En voi olla sanomatta tätä, mutta ei tätä sanoakaan saisi...poistoon varmaan menee samantien...banniakin kenties...

  • Viestiketjun aloittaja harmaa
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Kyllä munasolu on ihmisen alku, siinä missä alkiokin.
Ei ilman munasolua ole alkiotakaan.
Ei ole ei ihmisen alkua ilman munasolua, mutta munasolu itsessään ei ole vielä ihmisen alku. Eikä siittiökään yksinään. Siittiö ja munasolu YHDESSÄ ovat ihmisen alku kuten sinäkin ihan varmasti sen tiedät.
Njaa...onko siinä tapauksessa väärin estää munasolua ja siittiötä pääsemästä yhteen? =)
Ei ole väärin koska kumpikaan yksinään ei ole ihmisen alku.
Entäs jälkiehkäisy? Kierukka? :whistle:
Ovatko ne eettisesti arveluttavia ehkäisykeinoja, ja rinnastettavissa aborttiin? Niitä käytettäessähän munasolu voi hedelmöittyä, vaan ei kiinnittyä... (kai...korjatkaa jos olen väärässä :ashamed: )
 
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minä en ymmärrä miten joku voi tappaa lapsensa ,joka on jo aivan vauvan näköinen!!!
miettikää mitä kipua se lapsi tuntee kun se ilman puudutuksia revitään kappaleiksi, hyi saatana!!!
Yhtä paljon mä ihmettelen niiden naisten asennetta, jotka voivat nauraa koko asialle.
Mä ihmettelen niiden naisten asennetta jotka jaksavat vastustaa aborttia, mutta samaan aikaan eivät tee mitään niiden jo elossa olevien kärsivien lasten eteen. Kuinka moni abortin vastustaja on koskaan tehnyt mitään kongreettista pelastaakseen yhdenkään katulapsen? Tai muuttanut niiden lastenkotien oloja joissa ei toivotut lapset kärsivät? Tai mitenkä helpotatte vaikka afrikan aids lasten oloja?
Ethän sinä voi tietää miten paljon abortin vastustaja auttaa katu ym lapsia? Itse olen valmis adoptoimaan lapsen, ulkomailta vaan on laitettu aika tiukat kriteerit adoptioille. Pitäisi kuulua ev.lut srkuntaan monessa paikassa jne.. Olen antanut kyllä oman apuni Afrikkaan, antaisin enemmänkin jos voisin. Paljonko sinä olet auttanut näitä lapsia?
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minä en ymmärrä miten joku voi tappaa lapsensa ,joka on jo aivan vauvan näköinen!!!
miettikää mitä kipua se lapsi tuntee kun se ilman puudutuksia revitään kappaleiksi, hyi saatana!!!
Missäs lapsia on taas tapettu? :eek:
lapsi ,jonka sydän sykkii ja hermoradat ovat kehittyneet on tunteva lapsi!!!
etkö tiennyt ,että masussasi kasvaa ihminen. vai luulitko ,että haikara on lapsesi tuonut??
Luulenpa että nykyinen lapseni näytti mahassani alkiona enemmänkin levinneeltä minikananmunalta kuin lapselta. :D
Tottakai loppupuolella alkoi saada jo ihmisen näköä.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Mä en hyväksy aborttia kuin vain jos on joutunut raiskauksen uhriksi (sekin on vähän niin ja näin..) ja jos lapsi tulisi olemaan niin vammainen, että elämä olisi enemmän tuskaa kuin kivutonta elämää lapsella.

Muihin tapauksiin sanon vain, että voi opetella ottamaan vastuuta teoistaan.
Olis varmaan mahtavaa katsoa lasta, ja miettiä aina, vihaan sun "isääs", joka mut raiskas, ja siitä synnyit sinä. Pystyisikö lasta rakastaa niin paljon, että hänen "alkuperänsä" unohtaisi?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minä en ymmärrä miten joku voi tappaa lapsensa ,joka on jo aivan vauvan näköinen!!!
miettikää mitä kipua se lapsi tuntee kun se ilman puudutuksia revitään kappaleiksi, hyi saatana!!!
Yhtä paljon mä ihmettelen niiden naisten asennetta, jotka voivat nauraa koko asialle.
Mä ihmettelen niiden naisten asennetta jotka jaksavat vastustaa aborttia, mutta samaan aikaan eivät tee mitään niiden jo elossa olevien kärsivien lasten eteen. Kuinka moni abortin vastustaja on koskaan tehnyt mitään kongreettista pelastaakseen yhdenkään katulapsen? Tai muuttanut niiden lastenkotien oloja joissa ei toivotut lapset kärsivät? Tai mitenkä helpotatte vaikka afrikan aids lasten oloja?
Ethän sinä voi tietää miten paljon abortin vastustaja auttaa katu ym lapsia? Itse olen valmis adoptoimaan lapsen, ulkomailta vaan on laitettu aika tiukat kriteerit adoptioille. Pitäisi kuulua ev.lut srkuntaan monessa paikassa jne.. Olen antanut kyllä oman apuni Afrikkaan, antaisin enemmänkin jos voisin. Paljonko sinä olet auttanut näitä lapsia?
Mä en tarkoittanut nyt mitään kolikon laittoja keräyslippaisiin. Vaan ihan oikeaa apua. Sitä että ihminen joka on niin KAIKEN elämän puolesta, mukaan lukien syntymättömät lapset. Lähtisi sinne aids lasten pariin vapaaehtoistyöhön. Tai vaihtoehtoisesti jonnekin Romanian lastenkotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Hömppä:
Mä en hyväksy aborttia kuin vain jos on joutunut raiskauksen uhriksi (sekin on vähän niin ja näin..) ja jos lapsi tulisi olemaan niin vammainen, että elämä olisi enemmän tuskaa kuin kivutonta elämää lapsella.

Muihin tapauksiin sanon vain, että voi opetella ottamaan vastuuta teoistaan.
Olis varmaan mahtavaa katsoa lasta, ja miettiä aina, vihaan sun "isääs", joka mut raiskas, ja siitä synnyit sinä. Pystyisikö lasta rakastaa niin paljon, että hänen "alkuperänsä" unohtaisi?
On toiset raiskatut naiset pystyneet, ei tietenkään kaikki, eikä sitä heiltä saa tai voi vaatiakkaan. *vastaa vaikkei kysytty*
 
filosofi
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minä en ymmärrä miten joku voi tappaa lapsensa ,joka on jo aivan vauvan näköinen!!!
miettikää mitä kipua se lapsi tuntee kun se ilman puudutuksia revitään kappaleiksi, hyi saatana!!!
Missäs lapsia on taas tapettu? :eek:
lapsi ,jonka sydän sykkii ja hermoradat ovat kehittyneet on tunteva lapsi!!!
etkö tiennyt ,että masussasi kasvaa ihminen. vai luulitko ,että haikara on lapsesi tuonut??
Myös hiirellä sydän sykkii, hermoradat ovat kehittyneet ja tuntee kipua. Tämä on vaikea moraalinen kysymys. Mitä saa tappaa ja mitä ei? Ainakaan minulla ei ole oikeaa vastausta tuohon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
minä en ymmärrä miten joku voi tappaa lapsensa ,joka on jo aivan vauvan näköinen!!!
miettikää mitä kipua se lapsi tuntee kun se ilman puudutuksia revitään kappaleiksi, hyi saatana!!!
Yhtä paljon mä ihmettelen niiden naisten asennetta, jotka voivat nauraa koko asialle.
Mä ihmettelen niiden naisten asennetta jotka jaksavat vastustaa aborttia, mutta samaan aikaan eivät tee mitään niiden jo elossa olevien kärsivien lasten eteen. Kuinka moni abortin vastustaja on koskaan tehnyt mitään kongreettista pelastaakseen yhdenkään katulapsen? Tai muuttanut niiden lastenkotien oloja joissa ei toivotut lapset kärsivät? Tai mitenkä helpotatte vaikka afrikan aids lasten oloja?
Ethän sinä voi tietää miten paljon abortin vastustaja auttaa katu ym lapsia? Itse olen valmis adoptoimaan lapsen, ulkomailta vaan on laitettu aika tiukat kriteerit adoptioille. Pitäisi kuulua ev.lut srkuntaan monessa paikassa jne.. Olen antanut kyllä oman apuni Afrikkaan, antaisin enemmänkin jos voisin. Paljonko sinä olet auttanut näitä lapsia?
Mä en tarkoittanut nyt mitään kolikon laittoja keräyslippaisiin. Vaan ihan oikeaa apua. Sitä että ihminen joka on niin KAIKEN elämän puolesta, mukaan lukien syntymättömät lapset. Lähtisi sinne aids lasten pariin vapaaehtoistyöhön. Tai vaihtoehtoisesti jonnekin Romanian lastenkotiin.
Edelleenkin: Ethän sinä voi tietää miten paljon abortin vastustaja auttaa näitä lapsia, vai voitko? Mä lähtisin vaikka heti jos se olisi mahdollista, mutta meillä on kolme lasta..joten se lähteminen on aika hankalaa. Olen kyllä miehen kanssa puhunut adoptiosta joskus ja päädyttiin siihen, että se on tosi hankalaa meille koska kriteerit on kovat (ja hyvä niin) ja olen ajatellut sijaisperhemahdollisuutta ja tätä mahdollisuutta meiltä kysyttiinkin joskus sossusta, mutta silloinen elämäntilanne oli siihen asiaan huono. Nyt voisin taas ajatella asiaa ja kysellä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Kukkanen2:
On toiset raiskatut naiset pystyneet, ei tietenkään kaikki, eikä sitä heiltä saa tai voi vaatiakkaan. *vastaa vaikkei kysytty*
Kyllä vastata saa :D Mutta mä en pystyis, pystyisitkö sinä?
Tuohon ei voi vastata ennenkuin joutuu tilanteeseen, voisin pystyä tai sitten en.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä