En voi olla sanomatta tätä, mutta ei tätä sanoakaan saisi...poistoon varmaan menee samantien...banniakin kenties...

  • Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
netskuli
Alkuperäinen kirjoittaja melle:
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
En kuitenkaan ole sanonut etteikö heillä ole oikeus elämään! Totta kai on!
MUTTA KAIKILLA ON OIKEUS TERVEESEEN ELÄMÄÄN! KENELLÄKÄÄN EI PITÄISI OLLA OIKEUTTA SITÄ TIETENTAHTOEN VIEDÄ!!!
Eikä tule välttämättä =) Toki riski kasvaa mitä enemmän nainen juo raskausaikana, mutta ehdoton asia se ei ole. Ellei sitten elä 24/7 puhtaalla viinalla ja se nyt on puhtaasti mahdotonta.
No mihin perustelet?

kyllä se niin on että kun vedät kunnolla viinaa niin tulee FAS lapsi. Toki niin kuin sanoin joutuu juomaan runsaasti. FAS ja sen kaltaiset oireet tarvitsee yli 2-5 annosta päivässä yli 10 viikossa ja yli 45 kuukaudessa. Mitä enenmpi sitä todennäkösempää.
Mutta kuten sanoin joutuu juomaa paljon mutta ei tokikaan välttämättä 24/7 9kk kyllä se "helpommin" tulee[/quote]

SIIS MUN OSUUS ALKAA TÄSTÄ:

Itse asiassa turvallista rajaa ei ole. FAS on se alkoholioireyhtymän vaikein muoto, FAE on lievempi muoto, nykyään nämä vielä taidetaan eri tavoin jaotella kuin pari vuotta sitten. Kuitenkin huomasin jo opiskeluaikana selkeän ristiriidan: Alkon OMASSA läpyskässä raskaus ja alkoholi oltiin sitä mieltä, että yksi punaviini/ilta on ihan ok, mutta lääketieteelliset tutkimukset suosittelevat täyttä raittiutta raskauden ajan. Se yksi känni voi vaikuttaa sikiön kehitykseen, jos on joku tietty asia juuri silloin äidin kännin aikaan kehitteillä. Ja keskushermosto (johon FAS pääasiallisesti kohdistuu ja on herkin vaurioitumaan) kehittyy koko sikiökauden ajan.
[/quote]

AIVAN!

Mutta kun tarpeex vedät viinaa on ihan 100% varma että lapsi saa FAS jossain muodossa
tai tosiaan FAS kaltaisia oireita. näin on ja mitä enempi juo niin kyllä se niin ikävä kyllä on että ei se lapsi siitä selviä "normaalina"
 
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
itse en ymmärrä miksi jotkut jaksavat fanaattisesti puhua solumöykkyjen oikeuksien puolesta. Kun maailmassa on lukuisia kärsiviä lapsia jotka ovat joutuneet syntymään koska abortti on syntiä tai muuten laiton. Jokainen voi toki miettiä kannattaako itkeä abortoidun solumöykyn puolesta. Vai miettiä niitä lastenkodeissa sänkyihin sidottuja ei toivottuja lapsia, jotka elävät ilman rakkautta ja inhimillisiä oloja koko lyhyen elämänsä.
Asiaa, mutta.....Suomessa syntyneet ei-toivotut lapset eivät kyllä päädy lastenkotiin sänkyihin sidottaviksi, vaan täällä kaikille adoptioon annettaville löytyy kyllä koti.
Mutta joo, maailmassa on paljon kamalampiakin asioita kuin se, että parutaan jonkun tuikituntemattoman ihmisen kohdussa ollutta solukasaa, josta hyvällä tuurilla olisi ehkä saattanut kehittyä kuukausien kuluessa sikiö ja ihminen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
itse en ymmärrä miksi jotkut jaksavat fanaattisesti puhua solumöykkyjen oikeuksien puolesta. Kun maailmassa on lukuisia kärsiviä lapsia jotka ovat joutuneet syntymään koska abortti on syntiä tai muuten laiton. Jokainen voi toki miettiä kannattaako itkeä abortoidun solumöykyn puolesta. Vai miettiä niitä lastenkodeissa sänkyihin sidottuja ei toivottuja lapsia, jotka elävät ilman rakkautta ja inhimillisiä oloja koko lyhyen elämänsä.
Onko sulla lapsia? Mulla tekee abortti ajatuksena pahaa, varsinkin kun katsoo tuota omaa 9kk ikäistä tuolla lattialla joka on kanssa joskus ollut "vain" sellainen solumöykky.
Kyllä mulla on lapsia. Ja itse tuskin kykenisin ihan helposti päätymään aborttiin. Mutta ymmärrän hyvin ettei kaikki kykene ottamaan jokaista vahinkolasta vastaan. Ja täytyy oikeasti muistaa se ettei kaikista ihmisistä ole vanhemmiksi. Mutta siitä huolimatta lähes jokainen taatusti tulee harjoittamaan seksuaalisia toimintoja, sillä ne kuitenkin ovat osa ihmisluontoa. Kaikki ihmiset eivät ajattele lapsista kuten sinä ja minä. Siksi lapsia hylätään.

