en tiä muistatteko kun olen kertonut siskostani joka ei vieläkään ole synnyttänyt la oli joulukuussa

  • Viestiketjun aloittaja sisko
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja muu:
Viimeisillään raskaana ja ei yhtään mahaa? milloin olet nähnyt siskosi?
tähän vielä että kävin tällä viikolla hänen tykönään. ja mahaa ei ollut. käyttää löysöhköjä vaatteita muutenkin t-paitoja,verkkareita ym mutta ei niidenkään läpi näy minkään sortin mahaa,rinnat ei oo kasvanu ( on siis luonnostaan pieni rintanen) niinkun minäkin ennen raskauksia oli a mutta esikkoa aloin odottaa niin rinnat kasvoivatt jo hieman raskaudessa ja nyt kun lapsia enemmän niin kuppikoko c =) juu meni asian vierestä
takamus on ehkä hieman levinnyt mutta ei mitään merkkejä raskaudesta.
äitini sano että kun viimeksi kävivät tässä tammikuussa että sisko oli koittanu peitellä mahaansa oli pitäny käsiään koko ajan mahan edessä ja käyny vaihtamassa paidankin. äiti kysy et mitä sä sitä vauva mahaas peittelet mut sisko oli vaan sanonu ettei halua sitä esitellä kenellekkään

ja nyt poistun. tulen illalla =)
 
jos kertonut maalis/huhti vaihteessa laskettu aika joulukuussa tai tammikuun alku... itse lopetin aikoinaan maaliskuun puolivälissä pillerit ja heti tärppäs jolloin la olis ollu 18.12....
 
mun yks tuttu sai muksun joulukuussa ja sen maha ei näkyn edes marraskuussa vaikka kuin yritti tiirailla..se käytti löysiä vaatteita ja oli se maha kyllä "olematon" kun näytti sen paidan alta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
Vauva olikin kuollut.


Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
olen kahteen otteeseen kertonut siskostani

ekalla kerralla kysyin että koska käynnistävät. kun laskettu aika oli joulukuun puolessa välissä. tammikuun alussa pitikäynnistää mutta siskoni mukaan oli liian pieni lääkäreiden mukaan ei voitu käynnistää
tänään olis taas pitänyt olla mutta taas siirty loppuviikkoon

sisko on aina ollut ärhäkkä tapaus eikä siitä saa mitään irti. ei kerro asioita.ja on salamyhkänen kaikessa

toivo on tosiaan mennyt enkä tiä mitä tästä tulee. koko suku kimpussa

laskettu aika siis joulukuussa omien sanojen mukaan mutta nuorena ensisynnyttäjänä voi muistaa väärin tai ei ole kertonut meille oikein.

muutama kysymys on askarruttanut

-jos on pelkkä kuume käynnistävätkö?
-kuinka usein pitäisi käydä loppuvaiheessa neuvolassa tai ultraavat
-jos äiti haluaa että isäkin pääsee synnytykseen käynnistävätkö iltaisin?
Äläpäs viitsi, sä et ole ap. Mä arvaan kuka olet. =)
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
jos kertonut maalis/huhti vaihteessa laskettu aika joulukuussa tai tammikuun alku... itse lopetin aikoinaan maaliskuun puolivälissä pillerit ja heti tärppäs jolloin la olis ollu 18.12....
en tosiaan muista mutta meillä oli ne juhlat maaliskuun lopussa ja mun mielestä ei menny kun 2-3 viikkoo kun sisko laitto viestin raskaudesta. mutta millä viikoilla sillon on ollut ihan just testin tehnyt vai 5 --> tai yli viikolla tätäkään en tiedä.eikä sillon tajunnut paljoo kysellä sillä olin niin onnellinen siskon puolesta
ja missä vaiheessa ovat ehtineet hommailla kun toinen melkein asuu työpaikallaan.

ei ole sisko soittanut ja kertonut kuulumisia. tai sitten se odottaa että me soitetaan
 
sisko
Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Tällä ap viiraa. Kyllä raskaudesta jotain merkkejä jää. Eikä tarvii normaalisti käynnistää,kun syntyy muutenkin ja ei sitä aikaa voi siirrellä.
Ultrassa kyllä jatkuvasti jankutetaan myös lapsen kokoa ja milloin syntyisi (ikää)
täytyyhän se sit käynnistää jos ei se muuten sieltä tuu.
mutta nyt kun joku tuossa laitto että se on joulukuun loppu tai tammikuunalku jos huhtikuussa on ilmoittanut.
niin ehkä ihan oikeesti onkin niin sekasin tulevasta vauvasta että muistaa vaan väärin. (mä vieläkin toivon että tädiksi pääsisin)
tai halunnut tahallaan kertoa meille väärän päivän ja yllättää meitit vaikka niin että jos se la oli 24.12 tai 1.1 niin ajatteli että pääsis lehteen tai tulis joulu vauva. eikä varmaan tiennyt millanen haloo nousee kun la minkä sano ylitetään ja vielä reippaanpuoleisesti. mulla syntyneet rv 38 ja jo siinä ollut viiminen kuukausi sitä jankutusta joko suppareita,millanen vointi joko lähtö tulossa eli olisko taas mun sisko + suku speguloinut musta jos mä olisin ylittänyt lasketunajan =)

suku voi olla pahin =)
 
Janni
Minä olen yrittänyt hyvin läheistä ihmistä saada hoitoon kun ei ole omillaan toimeen tullut (muisti meni ei muista mikä päivä, ei muista et ei oo ajokorttia eli ajelee autolla, ei muista syödä). Viranomaiset totes vaan et no et mahda mitään kun ei halua hoitoon ni ei voi pakottaa kun ei ole vaaraks kellekkään et suomessa nyt vaan sattuu olemaan ihmisellä hyvin vahvat itsemääräämis oikeudet. Että saat pitkään puhua ja läheises saa sekoilla ennen kun mahdat tilanteelle mitään.
 
vieras
Meijän yksi tuttu on sellainen todella laiha, ei mikään huippu pitkä, ehkä 170cm ja hänestä ei todella huomannut että odottaa. Ei näkynyt mahaa, yhtäkkiä vain lykki vaunuja. Tiedettiin kyllä että odottaa :)
 
sisko
mutta nyt sammuu kone ja lähden telkun ääreen.
huomenna saavun n. kaapon aikaan =) =)

jospa olis jotakin uutta ilmaantunut tai vaikka olis jo synnyttämässä kun ei mitään kuulunut koko päivänä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Janni:
Minä olen yrittänyt hyvin läheistä ihmistä saada hoitoon kun ei ole omillaan toimeen tullut (muisti meni ei muista mikä päivä, ei muista et ei oo ajokorttia eli ajelee autolla, ei muista syödä). Viranomaiset totes vaan et no et mahda mitään kun ei halua hoitoon ni ei voi pakottaa kun ei ole vaaraks kellekkään et suomessa nyt vaan sattuu olemaan ihmisellä hyvin vahvat itsemääräämis oikeudet. Että saat pitkään puhua ja läheises saa sekoilla ennen kun mahdat tilanteelle mitään.
no jos sekoilee kunnolla, niin m1 lähetteen saa. Ei välttämättä tarvi olla niin selkeetä näyttöä että ois vaarax itelle tai muille. siis että on todisteita että on vahingoittanu itseään tai muita.
eli kyllä "sekoilulla" saa lläheisen hoitoon.
ihan riippuu mistä roikkuu eli millainen käytös on ja kuinka pitkään kestäny.
mutta kortitta ajo ja syömättömyys ei ihan riitä...
 
