En olis kyllä uskonut ex-miehestäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mirkku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mirkku"

Vieras
Jätin mieheni 2 vuotta sitten (minä nyt 36v hän 41v) ja lapset jäi luonnollisesti mulle. Mies oli puoliksi alkoholisoitunut, huonosti duuneissa pärjäävä (aika monasti pätkäduuneissa yms. koulut jääneet kesken) pikkasen ylipainoinen ja aikaisempi komeuskin noiden myötä karissu. Välit silti erosta huolimatta suht. ok. Äijä tajus että annoin sille useemman mahiksen, joita se ei käyttänyt. Ollaan yhteyksissä, mutta lähinnä se koskee noita lapsia. Ovat säännöllisesti isällä ja tykkäävät isästä. Ei ryyppää heidän läsnäollessaan.

No kun kattelin ukkoa vuos sitten jossain baarissa jossa se umpijurrissa juoksi teinityttöjen perässä niin sääliksi kyllä kävi. Sitten en vähään aikaan häntä nähnytkään, ukko muutti ilmeisesti pk-seudulle (ollaan molemmat asuttu siellä opiskeluaikoina). Hänellä on kumminkin tällä paikkakunnalla vanhempiensa kesämökki, että käy välillä.

Iski kyllä melkoisella halolla suoraan päin näköä kun näin ukon tossa paikallisessa kaupassa. Ukko oli todella hyväkuntoisen näkönen. Laihtunut kahden vuoden takaisesta varmaan yhteensä 20 kiloa ja naamakin oli freesin näköinen. Muutenkin hirveen pirteen ja elämänmyönteisen olonen. Ja oli ruvennut seurustelemaankin.

Oli vaan pakko selvittää tosta naisesta jotain. Mieheni ei oo facebookissa mutta nainen sieltä löytyi. 25v ja kyllä erittäin kaunis. Suoraan sanoen mua ihmetyttää. Ei toi nainen vaan miehen elämänmuutos. Miksi hän nyt kykeni tohon eikä mun kanssa. Mun pitäis kai olla iloinen miehen puolesta, mutta en vaan osaa olla kuin hiukan katkera. Kaiken huippu oli se kun mies sano (ei nyt mutta joskus puoli vuotta sitten), että "se on susta kiinni. Jos haluasit vielä yrittää uudelleen, niin hän on valmis ja lupaa tehdä parhaansa". Nyt varmaan moni tietää mimmoisia ajatuksia mulla on... Mutta meniköhän juna jo...

ou nou...uskon että ketuttaa ja just se että miksi nyt tuli se kauan kaivattu muutos!? kävi kun nykäsen matille,uusi kaunis nainen pisti vipinää kinttuihin ja loi elämänhalua.
Miksi menisit sotkeen noitten juttua? jos sillä on exään noin hyvät vaikutukset?
Mutta joo ymmärrän sua.

No ei se sun kanssa olis noin ehostautunut, sama meno olis jatkunu.. Kaikkihan sen tietää jotta vanhat äijän käppänät menee nuoresta rakkaudesta sekaisin. Tosin tuossa nyt ei enää ole mitään tekemistä. Ei se sitä uutta suhun kyllä varmaan vaihda kun on nuon ulkoisesti rakkauskin muuttanut sitä jo.. Sinä ajattelit olevasi parempi, jottei kukaan sitä ukon ressukkaa huolisi, mutta nyt sitten vanhasuola rupesi janottamaankin kun juna menikin jo. Ja jos tuo nuorikko miehen jättää sinä varmaan taas kelpaat mutta mies kaipaa tuota rakkauden tuojaa elämänsä loppuun asti. Ja kun rupeisitte oleen taas yhdessä, mies olisi puolessa vuodessa samanlainen alkoholisoitunut plösö kun se oli sinun jättäessäsi.

Koeta nyt kumminkin käyttäytyä kuin aikuinen äläkä ala hankalaksi exäksi. Ihan vaikka lasten takia jos ei muuten. Niinkuin itse sanoit, se juna taisi mennä jo. Ja jos miehesi on suunnan ja onnen elämäänsä löytänyt niin koeta olla iloinen hänen puolestaan. Ja jos sinua silti meinaa kiukuttaa niin suuntaa se kiukku vaikka kuntoiluun tai muuhun itsensä kehittämiseen, ties vaikka se uusi rakkaus kävelisi vastaan sinullakin. Tsemppiä.

Voihan olla, että taustalla on muutakin kuin seurustelu. Ehkä mies on kokenut jonin muun herätyksen, pahan alkoholikohtauksen tai muun sairaskohtauksen. Lähipiirissä on tapahtunut jotain pysäyttävää, joka on laittanut miettimään omaa elämää todella vakavasti. Ethän tiedä kumpi tuli ensin, elämänmuutos vai uusi suhde. Kumpi on seurausta kummasta?

Niin siis mies kai alkoi jo muutta ennen tuota naista. Sitten tahti vaan kiihtynyt. Kyllä mä jotain merkkejä näin ilmassa kun viimeksi näin, mutta ajattelin että ehkä se on vaan joku hänelle tyypillinen 2-3 viikon juttu. Kaiken huippu oli että hän osas tuolla kaupassa ostaa ruokaakin itse. Sekin oli meidän aikana niin pirun hankalaa.

Emmä tohon väliin mee sotkemaan. Yritän nyt ensin omassa päässä miettiä näitä asioita ja sitten miettiä mitä kesällä teen. Suoraan sanoen yksi asia mikä kanssa "haittaa" on se, että meidän suvun kesäpaikat on lähellä toisiaan. On selvää että tuun kesällä törmäämään tuohon pariskuntaan terassilla, ravintolassa, merellä tai kenties jopa mökkitiellä.

Itte en edes ole etsinyt miesseuraa vielä. Muut asiat vieneet energiaa. Kyllä yksi ukko on koko ajan perässä, mutta ei kiinnosta juurikaan. En sit viitti ruveta mihinkään kesälaastarisuhteeseenkaan.

Koska oot siit viimeks nähnyt miehes ennen tätä kauppareissua? Kun sanoit, että lapset käyvät säännöllisesti siellä, niin musta on outoa jos ette oo kuitenkaan kahteen vuoteen nähny toisianne? Ja tosiaan, muutos ihmisessä on mahdollinen vain silloin kun se lähtee ihmisestä itsestään. Eli miehesi on nyt halunnut muuttua ja on sen tehnyt. Mutta uskoisin, että puoli vuotta sitten myös on jo ollut ne muutoksen tuulet päällä, jos kerran nyt näytti niin hyvältä.

Toki voithan edelleen iskeä kiinni, tosin toivon jotta et tee sitä hetken mielijohteesta. Uusi vanhempien erokokemus lapsille voisi olla liikaa.. mieti nyt tarkkaan mitä teet

[QUOTE="ihmettelen";23555664]Koska oot siit viimeks nähnyt miehes ennen tätä kauppareissua? Kun sanoit, että lapset käyvät säännöllisesti siellä, niin musta on outoa jos ette oo kuitenkaan kahteen vuoteen nähny toisianne? Ja tosiaan, muutos ihmisessä on mahdollinen vain silloin kun se lähtee ihmisestä itsestään. Eli miehesi on nyt halunnut muuttua ja on sen tehnyt. Mutta uskoisin, että puoli vuotta sitten myös on jo ollut ne muutoksen tuulet päällä, jos kerran nyt näytti niin hyvältä.[/QUOTE]

Oon mä siis tavannut viime kesänä eli melkein vuosi sitten. Useemman kerrankin. Mutta syksyllä ja talvella en. Sanoin vähän epäselvästi. Lapset menee hänen luo aina junalla kun muutti pk-seudulle. Toki puhelimessa puhutaan. Eikä lapset ole tollaisiin asioihin kiinnittänyt huomiota, heille hän on oma rakas isä, ei hekään ole sitä uutta naista tavanneet.

ajattelen näin että ei sun tarvi tehdä yhtään mitään. anna nyt ukon nauttia elämästä kun vihdoinkin on saanu sitä kasaan ja löytänyt jonkun. lastenkin takia.

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;23555702:
ajattelen näin että ei sun tarvi tehdä yhtään mitään. anna nyt ukon nauttia elämästä kun vihdoinkin on saanu sitä kasaan ja löytänyt jonkun. lastenkin takia.

No noin mäkin ajattelen. Periaatteessa. Mut välillä tulee sellainen fiilis, pakko myöntää, että haikailee tuota ukkoa takas. Tätä tapahtui jo aikaisemmin, saati sitten kun huomasin tuon uuden ilmestyksen. Aluksihan ukko soitteli usein kännissä mulle. Ei koskaan silti haukkunut eikä ollut nega, lähinnä semmosta meininkiä että "hyvin menee". No se näytti pitävän paikkansa. Tosin ei nyt enää vuoteen ole kännissä soitellut, koska mitä ilmeisemmin ryyppäys vähentynyt.

Joillekin ikäkin tekee tollasia herätyksiä. Ja tietäähän sen meistä naisistakin, että esim. laihdutus on pirun vaikeaa, ellei ole sille otollinen hetki. Sun exälle ehkä tuli kyky tollaseen muutokseen ja siitä se lähti. Nuori tyttöystävä varmaan edesauttaa sitä nykytilannetta, sillä ainakin oman lähipiirini perusteella voin sanoa, että nuori sutjakka tyttöystävä saa motivaation pysymään, kun haluaa pysyä yhtä haluttavana ja nuorekkaana uroona kuin mitä ne nuoren tyttöystävän ikäiset miekkoset todennäköisesti on.

Elä sä vaan omaa elämääsi. Erositte kuitenkin varmasti ihan syystä. Sun exä saattaa olla tosi hyvännäköisen ja hyvinvoivan oloinen, mutta ei se tarkoita, että olisitte tälläkään kertaa lopun elämäänne onnellisia. Ja se, että et ole onnellisesti uudessa suhteessa, saa empimään vähän joka suuntaan. Tyypillistä ihmiselle.

Ensin kirjoitat "ukko muutti ilmeisesti pk-seudulle" ja sit hetken kuluttua "Lapset menee hänen luo aina junalla kun muutti pk-seudulle". Kai sitä olis hyvä tietää edes suunnilleen missä se eksä asuu ennen kuin laittaa lapsia junaan..? Haistan palaneen käryä.

No, kaikki eivät vaan sovi yhteen ja tuovat toisissaan huonot puolet esiin.
Näin lienee käynyt tässäkin. Mies on löytänyt oman itsensä takaisin.

Anna olla, ette sovi yhteen. Miksi rikkoa kaikki uudestaan?

Yhteistyössä