 
irvileuka
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
itse en ymmärrä miksi jotkut jaksavat fanaattisesti puhua solumöykkyjen oikeuksien puolesta. Kun maailmassa on lukuisia kärsiviä lapsia jotka ovat joutuneet syntymään koska abortti on syntiä tai muuten laiton. Jokainen voi toki miettiä kannattaako itkeä abortoidun solumöykyn puolesta. Vai miettiä niitä lastenkodeissa sänkyihin sidottuja ei toivottuja lapsia, jotka elävät ilman rakkautta ja inhimillisiä oloja koko lyhyen elämänsä.
Onko sulla lapsia? Mulla tekee abortti ajatuksena pahaa, varsinkin kun katsoo tuota omaa 9kk ikäistä tuolla lattialla joka on kanssa joskus ollut "vain" sellainen solumöykky.
Sama munasolujen kanssa. Jos joku ei yritä hedelmöittää munasolua niin se kuolee. Se on täysin verrattavissa siihen, että antaisi lapsensa kuolla nälkään. Todella julma MURHA!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
itse en ymmärrä miksi jotkut jaksavat fanaattisesti puhua solumöykkyjen oikeuksien puolesta. Kun maailmassa on lukuisia kärsiviä lapsia jotka ovat joutuneet syntymään koska abortti on syntiä tai muuten laiton. Jokainen voi toki miettiä kannattaako itkeä abortoidun solumöykyn puolesta. Vai miettiä niitä lastenkodeissa sänkyihin sidottuja ei toivottuja lapsia, jotka elävät ilman rakkautta ja inhimillisiä oloja koko lyhyen elämänsä.
Asiaa, mutta.....Suomessa syntyneet ei-toivotut lapset eivät kyllä päädy lastenkotiin sänkyihin sidottaviksi, vaan täällä kaikille adoptioon annettaville löytyy kyllä koti.
Mutta joo, maailmassa on paljon kamalampiakin asioita kuin se, että parutaan jonkun tuikituntemattoman ihmisen kohdussa ollutta solukasaa, josta hyvällä tuurilla olisi ehkä saattanut kehittyä kuukausien kuluessa sikiö ja ihminen.
Missäs vaiheessa sikiö muuttuu ihan ihmisen näköiseksi? Eihän sitä silloin voi kutsua enää solu'möykyksi'?
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Niin, kumpihan sitten on parempi tulla abortoiduksi vai joutua myydyksi vauvana tai taaperona? Vai päätyykö ap:n mielestä aborttiin aina ns. hyvätuloinen henkisesti tasapainoinen parisuhteessa elävä nainen? Kannattaa miettiä kuitenkin viisi sekuntia pidempään millaista elämää toiselle (=lapselle) toivoo.
Niinpä.
Kun katsoo esim elokuvan Lilja 4-ever, ei voi olla kuin itkemättä ja miettimättä, miten paljon parempi monelle lapselle olis olla syntymättä ollenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
itse en ymmärrä miksi jotkut jaksavat fanaattisesti puhua solumöykkyjen oikeuksien puolesta. Kun maailmassa on lukuisia kärsiviä lapsia jotka ovat joutuneet syntymään koska abortti on syntiä tai muuten laiton. Jokainen voi toki miettiä kannattaako itkeä abortoidun solumöykyn puolesta. Vai miettiä niitä lastenkodeissa sänkyihin sidottuja ei toivottuja lapsia, jotka elävät ilman rakkautta ja inhimillisiä oloja koko lyhyen elämänsä.
Asiaa, mutta.....Suomessa syntyneet ei-toivotut lapset eivät kyllä päädy lastenkotiin sänkyihin sidottaviksi, vaan täällä kaikille adoptioon annettaville löytyy kyllä koti.
Mutta joo, maailmassa on paljon kamalampiakin asioita kuin se, että parutaan jonkun tuikituntemattoman ihmisen kohdussa ollutta solukasaa, josta hyvällä tuurilla olisi ehkä saattanut kehittyä kuukausien kuluessa sikiö ja ihminen.
Abortti on abortti tehtiin se sitten Suomessa tai jossain muussa maassa. Joko sen ymmärtää tai ei. Samallaisia solumöykkyjä kaikki ihmiset ovat taipaleensa alussa.
Ja epäilen kovasti löytyisikö jokaiselle Suomessa tällä hetkellä abortoidulle vauvan alulle koti jos täälläkin abortti kiellettäisiin lailla.

 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja irvileuka:
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Sama munasolujen kanssa. Jos joku ei yritä hedelmöittää munasolua niin se kuolee. Se on täysin verrattavissa siihen, että antaisi lapsensa kuolla nälkään. Todella julma MURHA!!!
:LOL: :LOL: Juu, Ollaan me naiset julmia kun murhataan joka kk munasolu, joka on puolikas ihminen. :'(
Ja miehet, ne vasta osaa tappamisen taidon... yhdellä käteen vedolla taitaa mennä miljoonia ihmisen alkuja suoraan pyhän pietarin porteille.
Julmaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja irvileuka:
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
itse en ymmärrä miksi jotkut jaksavat fanaattisesti puhua solumöykkyjen oikeuksien puolesta. Kun maailmassa on lukuisia kärsiviä lapsia jotka ovat joutuneet syntymään koska abortti on syntiä tai muuten laiton. Jokainen voi toki miettiä kannattaako itkeä abortoidun solumöykyn puolesta. Vai miettiä niitä lastenkodeissa sänkyihin sidottuja ei toivottuja lapsia, jotka elävät ilman rakkautta ja inhimillisiä oloja koko lyhyen elämänsä.
Onko sulla lapsia? Mulla tekee abortti ajatuksena pahaa, varsinkin kun katsoo tuota omaa 9kk ikäistä tuolla lattialla joka on kanssa joskus ollut "vain" sellainen solumöykky.
Sama munasolujen kanssa. Jos joku ei yritä hedelmöittää munasolua niin se kuolee. Se on täysin verrattavissa siihen, että antaisi lapsensa kuolla nälkään. Todella julma MURHA!!!
Munasolu ei ole vielä ihmisen alku. Se on vasta sitten kun kohtaavat siittiön kanssa kuten hyvin tiedät. Ja munasoluhan "kuolee" joka kuukausi vaikka ei olisi miestäkään kuten tiedät senkin. :D
 
lukematta koko kilometrin rimpsua vastaan sinulle ap vain omat ajatukseni. Itse en ole ajatellut voivani tehdä aborttia, mutta en ihan satavarma ole siitä, koska olisin voinut joutua tilanteeseen, johon en ole joutunut vielä ja monet isotkin ratkaisut elämässä tehdään sen olevan tilanteen mukaan.
Se miltä tilanne ulkopuolisen silmissä näyttää, ei kuitenkaan ole se todellinen tilanne sillä joka aborttiin päätyy, ja se mitä abortinteettänyt sanoo voi kuulostaakin joltakin muulta. Se sana "möykky" voi ollakin kuitenkin tosi tuskainen asia, mutta välttyäkseen puhumasta voi sanoa tunteettomammin kuin oikeastaan tuntee.
kuten sanoin itse en ole tarvinnut asiaa henk.koht pohtia mutta aika läheltä tiedän kolme aborttitapausta, kaikissa oli eri syyt. Ne kahden syyt ei olisi varmaankaan tällä kolmannella päteneet koska erilaiset elämät ja elämäntilanteet, mutta hänellä taas oli omat syynsä. Mutta kuitenkaan minä en tiedä kaikkea vaikka kaikkien kanssa asiasta puhuinkin aikanaan tai lähinnä alkuun kyllä kuuntelijana toimin, nimenomaan kuuntelijana enkä tuomitsijana tai edes arvostelijana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Kyllä munasolu on ihmisen alku, siinä missä alkiokin.
Ei ilman munasolua ole alkiotakaan.
Ei ole ei ihmisen alkua ilman munasolua, mutta munasolu itsessään ei ole vielä ihmisen alku. Eikä siittiökään yksinään. Siittiö ja munasolu YHDESSÄ ovat ihmisen alku kuten sinäkin ihan varmasti sen tiedät.
 
