Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Hei pitkästä aikaa kaikille!

Meidät Rouva P:n kanssa näemmä pudotettiin listalta pois viimeisen piinapäivän 2.12. kohdalla, mutta kirjoitan silti sinnikkäästi :) Pidin sen kaksi kuukautta taukoa ja se teki kyllä hyvää, viime vuosi oli sen verran rankka; hoidon yrityksiä, onnistuneita ja epäonnistuneita hoitoja yhteensä viisi, keskenmeno, kamalat hormonaaliset myllerrykset, pettymykset sun muuta niin että teki todella hyvää muistella mitä muutakin elämässä voi olla. Ja pääkin tuli selkeämmäksi, kun ei ollut ylimääräisiä hormoneja kehossa niin kuin viimeisen vuoden tauotta on ollut.

Uuden vuoden kunniaksi vaihdettiin myös klinikkaa, kun kyllästyttiin edellisen klinikan tympeään, kiireiseen ja rahanahneeseen meininkiin. Uudella klinikalla tuntuu olevan meno aivan toinen, ei hätiköidä eikä hoputeta, kuunneellaan asiakasta ja mietitään, mikä olisi järkevintä. Ja valetaan myös toivoa onnistumisen mehdollisuudesta, mitä ei todellakaan edellisellä klinikalla tehty, siellä enemmänkin peloteltiin. Aika iso ero klinikoissa, nyt on paljon turvallisempi olo. Ja nyt aloitettiin hoito varovaisesti inseminaatiolla, jotta ei tehtäisi ns. sokkona toista ivf:ää ja se on minusta hyvä. Toimenpide oli viime viikolla ja piinailua vielä viikko jäljellä.

Onnittelut kaikille plussanneille, tuntuu että teidän määrä on hetkessä kasvanut tosi paljon, hienoa! Ja lohtua ja tsempitystä piinailijoille ja negatiivisen tehneille, se on aina niin raskasta.

hox voi surku, harmittaa tosi paljon sun puolesta uuden hoidon vähäinen saalis. Toisaalta tsemppiä ja onnea vielä piinailuun, ei sitä koskaan tiedä, yksittäisestä rupusolustakin voi kehittyä täysin normiyksilö. Mutta emppaan sua täysin, olen seurannut tilannettasi sen takia tarkkaan, että minullehan ehdotettiin samaa uutta hoitoa ja jäin sitä epäillen pohtimaan. Meillähän on sama kohtalo eliaiemmasta hoidosta jäänyt mitään, yksi solu vain tuoresiirtoon. Mutta muistanko oikein, että tuossa menetelmässä yksi juju oli siinä, että tuoresiirtoa ei tehdä ollenkaan, vaan pakastus jollain erityismenetelmällä ja siirto vasta myöhemmin? Olisi mielenkiintoista kuulla tarkemminkin tuosta teidän kaavasta, jos jaksat kertoa vaikka privaattiviestillä, se jäi niin mietityttämään. Tsemppiä sulle kuitenkin jatkoon, älkää vielä tehkö lopullisia päätöksiä hoitojen suhteen. Nyt se pettymys on suurimmillaan. Ainakin itselläni oli tosi suuri pettymys, kun ei tullut hääviä saalista vaikka niin paljon oli satsattu.

Tsemppiä kaikille hoitoihin, piinailuihin ja kaikkeen tähän mitä näihin hoitoihin liittyy. Mulle vois laittaa tonne piinailijoiden listalle tän välihoidonkin eli5. IUI 26.2.

Mitä Tähtitomulle kuuluu?

Omalla kohdallani näyttäisi siltä että perjantaina olisi siirto vihdoin ja viimein. Hieman jännäsin että osuiko ovulaatio väärään päivään, mutta onneksi perjantailta löytyy kolonen.

Viimeksi muokattu:
Hoxille kärsivällisyyttä piinapäiviin! Onpa harmillista, ettei se kaava ollutkaan sitten niin toimiva.

Miriam1, oletpa ilmiöön törmännyt yksityisklinikalla! Luulisi ettei kenelläkään ole varaa vaan rahoja kerätä, kun tuntuu, että näitä klinikoita nousee sinne ja tänne, joten keskinäisen kilpailun luulisi olevan kovaa. Mutta tärkeintähän se on löytää itselle sopiva klinikka ja hyvä kun löytyi parempi. Hyvä palvelu on nykyään katoavaa =)

Sadanalle tsemppiä alkionsiirtoon!

Mitäs Tähtitomulle kuuluu?

