Enkelinäky/ Mitä ihmettä?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
ufoilija
Hah,arvasin että tällainen kommentti tulee.. ! Joo ei voi mitenkään muuten tuollaisia asioita luoda,ei...
Vaan tarkoitan että lapselle voi olla aika karmeaa kuultavaa se, kun aikuinen,uskontoja vastustava henkeen ja vereen paasaa omaa näkemystään.Mitä pahaa on lapsen uskossa?
No näppäränä arvaat varmaan seuraavankin kommenttini? Tekstistäsi paistaa mustavalkoisuus ja vain oma näkemys on rauhallinen ja hyvä näkemys: uskovainen puhuu kauniisti ja lempeästi lapselleen, mutta uskonnoton paasaa mielipuolen lailla lapselleen. Voin kertoa ettei se nyt ihan noin mene :) Ei ihme, että uskonnot ovat tuoneet maailmaan niin paljon sotia.
 
No näppäränä arvaat varmaan seuraavankin kommenttini? Tekstistäsi paistaa mustavalkoisuus ja vain oma näkemys on rauhallinen ja hyvä näkemys: uskovainen puhuu kauniisti ja lempeästi lapselleen, mutta uskonnoton paasaa mielipuolen lailla lapselleen. Voin kertoa ettei se nyt ihan noin mene :) Ei ihme, että uskonnot ovat tuoneet maailmaan niin paljon sotia.
Tarjoan 20 pistettä ensimmäiselle, joka vasta-argumenttina ilmoittaa olevansa idiootti mainitsemalla Neuvostoliiton ja Kiinan :D Ne, jotka tietävät mistä puhun, hys.
 
Leukistinen aksolotli
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23029852:
tulee pelosta mieleen että ei tule mieleen muuta pelättävää kun kiukkunen karhu metsässä. siitä ei pelasta mikään henkiolento, ainoastaan kaveri jolla on iso kivääri.
:) Mä taas en ole ikinä pelännyt mitään järkeenkäypää. Mutta mua auttoi, kun tajusin, että raamatussa on ihan käsky, että älä pelkää. Siis niménomaan, että saan olla pelkäämättä pimeyden örkkimörkkejä ja viisaalla tavalla pelätä sitten vaikka sitä karhua. :)
 
tt ei kirj
En osaa sanoa tuosta näystä mitään, enkä lukenut ketjua, mutta omasta puolestani sanon sen, että kaksi viikkoa ennen anopin kuolemaa näin enkelin ja tajusin asian vasta jälkeenpäin. Itse siis ilmeisesti pystyn näkemään enkeleitä, syytä en tiedä. Ehkä se on niin, että vilpittömät, sielultaan avoimet, uskovaiset, rehelliset ihmiset, jotka ovat suvaitsevaisia, eivät kadehdi, kiusaa tai ole katkeria näkevät? :)
 
En osaa sanoa tuosta näystä mitään, enkä lukenut ketjua, mutta omasta puolestani sanon sen, että kaksi viikkoa ennen anopin kuolemaa näin enkelin ja tajusin asian vasta jälkeenpäin. Itse siis ilmeisesti pystyn näkemään enkeleitä, syytä en tiedä. Ehkä se on niin, että vilpittömät, sielultaan avoimet, uskovaiset, rehelliset ihmiset, jotka ovat suvaitsevaisia, eivät kadehdi, kiusaa tai ole katkeria näkevät? :)
Jeps. Usein ihmiset, jotka haluavat kohottaa itsensä muiden yläpuolelle, väittävät omaavansa näitä yliluonnollisia erityiskykyjä. Siteeraamani viesti taitaisi olla oikein malliesimerkki siitä. "Näen näitä juttuja, koska olen niin erinomainen!"
 
En osaa sanoa tuosta näystä mitään, enkä lukenut ketjua, mutta omasta puolestani sanon sen, että kaksi viikkoa ennen anopin kuolemaa näin enkelin ja tajusin asian vasta jälkeenpäin. Itse siis ilmeisesti pystyn näkemään enkeleitä, syytä en tiedä. Ehkä se on niin, että vilpittömät, sielultaan avoimet, uskovaiset, rehelliset ihmiset, jotka ovat suvaitsevaisia, eivät kadehdi, kiusaa tai ole katkeria näkevät? :)
:LOL:
Tää ketju menee koko ajan hulvattomammaks näin ei kristityn silmin :D
 
"vieras"
Ette kai te uskovat kuitenkaan lapsillenne puhu näistä maailman lopuista ja ennustuksista? Jos aikuisetkin jo pelkäävät, kuten tässäkin ketjussa pari esimerkkiä, niin voi vain kuvitella, minkälaista ahdistusta ne pienelle lapselle aiheuttavat.

