En jaksaisi olla mt-tukihenkilönä *valitusta*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kun en ole sellaiseen alunperin lupautunutkaan, huoh.
Kaveristani valitusta, kiva jos joku jaksaisi lukea. Kunhan vaan avaudun, välillä vaan väsyttää ja ottaa pattiin.

Kaverini on mt-ongelmainen, ihan kiva ja mukava parhaimmillaan, mutta myös ihan älyttömän takertuvaa ja rasittavaa sorttia.
Soittelee lähes joka päivä, se ei tajua ollenkaan että mulla on oma elämäni, käyn töissä, mulla on lapsia ja perhe, en voi joka hetki vaan istua puhelimessa.
Eikä se voi olla hetkeäkään yksin.
Jos sillä ei ole ketään seuranaan, alkaa se soittelu tai vinkuminen, että hän olisi tulossa meille kylään.

En meinaa jaksaa niitä kyläilyitä, koska tää kaveri on ihan älyttömän takertuva, vaativa. Häntä pitäisi ikäänkuin viihdyttää koko ajan.
Mitäs tehtäisiin, pelaa mun kanssa jatsia, mihin sä menet, mitä sä nyt teet tuu mun kanssa. Nihin sä menit, ootko vessassa?
Paistettaisiinko lättyjä, kun sanon että ookoo, paista vaan, mutta tee sitten niin paljon että lapsillekin riittää, loppuu mielenkiinto.
Tolla kysymyksellä se tarkoittaa siis, että paistaisinkö mä hänelle lättyjä.

Toi kaverini on työkyvyttömyyseläkkeellä, hänellä on edunvalvoja joka huolehtii hänen raha-asioistaan.
Hän saa rahaa säännöstellysti, yleensä hassaa ne kaikkeen hölmöön, esimerkiksi pitsoihin, karkkeihin, ostelee cd-levyjä, koruja, ja sitten kun ne rahat on käytetty ja jääkaappi on tyhjä,
alkaa tosissaan tuo ahdistelu ja soittelu, että tulisi meille kylään. Eli tossa tapauksessa, syömään.
Sitten jos antaa tulla, vetäisi jääkaapin tyhjäksi ja söisi paahtoleipäpaketin yhdeltä istumalta, jos antaisi.

Eikä häntä saa välillä lähtemään millään, jos sen antaa tulla meille, paitsi että laittaa kengät eteen, sanoo: puet nämä ja lähdet kotiisi.
Mieheni on tehnyt noin, kun sillä meni hermot.
Eikä tämä henkilö tajua siltikään, ei sitäkään jos sanotaan suoraan ettei se käy, että tulisit meille. Enkä tiedä, koska käy, katsotaan sitten myöhemmin.
Seuraavana päivänä saattaa soittaa taas, että käykö tänään. Tulen vaan päiväkylään, en jäisi yöksi.
Jos hänet erehtyy päästämään "päiväkylään" , iltapäivällä alkaa anelu, että entäs jos sittenkin saisin jäädä yökylään.

Helvetti, että joskus menee hermot!

Ystävyys voi olla joskus vaikeaa. Sinun itse pitää vetää raja, missä jaksamisesi menee. Ystäväsi on kuitenkin sairas, eikä välttämättä näe omassa käytöksessään mitään kummallista.
Minulla oli suurinpiirtein samanlainen ystävä ja välillä koin sen rankaksi ( olen myös itse eläkeläinen ), silloin ei muu auttanut kun etten nähnyt häntä vähään aikaan. Minullakin on lapsia jne jotka kuitenkin tulevat ykkösenä aina. Ystävyyden tarkoitus on kuitenkin se, että se on antoisaa eikä se ole pimeä musta aukko mikä vie kaiken energian.

Alkuperäinen kirjoittaja määä;24918812:
Surku, kaveri ei taida pärjätä yksin. Hänen tarttis päästä johonkin laitokseen.

Hän on asunutkin pari vuotta sellaisessa paikassa, joka oli jonkunlaista "tuettua asumista", kaikilla oli omat huoneet, ei vaan viihtynyt siellä yhtään.
Katsottiin, että hän pystyy asumaan itsenäisesti, kunhan hänellä on edunvalvoja ja hänellä käy myös joku tukihenkilö juttelemassa. Saa siivousapua myös, koska ei pysty huolehtimaan asuntonsa siivoamisesta itsenäisesti.

Muutenhan toi on mukava kaveri ja siinä on paljon sellaisia luonteenpiirteitä mistä mä pidän, mutta en saa mitenkään sitä ymmärtämään että mä en ole sen äiti.

[QUOTE="vieras";24918841]Älä vastaa puheluihin!![/QUOTE]

En todellakaan aina vastaakaan. Sitten se laittelee tekstareita, joihin en myöskään vastaa, jos polla on täynnä.

Sitten yleensä soitan sille itse, kun hermoni on taas palautuneet ja mietin, että mitenkähän se voi.

Ystävyys voi olla joskus vaikeaa. Sinun itse pitää vetää raja, missä jaksamisesi menee. Ystäväsi on kuitenkin sairas, eikä välttämättä näe omassa käytöksessään mitään kummallista.
Minulla oli suurinpiirtein samanlainen ystävä ja välillä koin sen rankaksi ( olen myös itse eläkeläinen ), silloin ei muu auttanut kun etten nähnyt häntä vähään aikaan. Minullakin on lapsia jne jotka kuitenkin tulevat ykkösenä aina. Ystävyyden tarkoitus on kuitenkin se, että se on antoisaa eikä se ole pimeä musta aukko mikä vie kaiken energian.

Niinpä. Joskus on vaan niin tosi huono omatunto, kun tekisi mieli toivottaa toinen hornantuuttiin. Mäkin olen pitänyt taukoja tuon kaverin kanssa, on ollut ihan pakko.
Se ei ole ollut niistä moksiskaan. Jos mulle ei joku kaveri vastaisi puhelimeen, ollenkaan, eikä tekstareihin, 2 kuukauteen, en luultavasti lähettelisi mitään tekstareita enää enkä edes soittelisi.
Tämä vaan sitten, kun loppujen lopuksi vastasin, jatkoi siitä mihin jäätiin.
Että, moi vaan, koskas nähdään.

Oman jaksamisen kannalta kannattaa hankkiutua eroon moisesta riippakivestä.Teillä ei nimittäin ole ystävyyssuhdetta,teillä on hoitaja-potilassuhde ihan ilmiselvästi.

[QUOTE="akka";24918964]Oman jaksamisen kannalta kannattaa hankkiutua eroon moisesta riippakivestä.Teillä ei nimittäin ole ystävyyssuhdetta,teillä on hoitaja-potilassuhde ihan ilmiselvästi.[/QUOTE]

En mä sanoisi ihan noinkaan. Parhaimmillaan tää kaveri on tosi kiva, tavallaan se on ihmisenä parempi kuin minä. Se osaa olla varmaan mulle parempi kaverikin kuin minä sille. Ei koskaan arvostelisi minua, minä teen sitä häntä kohtaan, nyt täälläkin.
Tää kaverini on todella eläinrakas, rehellinen myös. Ihan ehdottoman rehellinen ja luotettava. Suvaitsevainen, ei koskaan puhu pahaa muista ihmisistä.
Huumorintajuinen ja hauska.

Ei se ole mulle riippakivi, enkä mä ole sen hoitaja.

Yhteistyössä