En näe lastani

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Epätoivoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Epätoivoinen

Vieras
Minulla oli suhde naimisissa olevan naisen kanssa. Hän halusi yhtäkkiä lopettaa suhteen vaikka oli puhetta että ottaa eron miehestään. Ei siinä mitään, suomi on vapaa maa. Lopetimme suhteemme. Viikonloppuna näin että nainen oli raskaana, olen melko varma että lapsi on minun. Meillä oli muutama sessio ilman kondomia, joka oli naisen käyttämä ehkäisy. Otin yhteyttä naiseen, hän kiisti isyyteni ja sanoi ettei halua enää keskustella tai tavata. Otin härkää sarvista ja soitin hänen miehelleen. Kerroin kaiken, tämä ei tuntunut uskovan. Ehdotin että tapaamme kaikki kolme ja puhumme asiat selviksi. Tapasimme toissa päivänä mutta tapaamisessa sekä mies että nainen ilmaisivat että lapsi on heidän ja he eivät halua kuulla minusta. He ovat käsitelleet asiat keskenään ja haluvat mennä yhdessä eteenpäin.

Onko todella niin ettei minulla ole mitään oikeutta tai mahdollisuutta selvittää onko lapsi minun? En voi olla missään tekemissä lapsen kanssa vaikka hän olisi minun??
Näin nainen minulle selvitti, hän soitti vielä oma-aloitteisesti eilen. Hän myös sanoi että tämä on viimeinen yhteydenotto. He hakevat minulle lähestymiskiellon jos otan vielä yhteyttä. Selasin nettiä ja jäin uskoon että näin on, minulla ei ole mitään oikeuksia. Onko näin?? Missä ovat isän ja lapsen oikeudet?? Vain pettäjänaisellako tässä on oikeuksia? Tapaamisessa tuntui että mieskin haki näin toimimalla vain kostoa minulle. Hän oli mielestäni selvästi vihamielinen ja jopa ehkä vahingoniloinen. Onko tämä sitten hyvä kasvualusta lapselle?? Miksi nainen toimi näin?? Olisin ollut valmis vakavaan suhteeseen hänen ja hänen lapsensa kanssa jo ennen kuin sain tietää raskaudesta?? Onko mitään tehtävissä? HELP!

Haloo, olipa törkeä vastaus. Ap on melkoisessa ahdingossa, valitettavasti en osaa neuvoa. Voisitkohan kokeilla jotain esim. oikeusapuneuvontaa? Lehtien palstoilla on sellaisia kuten varmaan myöskin netissä. Sinullahan on tässä aikaa toimia koska lapsi ei ole vielä syntynyt.
Täytyyhän sinun saada isyys selville!

Lain mukaan avioliiton aikana siitetty lapsi on aviolapsi. Muut tulkinnat vaativat monenmoisia juridisia ja lääketieteellisiä prosesseja, lisäksi myös aviomiehen ja lapsen äidin suostumuksen. Laki lähtee aina lapsen parhaasta, mahdollisten isäehdokkaitten tuntemukset jäävät toiseksi. Ja niin on oikein. Näitä juttuja piisaisi Suomessakin pilvin pimein, jos uteliaisuus riittäisi perusteeksi.

Voihan olla, että äiti tarkoituksella hankkiutui raskaaksi sivusuhteesta. Sellaista on tehty maailman sivu. Yhtä mahdollista on, että lapsi on hänen oman aviomiehensä. Anna heille rauha hoitaa parisuhteensa ja lapsensa rauhassa, lakkaa vaivaamasta itseäsi sillä.

Elämä jatkuu ja sekaantumalla häiritset kaikkien, myös tulevan lapsen elämää.

Jos lapsen ja hänen äitinsä elämäntilanne joskus muuttuu, hän varmaankin ottaa yhteyttä silloin, jos hänen mielestään todella olet biologinen isä ja että katsoo yhteydenoton tarpeelliseksi. Sinulla ei ole oikeutta saada selvitystä vireille.

Rakenna oma elämä vapaan naisen kanssa, varattujen vaimojen kanssa ei kannata ryhtyä pelaamaan, jos kerran itse haluaa olla tosissaan.