Janni
Niin tosiaan täytyy sekoilla kunnolla mutta mitä se sitten on? Läheiseni ajoi autonsa ruttuun ilman korttia, soitteli tutuille kun ei tiennyt mistään mitään, teki katoamis ja rikosilmoituksia. Lopulta poliisit kyllästyi tarkistamaan näitä ilmoituksia ja alkoivat kysellä et josko ei kaikki oliskaan kunnossa kun he joutuvat joka päivä käymään milloin minkäkin ilmoituksen takia. Miten luulet et tuossa tilanteessa saat hoitoon mitä Ap on kertonut? Sisko ei ole tehnyt mitään muuta mahdollisesti kuin valehdellut (toivottavasti vaan odottaa lasta, eikä halua puhua siitä muille), mieskään ei ole mitenkään reagoinut. Suomessa ei mielenterveys puolellekkaan pääse hoitoon ihan noin vain ei sittenkään et ihminen itse hakee apua.
 
Jahas. Taas palaan aiheeseen, tällä kertaa sellaisin aatoksin, että jos onkin raskaana, mutta on päässä napsahtanut niin, että ei USKALLA synnyttää. (Tiedän tapauksen, jossa äiti ei suurin surminkaan suostunut pelon takia synnyttämään, vaan pitkien mutkien ja suostutteluiden jälkeen jouduttiin tekemään sektio, kun oli niin ehdoton että ei aio synnyttää. Käyttäytyi muutenkin raskaana ollessaan, niinkuin ei olisi ollut raskaana. Mm. makoili vatsallaan jne). Mutta niin siis tähän tapaukseen, että mitähän terveydenhuoltohenkilökunnalla on keinoja, jos tää kyseinen sisko vaan ei mene sinne käynnistykseen. On vaikka päättäny itse että odottaa vauvan kuoleman uhallakin, että alkaa syntyä itse, pelkää käynnistystä. Ei kai ne mistään rekisteristä seuraa, että nyt haetaan tää yksi täti tuolta synnyttäään kun ei oo tullu, ja la menny aikapäivää. Tietty tää vaihtoehto vaatis sen että vauva toisaan ei synny itelleen. Koska melkein kaikki vauvat kyllä tulee ihan väkisin.

No todennäköisintähän on että nuori tyttö valehtelee lasketun ajan. Just esim edellä mainituista syistä (väärä isä).
 
Ja vielä sen verran, että vähän kummalliselta tuntuu, että ei oo tän odottajan äiti ottanut tytärtään tarkemman syynin alle näinkin kummallisessa tilanteessa. Ehkä odotan tulevaisuudelta liikoja, mutta jos oma tyttäreni tulevaisuudessa on parikymppisenä yhtä "hämärässä" tilanteessa raskaana, niin ilman muuta istun tytön kanssa saman pöydän ääreen ja käytän vaikka koko seuraavan viikon selvittääkseni mistä on kyse. Haluan nähdä vatsan, neuvolakortin, tarkan lasketun ajan, vaadin tyttöä kanssani yksityislääkärille jne. Tyttö saa ihan rauhassa kiukutellä ja paiskoa ovia tai mitä ikinä haluaa. Ei tälläisella asialla, jossa on kyse mahdollisen vauvan terveydestä ja turvallisuudesta, nyt ole tarpeen olla niin hienovarainen. Selkeä lause "Tyttäreni, epäilen vahvasti, että et ole raskaana. Kerro mistä on kyse, tai aion järjestää sinut hoitoon". Ja selittäminen että ei nyt yli kuukautta mene kenekään raskaus yli. Että hieman avuntonta on vuorovaikutuskin, jos niin kamalan huolissaan ollaan, mutta yksi tytär nyt saa torpedoida kaikki kyselyt, ihan vaan kiukkusella asenteella. JOS hänestä on tosiaan tulossa ÄITI, niin täytyyhän hänen ymmärtää, että kyse EI ole HÄNESTÄ vaan vauvasta.
 
