S
synnyttäjä huolissaan
Vieras
Minulla on herpes ollut muutama vuosi sitten ja terveydenhoitaja oli sitä mieltä, että viruslääkitys pitäisi aloittaa nyt ennen synnytystä. Tänään sitten lääkäriaika sitä varten, mutta en suostunut sisätutkimukseen, koska lääkärillä ei ollut antaa mitään perustelua, miksi hän haluaisi tutkimuksen tehdä. Lisäksi vasta kaksi viikkoa sitten oli normaali loppuraskauden lääkärintarkastus, jossa sisätutkimus tehtiin. Mutta lääkäri ei sitten suostunut reseptiä kirjoittamaan ja käski minun mennä jollekin toiselle lääkärille, jos en halua hänen tutkimusta suorittavan.
En kertakaikkiaan ymmärrä, miksi lääkärin olisi pitänyt saada tutkimus tehdä, kun minulla ei nyt mitään oireita ole ja tuo viruslääkityshän otetaan nimenomaan sen takia, ettei herpes puhkeaisi ennen synnytystä. Nyt en siis estolääkitystä saanut. Tiedän, että lääkityksen saa ilman mitään tutkimuksia, (kun olen sen itsekin aiemmin saanut) niin pitäisikö minun nyt varata aika esim. yksityiselle reseptiä varten. Toisaalta äitiyspolilla kätilö oli sitä mieltä, ettei lääkitystä tarvita, sillä virus ei ole oireillut raskausaikana.
Mitä tekisitte tilanteessani?
En kertakaikkiaan ymmärrä, miksi lääkärin olisi pitänyt saada tutkimus tehdä, kun minulla ei nyt mitään oireita ole ja tuo viruslääkityshän otetaan nimenomaan sen takia, ettei herpes puhkeaisi ennen synnytystä. Nyt en siis estolääkitystä saanut. Tiedän, että lääkityksen saa ilman mitään tutkimuksia, (kun olen sen itsekin aiemmin saanut) niin pitäisikö minun nyt varata aika esim. yksityiselle reseptiä varten. Toisaalta äitiyspolilla kätilö oli sitä mieltä, ettei lääkitystä tarvita, sillä virus ei ole oireillut raskausaikana.
Mitä tekisitte tilanteessani?