En voi olla sanomatta tätä, mutta ei tätä sanoakaan saisi...poistoon varmaan menee samantien...banniakin kenties...

  • Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja just just:
Minusta kaikki, jotka ovat tehneet abortin saisi sterilisoida! Jos seksiä harrastaa, niin riskit täytyy tietää eli että voi tulla raskaaksi! Tiedän ihmisiä, jotka ovat tehneet abortin useasti vain koska "eivät lapsia halua". Aika itsekästä!! Tyhmää, että murhasta saa kyllä vankeutta, abortista ei. Ja sitä ei saisi arvostella!?
Voi luoja sun ajatusmaailmaas. Koitapa lukea mun aiempi vastaus ja mieti mitä itse tekisit jos tulisi tuollainen tilanne. Maailma ei ole mustavalkoinen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan :
Takuulla tekisin abortin, jos nyt tulisin raskaaksi. En enää halua lisää lapsia, en koskaan.
Sanooko sanat STERILISAATIO ja TUPLAEHKÄISY sinulle mitään? :whistle:
No ehkäisynä on kuparikierukka ja keskeytetty yhdyntä, koska lääkärit eivät suostu kirjoittamaan lähetettä sterilisaatioon (olen 30 ja minulla 2 lasta). Että revi siitä. Abortti olisi edelleen ainoa vaihtoehto.
Printtaapas tämä mukaan seuraavalle lääkärireissulle =)

"Sterilisaatio voidaan suorittaa joko naiselle tai miehelle. Sitä tulee pitää pysyvään raskaudenehkäisyyn tähtäävänä, peruuttamattomana toimenpiteenä. Se on ainoa ehkäisymenetelmä, jonka saamista säädellään lailla. Hakijan tulee täytää jokin seuraavista edellytyksistä:

Hakijalla on yksin tai yhdessä aviopuolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta
Hakija on täyttänyt 30 vuotta :wave:
Raskaus vaarantaisi hakijan hengen tai terveyden
Hakijan mahdollisuudet muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot
On syytä otaksua, että hakijan jälkeläisillä olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika
Hakijan sairaus tai muu siihen verrattava syy vakavasti rajoittaisi hänen kykyänsä hoitaa lapsia "


 
minä vaan
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan :
Takuulla tekisin abortin, jos nyt tulisin raskaaksi. En enää halua lisää lapsia, en koskaan.
Sanooko sanat STERILISAATIO ja TUPLAEHKÄISY sinulle mitään? :whistle:
No ehkäisynä on kuparikierukka ja keskeytetty yhdyntä, koska lääkärit eivät suostu kirjoittamaan lähetettä sterilisaatioon (olen 30 ja minulla 2 lasta). Että revi siitä. Abortti olisi edelleen ainoa vaihtoehto.
Eikös 30 v ole se ikäraja sterilisaatiolle? Miten lääkärit voi kieltäytyä kirjoittamasta lähetettä :eek:
Miehen vasektomia, onko sille ikärajaa?
Sinulla on sentään ehkäisy käytössä, ja raskauden mahdollisuus on epätodennäköinen (lisäksi kierukkaraskauksissa on vielä korkea keskenmenoprosentti) mutta on niitäkin, joilla on "ehkäisynä" varmat päivät tai kondomi silloin kun ne jaksetaan kaivaa yöpöydän laatikosta esille, vaikka eivät enää ikinä lapsia halua :/

Joo, kriteerit täyttyy kyllä, mutta lääkärit vaan lässyttää että "kyllä sun mielesi vielä muuttuu" !! Arvaa raivostuttaako, olen 3 lääkäriä läpikäynyt eikä kukaan ala millekkään. Täällä on kyllä paljon lessuja että en tiiä onko nuo lääkärit niiden edustajia, etteivät sen takia lähetettä anna. Sama homma miehen kohdalla, hän on pyrkinyt vasektomiaan, mutta työterv. lääkäri ei ota kuuleviin korviinsa. en tiiä mihin tästä vois valittaa???
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Ei se mitään, olet sinäkin välillä jutuissasi aika outo juttu :p
En ole kaikkitietävä, en edes yritä olla. Olen kuitenkin lukenut, tutkinut, kuullut ihmisten omia ja tai heidän lähiomaisten kokemuksia, että sen pohjalta täällä kirjoittelen =)
Niin joo ja mitä tulee tuohon paasaamiseen, niin paasaathan sinäkin omaa mielipidettäsi.

