Ensimmäinen pienokainen tulossa 2012

Merywind, Vaikka kaikki mullekin tulee sanomaan, että pitää näyttää vatsaa ja sanoo että onhan se kasvanu, en oo oikeen ite vissiin sisäistäny asiaa. Oon vaan höpissy jotain turvotuksesta ja muusta.. Enkä ite oo vielä ees oikeen tajunnu vattan ees kasvaneen. Pirullisia kipuja alkanu tuonne alavatsalle aika-ajoin tulemaan.. Se tällä hetkellä ehkä suurin ongelma.

Ei mun mielestä tarvi aina olla vatta paljaana esittelemässä tällanen tää nyt on tai ottaa niitä kehuja aina niin ilosesti vastaan. Kysehän on juuri siitä raskaana olevan kropasta ja jokainen ottaa sen muuttumisen miten ottaa.. Pitäis niitten muittenki ymmärtää että ei se vatsa aina niin ihana ja kiva oo...
 
Tänään oli ultra ja hienosti pikkunen sydän siellä urheasti pumppaili :heart: Huomenna olis sairaalan äitiyspolille aika ja pääsen ihastelemaan nappulaa lisää. Oih! :heart:
Pääsen kaikkiin mahollisiin kokeisiin ja seurantoihin kun kyseessä on niin riskiraskaus borrelioosin takia. Pelko takaraivossa jatkuvasti, mut ei se stressaamalla parane.
Viikolla 6 vasta siis menossa ja tänään arvottiin laskettua aikaa taas lisää joka tällä hetkellä olis 5.11
 
muhlitar ja Lumineiti tervetuloa!

Lyhyesti vaan helpottunutta omaan napaan liittyvää horinaa, muksu taisi älytä kääntyä. Raivotarjonnassa ollut ja hervotonta kipua ollut, kun tuolla alhaalla on möyrinyt, mutta nyt taitaa olla poikittain. Voi jestas mun kroppa kiittää, vaikka nyt sitten kinnaakin kyljistä, mutta parempi näin. Ja pikkukaveri rummuttaa sekä käsillä että jaloilla kumpaankin kylkeen koko ajan, mutta mäpäs pystynkin taas kävelemään! Lalalalallalalallallalaaaaaaa.
 
Huh huh aamulla kun lähdin köpöttelemään töihin (äiti otti koiran eilen illalla hoitoon) tuntui ikävältä. Lisäksi oli vielä kovin kova kiire bussiin. Vausa jyskytti meinaan alapäässäni koko kävelymatkan ajan! Meillä on Merywind varmaan kääntynyt vauvat samoihin aikoihin toisteperin koska mulla se jyskytteli kylkiluihin vielä eilen ja nyt alapäähän. :D Samperi noiden asentojen kanssa. Nytkin ninjailee minulla miten tahtoo.. Tästä tulee hieno työpäivä.

Nopsaan menee, maha kasvaa ja minä paisun. Viikko 29 alkoi tänään.
 
Hahah :D Hauska sattuma, vaikka toi pikkukaveri kyllä muljahtelee tuolla siihen tahtiin, että en mä ole puoletkaan ajasta perillä miten päin se menee. Nyt taas on tosin kääntynyt, en tiedä vain että onko pää vai peppu alhaalla.

Mun puolesta saisi pysytellä mahdollisimman loppuun asti jotenkin poikittain tai vinottain, heti kun se laskeutui raivotarjontaan, alkoi vuoto ja infernaaliset liitoskivut häpyliitoksessa. On helpompi edes yrittää olla, kun kaveri möyrisi jotenkin toisinpäin. Kohta se varmaan invalidisoi mut loppuraskauden ajaksi.

Merywind ja minikokoinen Jackie Chan 26+2
 
Tervetuloa muhlitar ja Lumineiti1

Miulla oli tänään sokerirasituskoe ja neuvola. Juteltiin neuvolatädin kanssa imetyksestä ja hän päätti antaa miulle Pampersin vauvapakkauksen jo nyt koska siellä on nii hyvä se imetysopas jotta saan luettua sen tässä ootellessa. Onpahan sekin nyt oottamassa täällä kotona :D Luulin sokerirasituskokeen välissä olevien aikojen kuluvan hitaasti ku unohin aamulla neuleetkin kotiin mut hyvin meni siinä aika muiden jonottajien kanssa jutellessa, en muista koskaa 2h menneen noin nopeasti :) Muuten koe oli helppo, kauhea jano vain oli koko ajan. Kyynärtaive on nyt ku milläki narkkarilla ku kolme pistoo teki samaan suoneen.