(.) Maanantaina oli ennenkokemattomat menkkakivut ja eilen alkoi tuhruilu. Ostin testin ja kuvittelin saaneeni elämäni ensimmäisen roskishaamun, mutta tänä aamuna testatessa se olikin ihka oikea haamu, kylläkin viimeisellä mahdollisella hetkellä. Kaikesta sitä voikin tulla onnelliseksi - ajatella, että ensimmäisen kerran sitten 9 vuoteen tuli edes jonkinlainen viiva testiin :D. No, nyt vuotelee jo, joten mulle voi päivittää 3 IVF 1. PAS huhtikuu 2014.

Tähtitomulle kuuluu tuhruttelua ja ei. Rauhallisuuden ja sekoomisen rajamailla oleilua :/
Onneks sain ultraa aikastettua pari päivää eli maanantaina ollaan viisaampia.
Tänään soitin tuosta vuotelusta TAYS:n ja siellä oli taas sellanen perus voivoi ei voi mitään hoitsu puhelimessa. Hänen mielestään ei edes tulehdusarvoja kannata ottaa kun niissä kuitenkin muutama päivä menee :eek: Ja vaikka kuinka koitin selittää että tässä on kaikki ollu niin samallai kun kaksosten kans ja haluaisin varmistaa ettei mitään bakteerivagnoosia yms ole mutta se vaan niuku ja nauku, että heillä on niin täyttä.
No onneks tänään on taas ollu päivä ettei oo muuta kun aamusta tullu ruskeeta tuhnua. Yksityiselle olin jo melkeen soittamassa mutta ajattelin katella huomiseen kun se nyt taas kuitenki lakkas. Täytyy nyt toivoo että ois vaan joku hematooma mikä vuotelee. Mutta nyt on parina iltana ollu maha"kipee" tosta ylhäältä. tosin taitaa kyllä ilmaakin aika huimasti keräillä eilen olin kun pitkälläkin raskaana oleva :D

Hox, älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon tämän siirron tai hoitojen suhteen yleensäkään. Teillä kun on noin vähän siirtoja takana niin minusta kannattaisi ehdottomasti tehdä vielä muutama ivf, jos siihen on varaa. Kai teillä on ollu kaikki mahdolliset avut sitten mukana (kortisonit ja verenohennuslääkkeet...)?

Tähtitomu, voi toivon niin kovasti että se vuotelu olisi harmitonta. On varmaan niin piinallista odotella, toivoa parasta ja pelätä pahinta. Jaksamista maanantaihin!!

Sadana, seesteisiä piinapäiviä! :)

Miriam1, itse olen ajatellut että jos joskus yksityiselle siirrytään syystä tai toisesta niin haluan ehdottomasti valita klinikan, jossa ollaan valmiita kokeilemaan uusia juttuja sen sijaan että mennään noilla julkisen normikaavoilla. Itse en ymmärrä esim. sitä että jos on tehty kymmenen siirtoa top-alkioilla eikä yhtään raskautta ole saatu alulle niin ei voida siitäkään huolimatta kokeilla kortisonia tai klexanea... Tottakai niissä on riskinsä mutta jos aikuinen on valmis ne riskit ottamaan niin kannattaisihan kaikki keinot yrittää. Varsinkin, kun joillekin juuri nuo konstit ovat sitten toimineet.

Itsellä 6 päivää sumutteluja takana (suprecurilla) eikä yhden yhtään oiretta, JESS! Clomeista tuli nimittäin semmosia ärtymyksen ja masennuksen fiiliksiä että se oli yhtä tuskaa... Varsinki avomiehelle. Saattaahan niitä oireita vielä tulla mutta nyt on yksi viikko vähämmän niitä kärsittävänä :)

Reilu viikko sumuttelua takana ja aivan hirvee nuha ollu kokoajan, liekö sivuvaikutuksia vai flunssaa. Nyt alkaa pikku hiljaa helpottaa, toivottavasti synarela on vaikuttanu vaikka oonki ollu nokka niin tukossa ku olla ja taitaa. Parin viikon päästähän se sit selviää ku on limisultra, sitä odotellessa.

Tähtitomulle vielä ONNEA :heart:

Omannalle ONNEA :heart:

Leenu-77, mäkin huomasin viimeksi ensimmäistä kertaa, että nokka on ihan tukossa. Uskon, että synarelalla on siihen joku vaikutus, koska hoidon jälkeen ei ole ollut lainkaan tukkoisuutta. Tsemppiä sumutteluun!

Tiltu77, milloin sulla on limisultra?

Sadana, miten piinispäivät menee?

Me yritetään seuraavasta kierrosta sulattaa alkiot, sain kortisonin tueksi ja zumet tietty. Voi kun pääsisi testaamaan, että onko kortisonista jotain apua. Eli pitäkää peukkuja alkioille, että ne kestää sulatuksen.

