Enkelinäky/ Mitä ihmettä?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Leukistinen aksolotli
Toi enkelinäky ei mun mielestä edes puhu maailmanlopusta, vaan musta se puhuu siitä, että tulee herätys, eli paljon ihmisiä tulee uskoon. Mikä kuulostaa hyvin loogiselta, sillä ihmiset pelkäävät ja miettivät näitä asioita, kun nyt on muodikasta pelätä vuotta 2012. Mutta ei se nyt yksyhteen ole, että vuionna 2012 oikeasti maa suistuu radaltaan. Ainakin raamattu sanoo, ettei kukaan tiedä aikaa ja hetkeä. Paitsi Isä.

äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23029994:
juu, valurautaan ja teräkseen, aika kestäviä ja uskottavia juttuja. :D
Raamatussa on kymmeniä ennustuksia jotka ovat toteutuneet ja se mitä lopunajoista ennustetaan, sopii kuin nenä päähän tähän mitä mediasta nyt voi lukea.

Kuka sen sanoo ettei ihmiskuntaa odota yllätys Jeesuksen toisen tulemisen muodossa?

Ollakseen muutama tuhat vuotta vanha paimentolaistarukirja jonka ovat kirjoittaneet lukuisat ihmiset ja jota on leikelty ja väärennetty pitkin matkaa (kuten kristofoobikot väittävät) niin on se Raamattu sitäkin upeampi kirjallinen teos siitä huolimatta ja etenkin tuo väitetty huomioiden :D

Mikään muu kirja ei ole lähellekään niin luettu ja tulkittu ja vielä sellainen että jokainen saa siitä kysymyksiinsä vastauksia.

äiti 44 v
no mihin sitten? mä en usko jumalaan.
No kerro sinä mihin? En kai minä voi sinun uskomuksiasi tietää :)

Kai sinulla nyt joku ajatus on maailmankaikkeudesta ja elämän merkityksestä? Et kai sinä tai kukaan ole päästään niin tyhjä ettei pään sisällä mitään uskomuksia olisi?

Vain aivokuollut jolla sydän vielä lyö voi olla elossa mutta pää tyhjänä ajatuksista ja uskomuksista.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23030010:
Raamatussa on kymmeniä ennustuksia jotka ovat toteutuneet ja se mitä lopunajoista ennustetaan, sopii kuin nenä päähän tähän mitä mediasta nyt voi lukea.

Kuka sen sanoo ettei ihmiskuntaa odota yllätys Jeesuksen toisen tulemisen muodossa?

Ollakseen muutama tuhat vuotta vanha paimentolaistarukirja jonka ovat kirjoittaneet lukuisat ihmiset ja jota on leikelty ja väärennetty pitkin matkaa (kuten kristofoobikot väittävät) niin on se Raamattu sitäkin upeampi kirjallinen teos siitä huolimatta ja etenkin tuo väitetty huomioiden :D

Mikään muu kirja ei ole lähellekään niin luettu ja tulkittu ja vielä sellainen että jokainen saa siitä kysymyksiinsä vastauksia.
koraania on varmaan tulkittu ja tutkittu enemmän, koko kirjahan on tehty niin että tulkinnoille on jätetty varaa suuntaan jos toiseenkin. en ole lukenu kirjaa koska kaikki käännökset ovat tulkintoja arabian kielisestä. ja arabiaa en osaa.
raamatun olen kyllä lukenut ..

kumpaankaan en usko

"vieras"
Toi enkelinäky ei mun mielestä edes puhu maailmanlopusta, vaan musta se puhuu siitä, että tulee herätys, eli paljon ihmisiä tulee uskoon. Mikä kuulostaa hyvin loogiselta, sillä ihmiset pelkäävät ja miettivät näitä asioita, kun nyt on muodikasta pelätä vuotta 2012. Mutta ei se nyt yksyhteen ole, että vuionna 2012 oikeasti maa suistuu radaltaan. Ainakin raamattu sanoo, ettei kukaan tiedä aikaa ja hetkeä. Paitsi Isä.

Ja Grace?

