En voi sietää vanhoja äitejä!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja nuoriäiti ja ylpeä siitä
  • Ensimmäinen viesti
N
Niin, se on kyllä surullista jos joutuu leimatuksi iän perusteella, ikäänkuin nuori äiti ei kykenisi olemaan hyvä äiti. Muutenkin minusta on ikävää se tapa, jolla naiset/äidit teilaavat toisiaan. Jokaiselle varmasti se oma tapa toimia on paras, mutta se on ikävää, jos yrittää saada muut toimimaan samalla tavalla kuin itse toimii.

Itse sain 1. lapseni 29- vuotiaana ja ajattelen, että se oli hyvä ikä tulla äidiksi. Koen etten olisi ollut aiemmin näin valmis. Ainakin pinnaa riittää paaaaaljon pitemmälle, kuin joskus nuorena.

Mutta summa summarum, kaikki äidit ovat ihania/tasa-arvoisia, mikäli eivät kaltoinkohtele lapsiaan. :) Joten annetaan kaiken ikäisten äitien toteuttaa äitiyttään omalla, parhaaksi katsomallaan tavalla.

Loppuun vielä lempilauseeni: Elä ja anna toisten elää! =)
 
muumio äiti :-)
No, minäpä sain lapset 25v ja 37v. Järkkyä. Yhä jaksan riekkua niitten kans ja muistan vielä oman murkkuikäni.
Ja riekunpa päivisinkin joka päivä melkein eri lasten kanssa töissä :)
Yksi nuori äippä juuri haukkui äitiään (44v) vanhaksi ja tykkäsin kun olin toista maata kuin äitinsä ja nuori. Enpä sit kertonut ikääni (41v), kun ei kysynyt :)

Kyllä meitä vanhempiakin äitejä löytyy moneen junaan ja lähtöön, kuten myös nuorempia.

Niin, mullakin oli monta keskenmenoa ja siksi ikäeroa löytyy.
Ennen ajattelin että lapset täytyy saada alle kolmenkympin, sitten kolmenkymmenen viiden ja se siitä sitten.

Mukavaa syksyä sulle ap ja lapsillesi ?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Osittain kirjoitustyylistäsi paljastuukin se, että olet todella nuori ja ehkä osaltasi myös epäkypsä tietyllä alueella.Mä olen 41v ja odotan kuudetta.Siinä sulle ihmettelemisen aihetta.Vanhin lapsi 18v, kuopus 2v :)
Näin.
Meikä on pian 39v ja odotan kanssa kuudetta. Vanhin on 13v.
 
mjaa
Mutta tämähän olikin provo, ap tunnusti sen sivulla 1.

Mutta jos totta sanon, näin vanhana äitinä, olen ollut huomaavinani syrjintää ja ylenkatsotaan nuorempien äitien taholta minua vanhaa ja ryttyistä ja rumaa kohtaan.

Huonsti nukuttu yö näkyy minussa, nuorissa se ei näy.

Nuorena oli helpompaa olla äiti, sai enemmän kavereita, kuului joukkoon, kun kaikkialla äidit oli nuoria. Tosin en minä itse karsastanut vanhempia äitejä. Monenikäisiä ihmistä kuului kaveripiiriin.
Nyt kun on taas pieniä lapsia, ja olen mummoikäinen äiti, nuoremmat katsovat karsaasti. En saa juttuseuraa äiti-lapsi-kerhossa.
Olen lopulta rakentanut muurin ympärilleni, en haluakaan tutustua kehenkään. Olen jo valmiiksi sitä mieltä, ettei minua huolita näiden menevien ja nuorekkaiden äitien joukkoon eikä meilä ole mitään puhuttavaa. Esim. en missään nimessä pysty keskustelemaan edes sitä avauspuhetta: minkä ikäinen lapsesi on.
enkä kykene puhumaan mitään lasten touhuamiseen liittyvää.
olenhan niin vanha ja ikäloppu, eten pysty puhumaan mitään näistä.
 