Olen sitä mieltä, että pystyt vaatimaan isyystestit. Eikös K.Kärkkäiselle käynyt samanlainen tapaus sen Marcelonsa kanssa, vaikka hän ei tosin ollut naimisissa toisen kanssa.

Ai. Haluaisit vielä elatusmaksutkin maksettavaksesi?

Se pari eroaa enemmin tai myöhemmin, ei tuollainen toimi. Anna vain sen aviomiehen ottaa maksut maksettavakseen. Voit itse kertoa lapselle joskus kun hän on isompi että kuka olet ja miten siinä noin kävi.

Ei näin. ap ei voi tehdä mitään koska äiti on naimisissa toisen kanssa. Kata ei ollut naimisissa, tässä ero. Suomen laki yrittää suojella avioliittoa ja hyvä niin.

Lyhyesti, mitään et voi tehdä näin sanoo laki.

Ja tämä on ihan oikein kaltaisellesi avionrikkojalle. Onneksi et tainnut onnistua. Ähäkutti! Sympatiat ovat 100% avioparin puolella, toivottavasti saavat välinsä kuntoon. Sinunkaltaisesi voi ohjata vaikka samanlaiseen ""hoitoon"", josta moni uroskissa nauttii. Jäisi ehkä kotien rikkominen vähemmälle.

Vai on hyvä, että laki suojelee avioliittoa? Lain tarkoitus tuskin kuitenkaan on suojella epärehellisyytä, mistä tässä on kysymys. Tämä tapaus on taas avioliiton irvikuva, jossa tallukkaukkoa viedään kuin litran mittaa. Tai oikeastaan kahta tallukkaukkoa. On käsittämätöntä, että joku mieheksi itseään kutsuva voi alentua moiseen.

Muutamaa asiaa jäin tässä alkuperäisviestissä ihmettelemään...

Miksi olet niin varma, että lapsi on sinun? Olethan ns. ""ottanut härkää sarvista"" ja nyt jo mietit omia oikeuksiasi lapsen suhteen. Sinulla täytyy olla todella vahva epäilys siitä, että lapsi todella olisi todennäköisemmin sinun kuin naisen aviomiehen. Mitä perustetta tällaiselle päätelmälle sinulla on?

Muuta tukea epäilykselle sinun isyydestäsi en löytänyt, kuin sen, että olet harrastanut suojaamatonta seksiä lapsen äidin kanssa. Oletettavasti kuitenkin myös aviomies on sitä tehnyt, ja kaiketi vielä useammin ja säännöllisemmin kuin sinä. Ja jos nainen oli jo aikeissa erota miehestään ja mennä yksiin sinun kanssasi, niin miksi ihmeessä hän yhtäkkiä muuttaisi mieltään, jos yhtään epäilisi sinun olevan hänen syntymättömän lapsensa isä? Jos hän kerran sinua halusi, miksi hän jättäisi sinut vaikka odottaisi sinun lastasi?

Kuitenkin hän jätti sinut ja on koko ajan kieltänyt sinun isyytesi. Oletko tullut ajatelleeksi, että hän teki tämän siksi, että tietää lapsen olevan aviomiehensä lapsi, ja siksi he haluavat nyt yrittää uudestaan?

""Tapaamisessa tuntui että mieskin haki näin toimimalla vain kostoa minulle. Hän oli mielestäni selvästi vihamielinen ja jopa ehkä vahingoniloinen.""

Suoraan sanoen, millaista vastaanottoa oikein mahdoit sitten odottaa? Kiitosta siitä, että olet pannut hänen vaimoaan? Ymmärrystä siitä, että yrität evätä hänen isyytensä? Kyllä minä näen aviomiehen vihamielisyydelle syytäkin.

Puhut ""pettäjänaisesta"" ja kyselet ""onko tämä sitten hyvä kasvualusta lapselle"". Kuitenkin olet itse ollut toisena osapuolena naisen pettämisessä. Et ilmeisestikään ole hänen pettämisessään mitään väärää nähnyt silloin, kun itse sait nauttia hänen suloistaan. Nyt sitten kun sinut on jätetty, vasta keksit, että nainenhan on petturi ja pohdit hänen ja miehensä kykyä kasvattaa omaa lastaan?

