Ensimmäinen pienokainen tulossa 2012

Nuist raskausarvista sen verran, että ite oon nyt käyttäny The Bodyshopista saatavaa cocoa butter tai jotain sellasta. On tosi rasvasta, mut se kaakaoöljy tai joku, on kuulemma semmonen aine, että pitäis ehkästä niitä raskausarpia. Itelle ei oo viel tullu, mut en oo vielä venyny niin paljoo.... Tiiä sitten auttaako. Kannattaa myös netistä vähän selailla. On monenlaisia voiteita yms minkä pitäs auttaa.. :)

Oisko 20+1
 
Itse käytin alkuraskaudesta kanssa sitä bodyshopin puikkoa. Sinne kun menee ja kysyy raskausarpia ehkäisevää rasvaa niin sen sieltä saa. :) Tuoksu on ihanan my little ponymainen kaikessa kaakaodessaan mutta liian vahva minulle joten jätin koko hässäkän käytön. Mulla hajosi se puikon mekanismi melkein heti mikä oli ärsyttävää koska ei se mikään halpa voide ollut.

Öljyt. Itse käytän Eucerin pesuöljyä. Tiedä sitten tämänkään toimivuudesta varmasti. Talvi-ihoa se ainakin pitää kurissa kun ei kuivata. Luulisi että ihon joustavuus paranee samalla.

Etanarasvasta olen kuullut pelkästään hyvää. Sen pitäisi kuulemma jopa häivyttää jo tulleita arpia. Suhteellisen kallista ainetta ja ja löytyy apteekista. En ole itse vielä ikinä käyttänyt mutta varmaan synnytyksen jälkeen sitten jos arpia kovasti tulee..

Oletteko menossa/käyneet neuvon järkkäämissä "koulutuksissa" joissa käsitellään imetystä, parisuhdetta,synnytystä ynnä muita asioita? Mietin vaan miten tarpeellisia ne oikeasti ovat. Tietty haluan mennä mutta koska olen vielä pari viikkoa töissä missaisin tuon imetys opetus sydeemin. Jäänköhän paljosta paitsi?
 
Viimeksi muokattu:
VanillaNinja Raskausarpien häivytämiseen auttaa sinkkivoide tosin vaatii pitkäaikaisen käytön, mutta siskollani toimi yllättävän nopeasti :) Samaa voidetta käytetään vauvoilla myös vaippaihottuman ennaltaehkäisyyn ja hoitoon.

Täällä ollaan siirrytty 90%n joukkoon. Siis, jos lapsi syntyisi nyt se selviytyisi henkgissä 90% todennäköisyydellä :) Kylkiluut ovat hänen mielikohteensa ja autossa tykkää työnnellä varpaitaan kylkiluiden alle, tosi inhottavan tuntuista. Hyvää kuitenkin se että olen nyt saanut nukuttua yöt :) Ihme kyllä nukun mieluiten selällään, saa nähdä mihin asti sekin on mahdollista. Torstaina ois seuraava neuvola, sitä odotellessa...
 
Mun viimekertaisesta kirjoituksesta on ihan älyttömästi aikaa. Hukkasin jossain vaiheessa kaikki muistissa olleet suoralinkit ja nyt vasta löysin tieni takaisin tänne.

Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena ja laskettuun päivään olis vielä 44 päivää. Tuntuu todella omituiselta miten aika menee niin nopeasti. Vieläkään en ole onnistunut löytämään lähistöltä samassa tilanteessa olevia ihmisiä ja se on aika raastavaa. Meillä kun oli just muutto uuteen asuntoon uuteen kuntaan. Asumme nyt siis Askolassa, emme Porvoossa, vaikka synnytyssairaala ei muuttunutkaan :)

Mulle on tullut vaan 3 pientä raskausarpea, + napakorun kohta on revennyt aika pahasti vaikkei korua oo aikoihin ollutkaan. Itse en oo käyttäny muuta rasvaa kun kosteusvoidetta suihkun jälkeen, mikä on pakollinen mun kuivalle iholle.

Meillä täällä on ollut vaan sellainen pienimuotoinen valmennus ja siksi ollaan sit varailtu pidempiä neuvolakäyntejä, että käydään läpi imetystä yms. tarkemmin. Itse en päässyt sinne valmennukseen, kun meillä oli lainaneuvottelu samaan aikaan :( Synnytysvalmennus olis 23.4. mut katsotaan nyt pysyykö pikkuinen masussa siihen asti.