Osaatko kertoa, miksi kukaan noista enkelin nähneistä ei kuvannut sitä? Miksi kukaan ei puhu siitä julkisesti? Joukossa oli varmaan muitakin, kuin uskovia? Montako silminnäkijää paikalla oli?

tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23030023:
koraania on varmaan tulkittu ja tutkittu enemmän, koko kirjahan on tehty niin että tulkinnoille on jätetty varaa suuntaan jos toiseenkin. en ole lukenu kirjaa koska kaikki käännökset ovat tulkintoja arabian kielisestä. ja arabiaa en osaa.

kumpaankaan en usko
Ja milläs arvon päätön on lukenut? Perssilmällä? :D

äiti 44 v
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23030023:

kumpaankaan en usko
Raamattu on mitä ilmeisimmin koraania luetumpi. Onhan kristittyjä enemmän kuin muslimeja.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23030019:
No kerro sinä mihin? En kai minä voi sinun uskomuksiasi tietää :)

Kai sinulla nyt joku ajatus on maailmankaikkeudesta ja elämän merkityksestä? Et kai sinä tai kukaan ole päästään niin tyhjä ettei pään sisällä mitään uskomuksia olisi?

Vain aivokuollut jolla sydän vielä lyö voi olla elossa mutta pää tyhjänä ajatuksista ja uskomuksista.
lähdit aika raiteille :D

lähinnä viittasin siihen että sanoit että jokainen uskoo johonkin. mistä niin päättelet? ei se tarkoita, että on aivokuollut, jollei ole aktiivisesti miettinyt asiaa, ei kaikkia kiinnosta. onni hetkessä riittää.

en puhunut tossa itsestäni. mulle kaikki on ihan selvää.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23030010:

Kerrotko muutaman toteutuneen ennustuksen. Ihan oikean ja konkreettisen, ei siis mitään saatanallisesta nykyajanmenosta tai muusta tulkinnanvaraisesta liibalaabasta.

äimistynyt ja surullinen
Uskon, että se on totta. Herätys on alkanut ja Jumala on varustanut uskovia jotka haluavat olla ns. eturintamassa tähän tulevaan aikaan. Muistatko kun kerroin siitä kuinka Hän tulee erottamaan jyvät akanoista?
Tunnen sen kuinka jotain alkaa tapahtumaan en ollut tästä ollenkaan yllättynyt.
Nyt alkaa Gracelta mennä mielenterveys. Näin se uskonto tuhoaa ihmisiä.

äiti 44 v
lähdit aika raiteille :D

lähinnä viittasin siihen että sanoit että jokainen uskoo johonkin. mistä niin päättelet? ei se tarkoita, että on aivokuollut, jollei ole aktiivisesti miettinyt asiaa, ei kaikkia kiinnosta. onni hetkessä riittää.

en puhunut tossa itsestäni. mulle kaikki on ihan selvää.
En minä "lähtenyt raiteille" vaan minä ajattelen. Monille mun juttuni ovat jostain syystä aina silti liian korkealentoisia vaikka puhun ihan peruskamaa.

Se, kelle onni hetkessä riittää, hän uskoo "onneen hetkessä". Se on hänen olemassa olonsa tarkoitus, siihen hän uskoo. Häntä ei muut selitykset tai pohdinnat kiinnosta, pohjimmiltaan hän varmasti on myös sitä mieltä ettei mitään muuta syytä elää tarvitse edes olla kuin hetken onni.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23030047:
En minä "lähtenyt raiteille" vaan minä ajattelen. Monille mun juttuni ovat jostain syystä aina silti liian korkealentoisia vaikka puhun ihan peruskamaa.

Se, kelle onni hetkessä riittää, hän uskoo "onneen hetkessä". Se on hänen olemassa olonsa tarkoitus, siihen hän uskoo. Häntä ei muut selitykset tai pohdinnat kiinnosta, pohjimmiltaan hän varmasti on myös sitä mieltä ettei mitään muuta syytä elää tarvitse edes olla kuin hetken onni.
no, en ole samaa mieltä. mutta en jaksa avata enempää.

äiti 44 v
[QUOTE="vieras";23030043]Kerrotko muutaman toteutuneen ennustuksen. Ihan oikean ja konkreettisen, ei siis mitään saatanallisesta nykyajanmenosta tai muusta tulkinnanvaraisesta liibalaabasta.[/QUOTE]

Mitä epäaitoa tai tulkinnanvaraista on juuri tuon saatanallisen nykymenon ennustamisessa?

Minusta se on aika hyvin jos lopunajoista on tuhansia vuosia sitten ennustettu että homoseksuaalisuus ja muu seksuaalinen "vapautuneisuus" rehottaa, lapset eivät kunnioita vanhempiaan, levottomuudet lisääntyvät, luonnonmullistukset lisääntyvät, ihmiset luopuvat uskostaan ja kääntyvät taikauskoihin ja muihin kilpaileviin uskomuksiin... etc

money money money
Jumala itse on yliluonnollinen! Miten ihminen joka sanoo olevansa uskossa voi ajatella, että Jumala olisi jotenkin samalla tasolla ihmisen tai ihmisen järjen kanssa?
Silloin hän ei usko kyllä Jumalaan vaan omaan uskonnolliseen hahmoon jonka on luonut ihan itse omalla pienellä järjellään.

Onneksi mä olen päässyt pois uskonnollisuutta täynnä olevasta seurakunnasta. Tunnen kuinka olen ihan kuin herännyt eloon ja Jumala on kohdannut aivan käsittämättömän uudella ja voimakkaalla tavalla elämässäni.
Olen vapaa kaikesta sellaisesta joka on ennen kahlinnut ja aiheuttanut arkuutta.
Mä toivon, että sä saisit tuntea samaa vapautta :heart:
Pari viikkoa sitten tuli dokkari siitä sun nokia missiostas, anteeks nyt vaan mutta meinasin kuolla nauruun. Kravattipellet kaatamassa kansaa.. Sä olet oikeesti nyt todella hyvissä käsissä. Kai muistat laittaa niille rahaa, kovasti sitä kaipasivat kaikilta.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23030057:
Mitä epäaitoa tai tulkinnanvaraista on juuri tuon saatanallisen nykymenon ennustamisessa?

Minusta se on aika hyvin jos lopunajoista on tuhansia vuosia sitten ennustettu että homoseksuaalisuus ja muu seksuaalinen "vapautuneisuus" rehottaa, lapset eivät kunnioita vanhempiaan, levottomuudet lisääntyvät, luonnonmullistukset lisääntyvät, ihmiset luopuvat uskostaan ja kääntyvät taikauskoihin ja muihin kilpaileviin uskomuksiin... etc
eiköhän nuo ole juuri niitä juttuja joiden on tajuttu jo silloin paljastavan/kaatavan ton raamattuhöpinän. luuletko, että silloin ei ole osattu sen vertaa, että ne olisi kirjoitettu sinne lopunaikojen ennustuksiksi, tokihan höynäytys pitää viedä vuosituhansien päähän, niin pitkälle kuin mahdollista.

nuo samaiset asiat olivat ja ovat olleet olemassa aina.

"vieras"

Eli nuo ovat mielestäsi niitä toteuneita ennustuksia, tapahtumia, joita on ollut niin kauan kuin ihminenkin? Vai onko mielestäsi ihmisen historiassa joku ajanjakso, jolloin noita mainitsemiasi asioita ei ole tapahtunut?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23030065:
No etpä tietenkään ole samaa mieltä. Jos olisit, joutuisit ajattelemaan pidemmälle ja se olisi "vaarallista".
miten vaarallista. olen ajatellut varmasti pidemmälle. tämän ketjun perusteella hyvin paljon pidemmälle kuin sinä. sinä olet jäänyt tohon raamattuun jumiin.

äiti 44 v
eiköhän nuo ole juuri niitä juttuja joiden on tajuttu jo silloin paljastavan/kaatavan ton raamattuhöpinän. luuletko, että silloin ei ole osattu sen vertaa, että ne olisi kirjoitettu sinne lopunaikojen ennustuksiksi, tokihan höynäytys pitää viedä vuosituhansien päähän, niin pitkälle kuin mahdollista.

nuo samaiset asiat olivat ja ovat olleet olemassa aina.
No ei tälläistä ollut esimerkiksi 100 vuotta sitten mitä on nyt. Ei millään tasolla tarkasteltuna.

mikä siiinä on niin vaikeeta ymmärtää että joillekkin ihmisille ei ole mitään uskoa mihinkään kirjaan tai yliluonnolliseen ?

äiti 44 v
miten vaarallista. olen ajatellut varmasti pidemmälle. tämän ketjun perusteella hyvin paljon pidemmälle kuin sinä. sinä olet jäänyt tohon raamattuun jumiin.
Todista että olet ajatellut pidemmälle kuin minä!

Ja mitä olet löytänyt? Mihin uskot? Tuottiko pitkälle ajattelusi millaisen loppupäätelmän? Tuohon kun vastaat niin saamme myös vastauksen kysymykseen mihin sinä uskot!

Yhteistyössä