En voi sietää vanhoja äitejä!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja nuoriäiti ja ylpeä siitä
  • Ensimmäinen viesti
Sain ekan poitsun ollessani kk vaille 18. Ja toisen pojan ollessani pikkasen rapiat 19.

Jo silloin tunsin itseni aikuiseksi, paljon ikäistäni vanhemmaksi (ehkä jossain määrin jopa olinkin, olin myös onnellisesti naimisissa [olen kyllä edelleenkin], elämäntilanne muutenkin vakaa - miehellä vakityö, en juossut sossun luukulla, enkä myöskään ole koskaan harrastanut niin aktiivista yöelämää että se haittaisi perhe-elämääni).

Mutta silti.. myönnän avoimen rehellisesti, että koen olevani "parempi äiti", tasapainoisempi ihminen ja kaikin puolin onnellisempi nyt tämän kolmannen lapseni äitinä. Tyttö syntyi juuri ennen 24-vuotispäiviäni.

En tarkoita tällä sitä, että pojillani olisi ollut jotenkin onneton lapsuus, tai että en olisi pitänyt "äitiydestäni" jo silloin nuorempana, mutta - itsekin teiniäitinä olleena - sanon silti kaiken uhalla, että kyllä se ikä, ja tietysti jo pari isommaksi kasvatettua lapsosta, tuopi tähänkin hommaan tiettyä syvyyttä.

..että totta kai sitä "selviää" ja pärjää äiteenä, olipa ikä mitä tahansa, jos sen asenteen ottaa.. mutta en silti lähde suosittelemaan kaikille lisääntymistä siinä vaiheessa, kun oma minuuskin on vasta muotoutumassa.

Ja tietysti se pysyvä parisuhde olis ihan hyvä olla mun vanhakantaisen mielestä - ja mitä vanhemmaks elää, sen todennäköisempää sekin on ihan vaan tilastojen valossa.
 
no joo
Sitä voi tehtailla ekat muksut nippanappa täysi-ikäisenä , niin ei tartte mennä opiskelemaan tai töihin.
Sitten sitä voi opiskella ammattiin ja huomata nelikymppisenä , että on vauvakuume edelleen , kun tuli ne omat muksut tehtyä ihan nuorena jo. Ja sitten sä olet sellainen parjattu vanha äiti.

Tai sitten pukkaat lapsia maailmaan niin monta kuin vaan ehdit , ja olet yhteiskunnan elätettävänä , ja kun sitten tossa neljänkympin paremmalla puolella saat sen viimeisesi , olet se vanha äiti.

Ja mitäs sitten teet , kun kuopus täyttää 3 ja yhteiskunnan tuet lakkaa , milläs meinaat itsesi elättää ? Eläkekin jää aika pieneksi , jos olet vaan tuupannut lapsia maailmaan koko ikäsi ?

Jokainen tekee lapsensa sitten kun katsoo ajan olevan sopiva , ja ainahan nää parikymppiset on olleet tietävinään kaikesta kaiken , elämänkokemuksen lisääntyessä muuttuu ajatusmaailmakin.
Ainakin toivottavasti.
 
joo
Mä ajattelin joskus kuten ap.
Onneksi ikä tuo myös ymmärrystä ja viisautta, niiden ryppyjen lisäksi :)
Omat lapseni sain 19 ja 23vuotiaana. Nyt 30 vuotiaana väitän, että malttia ja voimia olisi voinnut löytyä tänään enemmän.
 
vieras
Toivottavasti AP:lle ei tule vauvakuumetta pieneen iltatähteen sitten kun on tuolla 30v paremmalla puolella. Kamalaahan se olis jos itse olis sellainen vanha äiti.

Me muut täällä voidaan pukeutua säkkiin, nätit vaatteet kun on vain alle 30v tarkoitettu. Eiköhän värjätä hiuksetkin harmaiksi, me vanhukset.

Ei se elämä onneksi lopu siihen että täyttää 30, 40 tai edes 50. Ap tulee tämän myös onnekseen oppimaan.
 
siis häh
inhoot vanhoja äitejä?? minkä ikäinen sun oma äitis on? tuskin sentään 30 vuotias.. inhoat siis häntäkin? ja vanhenethan itsekin, itseinhosi siis lisääntyy mitä vanhemmaksi tulet. ei se sitte ole helppoa sullakaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nuoriäiti ja ylpeä siitä:
ja lapset ei niin paljoa häpeäkkään kun äiti ei ole mikään kurttuinen mummo tai wannabe nuori äiti (esimerkkinä hyvän kaverin mutsi, kaveri on 19v ja mutsi kai lähempänä 45 vuotta ja lainaa tyttärensä kuteita!!! Voi elämä... Joku raja sentään. Minun mielipiteeni.
Eli kaverin mutsi on ollut 20-25 vuoden välissä kun on kaverisi saanut...
Vertailun vuoksi sä oon 40 kun sun lapset on sen ikäisiä - ootko sä silloin wannabe nuori vai oikeesti nuori äiti???
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottavasti AP:lle ei tule vauvakuumetta pieneen iltatähteen sitten kun on tuolla 30v paremmalla puolella. Kamalaahan se olis jos itse olis sellainen vanha äiti.

Me muut täällä voidaan pukeutua säkkiin, nätit vaatteet kun on vain alle 30v tarkoitettu. Eiköhän värjätä hiuksetkin harmaiksi, me vanhukset.

Ei se elämä onneksi lopu siihen että täyttää 30, 40 tai edes 50. Ap tulee tämän myös onnekseen oppimaan.
Tämä hauskinta onki... alle 2kymppisenä piti 3kymppisiä niin vanhoina :D Tänään ei olekkaan niin vanha olo... Jännä miten ne vuodet muuttaa mielipiteitä ja kasvattaa.
 
36v
No ikävää kun vihaat minua. Minä en vihaa sinua.

Sain ekan 32v, tokan 33v, ja nyt kolmas tulee kun olen 36v. Olen ylpeä että olen saanut mennä ja tulla nuoruuteni, hankkia kokemuksia, kiertää maailmaa ja ennen kaikkea opiskella ammatin. Lisäksi olen jo ollut työelämässä ennen ekaa raskautta sen 10v joten saan hyvää äippärahaa ja mulla on työpaikka jonne palata.

Voiko elo enää olla parempaa :)
 
ite en olis ollut kypsä enkä valmis äidiksi ja vastuuseen lapsesta alle parikymppisenä... mulle sopivin ikä oli hankkia lapset vähän alle kolmikymppisenä ja nyt sitten päälle kolmikymppisenä isommalla ikäerolla... mutta jokainen kokee olevansa kypsä tietysti eritavalla, kun ollaan erilaisia muutenkin.
 
Piika-äiti
"Voi hinua" sanos meidän iltatähti.

Olen ehkä joskus, noin 16 vuotta sitten, ajatellut vähän samaan suuntaan.
Mutta silloin en tiennytkään millaista on olla liki-nelikymppinen pienen vauvan äiti.

Olihan 20jarisat vaiheessa itsellä enemmän energiaa ja virtaa vastata nykyisen teinitrion taaperoenergiaan ja synnytyksestä toipui nopeaan, mutta nyt äitiydessäni on jotenkin enemmän sävyjä, viipyilevyyttä, silkkaa lapsen toiminnan ihmettely, ihastelua.

Yhdelle yhtä ja toiselle toista...
 

Yhteistyössä