Seuraava neuvola taas neljän viikon päästä.
 
Tervetuloa uusille! Jos haluatte tietojanne listattavan tuonne etusivulle, niin mielellään vaikka punaisella kirjoitettuna, että osaan huomioida ne tuolta muun tekstin lomasta:)

Mulla kans beibi tuntuu kääntyilevän toisinpäin ajoittain. Tähän asti potkut (?) tuntuneet tietyssä kohtaa tuossa navan vieressä/hieman alapuolella, kunnes edellispäivänä tuntui ihan selvästi kuinka potki virtsarakkoa. Aina sekunniksi iske kauhea hädäntunne, sitten katosi. Ihmettelin tuntemuksia, kunnes tajusin, että ahaa, beibi siellä liikuskelee ja täynnä olevaa rakkoa moukaroi. Helpotti heti kun kävi vessassa, ei tuntunut enää niin ikävältä.

Sokerirasitusta ei kai mulle ole tulossa? Vai olisko siitä ollut jotain juttua jo jossain neuvolassa, jos sellaiseen tarvis mennä? (rv24 nyt menossa) Huh no enpä sinne nyt mitenkään väkisin halua, toisaalta olis mielenkiintoista tietää miten kroppa pärjää noiden sokereiden kanssa, ettei tietämättäni ole ihan päin mäntyä kaikki ja saan jonkun jättiläisvauvan:O

Kuurupiilo ja Ötökkä 23+1 tai jotain, en pysy perässä.
 
Huomenta tänne:)
olen taas vaan lueskellut teitin juttui ku ei oo oikee sillee mitää uutta ollut,liikkeet vaan tuntuu joka kerta enempi ja tänää aamul heräsin hurjaan alavatsavihlonta kipuun tai joku semmoin enkä sit päässy heti ylös,kun pääsin ni vessaan tarkastaa onks tulli mitään mitä ei pitäa mut kaik ok,tais vaa antaa kyytiä alakertaan:D:D:D...nyt vaaveli on vetänyt myös aamujumpan:)perussettiä meillä....:)
HUomenna ois se kauan odotettu hetki nimittäin rak ultra<3 saa nähä vaavelin taas ja ehkäpä sen kumpi sielt tulee:))
Puol väli saavutettu täälläkin,huh menny aika nopee:)
vk 20+2
 
Kuurupiilo Ei kai se sokerirasitus ole aina pakollinen. Musta kyllä tuntuu, että täällä päin kaikki äidit laitetaan siihen enemmin tai myöhemmin. Itsellä on se edessä parin viikon sisällä, neuvolakorttiin olivat merkinneet että se olisi joskus viikolla 26-28 ja nyt on mulla menosa 26+3. Mutta eivätköhän noi neuvolantädit sen tiedä ja osaa arvioida, kenen siihen tarvitsee mennä :)

Meillä tuntuu nämä neuvolakäytännöt muutenkin poikkeavan aikalailla muista paikoista, meillä kun ultrataankin joka käynnillä. Paljon täällä tehdään aina ja kaikille sellaista mitä ei muualla välttämättä tehdä ollenkaan- onko se sitten hyvä vai huono asia, jokainen saa päätellä ihan itse..

V*tuttaa jo valmiiksi huominen lääkärineuvola. Mä olen niin kyllästynyt tuohon alakerran ronkintaan. Kaikista paras oli se, kun jouduin sinne sairaalaan ja sain liikunta- ja seksinharrastamiskiellon, kävin sen jälkeen neuvolassa kun alamaha oli niin perkeleen arka niin eiköhän neuvolalääkäri sitten ottanut ja alkanut ronkkimaan alakertaa. Yritin kysyä siltä, että jos lääkäri saa noin kovakouraisesti ronkkia ja painella mun alakertaa, niin miksi helvetissä sairaalan lääkäri kielsi sitten seksinkin..

Ahdistaa ja vituttaa jo valmiiksi. Mä vihaan sitä lääkäriä ja vielä enemmän noita alakerran ronkkimisia. Oiskohan huominen neuvola jo 5. tai 6. kerta tämän raskauden aikana kun joudun siellä haarani levittää. Ja mua lohdutettiin, että ei noita ronkkimisia tule kuin 3 tai 4 koko raskauden aikana :(

En mä haluaisi mennä sinne, siellä vaan ronkitaan tarpeettomasti mua ja lopun aikaa vittuillaan tulevan isän tupakoinnista, nyt kun mä pystyin luopumaan vihdoin siitä yhdestä(!) tupakasta viikossa. En mä tarvitse tällaisia neuvolakäyntejä :headwall:

Onko teille kaikille muille sattunut mukavat lääkärit ja neuvolantädit? Jotenkin musta tuntuu, että olen suunnilleen universumin ainoa odottaja, jonka tekisi mieli sortua aggressiivisiin tekoihin aina neuvolan lähestyessä.
 
Tänään sain sit soiton neuvolasta ku unohin itse eilen soittaa sokerikokeen tuloksia. Paasto arvo oli erittäin hyvä mut muut sitte ei, 1h arvo oli 11.4 kun ois pitäny olla alle 10 ja 2h arvo oli 8.6 ja sen ois pitäny olla alle 8.6. Joudun siis nyt seuraamaan sokereita parin viikon ajan ja ainaki tämän päivän arvojen osalta voin sanoa ettei nyt diabeetikoks voi vielä kutsua. Tunti aterian jälkeen arvon pitäisi olla alle 7.8 ensimmäisen välipalan jälkeen arvo oli 7.1 ja ruuan jälkeen taas 6.1.
 
Totoro89 ja Mokoma 17.8

Osasinkohan nyt laittaa oikein... en tainnut sitä punaista väriä ainakaan osata laittaa... 22v valmistuva opiskelija, ekaa lasta odotellaan miehen kanssa malttamattomasti. Raskaus viikolla 18 tai 19, kaksplus laskee erilailla kuin neuvola, mutta sinne päin kuitenkin. Jee, alkaa vaatteet tuntumaan tiukoilta ja kuoroharjoituksissa tunsin ihan varmasti potkun pari päivää sitten :) Juoruiluseuraa haen, ei ole tuttavapiirissä ketään raskaana.
 
Viimeksi muokattu:
Morjesta kaikille. :)

jauhopeukalo tsemiä seurailuun. Itse en siitä tykännyt. Tai siis uskoakseni joudun jatkamaan edelleen sokerien seuraamista mutta koska en saanut perjantaina neuvolasta kiinni ketään (soittoaika oli muuttunut tunnista puolentunnin pituiseksi..öh. soitin tietty 3min yli uuden soittoajan koska en tiennyt) niin vietin onnellisen viikonlopun ilman piikityksiä. Ne piikit nimittäin loppuivat taas. Kuten liuskatkin johon näyte otettaan. Tänään soittelen taas tuloksia neuvolaan ja ne eivät ole hyviä. Mitä kivaa tästä voi seurata? Pari ilmaista ultrakäyntiä tietty! :D Jos jotain iloa pitää asiasta repiä niin tämä. Aamulla kysyin poikkikselta mitä mieltä hän olisi asiasta jos kysyisimme että näkyykö sukupuoli jos pääsisimme vielä ultraan. Hän oli kanssani samaa mieltä.

Ruokailut tosin menevät nyt kivasti pitkin päivää. Ei ole kokoaikaa karmea nälkä kun kroppa on alkanut tottua tässä yli parin viikon aikana uuteen ruokailurytmiini. Harmittaa tietty vaan että ei saa syödä isoja annoskokoja.

Sokerien seuraajat /diabetesta sairastavat. Onko teiltä kielletty hedelmien syönti? Vedin ekan viikon seurantani ilman hedelmiä ja tokalla viikolla aloin syömään niitä välipalalla ja aterioiden yhteydessä lisukkeena. Tietysti sokeriarvot olivat kohollaan enemmän kuin silloin kun niitä en nauttinut.

Onneksi on maustamatonta jugurttia ja hyvin vähän hiilihydraattista mysliä. Alkaa vähän stressaamaan jo tämä tumman leivän ja puuron mutustelu aamuin illoin.