Millainen kasvualusta sinusta olisi lapselle parempi? Sellainenko, jossa jatkuvasti riidellään lapsen isyydestä? Puhuisitko tulevasta äidistä näin halveksivasti, jos lapsi olisi sinun? Pettäjähän hän siltikin olisi.

Mitä itse isyyden selvittämiseen tulee, niin lain mukaan sinulla ei juuri taida oikeuksia olla. Lapsen äidin mukaan sinä et ole isä, hänen aviomiehensä on. Avioliitossa syntyneet lapset katsotaan lain silmissä aviopuolisoiden lapsiksi. Vastoin heidän tahtoaan ei isyyttä voi ulkopuolinen vaatia testattavaksi. Kun he nyt lisäksi vielä lähestymiskieltoa sinulle puuhaavat, vaikutat suoraan sanoen vain päästään vialla olevalta ahdistelijalta viranomaistenkin mielestä.

Mitä jos unohtaisit koko jutun, ja vain uskoisit sen, että et ole lapsen isä.

Tämä on sitä nykyajan hedelmöityshoitoa... HALPAA

Ap. kannattaa yrittää seuraavan kerran naisen kanssa joka elää avoliitossa.. tai miksi et hankkiudu ystäväksi yh-kanssa ja tee hänen kanssaan uutta yritystä.
Kannattaa tämä siemensijoitus tosiaan unohtaa .

En mielestäni pyydä paljoa, vain saada tietää onko lapsi minun. Ja jos on niin tapaamisoikeutta. Mutta tätäkään ei minulle siis suoda.

Luin kirjoituksianne ja useimmat ovat selvästi minua ""vastaan"". Aloin hiukan pohtimaan asiaa muusta kuin omalta kannaltani. En ole juuri muusta näkövinkkelistä asiaa kyennyt miettimään.

Mikä on rehellisesti mielestänne parasta lapselle? Tätä olen pohtinut paljonkin eilisen ja tämän päivän aikana. Unohdetaan siis meidät aikuiset ja mietitään asiaa lapsen näkövinkkelistä. Kertokaa mielipiteenne. Miten minun olisi syytä tässä mielessä toimia. Odottaa hiljaa että lapsi on täysi-ikäinen ja ottaa yhteyttä. Antaa asian kertakaikkiaan olla? Yrittää ""rauhaomaisesti"" saada lapseen yhteys siten että myös äiti ja hänen miehensä sen hyväksyvät. Jotain muuta???

Vielä pari vastausta.

En ole varma että olen isä mutta naisen puheiden perusteella epäilen ettei heidän liittonsa ollut tilassa jossa yritetään lasta. Ja me siis harrastimme pari kertaa suojaamatonta seksiä.

Ja minä en iskenyt naista ja tehnyt aloitetta, hän oli aikanaan aloitteentekijä. Ja hän oli aivan yhtä vakavissaan suhteemme kanssa kuin minäkin, ennen äkillistä mielenmuutostaan siis.

Ap, sinulle käy tässä tapauksessa hyvä tuuri vaikka ei nyt siltä tunnukkaan. Selviät ilman elareita. Teidän liittonne ei olisi kuitenkaan kestänyt. Pää pystyyn.

No koska laillista keinoa sinulla ei ole isyyttäsi selvittää, niin mielestäni parasta lapselle olisi, että antaisit olla. Lapsella on jo isä ja äiti. Jos odotat että lapsi on täysi-ikäinen ja sitten otat yhteyttä, niin mitä voisit sanoa? ""Harrastin pari kertaa seksiä äitisi kanssa enkä tiedä olenko isäsi""?? Lapselle parasta on rakastavat vanhemmat. Ymmärtääkseni sellaiset jo on olemassa ilman sinuakin.

Epäilet ettei naisen liitto ollut siinä tilassa jossa yritetään lasta. Kaiketi niin, mutta aviopuolisot harrastavat monesti seksiä vaikkeivat lasta yrittäisikään. Yritittekö sitten sinä ja nainen tietoisesti lasta niinä kahtena kertana, kun suojaamatonta seksiä harrastitte?