nuoriäiti ja ylpeä siitä
mjaa: Elä noi ajattele. Itse käyn perhekerhoissa jne... Ja jutustelen kaikkien kanssa ikään katsomatta kuhan eivät katso päästävarpaisiin mittailevasti :(
MUTTA NIILLE JOTKA EIVÄT HUOMANNEET, TÄMÄ OLI PROVO. EN AJATTELE NOIN, HALUSIN VAIN NÄHDÄ MITÄ IHMISET SANOVAT :S YHTÄ HYVIÄ ÄITEJÄ KAIKKI :):)
 
sss
Alkuperäinen kirjoittaja nuoriäiti ja ylpeä siitä:
mjaa: Elä noi ajattele. Itse käyn perhekerhoissa jne... Ja jutustelen kaikkien kanssa ikään katsomatta kuhan eivät katso päästävarpaisiin mittailevasti :(
MUTTA NIILLE JOTKA EIVÄT HUOMANNEET, TÄMÄ OLI PROVO. EN AJATTELE NOIN, HALUSIN VAIN NÄHDÄ MITÄ IHMISET SANOVAT :S YHTÄ HYVIÄ ÄITEJÄ KAIKKI :):)
Ai :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Osittain kirjoitustyylistäsi paljastuukin se, että olet todella nuori ja ehkä osaltasi myös epäkypsä tietyllä alueella.Mä olen 41v ja odotan kuudetta.Siinä sulle ihmettelemisen aihetta.Vanhin lapsi 18v, kuopus 2v :)
Minusta on ihanaa kun jotkut tekee lapsia niin että lapsilla noin iso ikähaarukka, miten ihana olisi ollut minustakin saada vielä joskus lukioikäisenä pikkusisko tai -veli! :) :flower:

 
hm
Aloittaja, olet vielä täysi lapsi ja se näkyy myös aloitusviestistäsi. Mene hyvä ihminen vielä kouluun ja kopioi tämä teksti jonnekin mistä voit sen aikuisena lukea. Saat hävetä ja hyvät naurut
 
tt ei kirj
Alkuperäinen kirjoittaja nuoriäiti ja ylpeä siitä:
Mä en voi ymmärtää miksi ihmiset hankkii vasta yli 3kymppisinä lapset?! Siis jos on mahdollisuus saada aiemminkin :eek:
Itse olen 18 vuotias kohta kahden lapsen äiti, lapseni ovat 2v ja toinen tuloillaan tammikuussa.
Useimmiten kun olen törmännyt vanhempiin äiteihin saan äkäisiä katseita, ja päästä varpaisiin katseita, kuin olisin kamalan huono äiti. Kun olen niin nuori, mutta tosiasia on että jaksan paljon paremmin lapsieni kanssa riehua ja remuta kuin vanhemmat äidit, osaan ymmärtää lapsiani paremmin kun he lähestyvät murrosikää (kun itselläni asiat sen verran paremmassa muistissa kuin VANHOILLA äideillä) , ja lapset ei niin paljoa häpeäkkään kun äiti ei ole mikään kurttuinen mummo tai wannabe nuori äiti (esimerkkinä hyvän kaverin mutsi, kaveri on 19v ja mutsi kai lähempänä 45 vuotta ja lainaa tyttärensä kuteita!!! Voi elämä... Joku raja sentään. Ja se vielä että hänellä on 3 vuotias lapsi myös. Mun mielestä tosi epäkypsää).
Olen toki tavannut hyviä vanhoja äitejä joilla mm. lapsettomuuden takia lapsen saanti viivästynyt, he eivät ole samanlaisia kuin mm. urakiitäjä mummuäidit/ retromummoäidit jne.. He osaavat arvostaa muita äitejä, ikään katsomatta. Kun tietävät ettei lapset ole AINA vahinkoja, nuoreilla äidellä. Ja kiitos heille siitä :) Ja se vielä että nämä äidit jaksavat puuhailla kaikkea lapsensa kanssa, kun ovat sen suurella työllä saaneet ja suurella rakkaudella lastansa odottaneet.
Minun mielipiteeni.
Huomaa, että oletkin lähes teini mielipiteinesi. Kun kasvat, niin ymmärrät enemmän :)
 