Lunatic
Ei ole ei ihmisen alkua ilman munasolua, mutta munasolu itsessään ei ole vielä ihmisen alku. Eikä siittiökään yksinään. Siittiö ja munasolu YHDESSÄ ovat ihmisen alku kuten sinäkin ihan varmasti sen tiedät.
[/quote]



------------------------

Munasolu on ihmisen alku, sillä ilman munasolua ei ole alkiota. Miksei siis samantien kielletä kuukautiset. Pitäähän jokaiselle munasolulle taata mahdollisuus elämään.

 
minä
minä en ymmärrä miten joku voi tappaa lapsensa ,joka on jo aivan vauvan näköinen!!!
miettikää mitä kipua se lapsi tuntee kun se ilman puudutuksia revitään kappaleiksi, hyi saatana!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Kyllä munasolu on ihmisen alku, siinä missä alkiokin.
Ei ilman munasolua ole alkiotakaan.
Ei ole ei ihmisen alkua ilman munasolua, mutta munasolu itsessään ei ole vielä ihmisen alku. Eikä siittiökään yksinään. Siittiö ja munasolu YHDESSÄ ovat ihmisen alku kuten sinäkin ihan varmasti sen tiedät.
Njaa...onko siinä tapauksessa väärin estää munasolua ja siittiötä pääsemästä yhteen? =)
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minä en ymmärrä miten joku voi tappaa lapsensa ,joka on jo aivan vauvan näköinen!!!
miettikää mitä kipua se lapsi tuntee kun se ilman puudutuksia revitään kappaleiksi, hyi saatana!!!
Missäs lapsia on taas tapettu? :eek:
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Kyllä munasolu on ihmisen alku, siinä missä alkiokin.
Ei ilman munasolua ole alkiotakaan.
Ei ole ei ihmisen alkua ilman munasolua, mutta munasolu itsessään ei ole vielä ihmisen alku. Eikä siittiökään yksinään. Siittiö ja munasolu YHDESSÄ ovat ihmisen alku kuten sinäkin ihan varmasti sen tiedät.
Njaa...onko siinä tapauksessa väärin estää munasolua ja siittiötä pääsemästä yhteen? =)
Tietenkin, ja valtion tulee taata jokaiselle munasolulle oma siittiö, munasolun tuottajalta ei kysytä mitään. B)

 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minä en ymmärrä miten joku voi tappaa lapsensa ,joka on jo aivan vauvan näköinen!!!
miettikää mitä kipua se lapsi tuntee kun se ilman puudutuksia revitään kappaleiksi, hyi saatana!!!
Missäs lapsia on taas tapettu? :eek:
lapsi ,jonka sydän sykkii ja hermoradat ovat kehittyneet on tunteva lapsi!!!
etkö tiennyt ,että masussasi kasvaa ihminen. vai luulitko ,että haikara on lapsesi tuonut??
 
netskuli
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Ei ole ei ihmisen alkua ilman munasolua, mutta munasolu itsessään ei ole vielä ihmisen alku. Eikä siittiökään yksinään. Siittiö ja munasolu YHDESSÄ ovat ihmisen alku kuten sinäkin ihan varmasti sen tiedät.


------------------------

Munasolu on ihmisen alku, sillä ilman munasolua ei ole alkiota. Miksei siis samantien kielletä kuukautiset. Pitäähän jokaiselle munasolulle taata mahdollisuus elämään.

