En jaksa elämää.

  • Viestiketjun aloittaja "Nuori"
  • Ensimmäinen viesti
Vastaaja
Sehän olisi hyvä, jos pääsisit nyt osastolle. Saisit asianmukaista hoitoa. Usko pois, se osastolle pääsy on ollut uusi tiennäyttäjä monelle nuorelle. Mikä osastolle menossa tuntuu pahalta? Enpä usko edes, että pitkään olisit osastolla. Osaston jälkeen alkaa avopuolen kuntoutus eli 1-2 kertaa viikossa käynnit polilla.
 
"Nuori"
Sehän olisi hyvä, jos pääsisit nyt osastolle. Saisit asianmukaista hoitoa. Usko pois, se osastolle pääsy on ollut uusi tiennäyttäjä monelle nuorelle. Mikä osastolle menossa tuntuu pahalta? Enpä usko edes, että pitkään olisit osastolla. Osaston jälkeen alkaa avopuolen kuntoutus eli 1-2 kertaa viikossa käynnit polilla.
Olen ollut migreenin takia KYS:sissä osastolla 2 viikkoa joten tuttua puuhaa se olisi...
Mutta olen pilannut jo elämäni kädet viiltoja/arpia täynnä. Kaikki alkanut kiertää kaukaa, koska "säikkyvät".. Siksi yritän piilottaa viiltelyn tuloksia.. Mutta silti viiltelen öisin yleensä. Viime yönä otin eri lääkkeitä yliannostuksen mutta tulin heti katuma päälle ja oksensin ne pois en tiedä tuliko kaikki mutta tässä sitä vielä ollaan..
 
"Nuori"
Moi. Jos mä vaikka 7.1.14 menisin Päivystykseen niin olisiko samana päivänä enään paluuta kotiin? Ja Voiko lääkäri selittää mun tilanteen vanhemmille kun en oo kertonut? Voinko mä kirjoittaa paperille mun asiat ja antaa sen paperin lääkärille ja lääkäri lukisi siitä paperista ne mun asiat eka ?
 
Välitän
[QUOTE="Nuori";29385242]Moi. Jos mä vaikka 7.1.14 menisin Päivystykseen niin olisiko samana päivänä enään paluuta kotiin? Ja Voiko lääkäri selittää mun tilanteen vanhemmille kun en oo kertonut? Voinko mä kirjoittaa paperille mun asiat ja antaa sen paperin lääkärille ja lääkäri lukisi siitä paperista ne mun asiat eka ?[/QUOTE]

EN ossooo sannooo noehin juuta enkä jaata.

Mutta lupaa ettet tee itsaria ennen uuttavuotta!
 
"Nuori"
Moi!
Tuli just sellanen tunne ettei tätä alemaksi voi vajota joten ajattelin jos vihjaisin oloni vanhemmille jotenkin esim. menen keittiöön kun he ovat sielä ja mulla on vaan t-paita päällä joten he näkevät viilto jäljet ei siitä oo vaikee arvata?
 
EI!
Sinulla on viel elämä edessä! Mee isäs luo ja hakekaa apua! Joudut 5kk osastolle mutta voit parantua! OTA RISKI! PERUSKOULUN EHTII MYÖHEMMINKIN! Terveys on etusijalla aina!
 
"Nuori"
[QUOTE="Halaus";29387658]Ei ole tyhmää ollenkaan. Se on järkevää! Tsemppiä :)[/QUOTE]

Yritin äsken vanhemmille vihjata ja sitten sanoin suoraan "Mulla on depressio!" Niin ne sano mikä depressio? Nii menin lukkoon!!! Ne ei tienny mikä on depressio vaikka äitillä itellä on ollut :(
 
Vastaaja
Sun pitää suoraan sanoa, että tuntuu ettet jaksa enää elää. Ja että öisin olet viillellyt itseäsi. Älä yritä suojella vanhempiasi järkytykseltä. Aikuisen ihmisen kuuluu kestää.
 
"Nuori"
Sun pitää suoraan sanoa, että tuntuu ettet jaksa enää elää. Ja että öisin olet viillellyt itseäsi. Älä yritä suojella vanhempiasi järkytykseltä. Aikuisen ihmisen kuuluu kestää.

Sitten alkaa kauhee huolenpito :eek: Ja haluun olla rauhassa :/ Jos mä tulevalla viikolla jommalle kummalle kertosin niiin tulisi yksi tukihenkilö niin se toinen voi sitten kertoo mun toiselle vanhemmalle :> Ja sitten raahaavat mut päivystykseen ja sieltä lähetteellä kuopioon siel oon pari päivää ja sit sieltä lähetteellä Nuorten psyk.osastolle.