Mielestäni sillä ei ole väliä, kumpi teistä aloittet teki. Olitte silti molemmat tietoisesti pettämässä naisen aviomiestä. Millä perusteella sinä muuten uskot, että nainen oli alunperinkään tosissaan kanssasi? Hänhän valehteli aviomiehelleenkin ja petti tätä, miksi luulet, että hän olisi totta sinulle kaikessa puhunut?

Aika tyhmää puhua biologisesta isästä kun kaikki merkit mun mielestä viittaa siihen et ap ei ole se biologinen isä. Ajatelkaa ny, muija sekstaa paljaalla miehensä kanssa monta kertaa viikossa ja ap:n kanssa koko suhteen aikana kahdesti.Muija ite sanoo,et ap ei ole isä. Aika todennäköistä mun mielestä on että nainen tietää ja on oikeassa.

Tuohon äskeiseen vielä lisäisin, että nainen haluaa keskittyä perhe-elämään lapsen myötä. Ja ap:lle sanoisin että mainitsit ""pettäjänaisen"", ihan yhtä paljon itse olit tekijä, pettäjä, et antanut naisen elää omassa suhteessaan. Et antanut kunnioitusta naisen miehelle, etkä heidän suhteelle. Häpeä.

Kannattaa nyt vielä varmistaa asemansa. Voit tietysti kysyä juristilta, mutta toisaalta netin kautta löydät aika helposti muutaman isäaktivistin nimen, joilta saa rehellisempää ja konkreettisempaa faktaa kuin juristeilta. Ja pienemmällä hinnalla. Jos sulla on jotain mahiksia niin sitten vaan prosessi pyörimään. Ja jos olet isä niin sitten aikanaan tapaamisprosessit jyräämään.

Sinulla on isänä oikeus myös lapseen. Yleensä puhutaan lapsen oikeudesta ja lapsen edusta, mutta myös vanhemmilla on oikeuksia. Ne tuskin sinänsä syövät lapsen oikeuksia, ellei vanhempi itse niitä pilaa.

Lähtökohtasi taitavat kyllä olla huonot. Vaikka et heti elareita makselisikaan, niin sinä päivänä kun muijan nykyinen mies kyllästyy naiseensa, muijalle tulee mieleen lapsen biologinen isä ja elatusmaksurumba alkaa pyöriä oikeutta myöten. Siinä vaiheessa on turha selittää, ettei sinulle edes annettu mahdollisuutta isyyteen, silloin onkin taas eukolla toinen ääni kellossa ja sinä saat sosiaalitoimistoa ja oikeusistuimia myöten kuulla kuinka sinä et KOSKAAN ole lapsestasi välittänyt jne.

Varaudu pahimpaan. Tässä maassa biologista isää viedään kuin vierasta sikaa, olen huomannut moisen ilmiön. Mitä tahansa sanot, sossu ja äiti tietävät että olet sika.

Minä olen kuullut että on tullut jokin laki jonka mukaan tämä isyys on todettava 2-5v. aikana. Joten jos ei kuulu mitään tämä seikkailu jäi näin. Voit itsekin kieltäytyä testistä tämän ajan jälkeen. Juridisesti avioliitossa oleva pari kun saa lapsen se on aina sen aviomiehen oli miten oli.
Kannattaa lukea noita oikeussivuja siellä on monia ratkaisuja selostettu lyhyesti.

Tässä tuli taas kerran todettua tämä ""tasa-arvo"", tosin kerrankin niinpäin, että mies jää heikompaan asemaan. Aika törkeää että vain äidillä ja lapsella olisi oikeudet.

Esimerkki: Jos nainen huijaa itsensä raskaaksi valehtelemalla että käyttää ehkäisyä, miespolo joutuu maksamaan elatusmaksut 18vuotta, tahtoi tai ei. Mieheltä ei kysytä. Lapsen etu tärkein. Jos taas nainen tulee raskaaksi miehelle, eikä halua antaa miehelle isyyttä, vaikka mies sen haluaisi, niin mies jää lehdellä soittelemaan. Että näin. Reilu meininki :/ Uskomatonta.

Yhteistyössä