Omanna, mahtavaa! Nyt voit sitten yrittää rentoutua ja alkaa nauttimaan täysillä raskaudesta!

Hiskias, hyvä että sait kortisonin seuraavaan siirtoon. En ymmärrä miksei sitä kokeilla useammin kun ei siitä suuremmin ole haittaakaan lyhytaikaisessa käytössä.

Minulla on 0-ultra 5.3 ja kun kerran edelleenkään ei yhtään mitään oireita suprecurista ole niin olen sitten alkanut pelkäämään ettei se mitään vaikuta eikä munasarjat mihinkään lepotilaan ole menossa. Alkaa väkisinkin jo jännittää että mitenhän tämä ivf menee. Päästäänkö punktioon ja jos päästää niin jakautuvatkohan alkiot normaalisti... No, onneksi on enää 3 viikkoa jännittämistä.

Enstekski Onnea Tähtitomu ja Omanna!:flower:

Mä olen nyt sumutellu tota Synarelaa viikon ja yök minkä makuista se on kurkun perälle valuessaan. Todella Leenu77 toivoisin itsellekin jotain tukkoisuutta:D

Täällä on tosta kortisonista ja verenohennuksesta puhuttu. Viitsiskö joku valaista mitkä noiden käyttämisen idikset on?
Sitä dheata joskus kans on mainittu kenties jo edellisen ketjun puolella. Sitä itekin käytin jonkin verran kun tuossa hoitotauolla olin, tosin "kilpirauhaslääkärin" määräyksestä. Mulla kun verestä todettin dhean olevan postmenopaussi-ikäisten naisten alarajoilla. Jär-ky-tys :|
Ihan kauheasti sillä puolikkaan pillerin annoksella se tosin ei noussut ja nyt kummastelen taas miksi yleisen puolen lapsettomuuspolilla tuo ei vieläkään kilisytä kelloja... luulivat sitä aikanaan vitamiiniksi tosin, että kummakos toi :LOL:

Ihan valtavasti pinnaa kaikille näin maanantain kunniaksi!

Hiskias Täällä ollaan peukalot pystyssä et alkiot selviää sulatuksesta. Meillä ei ole kun yksi ainoa pakkasessa eli jos ei tärppää ni taas kaikki alusta. Ollaan jo päätetty et ainakin vielä yksi hoito tehdään jos nyt ei tärppää. Kun antoi uskoa kuitenki tuo kesken mennyt raskaus et on mahdollisuus tulla raskaaksi. Nyt on alotettu zumenon ja klexane piikit. Viikon päästä limisultra.. On tää taas niin jännittävää aikaa:)
Kimakka75 Jep, tuo maku ei oo kyllä mitenkään miellyttävä ja sit lisäks aiheuttaa mulle ainakin hirveitä yskänpuuskia:(

Nega tuli testeissä. Saanpahan olla pitempään täällä teidän seurassa. :)
Se toinen pikkukaveri ei selvinnyt takaisin pakkaseen, joten neljä möhkälettä on jäljellä.

Sadana . . . . . . . . . . . . . . .1.IVF 2.PAS. . . . . . . . . . . . . 03/14

Sadana, pahoittelut negasta!

Leenu ja kimakka, ei tuo suprecurikaan mitään herkkua ole mutta mullakin se näyttää kuivattavan limakalvoja sen verran että on koko käytön ajan ollut vähän nenä tukossa niin ei onneksi maista sitä niin voimakkaasti.

Mulla oli eilen 0-ultra ja molemmilla puolilla oli 5 follin alkua. Eli hyvällä tuurilla voisi saada 10 munasolua punktiossa. Nyt pistelen gonalia 6 päivää ja ensi viikon tiistain ultrassa sitten paljastuu kuinka monta munasolua on sitten lähtenyt kasvamaan. Toivottavasti niitä tulisi sen n. 9 niin olisi hyvät mahdolisuudet siihen että pääsisi ainakin tuoresiirtoon ja olisihan se mukava jos pakkaseenkin jäisi edes yksi.