Paasaamista on se kun väittää ettei ihmisellä ole oikeutta omaan kehoonsa (eli oikeutta keskeyttää raskautta), kuten sinä teet.
Minä olen naisen ja lain puolella, ja suoraan sanoen terveen järjen puolella, sinä ajat jotain hihhuli-linjaa verenmaku suussa. :saint:
Just just, luehan nuo viestini uudestaan niin voit jopa oppia minusta jotain Lunatic.
Minä en ole ikinä tuominnut naista joka tekee abortin oikeasta syystä, abortti ehkäisykeinona ei ole mikään syy. Raiskatuksi tuleminen, insesti, ne on jo syitä. Sinä tässä tuomitset, haukut ja paasaat minua. Mutta koska olet se kuka olet, annan asian olla ja jatkan keskustelua sellaisten kanssa asiasta joiden kanssa siitä on jotain hyötyä *taputtaa päätäsi*
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan :
Takuulla tekisin abortin, jos nyt tulisin raskaaksi. En enää halua lisää lapsia, en koskaan.
Sanooko sanat STERILISAATIO ja TUPLAEHKÄISY sinulle mitään? :whistle:
No ehkäisynä on kuparikierukka ja keskeytetty yhdyntä, koska lääkärit eivät suostu kirjoittamaan lähetettä sterilisaatioon (olen 30 ja minulla 2 lasta). Että revi siitä. Abortti olisi edelleen ainoa vaihtoehto.
Eikös 30 v ole se ikäraja sterilisaatiolle? Miten lääkärit voi kieltäytyä kirjoittamasta lähetettä :eek:
Miehen vasektomia, onko sille ikärajaa?
Sinulla on sentään ehkäisy käytössä, ja raskauden mahdollisuus on epätodennäköinen (lisäksi kierukkaraskauksissa on vielä korkea keskenmenoprosentti) mutta on niitäkin, joilla on "ehkäisynä" varmat päivät tai kondomi silloin kun ne jaksetaan kaivaa yöpöydän laatikosta esille, vaikka eivät enää ikinä lapsia halua :/

Joo, kriteerit täyttyy kyllä, mutta lääkärit vaan lässyttää että "kyllä sun mielesi vielä muuttuu" !! Arvaa raivostuttaako, olen 3 lääkäriä läpikäynyt eikä kukaan ala millekkään. Täällä on kyllä paljon lessuja että en tiiä onko nuo lääkärit niiden edustajia, etteivät sen takia lähetettä anna. Sama homma miehen kohdalla, hän on pyrkinyt vasektomiaan, mutta työterv. lääkäri ei ota kuuleviin korviinsa. en tiiä mihin tästä vois valittaa???
No varmana raivostuttaa |O
Oletko käynyt yksityisellä?
Uhkailu saattaisi toimia....teet asiasta julkisen, tai valitat esimiehelle, terveysministeriöön tms jos ei sterilisaatiolupaa heru |O
Tuohan on törkeää toimintaa lääkäreiltä.
 
Niin, kumpihan sitten on parempi tulla abortoiduksi vai joutua myydyksi vauvana tai taaperona? Vai päätyykö ap:n mielestä aborttiin aina ns. hyvätuloinen henkisesti tasapainoinen parisuhteessa elävä nainen? Kannattaa miettiä kuitenkin viisi sekuntia pidempään millaista elämää toiselle (=lapselle) toivoo.
 
äippä32
Alkuperäinen kirjoittaja melle:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä32:
Alkuperäinen kirjoittaja melle:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja melle:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä32:
jos saisin tietää että lapseni olisi sairas niin tekisin abortin . ei olisi oikein synnyttää sairasta lasta
Sain tietää pari viikkoa ennen LA:ta että lapsellani on vakava vamma, joka vaatii heti synnytyksen jälkeen leikkauksen. Ko. vamma ei aiheuta muuta kuin vamman korkeustaosta riippuen invaliditeetin. Miedän pojalla on nilkat halvaantuneet. NILKAT! Ja sekö olisi oikeuttanut aborttiin??? :/
Abortti-oikeus on jokaisella.
Jos nyt tämä on joillekin epäselvää vielä tähän maailman aikaan. B)
On juu tietenkin, muokkasinkin tuota tekstiäni hieman... Sairaudet ovat niin laaja kirjo ja kaikki eivät edes ultrassa/veriseuloissa näy, tuntuu vaan vetoaminen "ei-täydelliseen" vauvaan aika... :/ :whistle:
mä tarkoitin lähinnä jos on down syndrooma , esikoisella oli neuroblastooma syöpä joka todettiin vasta muutaman kk ikäsenä ja kuopuksella oli kampurajalat joita ei ultralla todettu vaan tuli yllätyksenä. en halua sen takia enää lapsia .olen kai sit huono äiti
Kuopuksellani on epätyypilliset kampurat... :hug: Et ole mikään huono äiti ja kampurathan ovat hoidettavissa oleva kehityshäiriö! Sairauksia on ja niitä voidaan nykyään hoitaa (onneksi!), harvempi sairauksista on niitä erittäin vakavaia ja huonoja ennusteiltaan.
kuopuksella oli molemminpuoliset kampurat ja hyvin käveleen ym...mutta väsyy nopeasti varsinkin jos kävelee nyt on 3v
 
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Niin, kumpihan sitten on parempi tulla abortoiduksi vai joutua myydyksi vauvana tai taaperona? Vai päätyykö ap:n mielestä aborttiin aina ns. hyvätuloinen henkisesti tasapainoinen parisuhteessa elävä nainen? Kannattaa miettiä kuitenkin viisi sekuntia pidempään millaista elämää toiselle toivoo.
Eli vain hyvätuloisella ja henkisesti tasapainoisella parisuhteessa elävällä naisella on velvollisuus käyttäytyä aikuismaisesti ja ottaa vastuu teoistaan?
 
netskuli
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja Netkuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
OIkeinpas!
Suomessa raskaana olevalla äidillä on niin suuri itsemäärämis oikeus että vaikka tiedetään äidin päihteiden käyttö sitä ei voida estää pakkokeinoin!

Toki lapsi otetaan huostaan mutta sitten on myöhäistä estää lasta saamasta FAS!!
Tottakai on itsemääräämisoikeus omaan kroppaansa, sitähän mä tässä just tarkoitin. Äiti voi käyttää raskausaikana mitä mömmöjä haluaa, valitettavasti, mutta lapsi otetaan huostaan heti syntymän jälkeen jos äiti ei mene huumevieroitukseen (pakko ei siis ole mennä, mutta se on ainoa keino saada pitää lapsi).

Ei kaikille narkeille ja juopoille synny FAS lasta ja eikö heilläkin ole oikeus syntyä? Ei kai se heidän syynsä ole, että äiti joi tai käytti aineita raskausaikana?
Kyllä kuule ku tarpeex juo niin syntyy FAS mutta toki joutuu juoda todella paljon! Ja sitäkin on eritasoista.

Mutta se siis on naurettavaa että on niin suuri itsemääräämisoikeus että on oikeus myös tuhota lapsen elämä! Ja voin sanoa että vaikealla FAS lapsella ei todellakaan ole helppoa!
En kuitenkaan ole sanonut etteikö heillä ole oikeus elämään! Totta kai on!
MUTTA KAIKILLA ON OIKEUS TERVEESEEN ELÄMÄÄN! KENELLÄKÄÄN EI PITÄISI OLLA OIKEUTTA SITÄ TIETENTAHTOEN VIEDÄ!!!
Eikä tule välttämättä =) Toki riski kasvaa mitä enemmän nainen juo raskausaikana, mutta ehdoton asia se ei ole. Ellei sitten elä 24/7 puhtaalla viinalla ja se nyt on puhtaasti mahdotonta.
No mihin perustelet?

kyllä se niin on että kun vedät kunnolla viinaa niin tulee FAS lapsi. Toki niin kuin sanoin joutuu juomaan runsaasti. FAS ja sen kaltaiset oireet tarvitsee yli 2-5 annosta päivässä yli 10 viikossa ja yli 45 kuukaudessa. Mitä enenmpi sitä todennäkösempää.
Mutta kuten sanoin joutuu juomaa paljon mutta ei tokikaan välttämättä 24/7 9kk kyllä se "helpommin" tulee
 
itse en ymmärrä miksi jotkut jaksavat fanaattisesti puhua solumöykkyjen oikeuksien puolesta. Kun maailmassa on lukuisia kärsiviä lapsia jotka ovat joutuneet syntymään koska abortti on syntiä tai muuten laiton. Jokainen voi toki miettiä kannattaako itkeä abortoidun solumöykyn puolesta. Vai miettiä niitä lastenkodeissa sänkyihin sidottuja ei toivottuja lapsia, jotka elävät ilman rakkautta ja inhimillisiä oloja koko lyhyen elämänsä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
No mihin perustelet?

kyllä se niin on että kun vedät kunnolla viinaa niin tulee FAS lapsi. Toki niin kuin sanoin joutuu juomaan runsaasti. FAS ja sen kaltaiset oireet tarvitsee yli 2-5 annosta päivässä yli 10 viikossa ja yli 45 kuukaudessa. Mitä enenmpi sitä todennäkösempää.
Mutta kuten sanoin joutuu juomaa paljon mutta ei tokikaan välttämättä 24/7 9kk kyllä se "helpommin" tulee
Perustelen sen sillä että monelle alkkikselle (todella rapajuopolle) on syntynyt terve lapsi. Tottakai lapsi kärsii vieroitusoireista syntymän jälkeen, mutta ei synny välttämättä automaattisesti FAS lapsena.
 
Eipä ole tämäkään asia niin mustavalkoinen, osa näyttäisi olevan kovin ehdoton sen oman kannan puolesta :/ Miksi? Eikö aikuisella ihmisellä ole oikeus itse päättää raskaudestaan ilman omantunnontuskia tai syyttelyjä? Oli se päätös mikä hyvänsä, joutuu itse asianomainen elämään sen asiansa kanssa. Jollekin oikea ratkaisu on pitää lapsi, toiselle se voi tuoda niin syvää ahdistusta ettei selviä elämään asian kanssa vaikka lapsi olisi kuinka suloinen. Minä en asetu millekään "puolelle" tässä asiassa, enkä lähtisi siitä vääntämään koska asia on AINA hyvin henk.kohtainen. Eikä sitä lopulta tiedä mitä itse tekisi jos kohdalle osuisi. Minä hyväksyn kummankin puolen tässä asiassa.
 
netskuli
Sitä paitsi ihan voin kertoo et ihminen pystyy elämään 24/7 viinalla. On kuule sen verran kokemusta ( ei siis omakohtasta =) ) mutta on niin lähellä kun kaukaa sekä työn puolesta..
mutta nyt menee jo sivuraiteille =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
itse en ymmärrä miksi jotkut jaksavat fanaattisesti puhua solumöykkyjen oikeuksien puolesta. Kun maailmassa on lukuisia kärsiviä lapsia jotka ovat joutuneet syntymään koska abortti on syntiä tai muuten laiton. Jokainen voi toki miettiä kannattaako itkeä abortoidun solumöykyn puolesta. Vai miettiä niitä lastenkodeissa sänkyihin sidottuja ei toivottuja lapsia, jotka elävät ilman rakkautta ja inhimillisiä oloja koko lyhyen elämänsä.
Tuo juuri on surullista, tiedän tällaisen ikävän tapahtuman :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
itse en ymmärrä miksi jotkut jaksavat fanaattisesti puhua solumöykkyjen oikeuksien puolesta. Kun maailmassa on lukuisia kärsiviä lapsia jotka ovat joutuneet syntymään koska abortti on syntiä tai muuten laiton. Jokainen voi toki miettiä kannattaako itkeä abortoidun solumöykyn puolesta. Vai miettiä niitä lastenkodeissa sänkyihin sidottuja ei toivottuja lapsia, jotka elävät ilman rakkautta ja inhimillisiä oloja koko lyhyen elämänsä.
Onko sulla lapsia? Mulla tekee abortti ajatuksena pahaa, varsinkin kun katsoo tuota omaa 9kk ikäistä tuolla lattialla joka on kanssa joskus ollut "vain" sellainen solumöykky.

 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
[quote="Kukkanen2
Just just, luehan nuo viestini uudestaan niin voit jopa oppia minusta jotain Lunatic.
Minä en ole ikinä tuominnut naista joka tekee abortin oikeasta syystä, abortti ehkäisykeinona ei ole mikään syy. Raiskatuksi tuleminen, insesti, ne on jo syitä. Sinä tässä tuomitset, haukut ja paasaat minua. Mutta koska olet se kuka olet, annan asian olla ja jatkan keskustelua sellaisten kanssa asiasta joiden kanssa siitä on jotain hyötyä *taputtaa päätäsi*



No kiitos tästä katkeransävyisestä tietopläjäyksestä, kukkanen2.
Muistuttaisin nyt sinulle kuitenkin ihan hyvässä hengessä, että sinä et oikeasti voi sanoa mikä on hyvä syy ja mikä huono.
Sitävarten meillä onneksi onkin laki, joka suojelee naisia sinunlaisiltasi tuomareilta. B)
 
netskuli
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
No mihin perustelet?

