en tiä muistatteko kun olen kertonut siskostani joka ei vieläkään ole synnyttänyt la oli joulukuussa

  • Viestiketjun aloittaja sisko
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
vieras
eipähän ois uskonu, ett tällasilla jutuilla päästään näinkin pitkälle, nimittäin sivumääräisesti. Mielenkiinto vielä ihan pikkasen yllä, mutta kohta se alkaa hiipumaan. Jospa huomenna sitten tulee piste i:n päälle ja jonkinmoinen lopputulos tähänkin tarinaan.
 
nedee
Mietin tässä että jospa sinne sairaalaan kuitenkin soittaisit. Ne hoitajat on varmaan kyllä jo ihmeissään tästä siskostasi kun 3 kertaa siirtää käynnistyksen, ei silloin kyllä kaikki oo kotona.. ja sinä jos soittaisit sinne ja kysyisit että onko jo syntynyt kun tänään hänellä olisi pitänyt olla käynnistys (et olisi muka tietävinään että ei ole sinne mennyt) niin eiköhän nuo hoitajat jo jotain sanoisi! ainakin sen että ei täällä ketään sellaista ole synnyttämässä!

jos itse mietin että siskoni tekisi tuollaisen tempun niin kyllä ottaisin nuo lapset kainaloon ja ajaisin taksilla vaikka sen 300km siskoni luo tarkistamaan onko hän raskaana! hyvä ettei jo lääkäriin soitettu valmiiksi itse yksi päivä kun siskoa sattui todella paljon mahaan! (ei ole raskaana :D )
 
Joko on siskon sisko lähteny sairaalaan? Jos ei oo, niin sittenhän tarina on jo tavallaan jotenkin ratkennu. Tuskin ollutkaan raskaana. Mutta mikähän olis homman nimi siinä tapauksessa? Vähänkö me kaikki :ashamed: ollaan pettyneitä ellei tässä olekaan mitään kettua kätkettynä, vaan sysse synnyttää ihan tavallisen vauvan ja on ihan normaali äiti :ashamed: :ashamed: :ashamed:
Nimimerkillä: Minäkö utelias
 
mä vaan
Ihan oikeesti kannattais varmaan mennä sen siskon luokse ja kysyä suoraan että onko se saanut keskenmenon, tai os ei vauvaa ole ollutkaan tulossa. Sille vois sanoa suoraan että koko susku on huolissaan ja soittaa kohta valkotakkiset paikalle jos ei homma ala selvitä. Ei se oo välittämistä että annetaan toisen seota rauhassa eikä tehdä asialle mitään, jos ollaan oikeesti huolissaan ja juttu "haisee". Se on välittämistä, että puhutaan suoraan ja hommataan ne valkotaakiset paikalle jos siltä oikeati vaikuttaa, niinkun tää nyt tuntuu olevan sinä pisteessä.
Jos se sisko on raskaana ja vauva syntymässä, niin osaa ne valkotakkiset sitten selvittää sen sukulaisille ja sille itelleen. Mä en odottelis enää, mä sanoisin ihan suoraan ja toimisin.

Tossa voi olla kyse vaikka jokin asteisesta psykossin tapasesta tai muusta mielenterveysongelmasta ja ne tapaa yleensä pahentua jos ei niihin saada apua.
 
eniten ihmettelen


miten kukaan ei enempää keskity siihen, että jouluna (vai milloin ap olitkaan siskon nähnyt viimeksi) hänellä ei ollut ollenkaan maha kasvanut. Siis kyllähän se nyt loppuraskaudessa jonkun verran väkisinkin näkyy, eikä sitä nyt millään paidoilla ja verkkareilla pysty peittämään !!! En ymmärrä tota touhua muutenkaan ollenkaan, ei normaaleissa perheissä tollasta kukaan oikeesti kattelis noin kauaa. Siis ilman, että ottais asian tosissaan puheeksi, ihan jo senkin takia, että on huolissaan.

