Taidan minäkin avautua miehestäni...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saiccu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Helsingissä on helppo liikkua arjet-pyhät julkisilla ja reittioppaatkin löytyy helpolla. Se on vain asennekysymys. Korvessa taas ei löydy niitä julkisia vaikka hyvää tahtoa löytyis. Et ole kohtuuton kun suutut. Voin sanoa etten itse suutu oikeesti helpolla kotona.. mutta mietin tilannettasi ja suuttuisin todella paljon. Pitäisi jopa törkeänä loukkauksena olettaa että minun pitäisi jättää oma lomaelämäni jäihin ja kaikki treenit taivaan tuuliin hukkaan sen takia kun toinen ei halua kulkea bussilla, metrolla, junalla, ratikalla ja jopa taksilla lyhyitä matkoja helppokulkuisessa stadissa! Sano sille suorat sanat!

Alkuperäinen kirjoittaja Barberina:
hommiin voisin hänet päästää. käsittääkseni hän ei tarvitsisi kuin kaksi kertaa autoa viikossa. silloin kun tulee kotiin ja menee takaisin töihin?

sinä taas lähes joka päivä? eikö..

no selvä hommahan tuo on. auto jää sulle :)

Hän meinasi ajavansa iltaisin aina kotiin ja aamulla takaisin töihin. Oikeasti tässä ei ole mitään järkeä koskaa kilometrejä tulee päivältä 200. Mutta jos saisin hänet pysymään hesassa sunnuntai-illasta perjantai-iltaan, niin sittenhän mun olisi helppo hakea ja viedä häntä. Joka tapauksessa auto on aivan välttämätön minulle.

Sano sille et ostaa siks aikaa käyttöönsä jonkun muutaman satasen reuhkan, ja myy sen sit urakan jälkeen pois... Silleen ei häviäkään paljon mitään rahallisesti.
Hieman vaivaahan siitä hankinnasta on, siis kuin startata oma auto pihasta.
Mut mitäs meni lupaamaan tuollaista! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Wemi:
Sano sille et ostaa siks aikaa käyttöönsä jonkun muutaman satasen reuhkan, ja myy sen sit urakan jälkeen pois... Silleen ei häviäkään paljon mitään rahallisesti.
Hieman vaivaahan siitä hankinnasta on, siis kuin startata oma auto pihasta.
Mut mitäs meni lupaamaan tuollaista! :)

Täytyy ehdottaa myös tätä. =)

Annan miehelle tasan neljä vaihtoehtoa kuin hän tulee kohta sisälle:

-Ostaa/vuokraa rotiskon ja kulkee sillä.

-Kulkee tosiaan sillä junalla.

-Minä vien hänet sunnuntaina hesaan ja haen lauantaina kotiin.

-Jättää työt kokonaan väliin ja nauttikoot kesälomastaan.

:kieh:

täytyyhän sen kaverin maksaa palkan päälle kilometrikorvaukset, muuten se palkka ei riitä edes bensakuluihin..... ja tolla palkalla en lähtis lomallani töihin, eikä lahtis ukkokaan.
osatkoon jonkin räppänän ittelleen jos menee tollasta lupaamaan. Ihem touhua äijillä, mitäs jos tarttet lääkäriin mennä? Ja täytyyhän istä ihmisen päästä liikkumaan, vangiksi jättäis sut. Tuo matka sinänsä ei ole mikään pitkä, monet kulkevat omalla autolla säännöllisesti pidempääkin työmatkaa.

Siis mä saisin kauheen raivarin jos mies jättäis mut tänne korpeen ilman autoa viikoksi |O

Eikä ole todellakaan reilua että sä joutuisit jättämään kisat koiran kanssa väliin vain koska sun mies on keksinyt viedä sulta auton :/

Sun mies vois mennä vaikka junalla että sulle ja lapsille jäis auto.

Mun mies ei tekis noin, koska se tietää että jos mä olen suunnitellut jotain koirien kanssa niin mä todellakin petyn ja suutun jos joudun perumaan suunnitelmani siksi että mulla ei olis autoa.

Koita nyt puhua järkeä sille miehelles että sulle jäis auto :hug:

Nyt päästiin sen verran asiassa eteenpäin että mies lupasi hommata minulle auton raadon. Saameri kuin mua sapettaa niin sikana kun hän vaan totesi että saat autonromun, meet sitten sillä niihin kisoihin ja otat lapset mukaan. (lue: kaksi erittäin vilkasta, uhmaikäistä kiukkupussia mukaan kun mun pitäisi kisata koiran kanssa! |O )

Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Nyt päästiin sen verran asiassa eteenpäin että mies lupasi hommata minulle auton raadon. Saameri kuin mua sapettaa niin sikana kun hän vaan totesi että saat autonromun, meet sitten sillä niihin kisoihin ja otat lapset mukaan. (lue: kaksi erittäin vilkasta, uhmaikäistä kiukkupussia mukaan kun mun pitäisi kisata koiran kanssa! |O )

Ja miksi herra itse ei voi mennä sillä raadolla!!
Ärsyttää sun puolesta, mun mies vois kans tehdä noin

Toisille tuo 100km matka on jokapäiväistä työmatkaa, yhteen suuntaan siis..että että. Mutta asiaan, tietenkin sinä tarvitset auton itselles ja lapsille (jos esim sattuu jotain) ja hölmöä olisi myös jättää koirakisat väliin. Pidä pintas nainen ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ööh, mutta nyt pitää kysyä. Miksi et voi itse hankkia itsellesi autoa? Miksi miehen se pitää kustantaa? Vai onko teillä kaikki rahat miehellä?

Minä olen kotiäiti ja mies käy töissä, joten eipäs kotihoidontuella niin vaan autoja ostella.. Mies kyllä nyt lupasi järjestää minulle auton, onneksi.

Jos kyse nyt on vain kahdesta viikoista ja mies saa noinkin hyvän liksan duunista olisin tyytyväinen. Varsinkin jos olisin itse kotona ja miehen tuloilla eletään. Anteeksi, mutta nyt on kyllä mun sympatiat miehen puolella.

Alkuperäinen kirjoittaja ssdf:
Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
No miksei se mies vois mennä junalla?

Tiedä sitä. Kai se meinaa ottaa oman koiransa mukaan eikä sen kanssa matkustaminen junalla onnistu. :/

ja miksei?elukka vaunu on sitä varten ja kuonokopat.

Hih! sori alkoi hymyilyttää.. :D Koira ei ole tavan sesse.. ei sitä tosiaan voi viedä julkisiin. =)
mikä räkki teillä sit on?

Alkuperäinen kirjoittaja ssdf:
Alkuperäinen kirjoittaja Mangusti:
No miksei se mies vois mennä junalla?

Tiedä sitä. Kai se meinaa ottaa oman koiransa mukaan eikä sen kanssa matkustaminen junalla onnistu. :/

ja miksei?elukka vaunu on sitä varten ja kuonokopat.

Hih! sori alkoi hymyilyttää.. :D Koira ei ole tavan sesse.. ei sitä tosiaan voi viedä julkisiin. =)
mikä räkki teillä sit on?

Jos mies suhaisi joka ilta kotiin, tuolla keikalla bensatkin maksais jotain 350? + sitten vielä sen kotteron osto ja autovero, vakuutukset...
Mut oli vissii nii, että mies on siellä nyt sen 2 vkoa putkeen??
Toivottavasti siihen "katiskaan" sitten sopii lasten nykyiset turvaistuimet? Vai onko sen ikäisiä, että tarvitsevat...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos kyse nyt on vain kahdesta viikoista ja mies saa noinkin hyvän liksan duunista olisin tyytyväinen. Varsinkin jos olisin itse kotona ja miehen tuloilla eletään. Anteeksi, mutta nyt on kyllä mun sympatiat miehen puolella.

No samaa toi mies tossa yrittää minulle selittää.. :ashamed: Hän tosiaan tahtoisi mennä sine duuniin että saataisiin enemmän rahaa...

Noi miehet ja julkiset...mutta oikeasti, jos sen sun miehen ei ole ihan kyynel-pakko saada sitä koiraa matkaan niin sen olisi HELPOINTA ja JÄRKEVINTÄ ottaa se juna ja kulkea täällä pääkaupunin päässä julkisilla. Pääsisi huolettomammin liikkumaan keskustaankin, ei se ajaminen mutta se parkkipaikan etsiminen |O |O |O . Ja niillä parkkirahoilla kustantaisi äkkiä sen toisenkin kotteron :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Serlaorava:
Jos mies suhaisi joka ilta kotiin, tuolla keikalla bensatkin maksais jotain 350? + sitten vielä sen kotteron osto ja autovero, vakuutukset...
Mut oli vissii nii, että mies on siellä nyt sen 2 vkoa putkeen??
Toivottavasti siihen "katiskaan" sitten sopii lasten nykyiset turvaistuimet? Vai onko sen ikäisiä, että tarvitsevat...

Taas päästiin askel eteenpäin kun tässä samalla tulee jutultua miehen kanssa. Hän saisi auton (raadon) lainaksi ja joudumme maksamaan vain bensat. Hän saisi itse ajaa sillä katiskalla ja minä omalla autollamme, sillä istuimet+koirat ei mahdu katiskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
ihan ohi aiheen mut minkä rotuisia koirat on? :)

Saksanpaimenkoiria kaikki

joo katoinki jo profiilista,mikäs siinä yhdessä niistä on jos ei junaan voi mennä?

Työkoira.. Se on niin erillainen kuin tavallinen harrastuskoira, ettei sen kanssa voi ottaa riskejä viemällä sitä julkisiin.

Yhteistyössä