kyllä se niin on että kun vedät kunnolla viinaa niin tulee FAS lapsi. Toki niin kuin sanoin joutuu juomaan runsaasti. FAS ja sen kaltaiset oireet tarvitsee yli 2-5 annosta päivässä yli 10 viikossa ja yli 45 kuukaudessa. Mitä enenmpi sitä todennäkösempää.
Mutta kuten sanoin joutuu juomaa paljon mutta ei tokikaan välttämättä 24/7 9kk kyllä se "helpommin" tulee
Perustelen sen sillä että monelle alkkikselle (todella rapajuopolle) on syntynyt terve lapsi. Tottakai lapsi kärsii vieroitusoireista syntymän jälkeen, mutta ei synny välttämättä automaattisesti FAS lapsena.
Niin kuin sanoin että sitä on monen tasosta ja on on "FAS oireita"
että melkein vähän runsaapikin viinan/päihteiden käyttö aiheuttaa jotain oireita. Ja FAS on monen tasoista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Sitä paitsi ihan voin kertoo et ihminen pystyy elämään 24/7 viinalla. On kuule sen verran kokemusta ( ei siis omakohtasta =) ) mutta on niin lähellä kun kaukaa sekä työn puolesta..
mutta nyt menee jo sivuraiteille =)
Ai että juo vuorokauden joka ainoan tunnin? Tuskin voi =) Tunnen minäkin narkkareita ja alkoholisteja, mutta ei nekään nyt ihan koko vuorokautta juo. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
No mihin perustelet?

kyllä se niin on että kun vedät kunnolla viinaa niin tulee FAS lapsi. Toki niin kuin sanoin joutuu juomaan runsaasti. FAS ja sen kaltaiset oireet tarvitsee yli 2-5 annosta päivässä yli 10 viikossa ja yli 45 kuukaudessa. Mitä enenmpi sitä todennäkösempää.
Mutta kuten sanoin joutuu juomaa paljon mutta ei tokikaan välttämättä 24/7 9kk kyllä se "helpommin" tulee
Perustelen sen sillä että monelle alkkikselle (todella rapajuopolle) on syntynyt terve lapsi. Tottakai lapsi kärsii vieroitusoireista syntymän jälkeen, mutta ei synny välttämättä automaattisesti FAS lapsena.
Niin kuin sanoin että sitä on monen tasosta ja on on "FAS oireita"
että melkein vähän runsaapikin viinan/päihteiden käyttö aiheuttaa jotain oireita. Ja FAS on monen tasoista.
Tuo on toki totta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
En kuitenkaan ole sanonut etteikö heillä ole oikeus elämään! Totta kai on!
MUTTA KAIKILLA ON OIKEUS TERVEESEEN ELÄMÄÄN! KENELLÄKÄÄN EI PITÄISI OLLA OIKEUTTA SITÄ TIETENTAHTOEN VIEDÄ!!!
Eikä tule välttämättä =) Toki riski kasvaa mitä enemmän nainen juo raskausaikana, mutta ehdoton asia se ei ole. Ellei sitten elä 24/7 puhtaalla viinalla ja se nyt on puhtaasti mahdotonta.[/quote]

No mihin perustelet?

kyllä se niin on että kun vedät kunnolla viinaa niin tulee FAS lapsi. Toki niin kuin sanoin joutuu juomaan runsaasti. FAS ja sen kaltaiset oireet tarvitsee yli 2-5 annosta päivässä yli 10 viikossa ja yli 45 kuukaudessa. Mitä enenmpi sitä todennäkösempää.
Mutta kuten sanoin joutuu juomaa paljon mutta ei tokikaan välttämättä 24/7 9kk kyllä se "helpommin" tulee[/quote]

SIIS MUN OSUUS ALKAA TÄSTÄ:

Itse asiassa turvallista rajaa ei ole. FAS on se alkoholioireyhtymän vaikein muoto, FAE on lievempi muoto, nykyään nämä vielä taidetaan eri tavoin jaotella kuin pari vuotta sitten. Kuitenkin huomasin jo opiskeluaikana selkeän ristiriidan: Alkon OMASSA läpyskässä raskaus ja alkoholi oltiin sitä mieltä, että yksi punaviini/ilta on ihan ok, mutta lääketieteelliset tutkimukset suosittelevat täyttä raittiutta raskauden ajan. Se yksi känni voi vaikuttaa sikiön kehitykseen, jos on joku tietty asia juuri silloin äidin kännin aikaan kehitteillä. Ja keskushermosto (johon FAS pääasiallisesti kohdistuu ja on herkin vaurioitumaan) kehittyy koko sikiökauden ajan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Sitä paitsi ihan voin kertoo et ihminen pystyy elämään 24/7 viinalla. On kuule sen verran kokemusta ( ei siis omakohtasta =) ) mutta on niin lähellä kun kaukaa sekä työn puolesta..
mutta nyt menee jo sivuraiteille =)
Ai että juo vuorokauden joka ainoan tunnin? Tuskin voi =) Tunnen minäkin narkkareita ja alkoholisteja, mutta ei nekään nyt ihan koko vuorokautta juo. :D
Ei ehkä juo, mutta ovat 24/7 promilleissa ja ainut "ravinnonlähde" on alkoholipitoiset juomat.... :/
 
ntskuli
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Sitä paitsi ihan voin kertoo et ihminen pystyy elämään 24/7 viinalla. On kuule sen verran kokemusta ( ei siis omakohtasta =) ) mutta on niin lähellä kun kaukaa sekä työn puolesta..
mutta nyt menee jo sivuraiteille =)
Ai että juo vuorokauden joka ainoan tunnin? Tuskin voi =) Tunnen minäkin narkkareita ja alkoholisteja, mutta ei nekään nyt ihan koko vuorokautta juo. :D
no mä tiedän kyllä et sellasta. Ei tietenkään pullo voi huulilla olla kokoajan, kyse onkoin siitä että on koko ajan humalassa tai päihetiden vaikutuksen alaisena. Ja se tarkottaa juomista 24/7 eikä pullohuulilla kokoajan .

useat alkkikset nukkuu hetken kerrallaan herää ryypylle ja nukkuu ja tekee ties mitä ja ryyppyä joka väliin. tästä mulle on ihan turha tulla paasaan tai tieteilemään. Tästä jos jostain kuule tiedän 100 % varmasti =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja melle:
Itse asiassa turvallista rajaa ei ole. FAS on se alkoholioireyhtymän vaikein muoto, FAE on lievempi muoto, nykyään nämä vielä taidetaan eri tavoin jaotella kuin pari vuotta sitten. Kuitenkin huomasin jo opiskeluaikana selkeän ristiriidan: Alkon OMASSA läpyskässä raskaus ja alkoholi oltiin sitä mieltä, että yksi punaviini/ilta on ihan ok, mutta lääketieteelliset tutkimukset suosittelevat täyttä raittiutta raskauden ajan. Se yksi känni voi vaikuttaa sikiön kehitykseen, jos on joku tietty asia juuri silloin äidin kännin aikaan kehitteillä. Ja keskushermosto (johon FAS pääasiallisesti kohdistuu ja on herkin vaurioitumaan) kehittyy koko sikiökauden ajan.
Juuri tätä tarkoitin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ntskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Sitä paitsi ihan voin kertoo et ihminen pystyy elämään 24/7 viinalla. On kuule sen verran kokemusta ( ei siis omakohtasta =) ) mutta on niin lähellä kun kaukaa sekä työn puolesta..
mutta nyt menee jo sivuraiteille =)
Ai että juo vuorokauden joka ainoan tunnin? Tuskin voi =) Tunnen minäkin narkkareita ja alkoholisteja, mutta ei nekään nyt ihan koko vuorokautta juo. :D
no mä tiedän kyllä et sellasta. Ei tietenkään pullo voi huulilla olla kokoajan, kyse onkoin siitä että on koko ajan humalassa tai päihetiden vaikutuksen alaisena. Ja se tarkottaa juomista 24/7 eikä pullohuulilla kokoajan .

useat alkkikset nukkuu hetken kerrallaan herää ryypylle ja nukkuu ja tekee ties mitä ja ryyppyä joka väliin. tästä mulle on ihan turha tulla paasaan tai tieteilemään. Tästä jos jostain kuule tiedän 100 % varmasti =)
No sitten tämä on yksi niistä (harvoistako?) asioista missä ollaan samaa mieltä =)
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
itse en ymmärrä miksi jotkut jaksavat fanaattisesti puhua solumöykkyjen oikeuksien puolesta. Kun maailmassa on lukuisia kärsiviä lapsia jotka ovat joutuneet syntymään koska abortti on syntiä tai muuten laiton. Jokainen voi toki miettiä kannattaako itkeä abortoidun solumöykyn puolesta. Vai miettiä niitä lastenkodeissa sänkyihin sidottuja ei toivottuja lapsia, jotka elävät ilman rakkautta ja inhimillisiä oloja koko lyhyen elämänsä.
:flower: :flower:
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä