En ole koskaan arvostellut lapsennimeä,mutta nyt on pakko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piparminttu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

piparminttu

Vieras
Olin oikeesti pyörtyä paikallislehteä lukiessani kastetuista.Onko kukaan kuullut jonkun annettavan lapselleen nimen LEIJONAMIELI? Ja kertoisiko joku onko tytön vaiko pojan nimi? Ei ollut toista nimeä oli vain tuo nimi ja sukunimi perään.
Nyt kyllä sanon että kauhistus.Miten tuommoinen nimi on edes mennyt läpi.En voisi edes aatella huutavani lapseni nimeä leijonamieli syömään jne...

Kaveri antoi pojalleen nimeksi Uuno :x :x :x
Perusteli vielä ettei kukaan nykyisin muista niitä Turhapuro-elokuvia. Joopa joo. Joka vuosihan niitä näytetään aina uudestaan ja uudestaan.

uuno ,pasi-anssi sun muut viel ymmärrän,Mutta leijonamieli.Laittaako sit joku Muumipeikko.Kyllä ihan älytöntä vanhempien keksiä noin järkkyjä nimiä.Tämän kamalampaa nimeä ei eteeni kyllä tulekkaan.

Itse olin lapsena niiiin tykästynyt tuohon Astridin kirjaan (ja edelleenkin se on mielestäni hirmu hyvä :D ), niin että jos olisin halunnut lapsilleni jotain oikein erikoista nimeksi, olisin hyvinkin voinut tuon Leijonamielen valita, en kuitenkaan ihan kutsumanimeksi ;) . En sitten sentään ihan nuin erikoista halunnut... :ashamed: ...

Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
uuno ,pasi-anssi sun muut viel ymmärrän,Mutta leijonamieli.Laittaako sit joku Muumipeikko.Kyllä ihan älytöntä vanhempien keksiä noin järkkyjä nimiä.Tämän kamalampaa nimeä ei eteeni kyllä tulekkaan.

No niinpä!! Uuno, Pasi ja Anssi nyt on kuitenkin ihan "tavallisia" nimiä, olkoonkin että tuo pasi-anssi viivan kanssa on aika huono vitsi...

Alkuperäinen kirjoittaja ainoa?:
Oonko mä ainoa, jonka mielestä toi Leijonamieli on ihana? :) Rakastan Veljeni Leijonamieli -kirjaa <3

Laittaisitko tosiaan pojan nimeksi leijonamieli jos saisit pojan? Tuskinpa.Mahtaisiko välttämättä miehesi pitää siitä nimestä.

No joo, must toi Leijonamieli toisena nimenä kuulostaa ihan kivalta :)
Mua ei haittaa vaikka Suomeenkin rantautuisi tuollaiset kuvaavat nimet.
Ja onhan joskus ollut Kotivalo ja Antinpoikakin tms.
Pasi-Anssi on tietääkseni nimilain vastainen, niin olen jostain lukenut...

siis voi hyvänen aika. Leijonamieli? Eikös sellanen räppäri oo olemassa..? jotain Elastisen kavereita varmaan. :)
ja Tim-Antti eli timantti tai team Antti on ihan hirveä nimi. Uuno ehkä menettelis. Rhianna on kaunis nimi. olis ehkä parempi ilman tota h:ta sielä välis.

Yhteistyössä