En yhtään ihmettele että ylipaino ja sen tuomat vaivat ovat nykyään niin yleisiä!

• Viestiketjun aloittaja Surullista
  • Ensimmäinen viesti
Surullista
Kaikenlaista mässytettävää on tarjolla liikaa ja liian helposti, ihmisillä ei ole minkäänlaista itsekuria, syömisestä on tullut tapa JOKA tilanteessa.

Esimerkiksi työpaikalla on mielenkiintoista seurata ihmisten ruoka"käyttäytymistä"
Meillä siis ruokailu ihan työpaikalla, tarjolla kaikki salaateista lähtien, joten sitä ei voi syyttää etteikö terveellisiä vaihtoehtoja olisi tarjolla.
Salaattia otetaan peukalonpään kokoinen läntti, muuta ruokaa lautanen pullolleen, jälkiruokaa haetaan kahteen kertaan. Joka kahvitunnilla on pakko hakea joku pullanpala.

Ihmiset mässäilevät joka tilanteessa, häissä, hautajaisissa, rippijuhlissa, syntymäpäivillä, satunnaisilla vierailuilla ystävien/sukulaisten luona, jouluna, juhannuksena, vappuna. Elokuvia ei voi katsoa jos ei vieressä ole jotain mässytettävää, kahvin kanssa on PAKKO olla jotain. Kun ollaan yksin, pitää hakea naposteltavaa, samoin kun ollaan surullisia, iloisia, arkea täytyy piristää herkuilla. Alkoholipitoinen ilta ei voi päättyä ilman että mennään roskaruuan kautta kotiin. Myös seuraava päivä menee mässyttäessä krapulan piikkiin.

Herkuttelu ei ole enää herkuttelua kun se on jokapäiväistä, suurin osa tuntemistani ihmisistä vetää joka päivä jotain epäterveellistä.

Eikä varmasti tarvitse edes mainita, että ihmiset ovat unohtaneet miten liikutaan ilman autoa.

On kamalaa katsoa miten nuoretkin ihmiset ovat todella lihavia. Ihmiset eivät välitä itsestään, lihavuudesta on tehty asia joka täytyy hyväksyä, ei lihavia saa moittia. Lihavuutta selitellään muodokkuudella, isoilla luilla ja ties millä. Ollaan valmiita kokeilemaan ties mitä kalliita, ja lopulta turhiksi todettavia, vippaskonsteja ettei vain tarvitse alkaa elää terveellisemmin.

Ajaudutaankohan Suomessa, ja muualla maailmassa, lopulta siihen, että kaikkiin herkkuihin joko laitetaan vero, tai ne kielletään kokonaan, kun lihavuus ja sen tuomat sairaudet räjähtävät käsiin.

"vieras"
Niin totta. Elokuviin mennään hirveiden poppariämpäreiden kanssa ja telkkaria katsoessakin täytyy olla koko ajan naposteltavaa. Tämä koko ajan syöminen on aika uusi ilmiö ja ulkomuodossahan se sitten näkyy.

Meillä on koulussa aina kivasti erilaasia salaatteja joten totta kai niitä syön. Joskus jos pääruoka ei ole ollut mun makuun, niin olen syönyt pelkästään salaattia. Jälkiruokaa en ota joka kerta (siis silloon kun sitä on tarjolla keittopäivinä ) koska ei sekään aina ole mun makuun.

Jotkut menee syömään Rollsiin kun on jotakin heidän mielestään pahaa ruokaa. No mä ainakin mielummin syön ilmaaseksi koululla terveellistä ruokaa kuin syön sitä mättöä joka ei edes pidä nälkää pois tarpeeksi kauan.

Eikä muuten jokaasella ylipainoosella ole ongelmia painon takia.

Nykyään on halvempaa syödä eineksiä tai epäterveellisesti, kuin tehdä itse hyvää ruokaa.

Mä olisin valmis nostamaan ansiotuloveroja sen 2 prosenttiyksikköä esimerkiksi, jos käsittelemättömiä ruoka-aineita, tarkoitan kasviksia, hedelmiä, lihakönttejä ja sen sellaisia, ei verotettaisi niin paljoa.

W
Kannatan tuota herkkuveroa tai täysipainoista kieltoa. Ihan itseäni suojellakseni.:kieh: Elokuvissa en ole käynyt aikoihin, eikä enää kannatakkaan mennä sinne itseään kiusaamaan kun yrittää vierottautua herkuista.

Yhteistyössä