Jooh, tää kyllä varmaan paljastuu provoksi, tai sitte kyseessä on tosi outo fämili...tai tosiaan mielenterveysongelmat....

t. rv 26

 
Alkuperäinen kirjoittaja eniten ihmettelen:
miten kukaan ei enempää keskity siihen, että jouluna (vai milloin ap olitkaan siskon nähnyt viimeksi) hänellä ei ollut ollenkaan maha kasvanut. Siis kyllähän se nyt loppuraskaudessa jonkun verran väkisinkin näkyy, eikä sitä nyt millään paidoilla ja verkkareilla pysty peittämään !!! En ymmärrä tota touhua muutenkaan ollenkaan, ei normaaleissa perheissä tollasta kukaan oikeesti kattelis noin kauaa. Siis ilman, että ottais asian tosissaan puheeksi, ihan jo senkin takia, että on huolissaan.

Jooh, tää kyllä varmaan paljastuu provoksi, tai sitte kyseessä on tosi outo fämili...tai tosiaan mielenterveysongelmat....

t. rv 26
Koko jutun todenperäsyyteen tai ap: siskon raskauteen en ota kantaa, mut toi mahajuttu.... Mua luultiin pitkään adoptiolapseks, koska mutsilla ei näkyny raskaus ollenkaa. Kaks ekaa sillä oli oikein jumppapalloja, mut mä halailin selkärankaa. Repes kuulemma kyllä sitte sen mukaa vatsa- ym lihaksetki synnytykses. Mut siis, raskaus ei ihan kaikilla edes näy.
 
vieras
..joo, anna sen siskos vaan esittää raskaana olevaa.. Kyllä se pian sekoo lopullisesti.. Sua ei ap näytä oikeesti kiinnostavan, sä keksit kokoa ajan tekosyitä, ettet joutus ottamaan tästä jutustä selvää.. Ja jos tämä on provo, niin se ruuvi onkin irrallaan ap:n päässä.. Joku tässä kuitenkin sekaisin on, enkä se ole mä ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja eniten ihmettelen:
miten kukaan ei enempää keskity siihen, että jouluna (vai milloin ap olitkaan siskon nähnyt viimeksi) hänellä ei ollut ollenkaan maha kasvanut. Siis kyllähän se nyt loppuraskaudessa jonkun verran väkisinkin näkyy, eikä sitä nyt millään paidoilla ja verkkareilla pysty peittämään !!! En ymmärrä tota touhua muutenkaan ollenkaan, ei normaaleissa perheissä tollasta kukaan oikeesti kattelis noin kauaa. Siis ilman, että ottais asian tosissaan puheeksi, ihan jo senkin takia, että on huolissaan.

Jooh, tää kyllä varmaan paljastuu provoksi, tai sitte kyseessä on tosi outo fämili...tai tosiaan mielenterveysongelmat....

t. rv 26
Mä ite tiedän tapauksen, jossa mun sisko näki kaverinsa, joka oli raskaana muutama päivä ennen synnytystä ja mun sisko ei tiennyt tän kaverinsa olevan raskaana. Toki kaveri oli lihonut hiukan, mutta kukaan ei tiennyt tän tyypin olevan raskaana. Mä ite näin hänet pari viikkoa ennen synnytystä. Niin ja tää äiti on n. 160cm pitkä ja painaa 50kg, ettei lihavakskaan voi sanoo.
 
vieras myös
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jotenkin en usko tätä juttua. Joko salaa siitä raskaudesta jotain tai jotain muuta hämärää tässä on. Jokainen kyllä hekuttaa raskaudestaan!näyttää mielellään läheisille neuvolakorttia ja sitä varmaan läprää jatkuvasti kädessään.Lisäksi en usko ettei kukaan tahtoisi jättää ultrakuvia ottamatta.Miksi niin tekisi?
Sen verran tähän tarvitsee kommentoida, ku tässä ja useammassa tekstissä on tullut tuota että neuvolakorttia näytellään...voin omalta kohdalta sanoa kahden lapsen äitinä että omat neuvolakortit eivät ole olleet kuin terveydenhoidon ammattilaisten käsissä, kukaan muu ulkopuolinen (sukulaiset, ystävät yms.) eivät ole siihen koskeneet enkä ole sitä heille näyttänyt. Miehelläni tietenki oli lupa katsoa ja koskea, mutta hän oli melkein joka kerta mukana niin eipä hänkään siellä vieraillut. Mielsin henk.koht. neuvola kortin samaan yksitysluokaan kuin epikriisit, joten muille ne eivät kuulu, vaikkei siellä nyt mitään ihmettä olekaan.
Ultrakuvat oli sitten asia erikseen....ne kyllä otettiin mukaan ultrasta ja ihan lähimmille näytettiin ;)
En nyt myöskään sanoisi että meillä hekutettiin odotuksia, ehkäpä vaan näytettiin typerää hymyä kaikille.
Mutta jokainen tavallaan......tämä nyt ei tähän sinäänsä liittynyt laisinkaan. Halusin vain muistuttaa että ei kaikki ole suunapäänä juoksemassa pitkin kaupunkia kertomassa asiasta vaikka kuinka onnellinen olisi. =)

 
Alkuperäinen kirjoittaja mä vaan:
Ihan oikeesti kannattais varmaan mennä sen siskon luokse ja kysyä suoraan että onko se saanut keskenmenon, tai os ei vauvaa ole ollutkaan tulossa. Sille vois sanoa suoraan että koko susku on huolissaan ja soittaa kohta valkotakkiset paikalle jos ei homma ala selvitä. Ei se oo välittämistä että annetaan toisen seota rauhassa eikä tehdä asialle mitään, jos ollaan oikeesti huolissaan ja juttu "haisee". Se on välittämistä, että puhutaan suoraan ja hommataan ne valkotaakiset paikalle jos siltä oikeati vaikuttaa, niinkun tää nyt tuntuu olevan sinä pisteessä.
Jos se sisko on raskaana ja vauva syntymässä, niin osaa ne valkotakkiset sitten selvittää sen sukulaisille ja sille itelleen. Mä en odottelis enää, mä sanoisin ihan suoraan ja toimisin.

Tossa voi olla kyse vaikka jokin asteisesta psykossin tapasesta tai muusta mielenterveysongelmasta ja ne tapaa yleensä pahentua jos ei niihin saada apua.
Olen samaa mieltä...
 
vieras
Veikkaan että siskosi on saannut keskenmenon, enkä pidä mahdottomana että miehen "toimesta" (koska mies ei puhu asiasta, ei kiellä eikä myönnä raskautta) . Ja nyt siskollasi on tämän seurauksena paha psykoosi.

Teidän pitää, ihan tosissaan, hommata hänelle apua! Menete nyt vaikka ensin sinne siskolle ja ellei hän, edelleenkään, suostu puhumaan mitään, menette sinne neuvolaan ja selitätte koko tilanteen. Sen jälkeen otatte yhteyttä vaikka mielenterveystoimistoon!
 
tää "juttu" jatkuu aina vaan siis.. :whistle: joku/jotkut kirjotti,että käynnistyksiä ei tehdä perjantaisin..kyllä mulle tehtiin ja ihan osastolla odottelin siihen asti,että synnytys käynnistyi..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Ap: lla on samanlainen tyyli kirjoittaa, kuin eräällä, joka sittemmin osoittautui provoksi... ;)
en oo aikasemmin kirjoittanut harmaana. ensimmäinen kerta.
mustalla nikilläni päivittäin =)
Etkö? No mikäs sinun musta nikki on? Kirjoitustyylisi on tuttu kyllä. Hmm.
Kerrotko sitten kun tämä juttu on selvinnyt nikkisi?
Mikäs tilanne???

 
vieras
sen kummemmin tän jutun todellisuuteen kantaa ottamatta täytyy sanoa, että eräs tuttuni synnytti viime viikolla. Näin hänet sitä edellisellä viikolla kävelevän isomman lapsensa kanssa. En meinannut uskoa korviani, kun kuulin, että on saanut vauvan, sillä ei siis todellakaan voinut uskoa, että raskaana olisi. Vartaloltaan hoikka ja on muutkin raskautensa saanut pysymään aikalailla loppumetreille salassa, mutta tää oli kyllä yllätys!
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä