla lailla kuin silloin vuosi sitten hoidossa, kun raskauduin. Silloin luget aloitettiin heti seuraavana aamuna inssin jälkeen isolla annoksella 3x300mg, seuraavissa se on aloitettu vasta kaksi päivää myöhemmin pienemmällä annoksella 2x200mg. voiko tällä olla vaikutusta kiinnittymiseen? Uskaltaako tässä toimia omin päin vai mitä olette mieltä?

Kiitos tsempeistä :flower:

Miriam, onnea inssimatkaan! Hmm, jos tehdään inssi, niin siitä ovuloituneesta munarakkulasta muodostuu se keltarauhanen, joka alkaa tuottaa progesteronia ilmeisesti per heti. Lääkkeettömään pasiin sain ohjeen, että luget 200 mg aamuin illoin, siirron jälkeisestä päivästä, siirtohan tehdään niin monta päivää ovistesin plussasta, kun on alkioiden ikä. Lääkkeellisessä pasissa mulla luget 4 x 200 mg aloitetaan niin monta päivää ennen siirtoa, kun on alkioiden ikä pakastimessa. No tästä soperruksesta ei tainnut olla mitään apua :p. Ei kait niistä lugeista mitään haittaakaan ole, jos ovis on varmasti jo tapahtunut ja omakin keltarauhastuotanto on käynnissä.

Tähtitomu, miten se äippäpolikäynti meni?

Hiljainen piinastelija palaa taas porukkaan mukaan... tänään tein sen typerän testin ja se vastasi oikein hyvin jo maanantaina alkanutta tuhruttelua. Et raskaustestin tekeminen sentään tässä yhtälössä toimii luotettavasti :)

No nyt on pää niin tyhjä taas, etten oikein edes pysynyt perässä lukemistani kuulumisistanne. Joka tapauksessa turvallista varmaan toivotella tilanteesta riippumatta avointa mieltä kaikille!

En jaksa muistaa, mitä TAYS ohjeisti tässä tilanteessa seuraavaksi tekemään, no tän työpäivän kun tässä saan kahlattua läpi, niin koitan lukea ajatuksella saamani postit. Olikohan tässä joku välikierto taas luvassa...

Kimakka75 :hug: jos kunnon vuoto ei ala niin kannattaa vielä testata parin päivän päästä. Minulle klinikalla sanottiin et vielä sen 14 päivän jälkeen jos vuoto ei ala lääkkeiden lopettamisesta huolimatta kannattaa testata. Eihän se testi mieltä nostata....
Meillä ohjeena oli että tuoresiirron jälkeen se tyhjennys vuoto ja ne yhdet kuukautiset pitää odottaa. Ovulaatiotestiä sit niiden jälkeen tekemään ja siirron aika olis sitten 3-5 päivää ovulaatiosta. Onneksi teillä on pakkasukkoja odottamassa. Tämä odottelu on tosi rankkaa.
Me odotellaan taas hoitojonossa. Olemme palanneet takaisin lähtöruutuun. Puoliso kävi tänään verikokeessa ja tarkastellaan hänen tilannetta. Tuloksien jälkeen mietitään tarviiko hänen kohdalla tehdä mitään jotta saataisiin mahdollisimman hyvät lähtökohdat seuraavaan kertaan. Toisaalta tämä jonotukseen menevä aika on varmaan hyväksi... Saa ajatuksia tuulettaa ja täytyy yrittää keskittyä muihin juttuihin... Jos vaan pystyy ;-)

No niin, nyt on inssi takana ja yritän pitää toiveet korkealla. Sain lääkäriltä luvan toimia niin kuin ajattelin eli isommilla lugemäärillä ja aiemmin, nyt kun varmistui, että olen jo ovuloinut ja se kai on se tärkein tieto aloitusajan suhteen. Tää oli nyt siis mun seitsmäs inssi, kaksi kertaa on ivf vaihtunut inssiksi ja muutaman kerran on jouduttu tekemään inssi aikatauluongelmien takia, kun joku matka tms. on estänyt ivf:n. Ja kerran vasta on päästy ivf/icsiin ja siinäkin huonoin tuloksin, vain yksi siirtoon, ei mitään pakkaseen.

Toivon nyt taikauskoisesti, että tää hoito onnistuis samalla lailla kuin viime huhtikuun hoito ja plussa tulis, mut jos ei, niin sit lähdetään kai valmistelemaan taas uutta ivf-hoitoa vielä ennen kesätaukoa. Ja nyt kai pitäis tehdä jotain toisin esim. pitkä kaava tai joku elovejotain hoitokaava. Tietääkö joku jotain siitä? En muista siis tarkkaa nimeä, mutta idea siinä oli kai että viikon hormonit pistetään kerralla ja kokonaishormonimäärä on pienempi. Jos joku tietää tästä, kertokaa toki.

Nyt sit piinaillaan seuraavat kaksi viikkoa ja kohta alkaa taas se tuttu luge-löträys, uuh.

Kimakka :hug:.

Miriam, on sulle monta inssiä tehty, toivotaan että kevätaurinko auttaa nyt onnistumaan :heart:. Mun eka IVF tehtiin Elonvalla laihoin tuloksin. Soluja saatiin 6, niistä tuli 4 alkiota ja siirtoon 1 rupunen alkio, muut meni roskiin. Sen lääkkeen käyttö jäi siihen, toisilla se toimii mutta toisilla ei. Siinä tosiaan pistettiin vain se yksi piikki ja jarrupiikit tuli sitten mukaan kuvioon jossain vaiheessa. Sen Elonvan "jatkeeksi" on sitten mahdollista piikittää lisää, jos näyttää ultrassa siltä ettei follit kasva. Kärsivällisyyttä piinapäiviin.

Katalle jaksamista seuraavan hoidon odotteluun =)

Meillä oli keskiviikkona alkion siirto. Sain kuulla, että pakkaseen jäi vain 2 alkiota ja siirretty alkio oli 1 luokan neljäsoluinen alkio. Yksi hedelmöittynyt oli hyytynyt matkalla.

Miriam1 kyselit noista lugesteroneista. Miun annostus on 3 kapselia aamuin illoin ja nää on näköjään 100mg.
Mutta tiiättekö mitä! Mie eilen kaahasin hullun lailla kotiin kesken työpäivän, kun tajusin, että mit idiootti olin unohtanut ottaa illalla ja aamulla noi kapselit! Miten voin olla niin tyhmä!!! Itkin melkein silmät päästäni, että tähänkö tää kaikki nyt meni, miun muistamattomuuteen!! Miulla on ollu melko kovia kipuja puntion jälkeen, lähinnä sellasta vihlomista molemmin puolin munasarjoissa. Ja alkion siirron jälkeen menin vielä töihin ja illalla tuli kivuista jo itku sitten kun kotiin pääsin. Lepo on auttanut. Ja kivutkin on hiipuneet, mutta vielä munasarjat muistuttavat olemassa olostaan. Ja tää on varmaan se syy, että miks nyt nuo luget unohtu totaalisesti, + tietty se onnellisuus siitä alkion siirrosta.
Onko tuo nyt siis miten vaarallista, että illalla unohdin ne?
Hävettää ihan suunnattomasti!

Yhteistyössä