Grace, sinä siirryt koko ajan pienemmän ja pienemmän ihmisjoukon seurakuntiin, tai mitä ne ovatkin, sitä mukaa kun näkysi ja ennustuksesi lisääntyvät. Etkö ihan oikeasti näe, että tuo on suorin tie fanaattisiin lahkoihin, jotka lopulta eristäytyvät muista täysin, kun "kukaan muu ei ole näin lähellä jumalaaa kuin me"? Älä Sirkka seuraa perässä, tuo on oikeasti jo huolestuttavaa.
 
"vieras"
Grace, minä olen agnostikko, ateismiin taipuvainen. Lupaan yrittää uskoa kaikin voimin, jos tuot nähtäväksi itse kuvaamiasi näkyjä ja kuvia enkeleistä. Ejtona siis, että kuvat ovat sinun ottamiasi. Sopiiko? Koska todella haluan nähdä, oletko valmis väärentämään kuvamateriaalia todistaaksesi jotain.
 
Leukistinen aksolotli
Jeps. Usein ihmiset, jotka haluavat kohottaa itsensä muiden yläpuolelle, väittävät omaavansa näitä yliluonnollisia erityiskykyjä. Siteeraamani viesti taitaisi olla oikein malliesimerkki siitä. "Näen näitä juttuja, koska olen niin erinomainen!"
Haluisin sanoa nyt, kun mut usein käsitetään itsekorostajana ja myönnän, että mulla on siihen taipumusta, koska mun itsetunnossa on varmasti puutteita ja mulle on tärkeetä olla pidetty yms yms. Niin näissä hengellisissä asioissa mä en halua, enkä uskalla pullistella. Mä en oo mikään erinomainen. Mua hävettää usein se, mikä mä oon. Mä näen unia. Joskus mä kerron niitä ja ne merkkaa mulle itselle kaikkii juttuja ja mä uskon jopa, että niidenkin kautta voin olla Jumalaan yhteydessä. Mutta jokainen näkee, etten mä oo erinomainen. Mitä ikinä mä puhun mun uskosta, niin korostaisin, että siinä on kyse päinvastaisesta, kuin mun erinomaisuudesta. Suvaitsevainenkaan en ole. Enkä kiltti. Ei oo mitään omaa ansiota, jonka perusteella olisin joku valittu. Ja ymmärrän oikeesti ihan tasantarkkaan, että olen teidän silmissä viripää ja hyvä niin. Se meinaa, että ootte vaan ihan terveitä ihmisiä.
 
Leukistinen aksolotli
[QUOTE="vieras";23029881]Ette kai te uskovat kuitenkaan lapsillenne puhu näistä maailman lopuista ja ennustuksista? Jos aikuisetkin jo pelkäävät, kuten tässäkin ketjussa pari esimerkkiä, niin voi vain kuvitella, minkälaista ahdistusta ne pienelle lapselle aiheuttavat.

Grace, sinä siirryt koko ajan pienemmän ja pienemmän ihmisjoukon seurakuntiin, tai mitä ne ovatkin, sitä mukaa kun näkysi ja ennustuksesi lisääntyvät. Etkö ihan oikeasti näe, että tuo on suorin tie fanaattisiin lahkoihin, jotka lopulta eristäytyvät muista täysin, kun "kukaan muu ei ole näin lähellä jumalaaa kuin me"? Älä Sirkka seuraa perässä, tuo on oikeasti jo huolestuttavaa.[/QUOTE]

Mä vältän ja uskon että Gracekin välttää kaikin tavoin pelottelemasta lapsia. Toi nokia missio ei oo mikään hirveän pieni salaseura tai mikään sellainen. Alkujaan ihan lut. kirkosta lähtenyt herätysliike.
 
ufoilija
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;23029883:
olikos ne lentävät matot jossain uskonnossa vai vaan tuhannen ja yhden yön saduissa. semmosella kun olis hieno lennellä kylillä..
Puhumattakaan kielillä puhumisesta? Bamlais meneen vaikka mandariinikiinaks ja jengi kuuntelee ihan hoo moilasena. Tulkkina vois toimia hammaskeiju.
 
tt ei kirj
Jeps. Usein ihmiset, jotka haluavat kohottaa itsensä muiden yläpuolelle, väittävät omaavansa näitä yliluonnollisia erityiskykyjä. Siteeraamani viesti taitaisi olla oikein malliesimerkki siitä. "Näen näitä juttuja, koska olen niin erinomainen!"
Huom. en korosta itseäni kenenkään yläpuolelle. Vaan olen mikä olen, kuten mainitsin. Ainoastaan sinä kuvittelet minun korostavani itseäni. Se on ainut totuus. Minä en voi piirteilleni yhtään mitään, valitan. Et ilmeisesti ihan tajunnut loppuun asti viestiäni...
 
"vieras"
Mä vältän ja uskon että Gracekin välttää kaikin tavoin pelottelemasta lapsia. Toi nokia missio ei oo mikään hirveän pieni salaseura tai mikään sellainen. Alkujaan ihan lut. kirkosta lähtenyt herätysliike.
Nimenomaan, jostain isommasta erkaantunut. Eikö Grace ennen tuota missioliikettä ollut helluntaiseurakunnassa, vähän isommassa, kuin Nokia-missio? Ja tästä ketjusta sain sen kuvan, että Nokia-missiokin alkaa käydä Gracelle liian "maalliseksi", minne sitten?
 
ufoilija
En osaa sanoa tuosta näystä mitään, enkä lukenut ketjua, mutta omasta puolestani sanon sen, että kaksi viikkoa ennen anopin kuolemaa näin enkelin ja tajusin asian vasta jälkeenpäin. Itse siis ilmeisesti pystyn näkemään enkeleitä, syytä en tiedä. Ehkä se on niin, että vilpittömät, sielultaan avoimet, uskovaiset, rehelliset ihmiset, jotka ovat suvaitsevaisia, eivät kadehdi, kiusaa tai ole katkeria näkevät? :)
En mäkään osaa sanoa oikein mitään enkä lukenut kaikkia viestejäkään ketjussa. Kommentoisin kuitenkin olevani perin mukava ihminen ja just sellanen maailmoja syleilevä tyyppi. Oonkohan uskossa?
 
Leukistinen aksolotli
Puhumattakaan kielillä puhumisesta? Bamlais meneen vaikka mandariinikiinaks ja jengi kuuntelee ihan hoo moilasena. Tulkkina vois toimia hammaskeiju.
Hassua kun sanoit "hammaskeiju". :) Kun olin pienempi, kävi yksi semmonen puhuja meidän seurakunnalla, joka sanoi, että joltain oli parantuneet reikäiset hampaat, kun oli rukoiltu. Siitä lähtien olen kutsunut sitä miestä hammaskeijuksi. Se rukoili ihmisten puolesta ja moni sai kielillä puhumisen armolahjan. Jätän kyllä mainitsematta hänen nimen.

Mä oon kuullut kielillä puhumista lapsesta asti. Olin jo vähän isompi tyttö, kun tajusin, että jotkut pitää sitä kummallisena.:D
 
Puhumattakaan kielillä puhumisesta? Bamlais meneen vaikka mandariinikiinaks ja jengi kuuntelee ihan hoo moilasena. Tulkkina vois toimia hammaskeiju.
tarkotin nyt sitä että lentäminen kiinnostais ilman totuttuja keinoja niin paljon että ihan sama onnistuuko se siivillä selässä, ufolla tai sillä lentävällä matolla.
 
Leukistinen aksolotli
[QUOTE="vieras";23029906]Nimenomaan, jostain isommasta erkaantunut. Eikö Grace ennen tuota missioliikettä ollut helluntaiseurakunnassa, vähän isommassa, kuin Nokia-missio? Ja tästä ketjusta sain sen kuvan, että Nokia-missiokin alkaa käydä Gracelle liian "maalliseksi", minne sitten?[/QUOTE]

Ei, ku Grace puhui siitä entisestä helluntaiseurakunnasta. Enkä mä saanut käsitystä, että siellä oli maallista, vaan ettei tuntunut niin vapaalta, että nokiamissiossa tuntuu paremmalta.
 

Yhteistyössä