Mahani liikkuu paljon ja säikyttelee lisäkseni kamujani.

rv29+5 (eli ultran mukaan jo rv 30, hurjaa)
 
l.love, mä kun jouduin seuraamaan sokereita niin mulle sanottiin et hedelmiä ja tuoremehuja pitäis välttää, kun ne nostaa sokereita helpolla. Ja kannattaa itekin seurailla et mikä omalla kohdalla nostaa niitä arvoja ja välttää semmosia ruokia/juomia :)

En oo kauheesti kerennyt täälläkään käymään, kun ton pikku-ukon kanssa on oikeesti aika kiireistä kokoajan :D jossen nuku sillon kun se nukkuu, niin pitää syödä/tehdä ruokaa/siivota... tai sit yksinkertasesti syöttää tota poikaa :D pelkään et torstain neuvolassa tolla on tota menoo painoa jo ainakin 5 kiloa :DD

Huomenna muru on jo 2 viikkoa vanha <3
 
Moi kaikille! 30-vuotias ensimmäisen pienokaisen odottaja Helsingistä ilmoittautuu. Viikkoja on tällä hetkellä kasassa n. 10+3. Muutettiin miehen työn perässä vuodenvaihteessa, eikä täälläpäin vielä kovin paljoa tuttuja ole, joten olisi kiva saada vertaistukea ja vaihtaa ajatuksia muiden tulevien äitien kanssa :)

Raskaus oli kyllä toivottu, mutta silti pienoinen järkytys, koska olin ajatellut, että muutama kuukausi ainakin menee ennen kuin tärppää. Eipäs mennyt, mutta onhan tässä onneksi useampi kuukausi aikaa valmistautua uuden perheenjäsenen tuloon :)
 
Viimeksi muokattu:
l.love No miulla nuo arvot on kaikkea muuta kuin hälyyttäviä. Etenkin ne tunti ruoan jälkeen-arvot on paastoarvojen kanssa tasoissa, ei siis mielestäni voi puhua raskaus diabeeteksestä miun kohalla. Testasin niiten sokereitten kohoomista muutenkin ja söin ruokavalion vastaisesti välipalalla munkin ja okei sokeri oli hieman koholla mutta ei yli sallitun arvon!

Kaikista vaikein tässä seurannassa on juuri tuo ruoka-aikojen noudattaminen. En syö muutenkaan enempää kuin 4 kertaa päivässä mutta tuo kellon seuraaminen ei oo miun vahvin laji, etenkään näin raskaana ollessa :D
 
Tervetuloa kaikille uusille! :)

Täällä on menossa RV 34+3. Ylihuomenna sairaslomani vaihtuukin sitten äitiyslomaksi. Vauvantarvikkeet on nyt hankittu, mutta itseltäni puuttuvat vielä imetysliivit. Sairaalakassinkin sisältöä voisi varmaan alkaa miettimään, koska eihän sitä voi tietää missä vaiheessa lähtö tuleepi. ;) Vointi on ollut hyvä, kun on malttanut levätä, mutta oikean rinnan alla tuntuu ikävää kipua, kun vauva taitaa olla vielä niin ylhäällä. : /
 
Heissan!

Minulla on keskiviikkona sokerirasitus :( Ei minua tippaakaan ahdista sitä edeltävä syömättä oleminen vaan juominen! Vesihana on ollut paras kaverini viikolta 8 lähtien, niin voi ottaa aavistuksen tiukille. Ja mun tuurilla tietenkin niissä sokereissa on jotain häikkää.

Alkaa vissiin mun massu olla hervoton (sf-mitta menee yhä edelleen kauniisti yläkäyrän yläpuolella) kun ihmiset tiedustelee laskettua aikaa ja näyttävät suorastaan pöyristyneiltä kun ilmoitan siihen olevan vielä sen 3kk. 27+1 viikoilla vasta mennään :D

Alkaa yhä enemmän ahdistaa tuon vauvan koko ja synnytys. No, jospa nyt sitten alkaisi jo lopun hiljalleen häämöttäessä tulemaan siihenkin jotain selkeyttä ja kaippa tuo perhanan sokerirasituskin jotain kertoo. Varmaankin hyvästit pääsiäiskarkeille :D
 
Heipä hei kaikki! Mukaan keskusteluun ilmoittaudun minä, pari viikkoa sitten plussannut, nyt rv 6+5 ensimmäisen odottaja. Vauhdikkaasti on alkanut tämä taival, kun on jo jouduttu ultraan tutkimaan, onko mennyt kesken vai onko pieni vielä kyydissä. Eilen oli kaikki ok, ja pieni sydän siellä hakkasi hyvinkin voimakkaasti. Eilisessä ultrassa myös selvisi millä viikoilla ollaan mittojen mukaan menossa ja alustava la 9.11.2012.

