Alkuperäinen kirjoittaja tunneäly:
Alkuperäinen kirjoittaja mitä neuvoksi:
mies raivostuu saman tien, jos olen huonolla tuulella (oon hiljainen).
Hän huutaa ja kiroilee samantien. Sanoo, että edes sano mikä jurppii, saatana.
Jos sanoisin, että hän osaltaan ainakin, hän saisi täyden raivokohtauksen, huutaisi ja haukkuisi minut samantien kertoen, että vain minussa on jotain vikaa, katso peiliin.
Kammottavaa, kun ei voi koskaan muuta kuin olla mieliksi. Hän saa olla mitä haluaa. Hän tietää, että pelkään noita hänen raivokohtauksiaan, ja ilmeisesti sen takia ottaa ne käyttöön tuollaisissa tilanteissa.
MIehesi tunneäly vain ei oikein toimi. Hän luulee että voi uhkaavalla käytöksellä pakottaa toisen iloiseksi. Ehkä sinun ei pitäisi näyttää miehelle pelkoasi, ettei se ajattele että raivoaminen tehoaa.
Kun mies raivoaa, se on niin pelottavaa kaikkine hyökkäävine käytöksineen (hajottaa paikkoja tai yrittää käydä kimppuun) en voi olla sitä näyttämättä. Siinä kohtaa on pakko näyttää miltä tuntuu vaikka muuten yritän sen estää.
Hän todella saattaa hajottaa vaikka huoneen seinän pikaistuksissaan vaikka siitä ettei naamani näytä hänestä hyväntuuliselta. Nuo yllättäen tulevat kohtaukset ovat saaneet minut välillä paniikkiluonteiseksi. Hätäännyn tosi kovasti asioista, joista en olisi ennen huolestunut yhtään. Jatkuva varpailllaanolo on rankkaa, ja silti ei voi tietää, mitä tapahtuu, ehkä se naama on jäänyt outoon asentoon toisen tarkkaillessa. Näistä kaikista asioista olen yrittänyt sanoa miehelle, mutta hän ei koe itsessään mitään vikaa, silloinkin olen saanut valtavan huutohaukkuryöpyn niskaani.
Toisaalta mies on sangen lupsakka. Tuttavat näkevät hänestä tämän puolen ja varmaan ihmettelevät, kun välillä käyttäydyn ehkä hiukan oudosti. Ovat taatusti miehen puolella, jos ero tulisi.
Ajattelisivat, että kunnon mies kaipaakin kunnon vaimon, eikä mitään säikkyä, jonka terapioimiseen miehen hieno luonne menee hukkaan.
Tosin vieraiden kuullenkin mies vinoilee minun huonoudestani ja korostaa omaa pätevyyttään. Kevyesti vitsin tyylisesti...Tuttavat eivät ole kiinnittäneet tähän mitään huomiota vaan ovat täysin miehen mukana jutuissaan. Jos korjauttaisin asiaa siinä, mies voisi alkaa rähjätä siinä aivan tajuttomasti. Siispä olen siinäkin aivan hiljaa...