Me ollaan miehen kans NIIN väsyneitä,mistä iloa arkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen tytön äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen tytön äiti

Vieras
Ollaan oltu 7v.naimisissa,molemmat kolmikymppisiä,3 pientä lasta.Miehellä vuorotyö,minulla päivätyö,mutta nyt kesällä teen kesähommia ja lomitan paria ihmistä yhtä aikaa,juoksen työn perässä joka päivä,että saan kaikki hommat tehtyä!Yöunet jää välillä 2 tuntiin,kun pitää herätä aamuyöstä töihin ja lapset ei nukahda kesällä kovinkaan aikaisin..Oon todella väsynyt,enkä enää osaa ees nukkua,vaika joskus saisikin!Nytkin tytöt huutelevat tuolta huoneesta,eivätkä usko mitään..Mies on mennyt koisimaan,koska menee aamuvuoroon.Ja minä vuorostani iltaan huomenna,sunnuntaina mies iltavuoroon jne.kyllä kai tässä puhki itsensä kuluttaa,olisin voinut jäädä työttömäksikin kesäksi(elokuussa alkaa "oikea työ"...,mutta rahallisesti emme oltais pärjätty kesää silloin,enkä halua olla joutenkaan..Mutta nyt ehkä vähän kaduttaa,väsymys on valtava!Ei jaksaisi tänäkään iltana TAAS tapella noiden pienten kanssa!!

No aloitatte sillä, että korjaatte tyttöjen unirytmin. Ei ole mitään syytä miksi pienten lasten pitäisi valvoa vielä tähän aikaan.

Auktoriteettia peliin ja parempi päivärytmi lapsille.

Voimia :hug: mutta muista nyt kuitenkin pitää myös itsestäs huolta, itse tein aikoinaan kahta työtä ja iltaisin vielä istuin koulunpenkillä mutta siinä tahdissa alkoi kyllä fysiikka pettää pahemman kerran

Olen samaa mieltä!Tytöt nukkuvat 10 asti,joskus myöhempään..Itse olen pyrkinyt nyt herättämään aikaisemmin,kun olen olut kotona,mutta mies ei voi kuulemma sille mitään,että kun häntä väsyttää niin,ettei herää ennekuin lapset herää..tänäänkin tulin töistä 10 maissa ja vielä nukkuivat!Pistää vihaksi,kun tiedän,mitä se sitten on illalla..Ja tuntuu epäreilulta,että mies pääsi nyt nukkumaan,mutta minä valvoin eilen yli keskiyön,koska pienimmäinen roikkui minussa kiinni,ei huolinut isiä nukuttelemaan.Ja mulla herätys oli viime yönä klo 4 ja töihin lähtö.Huoh...

Yrittäkää hellittää edes jostain päästä. Kyllä sitä ihminen tarvitsee lomaakin ja lepoa. Nuo parin tunnin yöunet kuullostaa kyllä aivan kauhealta!! Ja kyllähän tuollainen kiire/stressi vaikuttaa lapsiinkin ja parisuhteeseen. Neuvoni on, että jollain tapaa yritätte saada vähintää parin viikon kunnon loman mahdollisimman pian perheellenne. Ette tee yhtään mitään tai käytte pieniä mukavia retkiä lähiseudulla. Rahaa sellainen loma ei kovinkaan paljon vie, mutta antaa kuitenkin lepoa. Tiedän nimittäin itse mistä puhun...Uupumus alkaa jo hellittää, mutta monet itkut on tullut väsymyksen takia tuherrettua viime aikoina. Meillä stressiä/kiirettä ollut, koska on neljä suht pientä (joista yksi vauva), rakentaminen ja koiranpentu. Sinänsä kaikki positiivisia asioita, mutta silti...

Haaveena on yhä junareissu ja samalla hotelliloma,ei vain ole vielä tullut sopivaa aikaa rahallisesti ja ajallisesti..Voisi olla joku mahdollisuus,että syyskuussa se toteutuisi,jos miehen joulukuinen lomautus perutaan..Toivon todella!Olisi todellakin tärkeää!Yksi valopilkku on kuitenkin kohta tulossa..Veljeni häät ja anoppi luvannut ottaa kaikki kolme yökylään silloin.Suunnitellaankin nyt,että jäätäisiin juhlapaikalle yöksi,kun sellainen mahdollisuus on,pääsee pois edes yhdeksi yöksi arkirutiineista!Tällä hetkellä vaan tuntuu,että tämä väsy vie kaikki ajatukset ja voimat.Tänäänkin nukahtelin joka paikkaan ja huimasi jne.Viikko sitten olin yhtäkkisessä kuumeessa..Pitää rukata lasten päivärytmi ja oma ruokavalio nyt ensiksi!

Parin viikon loma ei ainakaan onnistu:( Minulla kesätyö-sopimus tehty tämän kuun loppuun ja siitä suoraan alkaa "vakityö" toisessa paikassa,josta siis nyt olen kesäkeskeytyksellä.miehellä kesäloma syyskuussa..Mutta pieniä irtiottoja pitää yrittää ottaa! On niin surullista huomata,kuinka me pariskunta,jotka niin toisistamme tykätään ollaan yhtäkkiä tiuskivia hirviöitä,ei enää jaksa edes hyvää yötä toivottaa,kamarielämä nollissa jne.:((

-ensinnäkin, mitä kolme pientä lasta tekee hereillä noin myöhään. Viim. klo 21 pitäisi olla jo unten mailla. Vaikka sitten päiväunet pois/lyhemmäksi, varsinkin jos yli 3v lapsia.

-onko pakko tehdä työtä tuollaista tahtia, jos perhe vie energiaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Sukkamustanen takkuaivo:
Heti kun mahdollista hommaatte lapsille hoitajan ja menette keskenänne yöksi vaikka hotelliin nukkumaan ja syömään valmiista pöydästä. Siitä yllättävän paljon apua.

mä olin yhden yön yksin hotellissa ja teki hyvää!

Alkuperäinen kirjoittaja maina:
-ensinnäkin, mitä kolme pientä lasta tekee hereillä noin myöhään. Viim. klo 21 pitäisi olla jo unten mailla. Vaikka sitten päiväunet pois/lyhemmäksi, varsinkin jos yli 3v lapsia.

-onko pakko tehdä työtä tuollaista tahtia, jos perhe vie energiaa?

Ovat nukkuneet puol 11 asti,päiväunia ei ole(7,4 ja 3-vuotiaat).Ilmeisesti todella tylsä päivä ollut,ei olla missään käyty,pihalla lapset vain juosseet..Meillä on nyt ollut tätä rytmiä,kun kesä tuli..Nukutaan lian pitkään ja sitten ei unikaan tule.Ja kun ei ehditä oikein missään käydä virikkeilemässäkään,joko ollaan töissä tai väsyneitä...Mutta tähän nyt kesäksi ajauduin,en todellakaan tekisi tälläistä tahtia töitä normaalisti!Odotan innolla,että elokuussa alkaa normaalit rytmit,päiväkodit ja koulu ja minulala säännöllinen työaika!Nyt on vaan kestettävä vielä pari viikkoa tätä hullunmyllyä..

Mä olin kans viime syksynä ihan piipussa joka oli monen tekijän summa (sellaisia joihin edes itse mitenkään voinut vaikuttaa). Mieskin alkoi olla tosi väsy kun joutui syksyllä pitkään pyörittämään arkea lähes yksin. Meille teki tosi hyvää kun oltiin ystävien häissä (aivan ihanat häät olikin) ja mentiin sitten hotelliin yöksi. Noinkin pieni juttu teki tosi hyvää parisuhteelle ja hieman katkaisi uupumus kierrettä =) Sen jälkeen ollaan yritetty suht säännöllisesti tehdä jotain kivaa joko kaksin (pari kertaa ollaan siinä onnistuttu) tai koko perheen voimin. Ei edes mitään isoja juttuja, mutta jotain normaali arjesta poikkeavaa. Piristää kummasti :D Esim joku viikko sitten mentiin ihan extempore illalla heseen syömään kun kumpikaan ei jaksanu ruveta kokkaamaan. Piristi kummasti koska tosi harvoin käydään lasten kanssa hampurilaisella.

Mutta jaksamista :hug: Koittakaa saada joku tolkku lasten uniaikoihin ja eiköhän jo sun paluu normaaleihin työaikoihin tuo jotain helpotusta =)

Yhteistyössä