Acacia / 29v / Jyväskylä / la 9.11.
 
moikka kaikille pitkästä aikaa. aina tulee luettua tääl teijän kirjotuksia muuta en ikinä kerkiä muka alkaa kirjottaan mut nyt oli sit aikaa niin kerronpa vähä kuulumisia..
täällä menossa 27+5 maha kasvanu kivasti ja asukas on oikea manatoonari :D
eilen oli neuvolalääkäri , kaikki oli muuten hyvin mut liian korkealla on kohtu tai liian paljon kasvanu, joten jouduin sokerirasitukseen joka on ens viikolla . mutta sanoivat et se on vaan varmistus et kaikki ok kun asukas on perätilassa niin nostaa kuulema mittaa ja sit kun ite oon lyhyt niin keski ruumiille ei jää paljon pituutta ja sit ku ite ja mieskin ollu viel isokokoisia vauvoja niin sekin voi vaikuttaa.
vähän hankalaksi on kyl olo menny ku asukas on jo tos kylkiluiden kohdalla et välillä' tuntuu et tukehtuu , eikä oikein pysty enään nostelemaan mitään ku pistää/vihlasee kipeää. mut pikku hiljaa mennään eteen päin. töihin ei enään tartte mennä kun lääkäri kielsi mut onneks ei olluku muutapv töitä jäljellä ku lomat alkaa. et tällasia kuulumisia täältä suunalta!
terkkui kaikille kirjoittajille

pamppa88 ja kunfu panda :D
 
Heippa kaikille!

Täältä päin hyviä uutisia, käytiin tänään rakenneultrassa ja kovasti siellä potkittiin :)
Eilen tosin mulle pallero aiheutti pientä sydämentykytystä, kun ei oikein tuntunu mitään liikkeitä. Puolenyön jälkeen suvaittiin vasta aloittaa jokailtainen jumppatuokio. Rakenneultra oli tosi hieno, pääsi vähän tarkemmin tutustumaan pieneen. Ainoo mikä harmitti, niin mulla oli tällä kertaa aika työhönsä väsytnyt kätilö ultraamassa. Oon ollu hänen vastaanotollaan kerran aikaisemminkin ja viimeksikin oli yhtä tympeä. Toinen kätilö, jonka luona kävin tässä välillä, sanoi esimerkiksi rakenneultraa varatessa, että siellä menee noin tunti... Noh, tämän päiväinen suoriutui ultrasta puolessa tunnissa. Kyllä hän huolellisesta tuntui, mutta silti jäi vähän ihmetyttämään...

Ainiin,Tyttöä sieltä vähän lupailtiin, ei tosin varmasti vielä. Kätilö sanoi, ettei hän näe, että sieltä mitään roikkuisi, mutta kannattaa kuulemma tarkistuttaa myöhemmin vielä. Eikä saa maalata seiniä vaaleanpunaisiksi :D

Salty & Pallero 20 +3

Salty/21/la 5.8/tyttö mahrollisesti
 
ILTAA!
Täällähän on jutusteltu ja uusiakin tullu mukaa,tervetuloa:)
Tääl nyt päästy rak ultra vaiheen ohi ja oli niin kauheen ihana kokemus et itku melkee tuli:)<3 ja poikaahan ne povaili kovast,kuulemma selkee mut koskaanhan ei voi olla varma!
Mie nyt oon jo hamstrannut pojalle sopvaa et puetaa sit tyttö poikien kuteisii jos sattuu näin:D:D:D:D
Työelämä alkaa olee huonol kantil,iha vaan senki takia et ei taida mun raskaus olla niille niin hyvä juttu kun hyväst työntekijästä tullu huono-ei vaan voi/pysty tekee asioita samal taval ku enne...ja stressitila johtuen työstä on jotaa kauheeta plus selän kivut et tiää sit haenko saikkuu vai en...loma alkaa vasta 30.5 mut mut
Pitää viel kahtella ja kuulostella
Täältä huutelee mamma ja jätkä 21+0
 
Heippa!

Eilen päivällä tuntui alavatsalla samanlaista jomotusta kuin ennen menkkoja ja iltapäivällä vessareissun yhteydessä paperissa näkyi sekä vaaleanpunaista (?) että kirkasta verta... hyvin vähän kuitenkin (ihan pari tippaa vaan). : / Onko nämä nyt niitä synnytystä ennakoivia oireita? Nyt kuitenkin vasta RV 34+6.

Tänä aamuna ei sitten taas ole tuntunut yhtään mitään.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä