En jaksaisi noita höpsähtäneitä äitejä/raskaana olevia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miksi lasten kanssa ei voi lähteä lounaalle? Eikö kotihoidontuen rahat riitä? Mä ainakin olen voinut aina mennä lounaalle lapset mukana vanhin 8vee nuorin 1vee. Helpottaa itseäkin kun ei tarvi kotona kokata :)

Mä en vois ihan ekstempore lähteä vauvan kanssa lounaalle. Yleensä vauva menee päiväunille 11-12 maissa, ja kun nukkuu sisällä, ei siitä sitten minnekään ponkaista. Ja useimmiten otan kyllä itse päiväunet samaan aikaan lapsen kanssa, aamu kun alkaa yleensä viiden aikaan.

[QUOTE="hoitsu";29539944]samaan voi varmasti yhtyä aika moni sos.ja tervéysalalla oleva. On myös jaksamisen kannalta todella tärkeää pystyä tunnustamaan myös omat negatiiviset tunteet. Vähän sama homma kuin pienten lasten äideilläkin. Ihan hyvä ettei häpeä sitä, että välillä vituttaa ja väsyttää. Kun ei pelkää noita tunteita eikä yritä kieltää niitä niin jaksaa nauttia työstäänkin enemmän.
Me ollaan ihmisiä ja hoitajan hommat on kovaa hommaa oli töissä päiväkodissä tai sairaalassa.
Itse työskentelen mt-puolella ja psyykkinen rasitus on välillä tosi kovaa. Välillä ei puhuta pelkästä vitutuksesta vaan ihan yöunet menee ja saikkuakin oon joutunu joskus hakemaan. Asia jota kuitenkin hoetaan tällä puolella aina kun jaksamisesta puhutaan on, että meitäkin saa vituttaa! On ihan ok, että asiakkaat ottaa välillä päähän tai herättää muuten negatiivisia tunteita. Näitä voi jopa hyödyntää työsäänn, mutta se onkin sitten toinen stoori.

Joka tapauksessa työnsä voi tehdä hyvin ja olla empaattinen asiakkaita kohtaan. Nämä asiat ei poissulje toisiaan. Jos vitutus taas näkyy ulospäin on aika mennä työnohjaukseen, hakea uupumuslomaa tai vaihtaa alaa.[/QUOTE]

"Välillä" on kuitenkin aika eri asia kuin "päivästä toiseen". :)

Ja oman työporukan kanssa purkautuminen ja saiken ym kautta omasta työssäjaksamisesta huolehtiminen eri kuin asiakkaiden mollaus keskustelupalstoilla inhaan sävyyn :)

Kätilö: "Joo, arvaa vaan jaksaisko päivästä toiseen....mut siitähän mulle maksetaan "

Eikai kukaan oleta että kaikki houtoalalla työskentelevät tekevät työtä kutsumiuksesta?! Kyllä se on ihan samalla tavalla työ siinä missä joku muukin. On eriasia kuitenkin näyttääkö asiakkaalle tympääntymisensä vai hoitaako ityönsä hyvin ja asiallisesti

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja myös;29539992:
Eikai kukaan oleta että kaikki houtoalalla työskentelevät tekevät työtä kutsumiuksesta?! Kyllä se on ihan samalla tavalla työ siinä missä joku muukin. On eriasia kuitenkin näyttääkö asiakkaalle tympääntymisensä vai hoitaako ityönsä hyvin ja asiallisesti

En oleta. Mutta oletan kyllä, että työ hoidetaan ammattimaisesti. Siihen voi jopa oppia.

Mä olen töissä yhdessä kahvilassa, joka on aikojen saatossa profiloitunut mummojen ja mammojen paikaksi. Siellä on paljon tilaa joten rollaattorilla ja vaunuilla pääsee hyvin liikkumaan. Voi luoja miten jotkut äidit lastensa kanssa oikeasti ovat rasittavia pölvästejä!!

Raskaana oleviakin käy paljon. Usein tunnistaa jo vasta tikkuun kusseen naisen kun ne tilaavat jotain. Hiplailevat ja pullistelevat pikku napaansa ja sitten onkin kauhean vaikeaa onko vadelmat mistä kotoisin ku se listeria vaara ymmärräthän ja kuinka paljon tässä teessä on kofeiniia ja vuohenjuusto pitäisi paistaa salaattiin koska listeria jne jne Tämän vaikeaakin vaikeamman arpomisen aikana jatkuvasti käsi hinkkaa massua ja mainitaan useaan otteeseen että "ku mä oon raskaana"
Tämän ja koko ketjun luettuani fiilikset voi kiteyttää tähän kuvaan:

4S0wp8z.jpg

Ei ole mitään oksettavampaa kuin raskaushormonien entisestään pöljistämä nainen, pesänrakennusvietistä puhumattakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja lähihoitaja2;29539975:
"Välillä" on kuitenkin aika eri asia kuin "päivästä toiseen". :)

Ja oman työporukan kanssa purkautuminen ja saiken ym kautta omasta työssäjaksamisesta huolehtiminen eri kuin asiakkaiden mollaus keskustelupalstoilla inhaan sävyyn :)

Kätilö: "Joo, arvaa vaan jaksaisko päivästä toiseen....mut siitähän mulle maksetaan "

Käsitin tuon kätilön kommentin niin ettei aina voi jaksaa, kun täytyy päivästä toiseen jaksaa. Ymmärrätkös, päivästä toiseen kun tätä kattelee niin välillä tympii- tyyliin ;)
En todella kokenut tuota kommenttia mitenkään inhan sävyiseksi mollaukseksi, vaan ihan vaan inhimillisten tunteitten tunnustamiseksi, jotka ei minulle ainakaan hoitajana tulleet mitenkään yllätyksenä.
Mutta näin eri tavalla voi ihmiset lukea saman lauseen.

[QUOTE="määmää";29539767]Itse mua tympii lapsettomat "kaverit" jotka ei ymmärrä ettei lapsen/lapsien kanssa oikeesti noin vaan lähdetä lounaalle.
Se elämä nyt vaan pyörii sen lapsen ja kodin ympärillä silloin kun ollaan kotona lasten kanssa, se vaihe menee ohi. Kyllä ne lapsettomien esim. sinkkujen joka viikonloppuiset baarikännidarra-kuvatkin tympii.. :)

Se on vähä sama kun miehillä on armeija-aika. Silloin ei pysty puhua muusta kun armeijasta kun se elämä just sillä hetkellä on vaan sitä..[/QUOTE]

Joo, sinkuthan ei sitten teekää muuta viikonloppusin kuin dokaavat. Keksi parempi provo.

[QUOTE="vieras.";29540043]Sulle tuskin lähiaikoina ihan lähietäisyydelle on sellaista tulossa. Joten ei syytä huoleen.[/QUOTE]Rukoilen kaikilta jumalilta ettei tulekaan, lapset on nimittäin tehty.

Olen tavannut ja ollut parisuhteessa naisten kanssa joista raskausaikana tuli täysin järkeä vailla olevia idiootteja ja ilmeisesti kyseisen hormonimyrskyn ja raskausajan jälkeisen "uupumuksen" seurauksena luotaantyöntäviä keittiöhirviöitä joiden kanssa en toivoisi parisuhdetta edes vihamiehilleni.

[QUOTE="hoitsu";29540054]Käsitin tuon kätilön kommentin niin ettei aina voi jaksaa, kun täytyy päivästä toiseen jaksaa. Ymmärrätkös, päivästä toiseen kun tätä kattelee niin välillä tympii- tyyliin ;)
En todella kokenut tuota kommenttia mitenkään inhan sävyiseksi mollaukseksi, vaan ihan vaan inhimillisten tunteitten tunnustamiseksi, jotka ei minulle ainakaan hoitajana tulleet mitenkään yllätyksenä.
Mutta näin eri tavalla voi ihmiset lukea saman lauseen.[/QUOTE]

Ei tässä kyllä ollut mitään epäselvää, jos mietitään mitä tuo selvällä suomen kielellä tarkoittaa.