vieras
No en mäkään ymmärrä ihmisiä jotka alkaa puskemaan lapsia paljon päälle 30vuotiaita ja ikää mulla 28. Tietystihän ihminen on heti provo, jos näin päin kirjoittaa, mutta jos kirjoittaa ettei kenenkään tulisi tehdä lapsia alle 25vuotiaana niin ihmiset taputtaa päähän. Mun mielestä nyt ap:nkaan kirjoitusta ei kannata niin henkilökohtaisesti ottaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en mäkään ymmärrä ihmisiä jotka alkaa puskemaan lapsia paljon päälle 30vuotiaita ja ikää mulla 28. Tietystihän ihminen on heti provo, jos näin päin kirjoittaa, mutta jos kirjoittaa ettei kenenkään tulisi tehdä lapsia alle 25vuotiaana niin ihmiset taputtaa päähän. Mun mielestä nyt ap:nkaan kirjoitusta ei kannata niin henkilökohtaisesti ottaa.
Miksi käyttää tuollaista negatiivista ilmaisua? Nuoretko ne vaan suloisesti synnyttää, mutta vanhemmat puskee? Siitä paistaa heti asenteellisuus :)
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en mäkään ymmärrä ihmisiä jotka alkaa puskemaan lapsia paljon päälle 30vuotiaita ja ikää mulla 28. Tietystihän ihminen on heti provo, jos näin päin kirjoittaa, mutta jos kirjoittaa ettei kenenkään tulisi tehdä lapsia alle 25vuotiaana niin ihmiset taputtaa päähän. Mun mielestä nyt ap:nkaan kirjoitusta ei kannata niin henkilökohtaisesti ottaa.
Miksi käyttää tuollaista negatiivista ilmaisua? Nuoretko ne vaan suloisesti synnyttää, mutta vanhemmat puskee? Siitä paistaa heti asenteellisuus :)
Mm.. :D Piti ihan yhteen sanaan tarttua? Mä nyt käytän kaikista tuota ilmaisua. Ja älä IKINÄ laita sanoja mun suuhun, niin kuin nyt yrität.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Mm.. :D Piti ihan yhteen sanaan tarttua? Mä nyt käytän kaikista tuota ilmaisua. Ja älä IKINÄ laita sanoja mun suuhun, niin kuin nyt yrität.
Nimenomaan yhteen sanaan, se on minun tapani :D
No sulla on varmaan sitten se lukimes ajatus "yksi sana voi muuttaa koko lauseen", mikä kyllä pitääkin paikkaansa usein, mutta sitten taas sanoja voi olla erilaisia, ilman että lauseen sisällön tarvisi muuttua. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
No sulla on varmaan sitten se lukimes ajatus "yksi sana voi muuttaa koko lauseen", mikä kyllä pitääkin paikkaansa usein, mutta sitten taas sanoja voi olla erilaisia, ilman että lauseen sisällön tarvisi muuttua. ;)
Ihan totta tuokin. Myönnän auliisti, että näen merkityksiä sanoissa, joita ei ole välttämättä tarkoitettu, mutta usein myös niitä siellä on, alitajuntaisesti. Esim kerran juteltiin suremisesta. Joku sanoi, ettei ymmärrä sitä, että märistään vuositolkulla jonkun haudalla, kun voi kotonakin nätisti hiljentyä ja sytyttää vainajan muistoksi kynttilän. Siinä oli selkeästi asenteellisuutta, se oma tapa ilmaistiin kauniisti ja toisen tapa vastenmielisesti ja vähätellen. Mutta tämä on toki jo ihan OT. :)
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
On se vaan ihanaa herättää närkästystä..... 2 vikkoa sitte pärähti 30 mittariin ja esikoinen syntyy 2kk:n sisällä. :D Tuleekohan musta huono äiti nyt siksi, kun olen niin "vanha"..?
Tätä mä vähän meinasinkin, mun mielestä on jotenkin naurettavaa " Voi voi kun mä sain tämän JanicaPetterin 31vuotiaana, mitähän toi naapuri ajattelee kun on sanonut oman MIELIPITEENSÄ, huoh.

Ja vielä ihmeellisempää on nämä " Tuleeko musta nyt huono äiti vitsit, tota..
 

Yhteistyössä