Kaverini luona kyläilyt kyllä vie viimeisetkin halut viedä lapsiani koskaan pph:lle hoitoon..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kaverini siis toimii pph:na. Ollaan useita kertoja käyty kyläilemässä siihen aikaan kun lapsia hoidossa, hän itse kutsunut, eikä heille kyläilyt muuten sovi. Aivan kamalaa se touhu siellä. Kaveri huutaa lapsille naama punaisena, käyttää tosi rumaa kieltä jne. Itse siinä sitten vaivantuneena olla ja katsoa tuota hommaa.. Mm ruokailutilanteissa pakottaa lapset syömään kaiken ruuan, jos joku ei millään pysty syömään kaikkea, niin jälkkäriä ei saa ollenkaan. Kaveri laittaa isoja annoksia ja sanoinkin kerran,että jos meidän lapset ois sulla hoidossa, niin ne ei sais koskaan jälkkäriä. Omalle lapselleen antaa pienempiä annoksia ja aina jälkkärin, tilanteesta riippumatta. Jos oma lapsi esim lyö toisia, on kuin ei näkisi, mutta jos joku muu lapsista lyö toista, niin heti huutaa hullun lailla. monta lasta on lopettanut hänen hoidossaan, sanoo, ettei hän vaan tule vanhempien kanssa toimeen. Oikeastaan minullehan tämä ei kuulu, mutta ahdistaa niiden lasten puolesta, kun ihan selkeästi pelkäävät kaverin reaktioita, jos esim maitolasi kaatuu vahingossa pöydälle.

No huh huh... monenlaisia perhepäivähoitajia ilmeisesti on. Ottamatta mitään kantaa näihin käytös -ja kasvatusjuttuihin, tuli vähän yllätyksenä että pph:lla voi käydä kyläilemässä hoitopäivän aikana. Eikö hoitopäivä ole työaikaa, jolloin keskitytään lapsiin? Onko tässä jotain sääntöjä?

Kyllä suurimmalla osalla pph tutuista käy päivisinkin vieraita ja sukulaisia. Ei mua mitenkään ole haitannut vaikka lapseni ovat hoidossa olleet ja siellä myös vieraita käynyt.

Mulla ei kyllä käy vieraita työpäivän aikana. Joskus harvoin, korkeintaan pari kertaa vuodessa, mun isä pyörähtää meillä, mutta silloinkin lasten päiväuniaikaan. Meillä ei ole tätä vierailuasiaa mitenkään säädetty, mutta itse en pysty keskittymään töihin, jos vieraita on, joten vierailut hoidetaan meillä vapaa-aikana.

Mahtaakohan ap:n pph-tutulla olla minkäänlaista hoitajan tai kasvatusalan koulutusta? "Pikkuisen" vaikuttaa siltä, ettei ihan pätevästä hoitajasta ole kyse.

Juu, en ihan taida tätä juttua purematta niellä.. Varsinkin tuo jälkkärijuttu oli hauska, muille laittaa isoja annoksia paitsi omalleen :D Mikähän siinä olis motiivi? Haaskata ruokaa sillä, että hoitolapset ei jaksa syödä ja joutuu laittamaan roskiin, tosin säästyy jälkkäriä, vai ihan puhdas pahanmielen tuottaminen?

Aika hauskasti olit ympänny kaikki pph:n yleisimmät moitteen samaan syssyyn.

En mä vieraita pahana pitäs, mutta tuota huutamista ja pakko syöttämistä kyllä. Mun mielestä sun velvollisuus on puuttua asiaan. Puhu kaverilles tosta huutamisesta ja ruuan pakko syöttämisestä. Ruoka ei ole mikään palkinto. Ammatillisesti ei ole oikein pakottaa syömään ja jättää ilman jälkiruokaa jos ei syö. Jos lapsi on maistanut ruokaa ja mahdollisesti nätisti houkuteltuna maistellut enemmänkin niin kyllä jälkiruoka kuuluu lapselle antaa, jos muutkin saa. En kyllä ymmärrä sitäkään, että minkä takia pph antaa jälkiruokaa oikean ruuan päälle. Itse en tykkäisi jos joka päivä saisi jotain "hyvää" ruuan päälle. Kotona asia on eri, vaikka perheessä syötäisiin joka päivä jälkkäreitä, mutta ei työssä, asia on eri jos jälkkäri on esim. hedelmä.
Lisäksi lapsen ei kuulu pelätä hoitotätiä. Vaikka normaalisti huutaisi kuin metsäläinen, niin työelämään lasten parissa se ei kuulu.
Sun kaveris ei ole kovinkaan ammattitaitoinen perhepäivähoitaja, ikävä kyllä.

[QUOTE="Lilli";23149617]Juu, en ihan taida tätä juttua purematta niellä.. Varsinkin tuo jälkkärijuttu oli hauska, muille laittaa isoja annoksia paitsi omalleen :D Mikähän siinä olis motiivi? Haaskata ruokaa sillä, että hoitolapset ei jaksa syödä ja joutuu laittamaan roskiin, tosin säästyy jälkkäriä, vai ihan puhdas pahanmielen tuottaminen?

Aika hauskasti olit ympänny kaikki pph:n yleisimmät moitteen samaan syssyyn.[/QUOTE]

Peesi. Ihan hauska provoyritys... :D

Yhteistyössä