???
Alkuperäinen kirjoittaja sisko:
Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
jos kertonut maalis/huhti vaihteessa laskettu aika joulukuussa tai tammikuun alku... itse lopetin aikoinaan maaliskuun puolivälissä pillerit ja heti tärppäs jolloin la olis ollu 18.12....
en tosiaan muista mutta meillä oli ne juhlat maaliskuun lopussa ja mun mielestä ei menny kun 2-3 viikkoo kun sisko laitto viestin raskaudesta. mutta millä viikoilla sillon on ollut ihan just testin tehnyt vai 5 --> tai yli viikolla tätäkään en tiedä.eikä sillon tajunnut paljoo kysellä sillä olin niin onnellinen siskon puolesta
ja missä vaiheessa ovat ehtineet hommailla kun toinen melkein asuu työpaikallaan.

ei ole sisko soittanut ja kertonut kuulumisia. tai sitten se odottaa että me soitetaan
Se ei siis ilmoittanut sielä ristiäisissä niinku jossain viestissä kerroit?
 
Hmnnn

Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
Ja vielä sen verran, että vähän kummalliselta tuntuu, että ei oo tän odottajan äiti ottanut tytärtään tarkemman syynin alle näinkin kummallisessa tilanteessa. Ehkä odotan tulevaisuudelta liikoja, mutta jos oma tyttäreni tulevaisuudessa on parikymppisenä yhtä "hämärässä" tilanteessa raskaana, niin ilman muuta istun tytön kanssa saman pöydän ääreen ja käytän vaikka koko seuraavan viikon selvittääkseni mistä on kyse. Haluan nähdä vatsan, neuvolakortin, tarkan lasketun ajan, vaadin tyttöä kanssani yksityislääkärille jne. Tyttö saa ihan rauhassa kiukutellä ja paiskoa ovia tai mitä ikinä haluaa. Ei tälläisella asialla, jossa on kyse mahdollisen vauvan terveydestä ja turvallisuudesta, nyt ole tarpeen olla niin hienovarainen. Selkeä lause "Tyttäreni, epäilen vahvasti, että et ole raskaana. Kerro mistä on kyse, tai aion järjestää sinut hoitoon". Ja selittäminen että ei nyt yli kuukautta mene kenekään raskaus yli. Että hieman avuntonta on vuorovaikutuskin, jos niin kamalan huolissaan ollaan, mutta yksi tytär nyt saa torpedoida kaikki kyselyt, ihan vaan kiukkusella asenteella. JOS hänestä on tosiaan tulossa ÄITI, niin täytyyhän hänen ymmärtää, että kyse EI ole HÄNESTÄ vaan vauvasta.
Tää kirjoitus toimisi varmasti hyvin jos olisi kysymyksessä vielä kotona asuva max 18 v. tyttö.
Olen kuitenkin ymmärtävinäni että tuo tyttö on jo 20 v. ja asuu miehensä kanssa.

Mutta toki voisi yrittää tuolla keinolla saada selvyyttä että mikä on homman nimi.

Ihmetyttää ettei mies ota mitään kantaa. Jonkun pitäisi ehkä selventää hänelle että vauvan henki on vaarassa jos sisko ei yksinkertaisesti mene sairaalaan silloin kun käynnistys on varattu.

Toinen ajatus joka heräsi on että jospa ovat adoptoimassa ja haluavat uskotella kaikille että lapsi on biologinen ja sitten on tullut jotain viivytyksiä.

 
ridge
Ei adoptiolasta saa noin vain. Ap:n sisko on liian nuori (19v.?), hänen olisi pitänyt olla jo useampi vuosi naimisissa jne. kriteerit on tiukat.Adoptiolasta odotetaan usein vuosia. Suomalaisen vauvan saaminen adoption kautta on liki mahdotonta(saati sitten vastasyntyneen), koska heitä ei ole "tarjolla".
Eli adoptiosta tässä ei voi olla kyse.
 