Kivuliaat supistukset mulla on jo alkaneet ja välillä tulee vuotoa paljonkin, milloin tulee sellanen olo että apua onks se lähdettävä :D Toistaiseksi ollaan kuitenkin selvitty ihan vaan hengittelyllä, lämpimällä suihkulla ja suklaalla ?

Koitan taas muistaa tulla kertomaan miten menee.
Rv 33+5
 
Mites täällä jaksellaan?
Vähän pikaisia omanapa kuulumisia.
Tänään oli neuvolalääkäri ja oli todella tyytyväinen kun sokeriarvot pysyneet suht tasoissa ja painokin pudonnut parilla kilolla :flower: . Voiko joku muuten kertoa, että enteileekö se, että kohdunkaua on lyhentynyt niin lähenevää synnytystä? Ensikertalaisena minä ainakin oon ihan pihalla kaikesta ^^'
Tässä vasta rv 35+1 menossa, mutta kyllä kovasti jo odotellaan. Lääkärikin tosin totesi, että lapsi olisi jo ihan valmis tulemaan ulos !

Mitäs te muut olette hankkineet vauvalle? Siis lähinnä nämä "pakolliset" hankinnat. Meillä on nyt:
- vaunut
- pinnasänky+patja
- vaippoja
- vaatteita
- tuttipulloja pari
- tutti
- vauvaöljyä+sinkkivoidetta
- turvakaukalo
Varmaan unohdin jotain, mutta siinä nyt varmasti suurin osa. Olen tässä miettinyt, että pitäis ainakin babysitteri vielä hommata ja ihan varmasti jotain muutakin, mutta ei nyt tuu mieleen. Kertokaa nyt joku, mitä sinne sairaalakassiin ottaisi mukaan vauvalle ja itselle? :)

Ihanaa kevättä !
Sanyo&Katkarapu rv 35+1 :heart:
 
Hellou pitkästä aikaa! Huomenna olis taas kerran idarikerhon kokoontuminen, eli neuvola. Mä olen oikeastaan koko raskauden ajan ravannut siellä kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa. Alkaa jo pikkaisen maistua puulle. Jos tässä nyt pikkuhiljaa tulisi selvyys siihen, onko mun mahassa superjättivauva ja vaatiiko se jotain toimenpiteitä. Veikkaan että vaatii, sikäli kun minä en aio itseäni viihdyttää kokeilemalla synnyttää mission impossiblea..

Sokerirasituksen riemusta kun päästiin, niin johan mua kohta taas riemastutetaan ja tuikitaan neulalla. Kolmannet ylimääräiset verikokeet häämöttävät edessä, se on plussa siitä hyvästä että veriryhmä on negatiivinen. Yhden antibioottikuurinkin söin, mutten oikein tiedä miksi. Kuulemma olisi pitänyt olla pissatulehdus tms., mutta kun ei mulla mitään oireita ole ollut. Olo on kuurin jälkeen ihan sama kuin oli ennenkin. Mutta lääkärin mieliksi ne söin. Ei kai niillä välttämättä muuta virkaa ollutkaan.

Nyt menossa jo 30+3, mihin ihmeeseen aika oikein katoaa?

Hankittuna on

- sitteri
- yhdistelmävaunut
- turvakaukalo
- pinnasänky
- vaatteita muutamia

Vielä pitäisi hankkia

- hoitoalusta
- amme
- pinnasängyn patja (+ pinnasuojat?)
- vaippoja
- tuttipulloja
- tutteja

Mitä olen netistä katsellut, niin aivan törkeän hintaisia nuo pinnasuojat. En oikein tiedä, ovatko ne edes välttämättömiä? Kai ne ovat? Kumpi malli kannattaisi hankkia, sellainen joka kiertää lähinnä vain pääpuolen vai sellainen joka kiertää koko sängyn? Mulla ei ole mitään hajua.

Itkuhälyttimistä en oikein tiedä, tarvitaanko edes sellaisia. Enkä mistään muustakaan. Siteitä, liivinsuojia, pyllyrasvaa sun muuta koko ajan alussa kuluvaa pitäisi myös käydä ostamassa. Isoimmat hankinnat lienee jo tehty. Äitiyspakkausta odottelen saapuvaksi tällä tai ensi viikolla, taisi jäädä vähän viimetinkaan sen tilaaminen.