[/quote]

Niin ja kyllä se ehkäsi on täyttä massamurhaa!!!
ajatella niitä kondominkäyttäjiä!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minä en ymmärrä miten joku voi tappaa lapsensa ,joka on jo aivan vauvan näköinen!!!
miettikää mitä kipua se lapsi tuntee kun se ilman puudutuksia revitään kappaleiksi, hyi saatana!!!
Yhtä paljon mä ihmettelen niiden naisten asennetta, jotka voivat nauraa koko asialle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja Coffee Break:
Niin, kumpihan sitten on parempi tulla abortoiduksi vai joutua myydyksi vauvana tai taaperona? Vai päätyykö ap:n mielestä aborttiin aina ns. hyvätuloinen henkisesti tasapainoinen parisuhteessa elävä nainen? Kannattaa miettiä kuitenkin viisi sekuntia pidempään millaista elämää toiselle toivoo.
Eli vain hyvätuloisella ja henkisesti tasapainoisella parisuhteessa elävällä naisella on velvollisuus käyttäytyä aikuismaisesti ja ottaa vastuu teoistaan?
nyt heittäydyn ilkeäksi ja kysyn että onko elämä pelkkää rahaa ja parisuhdetta. Ihan vaan kysyn sen kummemmin linkittämättä tätä mihinkään ajatusmalliin.
Ja toinen kysymys entiseltä kierukkalaiselta että olenkos minäkin monta aborttia tehnyt ja olenko murhaaja koska kuparikierukka nimenomaan estää hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen kohdun limakalvolle. Eli milläs sekunnilla se elämä alkoi. ja onko se muuten villinä uiva siittiö joka pussitetaan kortsuun jo tappotuomion saanut sekin vai onko sattumaa saako kiinni munasolun, pussitetaanko vai ruikataan pitkin lakanoita tai vaikka vessapytyn reunoja kun ei olekaan tarkoitus jatkaa elämää????
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minä en ymmärrä miten joku voi tappaa lapsensa ,joka on jo aivan vauvan näköinen!!!
miettikää mitä kipua se lapsi tuntee kun se ilman puudutuksia revitään kappaleiksi, hyi saatana!!!
Yhtä paljon mä ihmettelen niiden naisten asennetta, jotka voivat nauraa koko asialle.
näinpä!!!
se on varmaan joku puolustusmekanismi ihmisillä, jotka tietävät murhanneensa lapsensa.
kiduttaneensa tuottaneensa tuskaa sille, kun pienet kädet ja jalat revitään pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Kyllä munasolu on ihmisen alku, siinä missä alkiokin.
Ei ilman munasolua ole alkiotakaan.
Ei ole ei ihmisen alkua ilman munasolua, mutta munasolu itsessään ei ole vielä ihmisen alku. Eikä siittiökään yksinään. Siittiö ja munasolu YHDESSÄ ovat ihmisen alku kuten sinäkin ihan varmasti sen tiedät.
Njaa...onko siinä tapauksessa väärin estää munasolua ja siittiötä pääsemästä yhteen? =)
Ei ole väärin koska kumpikaan yksinään ei ole ihmisen alku.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minä en ymmärrä miten joku voi tappaa lapsensa ,joka on jo aivan vauvan näköinen!!!
miettikää mitä kipua se lapsi tuntee kun se ilman puudutuksia revitään kappaleiksi, hyi saatana!!!
missä vaiheessa hermosto kehittyy? ei ihan eka viikkoina eli ei alle 2 kk ikäinen kai mitään tunne.
en puolusta aborttia mutta en taas toisaalta kauheasti noita palopuheita joissa kaikki ei ole faktaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minä en ymmärrä miten joku voi tappaa lapsensa ,joka on jo aivan vauvan näköinen!!!
miettikää mitä kipua se lapsi tuntee kun se ilman puudutuksia revitään kappaleiksi, hyi saatana!!!
Yhtä paljon mä ihmettelen niiden naisten asennetta, jotka voivat nauraa koko asialle.
Mä ihmettelen niiden naisten asennetta jotka jaksavat vastustaa aborttia, mutta samaan aikaan eivät tee mitään niiden jo elossa olevien kärsivien lasten eteen. Kuinka moni abortin vastustaja on koskaan tehnyt mitään kongreettista pelastaakseen yhdenkään katulapsen? Tai muuttanut niiden lastenkotien oloja joissa ei toivotut lapset kärsivät? Tai mitenkä helpotatte vaikka afrikan aids lasten oloja?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä