Ensimmäistä lastaan odottavat yli 35v

Sintu aivan oikein, ultra oli tänään. Ja kyllä jännitti ennen sitä, huh! "Pikkuiset" ovatkin yksi pikkuinen. ;) Koko, 18,6 mm, vastasi viikkoja 8+5 ja la on 7.3. Huomenna voin sitten soitella elämäni 1. kertaa neuvolaan ja kuulostella mitä siellä sanotaan.

Oliko sinulla Sintu huomenna uusi ultra? Muistanko ihan väärin?
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Oliko sinulla Sintu huomenna uusi ultra? Muistanko ihan väärin?
Ihanaa että sinullakin hyviä ultrakuulumisia kerrottavanasi. :heart:

Olit oikeassa tuon ultran suhteen. Huomenna rv 8+5 pääsen taas katsomaan masukkiani. :heart:
Huomenna selviää sekin, onko meidän pienokaiset samalla "kasvukäyrällä". =)

Toivottavasti ultrakuulumiset olisivat hyvät, jotta voisin keskittyä nauttimaan tästä yhden lapsen raskaudesta, ilman pelkoa siitä, mikä toisen sikiön kohtalo on.
Kyllä huominen ultra hieman pelottaakin... :(
 
Tämän päivän ultrakuulumiset:
Pikkuisella kaikki hyvin, vastasi viikkoja 8+6 ja kokoa oli 22mm. :heart:

Se toinen oletettu sikiö, joka näkyi viime viikolla kohdun takana ja jota luultiin kohdunulkoiseksi, osoittautui "vääräksi hälytykseksi".
Ilmeisesti jokin endometrioosiin liittyvä, esim. kiinnike.

Oli niin mukava nähdä pikkuinen, vaikka edellisestä ultrasta tuli kuluneeksi vain viikko. Tämä raskaus tuntuu vieläkin niin uskomattomalta, joten nuo ultrat tuovat asian todelliseksi.
Se on sanoinkuvaamaton tilanne, kun näkee sen pikkuisen siellä monitorissa ja pienen sydämenkin pompottavan.

Tätä raskautta kutsuisin jo ihmeeksi, kun on 9v yritystä takana.
Moni olisi saattanut meidän tilanteessamme "heittää leikin kesken" jo aikoja sitten ja tyytynyt kohtaloonsa, ettei saa omaa biologista lasta.
Onhan tästä melkoinen matka vielä siihen, että saa sen pienen nyytin syliinsä, mutta pidän ihmeenä jo tätä, että ollaan edetty raskaudessa jo näinkin pitkälle. :heart:

Sintu74 & masukki 8+6
 
Sintu74 tiedan tuon tunteen. Pieni ihme masussa! Mulla on melkein joka kerta valunut kyyneleet poskilla kun on ultrassa kayty :)
Teilla varsinkin - VAU - 9 vuotta!!! Kylla toi on kauheen pitka aika, ei ihme jos on meinannut menettaa toivonsa. Me ollaan saman ikaisia, joten biologinen kello on taallakin tikittanyt jo kauan, ei vaan loytynyt oikeaa miesta ennenkuin 3 vuotta sitten itsella. :heart: Me yritettiin vaan vahan yli kaks vuotta raskautua, mutta kerittiin kaymaan siina ajassa lapi kaikki tunteiden kirjot! Tuli kokeiltua luonnollisesti, hormonien kanssa, inssit ja IVF tuoresiirto, kemiallinen raskaus ja lopulta tama PAS, josta sitten toinen alkio lahti kasvamaan...
Meilla on taalla USAssa ollut raha koko ajan iso tekija myos, koska sairasvakuutus ei korvaa lapsettomuushoitoja. Yksi IVF kierto maksoi 13500 dollaria. Joten ei olis ollu varaa kovin moneen yritykseen....

Nyt pieni tytto on jo 30+ viikkoa ja viimeset 10 lahdossa kayntiin. Kasvua seurataan tarkkaan, kun se on vahan pieni, mutta muuten kaikki kunnossa... :)

Dreamer74 ja typsykka
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Tässäpä päivitetty versio ketjulaisistamme; alkuperäinen löytyy ketjun 1. sivun puolivälistä... eli Aleksan tila "päivitetty" ja uusista lisätty Sintu, pepponen ja Rena,joiden tietoja löyty. Muut uudet: sitten kun haluatte itsenne lisättävän listaan, merkatkaa haluamanne tiedot punaisella, niin päivitän listan:D
:heart:
[/URL] [/IMG]

Aleksa2...............36v..........LA 17.5........KOKS...........4. ultra 29.2.
ei vielä................37v..........LA 8.9?.....ulkomailla.......1.ultra 19.1.
Mangu76.............36v..........LA 30.9..........NKL?.........1.ultra 15.2.
Susirouva............39v..........LA 8.10..........NKL...........1.ultra 28.2.
Dreamer74..........37v..........LA 11.10....ulkomailla........1.ultra 10.2.
Henna-Riikka75...37v..........LA 1.11.......KOKS............1.ultra 22.3.
Rena...................40v..........LA 6.3.......ulkomailla.......1. ultra 19.7.
pepponen............40v..........LA 7.3.......?....................1. ultra 31.7.
Sintu74...............38v...........LA 8.3.........LKS..............1. ultra 25.7.


:heart: :flower: Jo jakaantuneet :flower::heart:

Aleksa2........?30.5.?..........tyttö


:heart:



Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Huh-huh, kylläpä aika rientää!!! Pidinpä sitten kunnon 2 kk mittaisen kesätauon tänne kirjoittelusta....(nyt voi tekstiä tulla aika tavalla, varoitan jo etukäteen!)
Harvakseltaan kävin kyllä lukemassa lähinnä erästä toista ketjua, koska tämä 35+ -kerho näytti kokonaan hiljenneen. Mutta olipa mukava yllätys muutama päivä sitten, kun äkkäsin, että ketju on virkistynyt ja mikä parasta; uusia odottajia ilmaantunut, jeee! Olin myös totaalisesti unohtanut päivitelleeni keväällä tämän ketjun listaa; mutta korjasin nyt asian. Mulla enää muutama päivä työhommia ja ensi maanantaista alkaa jo käytännössä äitiysloma, joten voin kyllä vajanaisten kykyjeni mukaan päivittää jatkossakin listaa, ellei joku toinen koe sitä kutsumuksekseen:)

Aleksa: tuhannesti onnea tyttövauvan johdosta:flower: Mahtava homma, nyt on saatu sitten meidän ketjun eka vauva ja taitaa olla jo yli 2kk ikäinen!!! Yritin laskeskella lasketun ajan perusteella tytön syntymäpäivää, mutta mikähän oli tarkka päivämäärä???

Sintu: et usko, kuinka mieltä lämmitti lukea sun viimeisimmät viestit! Onnea ihan hirrrmuisesti:hug:

pepponen&Rena&mariella: ihania uutisia, onnea:flower:
Toivoja:onnea myös plussasta:flower: pidän peukkuja, että kaikki edelleen ok b:)d


Ketjussa näyttää olevan meneillään siis jo ikäänkuin "2. aalto", mikäs sen parempaa! Susirouva& Dreamer: mikäs on tän hetken vointi????
Mä tässä epäuskoisena laskeskelen, että 33. viikko on jo käynnissä ja vastahan mäkin tärisin vessassa tuijottamassa sitä ennennäkemätöntä toista testiviivaa tikussa:D
Lievän kohdun kaksiosaisuuden takia oon käynyt tänä kesänä jo 3 kertaa sairaalassa "ylimääräisissä" kontrolleissa, kun haluavat seurata tarkasti, milloin paikat alkavat käydä pikkuiselle ahtaaksi. Viikko sitten oli viimeisin kontrolli ja kaikki oli niin ok, kuin vain olla voi (paikat kiinni, eivät pehmenneet ja kohdunsuun mitta jopa 4-5cm, vai mikä se nimitys olikaan..). Tosin tytteli on edelleen tukevasti perätilassa ja lääkäri arveli, ettei välttämättä tule enää tuosta kääntymäänkään. Eli henkisesti pitänee ruveta hiukan valmistautumaan suunniteltuun sektioon. Mutta siis näissä kohtuanomalioissa esiintyvästä synnytyksen ennenaikaisuudesta ei ole merkkiäkään, mistä oon tyytyväinen. Enkä vieläkään usko tietäväni, mitä supistukset ovat. Ihan parina viime viikkona on alkanut nivuset kipeytymään ja käveleminen välillä vaikeeta, mutta muuten kaikki ok. Verenpaineet edelleen tosi matalat, ei turvotusta jne...painoa tullut 10kg lisää tähän mennessä.

Oman jännityksensä tähän viimeiseen kolmannekseen tuo meidän lähestyvä muutto toiselle puolelle Suomea, joka tapahtuu ensi viikon alussa. Ensi viikolla pääsen onneksi heti tutustumaan uuteen/lopulliseen synnytyssairaalaan, mikä jännittääkin aika tavalla: /

Musta tosiaan tuntuu, etten oo ihan kartalla kaikkien kuulumisista pitkän tauon jälkeen, mutta enköhän mä pikkuhiljaa pääse taas ajan tasalle....

Mangu & Pingu 32+2
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Mangu olipa mahtava kuulla sinustakin taas pitkästä aikaa! Hienoa että kaikki on hyvin :). Ei sitten ehditty näkemään ennen muuttoasi:(, mutta hyvä kun asiat alkavat järjestyä siellä tulevaisuutta varten :).

Meillä myös kaikki hyvin, vauva liikkuu paljon, ja oma vointi on ollut edelleen hyvä, lukuun ottamatta jalkapohjien kipua, mikä johtune turvotuksesta. Hyvillä viikoilla mennään, ja todellakin uskomatonta että n. parin kuukauden päästä saa sen oman, monta vuotta odotetun vauvan syliin!! Tuntuu kyllä vieläkin välillä uskomattomalta. Suurin osa hankinnoista on tehty, ja loput teen ensi viikolla kun olen "yksin" lomalla ja sitten äitiyslomalla. Vielä on siis hyvin aikaa.

Aivan mahtavaa saada tänne uusia odottajia! Hurjasti onnea vielä kerran teille kaikille!

Susirouva ja sudenpentu 31+0
 
Voihan vitsi! Ihana oli löytää tämä ketju! Kiitos miljoonasti kaikille kokemuksiaan jakaneille. Ja nyt en enää voikkaan vaan lukea, vaan täytyy päästä jakamaan tätä omaa olemistaan toisten "varttuneiden" odottajien kanssa.

Niinkuin moni on jo sanonutkin, tämä on ihan yhtä pelkäämistä ja huolissaan olemista. Emme ole viellä edes kenellekään uskaltaneet mitään raskaudesta (v14+2) kertoa, sillä lasissa on jo tosiaankin nuo 37v ja joka tuutista syytää aihetta uuteen murheeseen ikärasitteesta, kromosomihäiriöistä, riski-sitä ja riski-tätä. Asiaa ei tietenkään auta, että minä olen yksi niistä kauheista naisista kuka on sitä mieltä, että tahallani en vammaista tai selkähalkioista lasta tähän maailmaan halua saattaa. Hatunnosto teille, ketkä toisin ajattelette ja elätte. Ajattelen vain sydämmessäni, että kyllä tämä elämän mäiskytys on ihan niinsanotulle terveellekin aiheuttaa riittävästi haasteita ja tässä iässä ei noita lapsia enää viittä tullene joista sitten yhtä tai toista tervettäkin voine ihastella....

Meillä ei alkuun lähtö ole ollut yhtä takkuinen kuin monellakin tällä palstalla. Sitä oikeaa miestä odotellessa vaan meni pidempään kuin mitä monella muulla :cool: Kuukausitolkulla kyllä söin foolihappoa ennenkuin uskalsin pillerit jättää. Joskus sitten joulun tienoilla yhdessä toimin tuumattiin, että nyt voisi olla hyvä aika käydä harjoittelemisesta tositoimiin. Mielessä väikkyi tuo monen jo kokema pitkän pitkä aika raskauden toivomisesta sitten itse sen alkuun. Ja tunnustan, että useampaan otteeseen kuukautisten jo ollessa päivän myöhässä piti raskaustestikin tehdä. Ilman tulosta. Ja sitten jostain kumman syystä, liekkö ollut töissä kiireitä vai mitä, vuositarkastukseen gynegologille mennessä olin pudota penkiltä, kun lääkäri tokaisi, että neitihän on raskaana! Piti ihan itkeä tirautaa.

Kuin kellon lyömänä siitä päivästä lähtien aamupahoinvointi oli tuttuna vieraana. Ei niin, että posliinijumalaa olisi tarvinnut palvoa, mutta joko sellaisena yleisenä etomisena tai tyhjän yököttelynä. Minulle apu oli ensinnä aamupalaan tottuminen ja sitten päiväseltään joulupiparit ja sprite tai jaffa. Jostain olin mukamas lukenut, että inkivääri auttaisi pahoinvointiin ja kerran niissä joulupipareissa sitä on, ja kun ne viellä maistuivat, niin eihän muulla ole väliä :D Seuraava elämän muutos oli tuo jo teille kaikille tuttu rintojen arastus. Ja voi herran jestas kyllä tässä on tätänykyä mitä arastellakin! Kokonainen kuppikoko on tullut lisää jo tähän mennessä...

Seulonnassa sitten sain rintaani huolen, että mitäs jos kaikki ei olekkaan hyvin. Tulos oli "keskiverto" mahdollisuus kromosomihäiriöön. Nyt odotankin rv16 kehitysultraa (kai näin suomessa) missä tarkistetaan sydän, keuhkot yms ja minulle tehdään lisäksi lapsivesipunktio.

Kaikkein vaikeinta tuntuu olevan tämä olemisen kaksinaamaisuus. Lääkäri sanoo, että punktioon meno, niinkuin raskauden keskeytys vaikean kehityshäiriön takio on minun ja meidän asia. Mutta en oikein usko että ympäristö näin ajattelee... Vaikka kysymys onkin ensisijassa minun ja meidän elämästä niin samat henkilöt jotka myyvät aseita Syyrialaisille tai rakentavat uusia ydinreaktoreita tuomitsevat ajattelukantani. Ja entäs jos tulee keskenmeno ja on jo ehtinyt yhdelle tai toisille raskaudesta jo kertoa? Mitäs sitten sanotaan? No, ennyt sitten olekaan enää raskaana?!?

Huoh! Kyllä noita ajatuksia on näköjään kertynytkin!:ashamed: Anteeksi vaan. oli ihan pakko...

Voi kun minä toivon että teillä kaikilla menee tämä odotusaika ihan hyvin!

cynde...............37v...........LA 3.2.........ulkomaat............4.ultra 20.7.

cynde & mukula v14+2
 
Viimeksi muokattu:
Iski nyt pahemmanlaatuinen puheripuli...
Olosta:
- illalla iskee väsymys jo hetimiten, ja aamusta heräilen ennen kuutta, jos ei muuten niin veskiin on mentävä. Tähän asti olen kyllä ollut tavallinen illanvirkku ja aamuntorkku.
- ikävää kun ei voi enää nukkua mahallaan :(
- salmiakki, viinirypäleet, meloni, pasta, kismetti ja joulupiparit maistuu mannalta. Syöminen ei sitten anna odottaa itseään - mukula on ihan selvästi jo nyt puikoissa :popcorn:
- hassua "valkovuotoa" (liekö lapsivettä) on päivittäin
- ensimmäiset kolme kuukautta palelin, mutta nyt minulla on sitten järjestään liian lämmin...

cynde & mukula v14+2
 
Heippa vaan kaikki!

Taas hurahti pari viikkoa kuin siivillä, lähinnä raskaan muuttoprojektin takia...voin käsi sydämellä sanoa, etten suosittele muuttoa (varsinkaan toiselle paikkakunnalle) kenellekään tässä vaiheessa raskautta. Liikkuminen on ajoittain jo melko tukalaa, mutta kaikki on vaan PAKKO saada valmiiksi asap, jotta paikat olisivat valmiina pikkuista varten. On vaan joku vimma, vaikka välillä väsyttää ja on paikat kipeenä.
No, kävin kyllä keskiviikkona jälleen kontrollissa sairaalassa ja paikat edelleen tiiviisti kiinni eikä supistele, joten siinä mielessä ei onneksi tarvitse pakottaa itseään vuodelepoon. Pikkuinen on edelleen tiiviisti perätilassa ja jos vielä 3.9. lääkärikäynnin jälkeen tilanne on sama (mitä tod.näk. on), niin silloin varataan aika suunniteltuun sektioon. Kuulemma nuo suunnitellut tehdään raskausviikkon 39 mennessä, joten enää kuukauden verran odottelua, jännää:eek: Painoarvio tuolloin, 33+4, oli 2kg, kuulemma sironpuoleinen tyttö....

Cynde: tervetuloa mukaan ja onnittelut raskautumisesta!:flower: Näinhän se on, että tähän ikään mennessä elämäntarinoita löytyy kovin monenlaisia, mutta ihanaa, että tärppäsi ilman pitkää piinaa=)
Päivitin sun tiedot tuonne listalle, joka löytyy siis ketjun 1. sivulta....

Mitäs muille kuuluu? Itse olen tosiaan jo saikulla eli äitiysloma on käytännössä alkanut, joten aion tästä eteenpäin keskittyä lähinnä saamaan puitteet pienokaiselle valmiiksi. Onnellisen ja odottavan jännittyneet vanhemmat toki jo löytyvät uudesta kodista:)


Mangu & Pingu 34+1
 
Heippa ketjulaiset.

Taalla roikutaan mukana, vaikka ketju onkin melko hiljainen, olen myos huomannut!

Minullakin viikko 33 nyt menossa. Vointi on mita on, narastyslaakkeet ja pahoinvointilaakkeet mukana kuvassa, seka ummetuslaakkeet. Mita vaan vaivoja raskaus aikana voi olla, niin taalla ne on, You name it! :kieh:

Tytto massussa on aktiivinen ja terve, mutta kasvu on jaljessa istukan lievan vajaatoiminnan vuoksi. Kovasti yritetaan ruokavalioon panostaa, plus kontrolli ultrat nyt joka viikko loppuun saakka. Jos jotain hamminkia tulee jossain vaiheessa vauvan hyvinvointiin ja kasvuun, niin tulee sektio tai synnytyksen kaynnistys ennenaikaisesti. BLAAH... Toivotaan etta menee kaikki hyvin.

Lastenhuone odottaa asukkiaan, ja Jenkki tyyliin Baby Shower kutsut on 9.9. jolloin tulee paljon kavereita kylaan ja saa lahjoja!!! :)

Cynde tervetuloa joukkoon!!

Mangu ja Susirouva, tsemppia meille "ekan aallon" raskautuneille.
Viela olis vahan jaljella....

Dreamer74 ja pienimasuinen tytto 33 vkoa
 
Cyndelle viela tsempit tuosta veriseulasta puheenollen.
Meillehan tuli positiivinen tulos, Down syndrooma riski 1:35 joka on tosi korkea.
Meille tehtiin myos lapsivesipunktio, jossa LUOJAN KIITOS saimme normaalit tulokset.
Nyt jalkikateen on selvinnyt, etta todennakoisesti seula halytti tuon istukan vajaatoiminnan vuoksi... Joten aina ei ole kromosomi hairiosta kyse...
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74
Mangu, voin vain kuvitella mitä muutto on näillä viikoilla. Ihan pelkkä siivous vie voimia, ja suurin piirtein läähätän kun teen jotain fyysistä. Hyvä kun saitte sen nyt tehtyä, ja isosti onnea uuteen kotiin :flower:!

Cynde, tervetuloa kirjoittelemaan :). Ja onnea raskaudesta. Hyvin ne raskaudet menee suurimmalla osalla iäkkäimmistäkin odottajista :).

Dreamer, teillä on ollut kyllä ihan liikaa kaiken näköistä ylimääräistä huolen aihetta. Kaikki tulee kuitenkin menemään hyvin, mutta helpolla ette ole päässeet :(.
Ihana tuo Baby Shower! Siellä vielä on vaikka mitä ihanaa vauvatavaraa. Paljon enemmän kuin täällä Suomessa.

Minulla tuntuu tuossa oikean rinnan alapuolella tosi usein joku kova kohta vauvasta. Työntääköän siihen päätään? jalkojaan? peppuaan? Olisi hauska tietää että miten päin vauva milloinkin on, mutta olen vähän huono sen suhteen. En osaa sitä itse tunnustella, kuten jotkut tuntuvat osaavan. Miten teillä muilla vauvat tuntuvat ulkopuolelta?

Susirouva ja sudenpentu 33+0
 
Kiitos kiitos kaikille lämpimistä toivotuksista!

Eilen käytiin sitten siellä lapsivesipunktiossa. Oli ihan outo katsella mukulan mykkelehdintää kuvaruudulla ja valmistautua siihen pistoon. Onneksi oli siippa mukana pitämässä kiinni kädestä. Eihän se nyt tietysti niin maailmanpaljoa koskenut, mutta en kuitenkaan voinut katsoa, vaan pidin silmät tiukasti kiinni ja keskityin olemaan hiirenhiljaa ja toivomaan, että mitään pahaa ei tapahdu. Siippa kertoi, että kaikki meni ihan hyvin. Ja tunnin makailun jälkeen lääkäri viellä "näytti" uudessa ultrassa, että mukula voi ihan hyvin.

Melkovarma tulos tulee tällä viikolla, ja kahden viikon päästä varma. Mukulantarkastusultra on jo 2 viikon päästä, ihan vain mielenrauhan vuoksi, että kaikki on hyvin.

Oli tosi mukavaa, että kulta oli mukana. Tuntuu ihan siltä, että hän pääsi mukulaa lähemmäs ja tämä odottaminen on vieläkin enemmän yhteistä.

Susirouva, meidän vauvan tunnustelu on vielä vasta sydämen kuuntelua mutta ihan jännää se on sekin =)

Dreamer74, toivottavasti tyttö ottaa ja kääntyy vielä!!! Ja mukava tuo baby-shower, saa vaihtaa ajatuksia, ja saat kovasti tukea läheisiltä ihmisiltä!!!

Onkos kellään mitään kotikonstia turvotukseen? Minulla on massussa litratolkulla ilmaa, ja ottaisin vastaan kaiken avun tämän tuskan lievitykseen!!!

cynde & mukula 16+2
 
Heippa!

Syksy tekee tuloaan ja niin myös meidän lapset pikkuhiljaa....tajusin juuri, että tänään on virallisen äitiyslomani 1. päivä. Tähän on tultu:) Samalla tulee mieleen, että vuos sitten tähän aikaan oli hiukan erilaiset fiilikset, 1. IVF menossa jne...

Olo on mukiinmenevä; jaksaa mennä ja tehdä asioita, mutta kyllä maha myös muistuttaa itsestään ja pitää ottaa niitä lepohetkiäkin....yölliset heräilyt on lisääntyneet muutaman päivän aikana. Siihen mennessä pärjäsin yhdellä pissareissulla, mutta nyt 2-3 kertaa yössä sama syy + järkyttävä jano!
Tajusin myös just, että mulla saattaa olla enää pari äitiyskontrollia ennen pingun syntymää. 3.9. OYSissa synnytystapa-arvio sekä seuraava neuvola vasta 11.9. Ja sitten onkin jo kalenterivko 38, jolloin ainakin suunniteltu sektio saatettaisiin tehdä.
Kääk, h-hetken lähestyessä sitä rupeaa miettimään, että oonko mä oikeasti valmis tähän elämänmittaiseen projektiin vaikka pitkään on jo halunnut tätä...Ja toisaalta sitä intona valmistautuu koko ajan pikkuisen tuloon!!

Cynde: teillä on kyllä ollut monenlaista odottamista tässä viime aikoina, kun tuo punktiokin tehtiin. Onko sen suhteen kuulunut mitään? Voimia tuohon tulosten odotteluun!

Dreamer: seurailen teidän 1-aaltolaisten kuulumisia myös tuolta toisesta ketjusta, vaikka oma energiani ei olekaan riittänyt kuin satunnaiseen kirjoitteluun täällä. Mutta ihana kuulla, että pienokaisella kaikki hyvin; vielä ehtii keräämään painoa itselleen tässä viime viikkoina. Pidän peukkuja, että mahdollisimman kauan hän saa kerätä voimia siellä äidin mahassa b:)d
Baby shower kuulostaa mahtavalta; kyllä sitä vauvan tuloa pitääkin juhlistaa! Suomessakin voisi enemmän olla tämäntyyppistä vauvajuhlaa myös tuleville äideille. Eikä siis sen tavaran vaan itse ajatuksen takia! Täällähän kuitenkin on vahva perinne isien varpajaisissa, joten mikseivät siis myös äiti ystävineen kerääntyisi yhteen vielä silloin, kun pieni ei ole tullut maailmaan ja vaadi 24h huomiota äidiltä...

Susirouva: sullakin taitaa tuo äitiysloma olla aluillaan, onnittelut siitä:)
Nyt on hyvää aikaa vielä täydentää niitä hankintoja tarpeellisilla (ja ei-niin-tarpeellisilla ) jutuilla. Ainakin itsellä meinaa ihan vähän karata mopo käsistä, kun on ollut aikaa kierrellä kauppoja. Tänään on edessä IKEA-reissu, kun uuteen kotiin vielä tarvitsee kaikenlaista pikkusälää. Tiedän, että tässä tilassa IKEA-käynti voi olla maailman huonoin idea, mutta aion silti olla sissi ja lähteä kiertelemään!
Kyselit tuosta vauvan liikkeistä taannoin: mä tunnen kyllä potkut selkeästi tuolla alavatsalla, eli perätilassa näyttää itsepintaisesti pysyvän. Tyyppi on lisäksi todella voimakkaasti oikealle puolelle asettunut ja venyttää sitä puolta kyllä vähän liiankin tehokkaasti, auts!!! Jutteletteko te vauvalle muuten? Mä oon viime viikkoina ruvennut enenevässä määrin ja jopa yrittänyt iltaisin nukkumaan mennessä laulaa tiettyä tuutulaulua lapsuudestani, että tulis tutuksi jo vähän niinkuin ennakkoon...

Nyt täytyy lähteä ostoskierrokselle...mukavaa viikon alkua kaikille!


Mangu & Pingu 35+2
 
  • Tykkää
Reactions: cynde
Mangu-76, ja minäkun luulin, että minun piti ravata pissillä alvariinsa, ei ilmeisesti lähiaikoina helpotusta luvassa. höh. Ja kiitos kun kyselit niistä tuloksista. Alustava vastaus tuli, ja luojalle kiitos kaikki on hyvin (Alustava siksi kun tästä näkee ne 3 yleisintä kromosomihäiriötä ja lopuista tulee varmuus joskus viikon päästä). Piti kyllä jännätä, ja ymmärrän ihan kaikkia keneltä menee yöunet. Olin jo ihan varma että jotain on pielessä, kun puhelu tuli vasta sovitun päivän illansuussa....

Aika jänniä nämä äitiysloma-ajat. Täytyy sanoa, että suomessa ne kuulostaa ihan mahtavilta! Minulla on töitä tiedossa siihen asti kun vain jaksan, ja sitten 3kk äitiyslomaa minkä jälkeen sen voi pidentää viellä palkattomalla 3kklla. No, oma moka. Mitäs läksin.

lämpimin terveisin cynde & mukula 17+1
 
Heippa kaikille pitkasta aikaa... tama ketju on niin hiljainen etta....

Pistan vain pikaiset kuulumiset tanne. Meidan tyton kasvuahan on seurattu tarkkaan viime viikot ja nyt paatettiin keuhkojen kypsyys testin jalkeen, etta saa tulla ulos kohdusta oikeaan maailmaan kasvamaan.
Meidan jaljella olevat 4 viikkoa aikaa valmistautua kutistui siis kahteen paivaan, ja keisarin leikkaus on perjantaina aamulla.

Jannittaa kovasti ja vahan huolestuttaa, mutta toivotaan etta menee kaikki hyvin. Laitan lisaa kuulumisia sitten viikonlopun kuluessa...

Dreamer ja pieni murunen 36 viikkoa
 
Heippa!

Juuri tulin pitkästä aikaa palstalle ja heti osui silmään Dreamer sun uutiset!!!
Kyllä te ootte joutuneet sen verran pitkään kärvistelemään epävarmuudessa, että huhhuh! Mutta nyt on päätös tehty ja pikkuinenkin vaikuttaa olevan valmis tälle puolelle siirtymään. Mielettömästi tsemppiä teidän perheelle viimeisiin päiviin ennen h-hetkeä:hug: Täällä ollaan hengessä mukana b=)d

ON: meillä oli synnytystapa-arvio vko sitten ja suunniteltuun sektioon täälläkin päädyttiin. Meidän h-hetki on ma 24.9.:eek: Saa nähdä, jaksaako tytteli odotella sinne asti. Oma olo käy päivä pvältä tukalammaksi ja tuntuu, että pienokaiselta kerta kaikkiaan loppuu tila tuolla mun mahan oikeassa puoliskossa (sikiö on asettunut todella itsepintaisesti sinne, jonka takia mahani on välillä erittäin koominen näky) Ja viimeisten viikkojen aikana meikäläiselläkin on alkanut se alituinen vessaravaus öisin. Plus että tällä hetkellä tuntuu, että öisin mikään asento ei oo hyvä, kaikki sattuu. Niinkuin vissiin Susirouvakin tuolla toisaalla pohdiskeli, niin oon koko ajan peloissani, että litistän vauvan jotenkin. Varsinkin, kun mun vasemmalla puolella sillä ei oikein oo tilaa....Mutta eipä oo enää kuin 1 1/2 vkoa kärvisteltävää. Ei sitä meinaa oikein vielä käsittää....ehkä vasta siinä vaiheessa, kun näkee sen oman tyttärensä vihdoin silmiensä edessä...

Viime päivinä on mielialat vaihdellu enemmän kuin muuten tän raskauden aikana. Vielä aikaisemmin sitä oli vain innokkaan odottavalla mielellä ja oli niin paljon valmisteltavaa vauvaa varten. Nyt kun kaikki alkaa olla valmista kotona ja h-hetki lähenee, alkaa pelko ja epävarmuuskin hiipiä kuvioihin. Minkälainen tyyppi sieltä oikein tulee maailmaan? Minkälaisia vanhempia me nyt sitten loppujen lopuksi tullaan olemaan? Miten sen alkurumban jaksaa tän ikäisenä? Jne jne.. Kyllähän kaikki menee sitten omalla painollaan ja varmasti teemme parhaamme lapsen eteen...Mutta uteliaana odotan tulevia aikoja siinä mielessä, että tekeekö sitä sitten kaiken kuitenkin ihan päinvastoin kuin on etukäteen ajatellu.. Vanhempana oleminenhan on kuitenkin valintoja täynnä...

Joka tapauksessa, tää on niin oikea aika lapselle tulla. Onhan tässä jo reilu 36 vuotta tuijoteltu omaan napaan; niin että näkökulman vaihdos on enemmän kuin paikallaan:D

Mitähän muille tässä ketjussa vaikuttaneille kuuluu????


Mangu & Pingu 37+4
 
No nyt olisi tarkoitus saada eloa tähän ketjuun; saatiin tuolla lapsettomien 35+ -ekakertalaisten ketjussa ihan mieletön plussa-aalto aikaan, siis (ainakin) neljä plussaa noin viikon sisään. Joten nyt meitä ryntää tänne Next generation - vielä vähän epäuskoisia kun ar-ultrakin on käymättä, mutta kuitenkin tilanteesta sen verran varovaisen innoissaan että vertaistuki on tarpeen ;)

Itsellä nyt menossa rv 5+5, plussa tuli 3. IVF:stä ja taustalla myös yksi alkuraskauden keskenmeno. Nyt sitten yritetään uskoa, että tällä kertaa kaikki voisi mennä paremmin.... ultraan aikaa vajaat kaksi viikkoa, sen jälkeen ehkä uskaltaa edes hetkeksi huokaista, jos näkee että tuolla mahassa oikeasti on jotain elämää.
 
  • Tykkää
Reactions: Henna-Riikka75
Toinen samanlainen ilmoittautuu! Lyhyt yhteenveto menneisyydestä: yritystä kohta 2 v takana, yksi kipeä keskenmeno kesällä-11 ja sen jälkeen tiukkaa yritystä ja hiljaiseloa hedelmöitysklinikallakin. Kunnes sitten nyt viime kierrosta (jolloin lääketieteellisesti ei olisi mitään pitänyt edes tapahtua) yllätysplussa! Tänään viikkoja 5+6 tietääkseni, ja välillä on rajujakin pahoinvointoireita, välillä ei.. Eka ultra ensi ma, jännittää aivan hullun lailla. En tidä mitä teen jos taas saadaan huonoja uutisia..

Mutta, kiva tulla edes välillä tännekin puolelle tuolta lapsettomuuskeskusteluista! Tosin sinne paluuseenhan ei tarvita muuta kuin yksi ultraäänikuva, jossa ei ole elämää. Huh! On tämä vaan jännää..
 
Tiistai-iltaa!

"Next generation": onpa mieltä lämmittävää kuulla, että plussa-aalto on liikkeellä:)
Onnea sekä Scarlethille että Eliettelle! Hiukan toisenlaiset piinaviikot ovat nyt menossa teillä, mutta nauttikaa silti myös tästä hetkestä....hengessä mukana ollaan niitä ultria ajatellen:hug:
 
Tervetuloa Scarleth ja Eliette! Täällä meitä on monessa eri vaiheessa olevia odottajia, osalla on vauvan syntymä jo hyvinkin lähellä/vauva on syntynyt ja osa on vielä raskauden alkupuoliskolla. Mutta mukaan vaan, viritellään pinoa aktiivisemmaksi. :)

pepponen 15+5
 
Mangulle ja pepposelle kiitokset toivotteluista! Jännät ajat tosiaan on käsillä. En tajua miten pystyn ylipäätään menemään koko ultraan, tai miten pysyn järjissäni sitä edeltävät päivät... Pelkään sitä "tuomiota" niin paljon, kun en mitenkään voi uskoa että asioilla on mahdollisuus mennä hyvinkin. Raskaus tuntuu vielä niin epätodelliselta, kun ei oireitakaan juuri ole. Kovasti odottelen, että jotain tuntemuksia alkaisi tulla.
 
Mangu 76 mukava kuulla uutisia! Isoja asioita mietitte. Ja samanlaisi mietin itsekkin... kun nähdään jotain omaan pirtaan sopimatonta sipistään keskenämmä, että ei myö sitten noin ainakaan :D Ehkä se on kaikkein tärkeintä, että ei ala nipottamaan ja menetä sen takia niitä hermoja. Kun ne voi menettää ihan muutenkin.

Meille kuuluu ihan hyvää. Nyt sunnuntaina mukula kävi kutittelemaan massuani. Ihan hassua, pienenpienenpientä koputtelua/kutitusta pömpön siäpuolelta?!?! Pitää pysähtyä ihan kuuntelemaan, että kuvittelinkos, vai onkos se ihan totta! Tämä raskaus on kyllä ihmeellinen juttu. Toisaalta aivan käsittämättömän epätodellista, ja sitten kuitenkin päiväpäivältä tulee vihjeitä, että juu-kyllä sitä nyt ollaan raskaana. Alkaen niistä kuukautisten puuttumisista ja pahoinvoinnistal, jatkuvan syömisen ja mahankasvun saattelemana aina nyt tähän pienenpieneen kutitteluun. Pistää ihan sanattomaksi. Ei auta kuin hymyillä kuin naantalinaurinko.

Maanantaina päästään rakenneultraan, ja saadan taas kurkkia että mitä mukulalle kuuluu...

Tervetuloa Scarlett & Eliette jakamaan ajatuksia ja kuulumisi! En tiedä johtuuko se tästä iästä, mutta kyllä tämä on ihmeellistä aikaa! Ja vaikka koko mielialamyrsky välillä sekoittaa nupin, niin en kyllä vaihtais ja toivon, että kaikki menee hyvin!

terkuin cynde & mukula 20+3
 

Yhteistyössä