Mies jo hätäili sairaalakassin pakkaamisesta. Ei mulla ole hajuakaan, mitä sinne tunkisi.
 
Täällä taas valvotaan... Mies lähti töihin nii itse heräsin sit samaan kellon soittoon eikä uudelleen nukahtamisesta voinut enää puhua.

Eilen oli siis neuvola ja lisäohjeistuksen sain tuohon sokereiden seurantaan, en siis ole nyt pariin viikkoon niitä mittaillu mut nyt pitäis kuitenki jatkaa mut harvemmin, neljä näytettä viikkoon riitäis. Lisäksi pääsen ylimääräiseen ultraan heti vapun jälkeen, seuravat sillä vauvan kasvua. Seuraava neuvola onkin sitte jo kahen viikon päästä, hui. Siinä se aika hupenee...

Sitten niihin hankintoihin...

Hankittuna meillä on
-turvakaukalo
-sitteri
-amme+teline
-muutamia vaatteita
-yhdistelmävaunut

Vielä pitäisi:
-rintapumppu, saan käytettynä kälyltä
-pinnasänky
-jokin kaappi tai lipasto vauvan vaatteille

Sitten tietty niitä perustarvikkeita vaippoja, rasvoja yms mutta ne ostan lähempänä h-hetkeä...

jauhopeukalo 28+3
 
Hellou pitkästä aikaa! Huomenna olis taas kerran idarikerhon kokoontuminen, eli neuvola. Mä olen oikeastaan koko raskauden ajan ravannut siellä kerran viikossa tai kerran kahdessa viikossa. Alkaa jo pikkaisen maistua puulle. Jos tässä nyt pikkuhiljaa tulisi selvyys siihen, onko mun mahassa superjättivauva ja vaatiiko se jotain toimenpiteitä. Veikkaan että vaatii, sikäli kun minä en aio itseäni viihdyttää kokeilemalla synnyttää mission impossiblea..

Sokerirasituksen riemusta kun päästiin, niin johan mua kohta taas riemastutetaan ja tuikitaan neulalla. Kolmannet ylimääräiset verikokeet häämöttävät edessä, se on plussa siitä hyvästä että veriryhmä on negatiivinen. Yhden antibioottikuurinkin söin, mutten oikein tiedä miksi. Kuulemma olisi pitänyt olla pissatulehdus tms., mutta kun ei mulla mitään oireita ole ollut. Olo on kuurin jälkeen ihan sama kuin oli ennenkin. Mutta lääkärin mieliksi ne söin. Ei kai niillä välttämättä muuta virkaa ollutkaan.

Nyt menossa jo 30+3, mihin ihmeeseen aika oikein katoaa?

Hankittuna on

- sitteri
- yhdistelmävaunut
- turvakaukalo
- pinnasänky
- vaatteita muutamia

Vielä pitäisi hankkia

- hoitoalusta
- amme
- pinnasängyn patja (+ pinnasuojat?)
- vaippoja
- tuttipulloja
- tutteja

Mitä olen netistä katsellut, niin aivan törkeän hintaisia nuo pinnasuojat. En oikein tiedä, ovatko ne edes välttämättömiä? Kai ne ovat? Kumpi malli kannattaisi hankkia, sellainen joka kiertää lähinnä vain pääpuolen vai sellainen joka kiertää koko sängyn? Mulla ei ole mitään hajua.

Itkuhälyttimistä en oikein tiedä, tarvitaanko edes sellaisia. Enkä mistään muustakaan. Siteitä, liivinsuojia, pyllyrasvaa sun muuta koko ajan alussa kuluvaa pitäisi myös käydä ostamassa. Isoimmat hankinnat lienee jo tehty. Äitiyspakkausta odottelen saapuvaksi tällä tai ensi viikolla, taisi jäädä vähän viimetinkaan sen tilaaminen.

Mies jo hätäili sairaalakassin pakkaamisesta. Ei mulla ole hajuakaan, mitä sinne tunkisi.
Eikö se pinnansuoja ole sellanen kangashäkkyrä? Kun mä ainakin Ikeasta jotain sellasta kattelin niin eipä ne nyt niin kamalan kalliita ollut, parikymppiä mun mielestä :eek: Itse pitäis myös meinaan ostaa...
 
Ne Ikean pinnasuojukset ovat ihan naurettavia. Miksikö? Siksi tietty että ovat todella ohutta kangasta! Jos vauva ottaa jotenkin vähän enemmän vauhtia niin sehän satuttaa itsensä kolauttelulla "pinnasuojattuihin" pinnoihin. Jos laittaisin itse sellaisen niin niitä pitäisi laittaa muutama päällekkäin että ajaisivat mielestäni asiansa.

Jos olisi näppärä käsistään niin varmana itse ompelu vaikkapa vanhoista lakanoista olisi siisti homma. Sinne vois vaikka laittaa jotain pehmuketta vielä väliinkin.

Mulla taas jatkuntu sokerienseuranta (huh huh) jonkun 7 viikkoa jo. Ainoat välit seurannoissa ovat olleet ne päivät kun liuskat tai piikit ovat loppuneet. Huomenna äitipolille tutkimuksiin joihin piti varautua että voip mennä 3 tuntia.. Mutta siellä ultrataankin! Voisin saada vielä tietää kumpi siellä mahassa hengailee. Oih.


Tää viikko vielä töitä ja sitten alkaa äippäloma. Jo nyt!!

rv33+4
 
Tervetuloa Zesi. :)

Meillä oli vasta rakenneultra! Kaikki näyttäs olevan kunnossa ja keskikäyrillä mennään. Nyt kuukauden sisään oon huomannu vattan kasvaneen reilusti ja jatkaa kovasti kasvuaan. Omat vaatteet alkaa olemaan pieniä pikkuhiljaa ja omia farkkuja ei oo tarvinu käyttää PITKÄÄN aikaan!

Mä en ees tiiä mitä mulla pitäs alkaa osteleen ennen syntymää. Ei hajuakaan mistä aloittaa tai mitä pitää ees hommata? Onko teillä jotain listaa yms mistä niitä sais hieman selviteltyä? Ja noista pinnasuojista, taitaa olla että mun kellään tutulla ei oo moisia ollu eikä oo mitään haavereita pinnojen kans sattunu, että kannattaakohan ees ostaa?

Taruolento ja penska 21+5
 
Meillä oli eilen Naistenklinikalla se tutustumiskäynti ja voin sanoa, että johan se paniikki alko iskemään :D Aikasemmin ei oo minkäänlaisia ajatuksia edes pahemmin ollut synnytyksen suhteen, mut ehkä tuo jotenkin "pelästytti". Ainakin se synnytyshuone näytti aivan teurashuoneelta :whistle: . Sisko oli mun kanssa siellä kun mies oli töissä ja tosiaan sen olis edes aika turha tulla kun ei osaa niin valtavan hyvin vielä suomea jotta olisi kamalasti ymmärtänyt. Ymmärtää ja puhuu siis kyllä, mutta eipä taida tuo "raskaussanasto" olla hirveemmin hallussa :)

Taruolento Meillä on nyt suht kaikki tarpeellinen millä pääsee hyvin alkuun. Meidän listassa on:
- Yhdistelmävaunut
- Turvakaukalo
- Pinnasänky+patja
- Vaippoja
- Rasvoja ja öljyä
- Hoitopöytä
- Vaatteita
- Amme
- Äitiyspakkauksessa tulleet tuotteet
Öm lisäilen listaan jos ja kun huomaan jotain unohtuneen :)

Odottavan aika on pitkä eikös?
Tää viimenen kolmannes on ollut kyllä pitkä kun nälkävuosi.
Menen makaamaan töllön ääreen ja kiroamaan tota vesisadetta :)
Sanyo&Katkarapu rv 36+3 :heart:
 
Kiitos tuosta listasta, oonki jo katellu muitakin listoja mitä mistäkin löytää,
onhan niitä niin paljon erilaisia ja hirveen pitkiäkin listoja.. :D
Missä vaiheessa ootta hommanneet tavaroita yms? Itellä jo nyt stressi, vaikka penskan pitäs syntyä vasta elokuun lopussa! :D Enkä oo tosiaan mitään hommannu..

Millaiset rattaat kannattaa hommata? Ite miettiny yhdistelmärattaita, mutta mitkä edut esim. pehmeässä kantokassissa ja kovassa kantokopassa? Mitä merkitystä on jollain travel systemillä yms yms yms? Kauhee kysely ja mietintä päällä ja ukko toppuuttelee että ei vielä tarvii mitään ostaa. En saa ees vaatteita kattella kaupassa tms. :D
 
Taruolento Me ostettiin ABC Pramy Luxet(kirjotettiinkohan noin) ja kaveri ainakin sano että on tosi hyvät. Nuo siis ilmeisesti menee kategoriaan "halpisvaunut" kun maksavat sen 300-400 kun taas esim Emmaljungat maksaa 600-1000e. Kaveri itseasiassa sanoi, että paremmat nuo ABC:t on ollut kun Emmaljungat jotka hänellä siis oli esikoisella, että ei se hinta aina kerro kaikkea :) Musta nuo ABC:t on tosi kauniitkin. Yhdistelmävaunut siis kyseessä.
https://www.hobbyhall.fi/p/fi/ABC-Pramy-Lux-yhdistelmavaunut-kova-kantokoppa-luumu/296131/92225/92223/92224
Mekin tosin ruvettiin hommailemaan noita tavaroita vasta kuukausi sitten ja nyt rv36+4. Tosin vaatteita olen ite ostellut ihan melkein alkuraskaudesta lähtien.

Tuossa just muuten noista vaatteista puhuin kaverin kanssa, että miten paljon halvemmalla saa kirppikseltä ihan uudenveroisia lastenvaatteita... Mä oon ostanut varmaan kassillisen verran itse noita vaatteita ja kaikkiin menny yhteensä alle 10e kun ostannut kaikki käytettyinä kirppiksiltä :)

Tulisipa jo kesä !
Sanyo&Katkarapu rv 36+4 :heart:
 
Mä ajattelin kans kierrellä kirppiksiä tässä kunhan joudan. Täällä on kuulemma hyviä ihan lastenkirppiksiä, joista ainakin luulis löytyvän. Lisäksi kun miettii, niin se ihan "vauvavaihe" menee niin äkkiä ohi, että ihan turhaa ostaa kalliita vaatteita siihen väliin, koska ne on ihan just sit pienet...

Noi rattaat oli kyl tosi nätit. Höh kun näyttää olevan vaan kahden värisiä... Tiietään kyllä ite että kumpi on tulossa, mutta ei olla aiottu kertoa muille. Jos nyt ottais noista rattaista tuon toisen, niin sittenhän kaikki tietää kumpi tulee. :D

Mut nytpä löysinki sivun missä on lisää värejä ja malleja! Pitääpä alkaa tutkaileen. ;)
 
Vaunut oli meilläkin ensimmäiset, mitkä hommattiin :D Melkein lähti järki kun niitä vertailtiin ja plaaplaa, loppujen lopuksi sitten tilasin jostain lastentarvikekaupan alesta Chic 4 Baby- merkkiset. Halvat oli eivätkä kai mitään tunnettua merkkiä, mutta eipä tippaakaan kiinnostanut enää siinä vaiheessa kun hermo oli muiden äitien mielipiteistä jo niiin kiinteällä. Kaikilla on aina mukamas maailman parhaat rattaat ja kaikki alle sen ja sen hintaset on ihan paskat ja niin edelleen. Mä kovasti kuvittelisin, että noilla tuota muksua lykitään sen aikaa kun tarvitsee.. Mut toisaalta en mä näekään tarvetta mihinkään kilpavarusteluun.

Täällä elettiin taas melko jänniä hetkiä elämässä, kun mahatauti vei mut osastolle. Johan siellä vuodon takia tehtin kaks kuukautta sitten reissu. Nyt sitten 4 tunnissa mahatauti sai mut tajuttomaksi. Eihän mulle muuta puhuttu kuin, että pitää saada nesteytys kuntoon ja pikavauhtia, mutta tulevalle isukille olivat väläyttäneet ilmesesti hätäsektion mahdollisuutta. Hui! Onneksi puolentoista vuorokauden tippa ja muu lääkitys teki tehtävänsä, niin ei tultu vielä kolmikkona takaisin. On siinä avokilla ollut jännät paikat, minä puolitajuttomana sairaalasängyssä ja kätilöt häärimässä siinä :)

32+0 nyt, ja tuon koettelemuksen jälkeen päätettiin, että enää ei vitkutella yhtään minkään kanssa. Sairaalakassi pakataan valmiiksi ja pikkuisen huone laitetaan ihan tiptop, jos jotain yllättävää sattuu niin siltä reissulta tuskin enää kahdestaan tullaan. Meillä tuo tavaran hankinta ja huoneen laitto jäivät vähän, kun suurin osa oli hankittu. Nyt laitetaan kaikki loppuun asti valmiiksi niin eipähän tarvitse sitä sitten stressata. Jos jotain vielä sattuisi :D
 
Huh huh Merywind, teillä tosiaan hiukan jännittävämpi raskaus kuin vaikkapa itsellä. Omat "ongelmat" eivät tunnu miltään teidän koettelemusten jälkeen..

Koska olen saamaton en ole saanut pestyä vauvalle vaatteita vieläkään. Ei kiinnostaisi silittääkkään niitä mutta oma äitini vaatii sitä. "Voii kun ne ovat sitten ihanan pehmoisia ja vauvalla on hyvä olla niiiiin." Saatiin kamulta pinnasänky sunnuntaina ja senkin voisi tietysti koota mutta eihän se mahdu minnekkään. Vaunut tuli viimeviikolla. Maksoimme niistä hurjaakin hurjemmat 60e + pehmeä koppa 7e. Uutena kyseiset vaunut maksoivat pältä 700e vuonna 2008. Aika nopsaan se hinta tippuu kuten autoistakin. Musta nuo ovat näppärät yhdistelmät ja ihan kivan näköiset oranssit "sportti vaunut". Hoitopöytää meillä ei ole eikä tule. Meillon sellainen Ikealainen hoitoalusta.

Jea toinen äippäloma päivä käynnissä! Kelaan selvittelemään asioita (ou jea :I), soittelua työnantajalle (ouuu jea :,,I) ja sitten kirjastoon hengailemaan (oikea jea!).
 
Viimeinen kolmannes alkanut. Voisin kyllä jo luopuu tästä mahasta, 153 senttisenä ison mahan kanssa lyllertäminen on tosi raskasta vaikka hyvä kunto onkin. Näyttää enemmänkin ankan vaappumiselta :D

Eilen oltiin kaupungilla kuusi tuntia ja se näkyi myös jaloissa illalla, en ole vielä tähän mennessä havainnut turvotusta mutta eilen sitten havaitsin ja aika voimakasta sellaista. Lisäksi ajoimme autolla yli 500km yhteensä ku käytimme miehen tytön pääsykokeissa ja menomatka oli kyllä aika järkyttävä kokemus, ensimmäisen pysähdyksen jälkeen helpotti hieman mutta totesin miehelleni sitten illalla kun päästiin kotiin että oli kyllä viimenen yli 100km:n reissu miulta nii pitkään kunnes tää maha on hävinny.
 
Minä tuun hulluksi ku oon alkanu miettiin ja ettiin sopivia vaunuja, turvakaukaloa ja kaikkee... Oon kauhee jahkailija ja mietiskelijä ja näin jo painajaista että ei saatu tulevaa penskaa ulos sairaalasta koska meillä ei ollutkaan sille sitä turvakaukaloa... Lisäksi nään muutenki kauheita painajaisia kaikesta lapseen liittyvästä..

Ollaan myöskin mietitty uuen auton ostoa ja uus kämppäkin pitäs saaha ennenkä penska syntyy. Saa nähä. Itku varmaan pääsee ennen elokuuta ku ei mitään saa aikaseks.

Onneks sentään raskaus on tähän asti mennyt ongelmitta. Tällä stressaamisella tosin saan varmaan supistelut ja kaikki aikaseks. Huoh... Kuukauden päästä saakin jäädä töistä onneksi pois.
 
Oon kauhee jahkailija ja mietiskelijä ja näin jo painajaista että ei saatu tulevaa penskaa ulos sairaalasta koska meillä ei ollutkaan sille sitä turvakaukaloa...
Onko tämä joku henkilökohtainen painajaisesi vai pitääkö oikeasti hommata turvakaukalo tasan siksi että vauvan saa sairaalasta ulos? Meillä kun ei ole edes autoa niin ajattelin hurauttaa bussilla sairaalasta kotia (tämän kielsivät sukulaiset että taksilla pitää kuulemma mennä.). Eipä meitsillä mitään turvakaukaloita ole sen puoleen taksiinkaan lololololol. Enkä ajatellut sen puoleen ostaakaan.

Itsehän jo nautiskelen äitiyslomasta. Vauva on villi kuin mikä. En saa luultavasti enää ikinä nukkua..

Oli muuten jännittävä kokemus eilen elokuvateatterissa. Siellä kun äänet ovat niin suurella ja penkit ihan tärisevät niin tämä päätti koko puoltoista tuntisen ajan hengata mukana erikoisissa asennoissa ja potkutella minua. Kyllähän tuo tuntuu keikoillakin innostuvan mutta että leffassakin! Vauvakinot olen ihan varmana mukana niissä kunhan tämä syntyy.
 
On mun henk.koht painajainen. Johtuu varmaan siitä että oon katellu turvakaukaloa enkä saa päätettyä millanen sen pitäs olla yms. Niinku en kyllä vaunujakaan....
Muutenkin yöt alkaa oleen ihan sika levottomia. Pitää heräillä vähän väliä eikä uni tahdo tulla sitten millään. Meinas joku että stressitaso sen verta korkeella. Johtuisko sit siitä...?

Täällä vauva liikkuu millon liikkuu. Vieläkin melko epäsäännöllistä, mut päivittäistä. Oon todennu, että tykkää olla auton kyydissä, kun sillon tahtoo potkiskella.

Mietin tuossa kun oli tuo rakenneultra. Totes että on kaikki kunnossa. Tuntu tosin syyllistävän mua siitä kun muksu imee peukaloa jo vattassa ollessaan. Mietinpä vain että mitenpä tuota täältä käsin estää. Ei oikein voi tunkea tuttia sormen sijasta sille suuhun viel tässä vaiheessa tai repiä kättä pois sieltä suusta... "Kylläpä näyttää AIKA PALJON imevän peukaloa JO TÄSSÄ VAIHEESSA". Ärh..
 
Mitenkäs täällä jaksellaan?
Oma olo alkaa olemaan jo suht tukala ja ahdistava. EI oikeen ruokakaan maistu kun on niin "täysi" olo koko ajan |O Odotan vaan millon alkaa edes JOTAIN tapahtumaan, kun ei ole tullut edes kunnollisia harkkareita vielä tms ja nyt rv 37+6.... Saas nähdä kauan tässä joutuu vielä tän mahan kanssa pyöriskelemään...
Itku on ollut tosin todella herkässä viimesen viikon. Kaikki asiat tuntuu itkettävän ja ahdistavan. Taitaa olla osittain hiipivän pelonkin ansiota. Jännittääkö teitä muita kovasti? Mulla ei jostain syystä se pelko ja ahdistus tulevasta nosta päätänsä kunnolla, muutakun ilmeisesti alitajunnassa raksuttaa....

Josko tämä tästä kohta poksahtaisi :)
Sanyo&Katkarapu Rv 37+6 :heart:
 
Sanyo, täällä ei ole kuin vasta 33+1, mutta on jo niin mittari täynnä että huhhuh. Liika liikkuminen aiheuttaa sellaisia kipuja, että olen jotakuinkin muuttunut täysin ameebaksi. Olisin jo ihan valmis puskemaan muksun pihalle. Tulevat viikot vain ahdistavat, että kuinka tukalaksi olo ehtiikään vielä muuttua..

Olen niiiiiiin turvonnut, että muhun voisi varmaan tökätä neulalla reiän :|
 
Anteeksi, hiljaiseloa olen pitänyt täällä mut oon välillä käyny tsekkaileen uusia juttuja.. :)
Itekin tällähetkellä nautin äitiyslomasta, tällä hetkellä 36+5. Olen kyllä yllättävän hyvässä kunnossa ollut koko raskausajan, lukuunottamatta alkuaikojen pahoinvointeja.. lenkillä pystyy vielä ihan hyvin käymään, ei oo ihmeempiä kipuja tai vaivoja :D

Nuista perhevalmennuksista, osallistuttiin niihin ja oltiin tyytyväisiä. Toki minä koin asiat "vanhan kertauksena" kun olen hoitanut pienempiä sisaruksiani, sekä ollut hoitamassa parissa perheessä pieniä lapsia, mutta miehelleni melko moni asioista oli uusia. Kokoontumisia oli 3 kertaa ja kestivät melkein 3 tuntia. Tänään on sairaalassa synnytysvalmennus ja sinnekin mennään, katteleen tiloja jne :)

Sanyo, täällä myös on itkut hyvin herkässä.. ensin itketään ja kohta nauretaan et miks sitä tuommoselle asialle piti itkee :D ja oon huomannut että välillä tulee kovia ahdistuksia, jännityksestä varmaan..
 

Yhteistyössä