En kyllä hemmetti vie lapsiani ikinä vieraalle hoitoon!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cathryn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Cathryn

Aktiivinen jäsen
17.12.2004
1 621
0
36
Tuli ihan semmonen fiilis, kun luki tota ketjua noista pk. tädeistä, kun ei tiä, ketä siellä on millonkin töissä ja miten huutavat lapsille jne.

Meillä kun keskimmäinen meni päiväkotiin hän oli just täyttäny 1v. Oli silloin ryhmän pienin ja hoitajien lellikki. No, alko sitten vähän ajan päästä tuleen niitä 9-kuisia, jokka ei osannu viä edes kävellä. Hoitajia oli aamullakin isossa 0-3 vuotiaiden ryhmässä vaan 2! No ei menny kauaa, kun tyttö jäi joka siunattu aamu huutaan perään. Kiva oli mennä töihin, kun pikkunen oli NIIN surkeena. Ja siellä oli semmonen ihan karmee kimottaja, joka huusi vaan kokoajan niille pikkusille ja tuntu, että ne hoitajat oli ihan järkyttävän kyrpiintyneitä ja stressaantuneita toisten mukuloiden hoitamiseen (siltä näytti todellakin).

Ja mainittakoon, että noin pieni meni tarhaan sen takia, että isosisko oli siellä eskarissa+päivähoidossa. Kun jälkeenpäin ajattelee, olis pitäny viedä phh:lle ihan suoraan.

No, jäin sitten omasta alotteesta pois töisä seur.syksynä eli vuoden päästä, kun niin säälitti toinen ja ko. työpaikkakaan ei ollu mua varten.
Vuoden ehti meidän keskimmäinen olla tarhassa ja voin sanoo, että niin pienelle ihan hirvee kokemus välillä, että huh huh.

2 vuotta oon ollu kotona ja kolmaskin lapsi siunaantunu tänä aikana. 5 viikkoo olin töissä, kun mies hoiti lapsia kotona, mutta enää sekään ei oo mahdollista, joten jäin takasin kotiin. Ja kyllä se on niin, että noille on kaikista mukavinta, että äiti on kotona. On se äiti kuinka kaista välillä tahansa, se on sentään meidän rakas äiti. :heart: (Niin ne sanoo ainakin. :whistle: ;) )

Mutta pitäis voida luottaa kyllä siihen, että lapsi sais hyvää hoitoo siellä mihin hänet viedään, oli se pk tai phh. Näin on. Ja mekin näitä palveluja tullaan käyttään, se on selvä. Haluisin töihin, mutta en raaskis kyllä likkoja vielä mihinkään pimeen akan hoiviin.

Siis tää ei ollu mikään kotona-olon-puolesta-puhumis-puhe, vaan ihan omakohtanen kokemus tän hyvinvointivaltion tarjoamasta palvelusta, josta ittensä maksaa viä kipeeks. :o :/

sie onneks pystyt myös vaihtamaan hoitopaikkaa hyvässä lykyssä jos et ole tyytyväinen. niin ja monella lapsella tulee toi takapakki kun hyö tajjuuvat et tännehän mie tuuun joka ikinen päivä, vaikka oiski alottanu tosi reippaasti, tosin uskon myös että tuolla ilmapiirillä oli vaikutusta kans.

mutta voit kyllä luottaa myös siihen että on niitä ammattitaitoisia lastenhoitajia jotka todella pitävät työstään. huonoja päiväkin tulee mutta pääsääntöisesti lapset ovat erittäin hyvässä hoidossa

mulla on täysin positiiviset kokemukset meidän esikoisen hoitopaikasta. tai ollut jo useammassa,muuton vuoksi. tädit on mukavia, koskaan en ole kuullut kenenkään huutavan.muutenkin hyvin hoidettu,tarpeeksi hoitajia.

vaikka itse jään nyt äitiyslomalle aion pitää esikoiseni silti osa-aikaisessa hoidossa.ainakin pari päivää viikossa,kun viihtyy niin hyvin toisten lasten kanssa. ikää on 2v8kk.ollut hoidossa 1v3kk asti. ja tämä mikä syntyy "joutuu"hoitoon jo noin 10kk..

meillä ei ole taloudellisesti mahdollista että minä jäsin kotiin, eikä kyllä ole minulla haluakaan olla vain ja ainostaan kotona lasten kanssa. lapset tarvitsevat muitakin virikkeitä kun minut ja minäkin olen paljon mukavampi äiti kun saa välillä tehdä muutakin kuin olla lasten kanssa. enkä tästä tunne minkäänlaista huonoa omaatuntoa tai että olisin huono äiti.

Mä kuuntelin pöyristyneenä yhtä pphta joka ojensi lapsilaumaansa ja tutun lapsia samalla..
Kun tää toinen pph joutui käydä asioillaan ja tämä toinen sillä välin vahti kaikkia..
No lapset eivät saaneet keinua, hiekkalaatikolta ei saanut poistua, ei juosta, ei leikkiä muualla kun hiekkalaatikolla, keinumisesta seurasi rangaistus joka suoritettiin istumalla yksin toisella puolella laatikkoa.
Yksi poika sitten kuitenkin poistui laatikolta ja siitäkös riemu repesi.
Täti korotti ääntään ja poika juoksi peloissaan takaisin niin että kompastui laatikon reunaan
-siitäs sait, noin siinä käy kun ei totella!täti totesi ja poika alkoi itkeä johon täti vielä letkautti- kaikki sulle nauraa kun poika alkaa itkeä, miettisit vähän!
No ei ehkä maatakaatavaa mut mä olin järkyttynyt..

Meillä tuntuu lapsilla olevan aivan mahtavat tädit päiväkodissa, onneksi... :heart:

Jos lapset jäisi itkevänä hoitoon tai kyselisivät, että onko pakko mennä, niin silloin miettisin että onko kaikki siellä hoidossa hyvin...

Olin KOTIÄITI n. 7 vuotta ja nautin siitä!!! :heart:
Eniten jännitti, kuin isommat lapset sopeutuu tarhaan, kun ovat niinkin kauan äitin kanssa kotona olleet ja TODELLA HIENOSTI on mennyt... :)

Silti vaikka työnteko ja juuri se homma mitä teen, on aivan ihanaa, niin välillä haikeena muistelen KOTIÄITI aikaa! :heart:

On hyvä, jos vaan pystyy olla kotiäitinä mahdollisimman pitkään. Kyllä tuonnekin päiväkotiin koko ajan tulee lisää VAUVOJA ja nyt on sitten tehty yksi lisäryhmä vauvoille...

Alkuperäinen kirjoittaja helinä:
mulla on täysin positiiviset kokemukset meidän esikoisen hoitopaikasta. tai ollut jo useammassa,muuton vuoksi. tädit on mukavia, koskaan en ole kuullut kenenkään huutavan.muutenkin hyvin hoidettu,tarpeeksi hoitajia.

vaikka itse jään nyt äitiyslomalle aion pitää esikoiseni silti osa-aikaisessa hoidossa.ainakin pari päivää viikossa,kun viihtyy niin hyvin toisten lasten kanssa. ikää on 2v8kk.ollut hoidossa 1v3kk asti. ja tämä mikä syntyy "joutuu"hoitoon jo noin 10kk..

meillä ei ole taloudellisesti mahdollista että minä jäsin kotiin, eikä kyllä ole minulla haluakaan olla vain ja ainostaan kotona lasten kanssa. lapset tarvitsevat muitakin virikkeitä kun minut ja minäkin olen paljon mukavampi äiti kun saa välillä tehdä muutakin kuin olla lasten kanssa. enkä tästä tunne minkäänlaista huonoa omaatuntoa tai että olisin huono äiti.
Hieno homma, että teillä on hyvä hoitopaikka.
Ja tosiaan: ei ollu kyse siitä, koska vie lapset hoitoon ja viekö ollenkaan, vaan ihan tosta hoitopaikasta ittestään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja sipuli:
Mä kuuntelin pöyristyneenä yhtä pphta joka ojensi lapsilaumaansa ja tutun lapsia samalla..
Kun tää toinen pph joutui käydä asioillaan ja tämä toinen sillä välin vahti kaikkia..
No lapset eivät saaneet keinua, hiekkalaatikolta ei saanut poistua, ei juosta, ei leikkiä muualla kun hiekkalaatikolla, keinumisesta seurasi rangaistus joka suoritettiin istumalla yksin toisella puolella laatikkoa.
Yksi poika sitten kuitenkin poistui laatikolta ja siitäkös riemu repesi.
Täti korotti ääntään ja poika juoksi peloissaan takaisin niin että kompastui laatikon reunaan
-siitäs sait, noin siinä käy kun ei totella!täti totesi ja poika alkoi itkeä johon täti vielä letkautti- kaikki sulle nauraa kun poika alkaa itkeä, miettisit vähän!
No ei ehkä maatakaatavaa mut mä olin järkyttynyt..
Tollasta siä päiväkodissakin oli.
Ja kun joku itki, niin annettiin istua maassa vaan ja itkee. :o :headwall:

Yhteistyössä