vieras
Oliko siskosi innoissaan raskaudesta? Tiedätkö onko ostanut mitään vauvalle? Saanut äippäpakkausta tai luulisi innoissaan kertovan neuvola kuulumisia.Oletteko hyvissä väleissä? Miten on ultra.kuvat?onko niitä esitellyt. Onko yleensä mitään kertonut raskaudestaan?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Janni:
Niin tosiaan täytyy sekoilla kunnolla mutta mitä se sitten on? Läheiseni ajoi autonsa ruttuun ilman korttia, soitteli tutuille kun ei tiennyt mistään mitään, teki katoamis ja rikosilmoituksia. Lopulta poliisit kyllästyi tarkistamaan näitä ilmoituksia ja alkoivat kysellä et josko ei kaikki oliskaan kunnossa kun he joutuvat joka päivä käymään milloin minkäkin ilmoituksen takia. Miten luulet et tuossa tilanteessa saat hoitoon mitä Ap on kertonut? Sisko ei ole tehnyt mitään muuta mahdollisesti kuin valehdellut (toivottavasti vaan odottaa lasta, eikä halua puhua siitä muille), mieskään ei ole mitenkään reagoinut. Suomessa ei mielenterveys puolellekkaan pääse hoitoon ihan noin vain ei sittenkään et ihminen itse hakee apua.
no se on lääkärin ammattitaidottomuutta jos ei m1 lähettäkirjota. Mutta ei tarkoita että jokainen toimisi vastuuttomasti. siihen en taas puutu että saisiko siskon siskolle hoitoa. Riippuu tilanteesta.

mutta tuo siskohan puhuu mitä sattuu ja tarina muuttuu. Eikä muka muut huomaa?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja netskuli:
Alkuperäinen kirjoittaja Janni:
Niin tosiaan täytyy sekoilla kunnolla mutta mitä se sitten on? Läheiseni ajoi autonsa ruttuun ilman korttia, soitteli tutuille kun ei tiennyt mistään mitään, teki katoamis ja rikosilmoituksia. Lopulta poliisit kyllästyi tarkistamaan näitä ilmoituksia ja alkoivat kysellä et josko ei kaikki oliskaan kunnossa kun he joutuvat joka päivä käymään milloin minkäkin ilmoituksen takia. Miten luulet et tuossa tilanteessa saat hoitoon mitä Ap on kertonut? Sisko ei ole tehnyt mitään muuta mahdollisesti kuin valehdellut (toivottavasti vaan odottaa lasta, eikä halua puhua siitä muille), mieskään ei ole mitenkään reagoinut. Suomessa ei mielenterveys puolellekkaan pääse hoitoon ihan noin vain ei sittenkään et ihminen itse hakee apua.
no se on lääkärin ammattitaidottomuutta jos ei m1 lähettäkirjota. Mutta ei tarkoita että jokainen toimisi vastuuttomasti. siihen en taas puutu että saisiko siskon siskolle hoitoa. Riippuu tilanteesta.

mutta tuo siskohan puhuu mitä sattuu ja tarina muuttuu. Eikä muka muut huomaa?
Kerro sä se meille!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Hmnnn:
Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
Ja vielä sen verran, että vähän kummalliselta tuntuu, että ei oo tän odottajan äiti ottanut tytärtään tarkemman syynin alle näinkin kummallisessa tilanteessa. Ehkä odotan tulevaisuudelta liikoja, mutta jos oma tyttäreni tulevaisuudessa on parikymppisenä yhtä "hämärässä" tilanteessa raskaana, niin ilman muuta istun tytön kanssa saman pöydän
Kyllä mäkin pitäisin samanlaisen puhuttelun kuin lisko_Olisi ikää 16v tai 30v.Ei se ikää katso jos olisi esim joku mielenterveysongelma tms!
Ja vaikei olisikaan niin silti.Niin omituinen kyllä on.
 
mä en ole lukenut kuin pelkän otsikon, mutta odotan mielenkiinnolla, pysyykö ketju ylhäällä montakin helmikuuhun asti. Voi tuoda kivaa säväriä kun otsikko tulee silmään, kun kun laskettu aika oli pari kuukautta sitten...
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä