Kolmasosa suomalaisista syö eineksiä viikoittain - Ravinto - Kotimaa - Helsingin Sanomat
Täällä heitä ei tietenkään ole, mutta tuolla muualla.
Täällä heitä ei tietenkään ole, mutta tuolla muualla.
Niinhän sä luuletNiillä, jotka ovat kotona, on aikaa valmistaa ruokaa alusta asti ja vielä kehuskella siitä palstalla. Työssäkäyvillä ei ole aikaa kumpaankaan.
No ihan täspäiväsesti olen töissä ja vähintään 4 kertaa viikossa pääsen omaan harrastukseen 1½ tuntia kerta. Silti teen ruuat itse.Niinhän sä luulet
Missä muka annetaan ymmärtää, että asia olisi yhtään huolestuttava?Kolmasosa suomalaisista syö eineksiä viikoittain.
Analysoidaanpas mitä tuo otsikko tarkoittaa.
Eli joka lapsiperhe ei syö joka päivä joka ateriallaan eineksiä. Ja eineksiksi lasketaan myös esim. pakastevihannekset yms. joten ehkä asia ei olekaan ihan niin huolestuttava kuin annetaan ymmärtää.
Kyllä mulla on aina ollut aikaa tehdä ruoka itse alusta saakka, vaikka teen vastuullista työtä joka vie usein illat ja viikonloputkin. Se on enemmän asenne- kuin aikakysymys.Niillä, jotka ovat kotona, on aikaa valmistaa ruokaa alusta asti ja vielä kehuskella siitä palstalla. Työssäkäyvillä ei ole aikaa kumpaankaan.
Ei kai ne einekset mitään myrkkyä ole. Niiden maku vaan ei enää viehätä kun on tottunut tekemään ruuan raaka-aineesta asti itse. Einekset muuttuu jotenkin kaikki saman makuisiksi ajan myötä.Ei missään, on vain tutkittu mikä ryhmä ostaa ja kuluttaa eineksiä eniten, ja ne ovat juuri lapsiperheet.
Syyllistäminen tulee vasta kommenteissa.
Kyllä mäkin usein pakastan ruokaa, mutta en aina ja sen takia siellä pakkasessa ei aina ole valmista ruokaa ja siksi ostan eineksiä. Luulen, että kaikki pakastavat jonkin verran, mutta ei ehkä yhtä usein kuin te.Meillä on pakkasessa aina kotitekoista "valmisruokaa". Eli hyvin pakastuvia ruokia tehdään tuplamäärä ja jemmataan niitä päiviä varten, kun ei jaksa kokata. Tämän tavan opin kotoa ja luulin itse asiassa, että kaikki tekevät niin.
Mä olenkin miettinyt sitä, että ymmärtääköhän ihmiset, että on olemassa töitä ja töitä. Ihmisten tilanteet ovat erilaisia, se, että itsellä on aikaa ja energia työpäivän jälkeen tehdä vielä ruokaa, ei tarkoita, että kaikilla näin olisi ja sen ei tarvitse johtua kyseisen ihmisen laiskuudesta tai saamattomuudesta. Jos oma työ on 8-16, voi olla vaikea ymmärtää, että toisilla se toimistolla vietetty päivä voi kestää 8-19 ja sitten vielä muutama tunti töitä kotona siihen päälle.Juuh, en enää ihmettele miksi eineksiä ostellaan. Mä tein pari viikkoa vähän pidempää päivää niin että olin kotona puoli kuuden jälkeen illalla. Ekat ajatukset kotiin tullessa ei olleet että aletaas tekemään nakkisoppaa tai perunamuusia ja lihapullia, ei todellakaan Onneksi normaalisti ei tarvitse "näännyttää" itseään pitkillä päivillä.
Hyvä hyvä.Hah, hyvä minä. (Että jaksoin ja jaksan edelleen nähdä vähän vaivaa että meillä syödään terveellisesti ja hyvin - eli ei eineksiä).