Kimakka, olen ymmärtänyt, että kun veri ohenee, se juoksee paremmin ja näin edesauttaa alkion kiinnittymistä kohtuun kun kohdun pintaverenkierto paranee. Kortisoni parantaa tulehdustiloja ja "häiritsee" elimistön omaa puolustusmekanismia niin, että toiset ovat siitä saaneet avun alkion kiinnitymiseen, jos elimistö tulehdustilasta tai muusta johtuen hylkii alkioita. Kaikilla näistä ei kuitenkaan ole apua ja jos alkio on huono eikä sillä ole valmiuksia kiinnittyä, niin ei se noidenkaan lääkkeiden avulla kiinnity. Dhea taas puolestaan parantaa alkioiden laatua, sitä syödään 3 tablettia päivässä, jolloin se alkaa muuttua sukuhormoneiksi elimistössä. Tämäkään ei toimi kaikilla ja mulla meni ensimmäinen syöntikerta ihan hyvin, mutta toisella kerralla sain pahoja sydänoireita ja sen käyttäminen loppui sitten siihen. Tsemppiä synarelaan, se maku kyllä laimenee ajan kanssa :p

Leenu, tulehan kertomaan sitten limiskuulumiset =)

Sadana :hug:. Onneksi kuitenkin alkioita on vielä pakkasessa.

Tiltulle tsemppiä pistelyyn :flower:

hei..kellään kokemuksia miehen balansoituneen kromosomi 14 ja 15 muutoksen vaikutuksesta hedelmöittymiseen ja mahdollisesti sen onnistuttua syntyvän lapsen terveyteen? saimme juuri tietää et tällä muutoksella on kuin onkin vaikutuksia..ja kaipaisin niin kipeesti jo tänään jotain tietoa jos vain jollain olis sitä antaa..kävin pelkäämään onko meillä mahdollisuutta saada normaalilla tavalla tervettä lasta/tervettä lasta ylipäätään.. =(

Hei askarruttaa meillä on kokemusta 13;14 kromosomin balansoituneesta muodosta. Meillä tuo oli ensisijainen syy miehen alentuneeseen spermanlaatuun, ja siten hedelmällisyyteen.

Meille suunniteltiin ICSI, ja alkioista testattiin alkiodiagnostiikalla (PGD) 1-2 solulla onko translokaatio periytynyt balansoituneena, ei-balansoituneena, vai ei ollenkaan. Terveet/balanssoituneet voidaan siirtää. PGD testaa vain 1-2 solua, joten testi ei ole 100% varma. Istukkanäytteessä (tai lapsivesinäytteessä) sitten varmistetaan periytyminen.

Jos sinä olet ihan terve (munasoluja tuottelet ihan normaalisti), en usko että tilanteesi on mitenkään mahdoton. Tosiaan alkioissa aika kato voi käydä, esim minulta kerättiin 15 munasolua, 8 hedelmöittyi, 5 lähti jakautumaan normaalisti, 3 oli terveitä . Lopulta yksi siirrettiin, kaksi muuta eivät selvinneet pakkaseen asti.

Hoitoihin kannattaa hakeutua ajoissa, kuten varmaan jo tiedätkin julkiselle on pitkät jonot. Meillä tämä tilanne ei hoitoa vaikeuttanut/venyttänyt, muutakuin muutamat verinäytteet enemmän ja tuo istukkanäyte.

Englannksi löytyy netistä aika paljon matskua aiheesta :)

Leenu, onnittelut hyvistä ultranäkymistä!

Kimakka, mites sumuttelut sujuu? Onko sivuoireita ilmaantunu?

Ultrassa näkyi 15 yli 10 millistä follia ja joitakin pienempiä, jotka ei varmaan ehdi mukaan. Ei siis ihme että on alavatsalla ollu lisääntyvää painontunnetta jo joitaki päiviä. Nyt pittää toivoa ettei niiden follien määrä ole perjantain ultrassa lisääntyny ettei tulis sitten hyperin riskiä... No, parempi kuitenki pari liikaa kuin pari liian vähän. Tosin laatuhan se viimekädessä vaikuttaa, kun huonolaatuisissa soluissa saattaa käydä melkonen kato ennen kuin siirtoon päästään.

Apua, follien määrä sen kuin lisääntyy. Tänään oli ultrassa 21 yli 10-17 millistä ja muutama pienempi. Punktio on maanantaina. Lääkäri jo varoitteli ettei tuoresiirtoon ehkä päästä. Tietääkö joku millä perusteella se sitten määritellään tehdäänkö tuoresiirto vai ei? Hydra, eikö sulla ollu kans hyperin vaara? Entä oliko se sitten niin että hyperi huonontaa munasolujen laatua? Vai onko niillä mitään yhteyttä? Täytyy sanoa että on kyllä pettyny olo puolen vuoden odottelun jälkeen ellei tuoresiirtoon päästä. Tietenki tärkeintä on estää hyperin kehittyminen mutta ei kyllä yhtään innosta taas odotella toukokuun alkua että siirtoon (ehkä) pääsee :/

Yhteistyössä