Pitääkö lääkärissä kertoa myös että olen kirjottanut "hyvästit" kirjeen perheelle? Onko pakko kertoo vanhemmille viiltelystä kerkeekö siel lääkärissä sitten lääkäri kertoo vanhemmille? Saanko kunnon lintsaajan maineen tän paskan elämäni takia?
 
"Heli"
[QUOTE="Nuori";29373579]Lääkäri ilmoittaisi vanhemmille enkä halua huolestuttaa niitä.[/QUOTE]

Huolestuminen on huomattavasti lievempi ja helpompi tunne kuin se, jota vanhemmat tuntevat itsarisi jälkeen. Älä viitsi leikkiä tekopyhää.
 
"Nuori"
[QUOTE="Heli";29388591]Huolestuminen on huomattavasti lievempi ja helpompi tunne kuin se, jota vanhemmat tuntevat itsarisi jälkeen. Älä viitsi leikkiä tekopyhää.[/QUOTE]


Kokoajan suunnittelen miten ottaisin asian puheeksi :O
Ja Mietin miten ne suhtautuu siihen...
 
"Heli"
[QUOTE="Nuori";29388745]Kokoajan suunnittelen miten ottaisin asian puheeksi :O
Ja Mietin miten ne suhtautuu siihen...[/QUOTE]

Oma tervehtymisesi on tärkeämpää tässä tilanteessa kuin muiden tunteiden ajatteleminen.

Mene nyt vain sinne lääkäriin, näytä käsivartesi ja kerro, että haluat tappaa itsesi. Etköhän sitten saa apua. Kerro kaikki tunteesi avoimesti, muuten kukaan ei pysty tarvitsemaasi apua antamaan.
 
Vastaaja
Sanojen asettelu vanhemmillesi/lääkärille tässä nyt on sivuseikka. Vanhemmillesi asia on luonnolliseesti vaikea paikka, mutta tällaisetkin asiat kuuluvat vanhemmuuteen. Aina ei ole kivaa lapsen vuoksi.

Meitä ihmisiä on niin monenlaisia. Muistan kuinka nuorena vaikeuksissani halusin kaikki hökäistä heti vanhemmilleni, jotta he olisivat jotenkin helpottaneet oloani. Vielä aikuisena raahauduin kotisohvalle "hoitoon" maailman murjomana. Muistan sen nolotuksen tunteen, kun "taas olin siinä pisteessä", mutta oma selviytymiseni oli nolotusta ja vanhempieni reaktiota tärkeämpi.
 
"Näkökulma"
[QUOTE="Nuori";29388234]Sitten alkaa kauhee huolenpito :eek: Ja haluun olla rauhassa :/ Jos mä tulevalla viikolla jommalle kummalle kertosin niiin tulisi yksi tukihenkilö niin se toinen voi sitten kertoo mun toiselle vanhemmalle :> Ja sitten raahaavat mut päivystykseen ja sieltä lähetteellä kuopioon siel oon pari päivää ja sit sieltä lähetteellä Nuorten psyk.osastolle.

Pitääkö lääkärissä kertoa myös että olen kirjottanut "hyvästit" kirjeen perheelle? Onko pakko kertoo vanhemmille viiltelystä kerkeekö siel lääkärissä sitten lääkäri kertoo vanhemmille? Saanko kunnon lintsaajan maineen tän paskan elämäni takia?[/QUOTE]

Huolenpitoa sinä juuri nyt tarvitset! Että joku muu ottaa taakkasi kantaakseen. Ei tarvitse lääkärissä kertoa "hyvästit-kirjeestä", ellet itse sitä halua. Tämä asia tosin esimerkin omaisesti selventäisi lääkärille tilannetta. Kerro, miksi et vanhemmillesi kertoisi viiltelystä? Tosiasia mikä tosiasia.
 
"Nuori"
[QUOTE="Heli";29388764]Oma tervehtymisesi on tärkeämpää tässä tilanteessa kuin muiden tunteiden ajatteleminen.

Mene nyt vain sinne lääkäriin, näytä käsivartesi ja kerro, että haluat tappaa itsesi. Etköhän sitten saa apua. Kerro kaikki tunteesi avoimesti, muuten kukaan ei pysty tarvitsemaasi apua antamaan.[/QUOTE]


Ja mä kun aattelin olla sanomatta itsarin tekoo :eek: Jos sen sanoo niin joutuuuuu Osastolle :/
 

Yhteistyössä