En taida uskaltaa antaa lapsiani äidilleni hoitoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eipä ne siellä ole kyllä olleetkaan, mutta viime aikaisten kommenttien jälkeen en kyllä enää uskallakaan.

Ensin äitini oli mummulleni (isäni äidille) moittinut, että minä pidän lapsistani liian hyvää huolta. Niitä ei kuulemma tarvi vahtia niin paljon kuin minä vahdin.

Ja nyt kun siskollani on pieni koiranpentu niin äitini oli siskoanikin moittinut, että hän hoitaa koiraansa liikaa ja verrannut sitä sitten samaan syssyyn minun lastenhoitooni joka on siis myös liiallista.

Meidän lapset on 6v, 4v ja 1,5v ja kerrottakoon, että olen ihan tavallinen äiti. Huolehdin lapsistani ihan "tavallisesti".

On vain tullut noiden kommenttien jälkeen sellainen olo, että jos veisin lapseni äidilleni hoitoon niin miten heistä huolehdittaisiin. :(

Minun isä on sanonut minulle ihan montakin kertaa, että hoidan lapsiani liian hyvin. :D Ja että minusta ja minun sisaruksista on tullu ihan täyspäisiä vähän vähemmälläkin huomiolla. Ja äitini on sanonut, että ei hän ikinä leikkinyt meidän kanssa niin paljoa mitä minä leikin omien lasteni kanssa. Nämä on varmasti ihan totta, mutta haluan silti hoitaa lapseni "omalla tavallani". En kuitenkaan ole missään vaiheessa ollut huolestunut vanhempieni hoidon laadusta, kun lapset ovat olleet heillä hoidossa.

*muoks* Siis kukaan lapsistasi ei ole aiemmin ollut vanhemmillasi hoidossa???

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Kyllähän sinä varmastit näet ihan kyläillessäkin minkä verran äitisi huolehtii ja välittää lapsista. Jos on syytä olla huolissaan niin sitten et vie hoitoon.

No eihän hän mitenkään huolehdi heistä mielestäni. Ja jos kerran on yliholhoamista katsoa 1,5veen perään, kun lähellä on rappuset ja perheessä koira joka saattaa purra niin tulee kyllä tunne, että en voi jättää lapsia sinne hoitoon.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Kyllähän sinä varmastit näet ihan kyläillessäkin minkä verran äitisi huolehtii ja välittää lapsista. Jos on syytä olla huolissaan niin sitten et vie hoitoon.

No eihän hän mitenkään huolehdi heistä mielestäni. Ja jos kerran on yliholhoamista katsoa 1,5veen perään, kun lähellä on rappuset ja perheessä koira joka saattaa purra niin tulee kyllä tunne, että en voi jättää lapsia sinne hoitoon.

Sitten en veisi.
Minäkään en ole toiselle mummille antanut lapsia ikinä hoitoon ja ovat sentään jo koululaisia. Toki kyläilemme siellä.
Minun pitää äitinä osata noita päätöksiä tehdä lapsen parasta ajatellen, ei mummin tai minun "oman ajan" tarpeen näkökulmasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Minun isä on sanonut minulle ihan montakin kertaa, että hoidan lapsiani liian hyvin. :D Ja että minusta ja minun sisaruksista on tullu ihan täyspäisiä vähän vähemmälläkin huomiolla. Ja äitini on sanonut, että ei hän ikinä leikkinyt meidän kanssa niin paljoa mitä minä leikin omien lasteni kanssa. Nämä on varmasti ihan totta, mutta haluan silti hoitaa lapseni "omalla tavallani". En kuitenkaan ole missään vaiheessa ollut huolestunut vanhempieni hoidon laadusta, kun lapset ovat olleet heillä hoidossa.

*muoks* Siis kukaan lapsistasi ei ole aiemmin ollut vanhemmillasi hoidossa???

Isälläni on kyllä eikä minulla ole mitään tarvetta epäillä isäni lastenhoitotapaa. Äidilläni eivät ole olleet. Johtuu lähinnä siitä, että äitini asui niin pitkään sen verran kaukana, että se ei olisi ollut mahdollista. esikoinen on kerran ollut muutaman tunnin hoidossa viime keväänä "äidilläni", mutta äitini oli samoissa juhlissa missä minäkin ja 16v veljeni oli poikani kanssa. Mutta eihän tuossa 6veessä nyt enää sellaista huolehdittavaa olekaan eli en minä hänen puolestaan niin "pelkääkään".

Äitiäni tuntuu erityisesti rasittavan juuri se, että minä haluan olla parempi äiti lapsilleni kuin hän on omilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja H:
No, jos äitisi on mielestäsi sinut hyvin hoitanu, niin tuskin lapsenlapsiakaan sen huonommin hoitaa.

Kyllä on hoitanut minua hyvin, mutta siitä on 30 vuotta. Olen ehkä aika tavalla eri linjalla lastenkasvatuksessa sen suhteen miten hän on hoitanut ne lapset, joita on saanut uuden miehensä kanssa eli sisarpuoleni. Paljon välinpitämättömämpää.

Yhteistyössä