en tiä muistatteko kun olen kertonut siskostani joka ei vieläkään ole synnyttänyt la oli joulukuussa

  • Viestiketjun aloittaja sisko
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja Micmacci:
kerro nyt et syntyykö pe
eihän sitä voi tietää mutta tietty ite niin toivoisin ja vaikka tänä yönä tai heti ei haittais mua yhtään.

ja siskollani oli eilen se neuvola. mulle ei ole nyt soitellut mutta oli äidillemme eilen soittanut. oli sanonut että vauva voi hyvin,potkii ja käynnistys aloitetaan perjantaina aamulla ei muuta.
täällä nyt ollaan sit täpinöissään ja toivotaan että perjantaina tämä koko hullunmylly päättyy.
niin ja oli viä sanonut että pelottaa. mies ei oo luvannut tulla synnytykseen mukaan.

ja tosiaan jos on oikeesti muistanu vaan sen la:n väärin. niinkun joku sano että jos huhtikuussa niin la joulukuunlopussa tai tammikuun alussa eli eihän se sitten oo edes viä paljoo oo yli
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja Provoilija:
Täällä joku hykertelee innoissaan: jee mun provo on jo 14 sivua pitkä ja kaikki oikeesti ottaa tosissaan ja epäilee "siskon" mielenterveyttä. :LOL:

Näen kyllä selvästi, että tämä on provo. Harrastan sitä itsekin joskus huvikseni ja tunnistan samat piirteet ja ajatuksenjuoksun. :whistle:
huoh =) en jaksa edes vastata mutta kun provo ei ole. niin hullulta kun kuulostaakin niin valitettavasti totta
ja lupaan kyllä lopettaa heti kun tiedän että synnyttääkö siskoni lasta vai ilmaa =)
olisiko ollut samat kommentit jos olisin kehdannut kirjoittaa mustalla nikilläni.
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja maahinen:
jos tää on totta, on mahdollista että vauva ei ole terve, ja he tietävät sen,siksi ei ole halunnut ultrakuvia eikä pakkausta eikä puhua asiasta.itse olen synnyttänyt trisomia 18 vauvan tasan 43vk. syndroomaan kuuluu pienikokoisuus ja paljon lapsivettä, joten minullakin käynnistystä vetkuteltiin sen takia kun eivät uskoneet että tiedän koska lapsi on saanut alkunsa, meidän vauvasta ei huomattu mitään ultrissa ei edes 4d ultrassa, tosin vauvalla ei ollut esim. kitahalkiota joka on tyypillinen trisomia 18:lle, kromosomihäiriöitä on tosin paljon muitakin ja tyypillistä niille on että jos ei mene kesken, synnytys ei käynnisty ja jos vika tiedetään, annetaan syntyä, mutta hoideta ei, joten joutuu asennoitumaan valmiiksi menettämään vauvan synnytyksessä, joten jos on kyse siitä, voimia vaan siskollesi, ehkä haluaa olla omassa rauhassa.
suuri halaus sinulle =)
tosiaan voinhan se näinkin olla. mistä sitä tietää arvailujahan nämä kaikki on mutta mistä sitä tietää ikinä.
 
vieras
jotenkin en usko tätä juttua. Joko salaa siitä raskaudesta jotain tai jotain muuta hämärää tässä on. Jokainen kyllä hekuttaa raskaudestaan!näyttää mielellään läheisille neuvolakorttia ja sitä varmaan läprää jatkuvasti kädessään.Lisäksi en usko ettei kukaan tahtoisi jättää ultrakuvia ottamatta.Miksi niin tekisi?
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nostan!!!
Eniten kiinnostaa tietää tämän siskon asenne raskauteen. Oliko innoissaan kertomasta tästä? Onko kertonut neuvola kuulumisia?Näyttänyt neuvolakorttia ja ultrakuvia?
tähän vastasin jo aiemmassa viestissä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
Alkuperäinen kirjoittaja Micmacci:
kerro nyt et syntyykö pe
eihän sitä voi tietää mutta tietty ite niin toivoisin ja vaikka tänä yönä tai heti ei haittais mua yhtään.

ja siskollani oli eilen se neuvola. mulle ei ole nyt soitellut mutta oli äidillemme eilen soittanut. oli sanonut että vauva voi hyvin,potkii ja käynnistys aloitetaan perjantaina aamulla ei muuta.
täällä nyt ollaan sit täpinöissään ja toivotaan että perjantaina tämä koko hullunmylly päättyy.
niin ja oli viä sanonut että pelottaa. mies ei oo luvannut tulla synnytykseen mukaan.

ja tosiaan jos on oikeesti muistanu vaan sen la:n väärin. niinkun joku sano että jos huhtikuussa niin la joulukuunlopussa tai tammikuun alussa eli eihän se sitten oo edes viä paljoo oo yli



Kaikki ei nyt täsmää :| Neuvolassa ei käynnistyksiä päätetä eikä sielä edes käydä, jos on jo sairaalassa yliaikaistarkistuksissa käyty.
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jotenkin en usko tätä juttua. Joko salaa siitä raskaudesta jotain tai jotain muuta hämärää tässä on. Jokainen kyllä hekuttaa raskaudestaan!näyttää mielellään läheisille neuvolakorttia ja sitä varmaan läprää jatkuvasti kädessään.Lisäksi en usko ettei kukaan tahtoisi jättää ultrakuvia ottamatta.Miksi niin tekisi?
olen aivan samaa mieltä kanssasi.
salailee meiltä jotain mutta mitä.
tai on niin ärsyyntynyt meihin että sanoo jo mitä sylki suuhun tuo että saisi meidät lopettamaan =)
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
Alkuperäinen kirjoittaja Micmacci:
kerro nyt et syntyykö pe
eihän sitä voi tietää mutta tietty ite niin toivoisin ja vaikka tänä yönä tai heti ei haittais mua yhtään.

ja siskollani oli eilen se neuvola. mulle ei ole nyt soitellut mutta oli äidillemme eilen soittanut. oli sanonut että vauva voi hyvin,potkii ja käynnistys aloitetaan perjantaina aamulla ei muuta.
täällä nyt ollaan sit täpinöissään ja toivotaan että perjantaina tämä koko hullunmylly päättyy.
niin ja oli viä sanonut että pelottaa. mies ei oo luvannut tulla synnytykseen mukaan.

ja tosiaan jos on oikeesti muistanu vaan sen la:n väärin. niinkun joku sano että jos huhtikuussa niin la joulukuunlopussa tai tammikuun alussa eli eihän se sitten oo edes viä paljoo oo yli



Kaikki ei nyt täsmää :| Neuvolassa ei käynnistyksiä päätetä eikä sielä edes käydä, jos on jo sairaalassa yliaikaistarkistuksissa käyty.
niinhän täällä kerrottiin että polilla käydään ei neuvolassa. mutta sisko väittää että käy neuvolassa (toisin meidän neuvolassa on hyvät ultrausvehkeet mäkin olen rv 12 viikon kuvat saanut sieltä ettei oo tuonne synnytyssairaalalle asti mennä) mutta siltikin se on mun mielestä outoa myönnän kyllä itsekkin.
 
vieras
sellanen tuli tässä mieleen, että voisiko olla mahdollista että siskollasi olisi raskausaikaan/synnytykseen/vauvan hyvinvointiin liitttyviä pelkoja, eikä sen vuoksi uskalla/halua hehkuttaa raskaudesta...?
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja Janni:
Oletko kuullut mitään uutta siskosi tilasta?
vastasin tuohon "joko perjantaina syntyy" tai sinne päin
eiliset neuvolaterkut jos sitten edes on missään ollutkaan. en viitsinyt mennä kytikseen =)
 
vieras
Voisitko soittaa tai äiti neuvolaan, jossa siskosi käy? Minä ottaisin kyllä tuollaisen takia yhteyttä ja kertoisin huolen siskosta. Kertoisin, että hiukan muuttunut raskauden aikana ja salaperäisyys aiheuttaa teille monille huolta. Ja että olette huolissaan lapsesta ja siskostasi.Varmasti kertoisi sen verran, onko hän yleensä raskaana laisinkaan jne.
 
vieras
Tai voisiko siskosi olleen saanut keskenmenon ja nyt "kuvittelee"olevansa vielä raskaana?ja yrittää tulla uudestaan heti keskemenon jälkeen raskaaksi ja jos se ei ole onnistunut..siksi siirtänyt laskettua aikaa itse?! Tai voisiko olla niin, että hän masentunut esim.keskenmenosta ja tosiaan kuvittelisi olevansa raskaana vieläkin. Mutta tuota en kyllä jaksa uskoa, ettei ota ultrakuvia ja neuvolakorttia ei anna katsoa.Mitä siihen sanonut, kun olen pyytänyt näyttää sitä korttia?
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sellanen tuli tässä mieleen, että voisiko olla mahdollista että siskollasi olisi raskausaikaan/synnytykseen/vauvan hyvinvointiin liitttyviä pelkoja, eikä sen vuoksi uskalla/halua hehkuttaa raskaudesta...?
hyvinkin mahdollista mutta kun en ole ajatustenlukia en voi tietää mut kukapa ensisynnyttäjä ei pelkäisi ja kun ei saa miestään synnytykseen mukaan niin voi senkin takia olla ihan hermona. ja joskus kertoi että miten koira ja lapsi tulevat toimeen ( koira on samanlainen kun omistajansa tosi ärhäkkä tapaus ja näyttävästi ei siedä lapsia yhtään mun omat lapset kun näkee niin alkaa irvistään,haukkuun,pomppiin)
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voisitko soittaa tai äiti neuvolaan, jossa siskosi käy? Minä ottaisin kyllä tuollaisen takia yhteyttä ja kertoisin huolen siskosta. Kertoisin, että hiukan muuttunut raskauden aikana ja salaperäisyys aiheuttaa teille monille huolta. Ja että olette huolissaan lapsesta ja siskostasi.Varmasti kertoisi sen verran, onko hän yleensä raskaana laisinkaan jne.
soittanut olen mutta eivät mulle antaneet tietoja =( enkä kyllä kehtaa enään soitellakkaan. äitimme ei edes halua =( =(
sille tää on kyllä varmaan kamalaa ja tuntuu et on koko ajan hermona tekee työpäivää sanoikin mulle eilen että kohta on 2kk!!!! lasketusta-ajasta ja toinen se viä raskaana =( sanoi kans että ei ole normaalia.mutta asuu itse niin kaukana ettei voi tänne tulla ihan koska vaan.

nyt kuitenkin on pe se käynnistys ja uusien tietojen mukaan on viä ainakin menossa sinne niin kyllä tässä oikeesti alkaa piristyyn että jospa nyt... kolmas kerta toden sanoo =)
 
minä
Toivon todella että asia ratkeaa jotenkin viikonlopun aikana,tollanen epätietoisuus on ihan kamalaa kaikille.En näyttänyt ikinä neuvolakorttia kellekään,kun oli yksi abortti takana ja sehän selviää kortista,en halunnut muiden tietävän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
ei ole provo.

vaikka musta ite alkaa tuntuun että pikku siskoni provoilee meille =(
meidän kylällä yks kerto et kuukausi lykätty kun lapsi oli pieni eikä kasvanu oli sit lopulta syntynyt 1.9kg mutta sillä oli joku sairaus.

koko suku ihan varpaillaan kun mitään ei tapahtu ja siskoni salaa nyt jotain.kun vaikka kyselee niin hermostuu entisestään.

käynnistys illalla siksi että mieskin pääsisi mukaan ainakin osa aikaseks tueks. työ sellanen josta ei pahemmin saa vapaita tai lomia.
itse myös kokemuksesta tiedän että ei se lapsi samana päivänä tule mulla toisdin ei mennyt kun parisen tuntia mutta kaikilla ei ole näin.
Voisikohan vanhempanne ottaa yhteyttä neuvolaan ja kysyä sieltä?Voisivat sanoa että on huolissaan ja "pelkäävät" että jotain on/voi mennä hassusti??
ei muuten heru tietoja neuvolasta ellei o alaikäinen..
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Toivon todella että asia ratkeaa jotenkin viikonlopun aikana,tollanen epätietoisuus on ihan kamalaa kaikille.En näyttänyt ikinä neuvolakorttia kellekään,kun oli yksi abortti takana ja sehän selviää kortista,en halunnut muiden tietävän.
tässä muuten on taas ihan asiaa nimittäin nyt kun noin kirjoitit mullakin oli ensimmäisessä neuvolakoerissa sellainen juttu jota en halunnut että muut tietävät eli en näyttänyt korttia mutta kerroin kyllä.
seuraavissa sitä ei kirjotettu ( kiitos mukavan terveydenhoitajan) enkä mäkään niitä ole esitellyt mutta olen kertonut asioita tai tarkastanut jonkun jutun jos on kysytty.

toivon itsekkin että tämä ratkeaa. jos se TAAS peruu ja väittää siirtäneensä sen niin mä kyllä suutun ja raahan sen vaikka itse pyörän tarakalla tuonne 40km päähän sairaalaan.

ja miksei se vauva voi itekseen tulla jos on yli vaikka vaan viikon (jos siis valehdellut meille la:n) niin miksei tule itekseen mitä se meitä pitää jännityksessä ( jos siellä mahassa sitten mitään edes on)

sisko on sanonut että supistuksia ei ole tullut mutta ei mullakaan tullut yhtään missään. ja kun ne ekat tuli lähtö tuli välittömästi.
 
vieras
onko näyttänyt yhtään mahaansa?Entä hänen mies?Onko hän puhunut mitään tästä raskaudesta tai isyydestä? Miksi ei tahdo mukaan sinne synnytykseen? Kysy vähän jotain sellaista siskoltasi, mitä neuvolassa kysytään. Kysy sykkeistä yms.
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
onko näyttänyt yhtään mahaansa?Entä hänen mies?Onko hän puhunut mitään tästä raskaudesta tai isyydestä? Miksi ei tahdo mukaan sinne synnytykseen? Kysy vähän jotain sellaista siskoltasi, mitä neuvolassa kysytään. Kysy sykkeistä yms.
ei ole näyttänyt yhtään. kesällä näin vähäpukeisena helteillä mutta sillon ei näkynyt yhtään mitään. ei edes pientä pyöreyttä.
ja nykyään kulkee villatakki,neule ,t-paita ja verkkarit jalassa tai olohousut
miestä en ole nähnyt. tekee töitä paljon eikä useimmin oo edes kotona.
onniteltiin kyllä isyydestä ja vähän hymyili ja sano kiitos ei muuta mun mies koitti siinä viä jotain että ei mee kun vuosi kun teilläkin jo kunnon vilske ja toista putkeen mut ei tainnu sanoa mitään (en ainakaan muista)
ja synnytykseen ei siksi että on töissä =(
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä