:wave: kaikille!
Minäkin ajattelin palailla tänne palstalle, kun näkyy keskustelu vilkastuneen. =)
Olen kirjoitellut Maaliskuun mussukat 2013 -nimisessä ryhmässä.
Minulla on seuraava neuvola 2.10.
Jotenkin pelonsekaisin tuntein aina odottaa seuraavaa neuvolaa...
Nyt kun sikiön liikkeet eivät vielä tunnu, niin on koko ajan epäluulo siitä vieläkö pikkuinen on hengissä.
Neuvolassa kun sydänäänet kuuluvat, saa taas rauhan... joksikin aikaa.
Rakenneultra olisi 22.10.
Ajattelimme ottaa sukupuolen selville... minulla on vain sellainen tunne, että tyttö sieltä olisi tulossa.
Mieheni toivoisi enemmän poikaa. Sanoin hänelle, että kun vihdoin ollaan tähän vaiheeseen päästy, että odotamme vauvaa, niin kumpi vain on tervetullut, kunhan on terve.
Mieheni sanoi, että jos tyttö tulee, niin pitää ostaa haulikko. Ihmettelin hänen kommenttiaan suuresti, kunnes hän jatkoi: "Täytyyhän tytön kilpakosijat pitää aisoissa".
Painoni ei ole noussut yhtään siitä mitä oli ennen raskautta. Pahointi ja ruokahaluttomuus ovat tähän syyllisiä. Onneksi on tuota "vararavintoa" omasta takaa sen verran, että pikkuinen kyllä huolehtii ravinnonsaannistaan.
Saas nähdä mitä neuvolassa sanotaan, kun ei paino ole noussut yhtään.
Ensimmäisessä neuvolassa hemoglobiinini oli 126. Toisessa neuvolassa sitä ei mitattukaan. Epäilen, että arvo on laskenut entisestään.
Onneksi verenpaine on ok.
Ehdin jo sairastaa ensimmäisen, oireettoman pissatulehduksen.
Onneksi neuvolan eka käynnillä rutiininomaisesti tarkistivat ja söin antibioottikuurin joka tepsi. Olen alkanut juomaan karpalomehua lasillisen päivässä, uusien tulehduksien ehkäisemiseksi.
Rinnat ovat kasvaneet B:stä C-kuppiin. Kipuilu on vähentynyt ja välillä rintani eivät ole ollenkaan arat.
Vatsan kivuista: välillä on todella repiviä kipuja kohdun kohdalla, jopa maatessa. Epäilen kipujen syyksi kohdun kasvamisesta johtuvan venymisen ja koska minulla on leikkausarpia, niin luultavasti kiinnikkeetkin venyvät. Myöskin se, että endometrioosin vuoksi kohtuni on kiinnittynyt takaa ohutsuoleen, aiheuttaa sekin kipua, koska kohtu nousee vatsan etupuolelle, se kiskoo ohutsuolta mukanaan. Auts!
Meillähän siis tämä lapsi jää ainokaiseksemme. Jo silloin kun minulta endon vuoksi leikattiin toinen munasarja ja molemmat munatorvet, lääkäri sanoi että voimme kenties koeputkihedelmöityksellä saada lapsen.
Kun synnytyksen aika tulee, minulle tehdään keisarinleikkaus, jolloin poistetaan kohtu ja toinen, jäljellä oleva munasarja, sekä ilmeisesti osa ohutsuoltakin joka on kiinnittyneenä kohdun taakse... eli mikään pieni leikkaus ei ole kyseessä. :|
Ensimmäiset, sopivat, äitiysfarkut tuli ostettua alkuviikosta Anton & Ninasta.
H&M:n housut eivät mahtuneet ensinkään. Millaisille "pillikintuille", ne housut on suunniteltu? Minulla ne kirrasivat joko polvien tai lantion kohdalta.
Töissä olen pitänyt joustavia housuja tai collegehousuja.
Hankinnoista. Vaunut, pinnasänky ja hoitopöytä, sekä turvakaukalo, ollaan saamassa sukulaisilta... mutta sitä ennen olisi tiedossa muutto isompaan kotiin, viimeistään joulukuussa. Vaatteita hankitaan sitten sen mukaan kun tiedetään varmasti kumpi on tulossa.
Sintu74 & masukki 16+4