Alkuperäiseen asiaan: kyllä sitä rajansa on kestämiselläkin. Meidän 4 hengen työhuoneessa oli viime keväänä oikein painotetusti Raskaana Oleva. Marraskuusta toukokuuhn elettiin raskautta, kaikki pahoinvoinnit, meille kiukkuilut, hormoonimyrskyt ym. ym. Kyllä sitä väsyttiin, mutta ei viitsitty isojen lasten äitit esikoista odottavalle sanoa mitään pahasti. Mutta huokaistiin helpostuksesta kun äitiysloma alkoi.

Rukoilen kaikilta jumalilta ettei tulekaan, lapset on nimittäin tehty.

Olen tavannut ja ollut parisuhteessa naisten kanssa joista raskausaikana tuli täysin järkeä vailla olevia idiootteja ja ilmeisesti kyseisen hormonimyrskyn ja raskausajan jälkeisen "uupumuksen" seurauksena luotaantyöntäviä keittiöhirviöitä joiden kanssa en toivoisi parisuhdetta edes vihamiehilleni.

Jos samalle miehelle käy noin useinkin, ehkä pitäis kattoa peiliin? Anna kun arvaa, sä istuit juur tollai perse sohvalla, parta ajamatta ja haisten paskalle, esittäen että kaikki on niin vastenmielistä, samalla kun muija hoiti kaiken kotiin ja lapsiin liittyvän YKSIN.

Alkuperäinen kirjoittaja lähihoitaja2;29540110:
Ei tässä kyllä ollut mitään epäselvää, jos mietitään mitä tuo selvällä suomen kielellä tarkoittaa.

Mäkin kyllä ymmärsin tuon niinkuin hoitsu kirjoitti..

Sehän on eriasia jupista itsekseen kun näyttää potilaille että ei just sillä hetkellä nappaa työ.. Ei joka päivä voi olla kivaa eikä se tarkoita että on väärällä alalla. Vasta siinä vaiheessa on väärällä alalla jos se alkaa näkyä työssä asiakkaalle.

Jos samalle miehelle käy noin useinkin, ehkä pitäis kattoa peiliin? Anna kun arvaa, sä istuit juur tollai perse sohvalla, parta ajamatta ja haisten paskalle, esittäen että kaikki on niin vastenmielistä, samalla kun muija hoiti kaiken kotiin ja lapsiin liittyvän YKSIN.
Voi kun kuulostat katkeralta, onko sinulla kaikki hyvin? :( Olen pahoillani jos sinulla on miehistä huonoja kokemuksia tai jos tällä hetkellä joudut elämään kuvailemasi kaltaisen miehen kanssa muttei kannata sen vuoksi yleistää tai haukkua minua kun et edes tunne. On uskomatonta minkälaista vihamielisyyttä täällä kohtaa sen takia että on mies ja uskaltaa kritisoida ah aina niin pyhää ja täydellistä naista ja etenkin äitiä jonka pitäisi jostain käsittämättömästä syystä palstan mukaan olla immuuni kaikelle kritiikille ja omille virheille. Vika on aina miehessä, oli ongelma sitten mikä tahansa.

Minä olen tehnyt omasta mielestäni juuri niin paljon perheeni eteen kun olen pystynyt, käynyt töissä, elättänyt perheen, hoitanut lapsia ja kotia, jopa ajanut parran ja peseytynyt säännöllisesti vaikka se sinusta ehkä uskomattomalta kuulostaakin. Enkä missään kohtaa sanonut että nämä kaikki ovat olleet omia suhteitani.

Toivon sinulle parempaa tulevaisuutta.

Mäkin kyllä ymmärsin tuon niinkuin hoitsu kirjoitti..

Sehän on eriasia jupista itsekseen kun näyttää potilaille että ei just sillä hetkellä nappaa työ.. Ei joka päivä voi olla kivaa eikä se tarkoita että on väärällä alalla. Vasta siinä vaiheessa on väärällä alalla jos se alkaa näkyä työssä asiakkaalle.

Päivästä toiseen ärsyttää kuunnella vauvajuttuja, mutta onneksi palkkaa sentään siitä maksetaan... Vinkujat ärsyttää ja listan kanssa synnyttämään tulevat.

Ja taatusti näkyy kyseinen asenne työssäkin. On itsekkin tullut tavattua jos jonkinlaista hoitajaa, ja kyllä siellä jyvät erottuu akanoista hyvinkin nopeasti.

Voi kun kuulostat katkeralta, onko sinulla kaikki hyvin? :( Olen pahoillani jos sinulla on miehistä huonoja kokemuksia tai jos tällä hetkellä joudut elämään kuvailemasi kaltaisen miehen kanssa muttei kannata sen vuoksi yleistää tai haukkua minua kun et edes tunne. On uskomatonta minkälaista vihamielisyyttä täällä kohtaa sen takia että on mies ja uskaltaa kritisoida ah aina niin pyhää ja täydellistä naista ja etenkin äitiä jonka pitäisi jostain käsittämättömästä syystä palstan mukaan olla immuuni kaikelle kritiikille ja omille virheille. Vika on aina miehessä, oli ongelma sitten mikä tahansa.

Minä olen tehnyt omasta mielestäni juuri niin paljon perheeni eteen kun olen pystynyt, käynyt töissä, elättänyt perheen, hoitanut lapsia ja kotia, jopa ajanut parran ja peseytynyt säännöllisesti vaikka se sinusta ehkä uskomattomalta kuulostaakin. Enkä missään kohtaa sanonut että nämä kaikki ovat olleet omia suhteitani.

Toivon sinulle parempaa tulevaisuutta.

Mitä ihmettä höpiset? Sinähän se tässä olet se, jolla on kaikki mennyt perseelleen.

Mulla on yksi hyvä mies, joka ei laittele moisia paskakuvia nettiin ja koe asiakseen arvostella kaikkia "pyhiä" naisia ja äitejä alentuvaan sävyyn.

Alkuperäinen kirjoittaja lähihoitaja2;29540171:
Päivästä toiseen ärsyttää kuunnella vauvajuttuja, mutta onneksi palkkaa sentään siitä maksetaan... Vinkujat ärsyttää ja listan kanssa synnyttämään tulevat.

Ja taatusti näkyy kyseinen asenne työssäkin. On itsekkin tullut tavattua jos jonkinlaista hoitajaa, ja kyllä siellä jyvät erottuu akanoista hyvinkin nopeasti.

No takuulla muakin ärsyttää selkä töissä että vapaalla monikin asia mutta ei sitä päällepäin huomaa jos en halua sitä huomattavan. Voi olla ettei kaikilla ei oo sellasta työ-facea, ikävää..

[QUOTE="huh huh";29540183]Mitä ihmettä höpiset? Sinähän se tässä olet se, jolla on kaikki mennyt perseelleen.

Mulla on yksi hyvä mies, joka ei laittele moisia paskakuvia nettiin ja koe asiakseen arvostella kaikkia "pyhiä" naisia ja äitejä alentuvaan sävyyn.[/QUOTE]Miten niin kaikki on mennyt perseelleen jos aiemmin on tavannut tai ollut suhteessa naisen kanssa josta raskaus ja lapset ovat tehneet epätasapainoisen hirviön? Lue kirjoitukseni uudestaan ja mieti nyt vähän ennenkuin asetat minut johonkin valitsemaasi luuserilokeroon.

Minulla on tällä hetkellä maailman ihanin nainen ja upeat, todella rakkaat lapset. Sitä eivät huonot kokemukset tai sinun mielipiteesi muuta miksikään, onneksi. Enkä ole missään kohtaa sanonut että joka ikinen nainen tai äiti on raskauden ja lasten saannin takia tuhoon tuomittu tapaus enkä niin myöskään usko. Naisten joukossa on tasapainoisia, henkisesti vahvoja ihmisiä joista raskaus ja äitiys voi tehdä entistä ihanampia. Ja sitten on valitettavasti paljon niitä joille tapahtuu jotain ihan muuta.

• Tykkää
Reactions: Nanemone
Miten niin kaikki on mennyt perseelleen jos aiemmin on tavannut tai ollut suhteessa naisen kanssa josta raskaus ja lapset ovat tehneet epätasapainoisen hirviön? Lue kirjoitukseni uudestaan ja mieti nyt vähän ennenkuin asetat minut johonkin valitsemaasi luuserilokeroon.

Minulla on tällä hetkellä maailman ihanin nainen ja upeat, todella rakkaat lapset. Sitä eivät huonot kokemukset tai sinun mielipiteesi muuta miksikään, onneksi. Enkä ole missään kohtaa sanonut että joka ikinen nainen tai äiti on raskauden ja lasten saannin takia tuhoon tuomittu tapaus enkä niin myöskään usko. Naisten joukossa on tasapainoisia, henkisesti vahvoja ihmisiä joista raskaus ja äitiys voi tehdä entistä ihanampia. Ja sitten on valitettavasti paljon niitä joille tapahtuu jotain ihan muuta.

Ehkä naisesi oli päästään vialla, tai sitten sä et oikeasti vaan osannut tukea häntä. Ne hormoonit ja esim. uupumus ei todellakaan ole mitään päästä temmattuja juttuja monien naisten kohdalla. Ilman hormoneitahan koko raskaus ylipäätään olisi sula mahdottomuus. Se on aika kamala asia, jos ei siedä kumppanissaan mitään vikaa, sairautta tai heikkoutta. Kukaan ei ole täydellinen ja kaikessa loputtomiin jaksava.

Olen itsekin raskaana ja minua häiritsee ihmiset, jotka koko ajan puhuvat lapsistaan. Olen kertonut (lapsettomille) ystävilleni, että jos alan suistumaan sille raiteella niin huomauttavat asiasta;)

En ole ottanut stressiä listeriasta ulkona syödessäni. Kahvilan ja ravintolan henkilökunta ei varmaan osaa jokaisen tuotteen ainesosaluetteloa ulkoa, mutta heiltä voi kysyä, kuka toimittaa heille esim. juustot. Valion tuorejuustot, mozzarella ja feta ovat ainakin pastoröityjä. Suurin osa listeriastatartunnoista saadaan kalasta, joten niitä olen vältellyt. Talvella kaikki marjat ovat käytännössä ulkomailta.
Suomen kieltolista on todella hätävarjelun liioittelua eli maalaisjärkeä saa mielestäni käyttää tässä asiassa. Olen vielä kasvissyöjä ja aina olen jotain syötävää itselleni saanut.

• Tykkää
Reactions: Nanemone
[QUOTE="Veera";29540269]Olen itsekin raskaana ja minua häiritsee ihmiset, jotka koko ajan puhuvat lapsistaan. Olen kertonut (lapsettomille) ystävilleni, että jos alan suistumaan sille raiteella niin huomauttavat asiasta;)

En ole ottanut stressiä listeriasta ulkona syödessäni. Kahvilan ja ravintolan henkilökunta ei varmaan osaa jokaisen tuotteen ainesosaluetteloa ulkoa, mutta heiltä voi kysyä, kuka toimittaa heille esim. juustot. Valion tuorejuustot, mozzarella ja feta ovat ainakin pastoröityjä. Suurin osa listeriastatartunnoista saadaan kalasta, joten niitä olen vältellyt. Talvella kaikki marjat ovat käytännössä ulkomailta.
Suomen kieltolista on todella hätävarjelun liioittelua eli maalaisjärkeä saa mielestäni käyttää tässä asiassa. Olen vielä kasvissyöjä ja aina olen jotain syötävää itselleni saanut.[/QUOTE]

Mäkin ymmärrän että kokemattomana on helppo olla huoleton. Eihän mulle ikinä sellaista käy jne...

Yhteistyössä