En ikimaailmassa päästäisi itseäni niin riippuvaiseksi autosta että työ ja toimeentulo riippuisi siitä

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Kaikki ihmiset tässä maassa on riippuvaisia autoista vaikka ei omistaiskaan autoa ja vaikka ei olis ollut auton kyydissä metriäkään. Kaikki elintarvikkeet, käyttötarvikkeet ja ym. jaetaan kauppoihin jakelu autoilla. Jos haluais esim. leipää niin sitä pitäis kävellä maanviljelijän luokse ja ostaa vilja jyvinä ettei vilja olis ollut auton kyydissä ei taitais onnistua kovin helposti, jos ollenkaan. Autoissa on lähinnä kysymys siitä että millä energialla ne tulevaisuudessa kulkevat. Autoista ei voi luopua, sillä kaikki me olemme riippuvaisia suoraan tai välillisesti autoista.
Tätä tässä keskustelussa on yritetty tuoda esiin, mutta heikolla menestyksellä.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Tätä tässä keskustelussa on yritetty tuoda esiin, mutta heikolla menestyksellä.
On täysin järjetön ja absurdi argumentti, että muka ilman autoja pitäisi mennä kävellen maanviljelijän luokse ja ostaa vilja jyvinä jotta saisi leipää.

Se joka tuollaisia argumentteja esittää lienee käyttänyt peruskoulun historiantunnit joko nukkumiseen tai Mestarin blogin lukemiseen...
 
On täysin järjetön ja absurdi argumentti, että muka ilman autoja pitäisi mennä kävellen maanviljelijän luokse ja ostaa vilja jyvinä jotta saisi leipää.

Se joka tuollaisia argumentteja esittää lienee käyttänyt peruskoulun historiantunnit joko nukkumiseen tai Mestarin blogin lukemiseen...
Aika mielenkiintoiselta vaikuttaa tämä uusi yhteiskunta. Meille jää siis vain lento- rautatie ja vesikuljetukset. Sen lisäksi erilaisen eläimien vetämät ajo- ja kuljetuspelit.
Ja tietysti ne moottori- ja polkupyörät.
No, ehkä niilläkin tullaan juttuun, mutta yhteiskunnan vauhti kyllä jonkinverran hidastuu.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
On täysin järjetön ja absurdi argumentti, että muka ilman autoja pitäisi mennä kävellen maanviljelijän luokse ja ostaa vilja jyvinä jotta saisi leipää.

Se joka tuollaisia argumentteja esittää lienee käyttänyt peruskoulun historiantunnit joko nukkumiseen tai Mestarin blogin lukemiseen...
Voit sä tietysti mennä fillarilla, koiravaljakolla tai hevosellakin.

Ja miten tarkalleeottaen ajattelit, että, ne viljat toimitetaan kehäkolmosen sisäpuolelle? Menaatko, että jyväjemmarit lähtee niitä sinne kuskaamaan kärryillä?
 
Aika mielenkiintoiselta vaikuttaa tämä uusi yhteiskunta. Meille jää siis vain lento- rautatie ja vesikuljetukset. Sen lisäksi erilaisen eläimien vetämät ajo- ja kuljetuspelit.
Ja tietysti ne moottori- ja polkupyörät.
No, ehkä niilläkin tullaan juttuun, mutta yhteiskunnan vauhti kyllä jonkinverran hidastuu.
Ihan varmasti ilman autoja pärjättäisiin, mutta monikohan näistä autobannaajista olisi oikeasti valmis siihen elämäntapaan.
 
vierailija
Ei ainakaan Google Mapsin sateliittikuvan perusteella. Pikaisella vilkaisulla terästukkuri BE Group näytti olevan ainut.
Eipä niitä oikein mistään kehnosta satelliittikuvasta yleensä näe.

Tässä on listaa sinulle teollisuusraiteista Lahdessa:
- Lasitehdas
- Sopenkorpi (monta eri firmaa)
- Stora Enso
- Vanha Starkki
- Asko
- Renor
- Upo
- Uusi Starkki
- Joutjärvi Oy
- Kymijärven voimalaitos
- Onninen
- Kesko
- Isku
- Viking Malt
- Lahden Polttimo
- Schauman
 
vierailija
Eipä niitä oikein mistään kehnosta satelliittikuvasta yleensä näe.

Tässä on listaa sinulle teollisuusraiteista Lahdessa:
- Lasitehdas
- Sopenkorpi (monta eri firmaa)
- Stora Enso
- Vanha Starkki
- Asko
- Renor
- Upo
- Uusi Starkki
- Joutjärvi Oy
- Kymijärven voimalaitos
- Onninen
- Kesko
- Isku
- Viking Malt
- Lahden Polttimo
- Schauman
Ei se, että raiteet kulkevat jonkun yrityksen vierestä tarkoita sitä, että sinne yritykseen menisi junaraide. Sateliittikuvasta näkee hyvin sen kasvaako esim. raiteen vieressä ruohoa. Jos kasvaa, ei siinä kohtaa pureta junanvaunuja.

Toki Lahdessa varmasti jokunen yritys on, johon raide menee, mutta esim. Viking Malt on pohjoismaiden suurin alallaan. Alkuperäinen väite oli, että on pieniä tehtaita, joilla on oma junaraide ja -terminaali.
 
vierailija
Eipä niitä oikein mistään kehnosta satelliittikuvasta yleensä näe.

Tässä on listaa sinulle teollisuusraiteista Lahdessa:
- Lasitehdas
- Sopenkorpi (monta eri firmaa)
- Stora Enso
- Vanha Starkki
- Asko
- Renor
- Upo
- Uusi Starkki
- Joutjärvi Oy
- Kymijärven voimalaitos
- Onninen
- Kesko
- Isku
- Viking Malt
- Lahden Polttimo
- Schauman
Linkki?
 
vierailija
Ei se, että raiteet kulkevat jonkun yrityksen vierestä tarkoita sitä, että sinne yritykseen menisi junaraide. Sateliittikuvasta näkee hyvin sen kasvaako esim. raiteen vieressä ruohoa. Jos kasvaa, ei siinä kohtaa pureta junanvaunuja.

Toki Lahdessa varmasti jokunen yritys on, johon raide menee, mutta esim. Viking Malt on pohjoismaiden suurin alallaan. Alkuperäinen väite oli, että on pieniä tehtaita, joilla on oma junaraide ja -terminaali.
Miten raiteella kasvava ruoho estää lastaus- ja purkamistoiminnan? Ja todellakin lastausraide tarkoittaa raidetta joka menee yrityksen pihaan tai esimerkiksi lastauslaiturin viereen.
 
Ihan varmasti ilman autoja pärjättäisiin, mutta monikohan näistä autobannaajista olisi oikeasti valmis siihen elämäntapaan.
Eihän ne nyt sellaiseen... Tämä porukkahan on juuri sitä, joka aina siirtää sen paskakasan naapurin tontille ja istuu tuleen toisen perseellä.
Kun oma näköala on kyllin kapea, on hyvä laukoa varmoja mielipiteitä.
 
vierailija
Miten raiteella kasvava ruoho estää lastaus- ja purkamistoiminnan? Ja todellakin lastausraide tarkoittaa raidetta joka menee yrityksen pihaan tai esimerkiksi lastauslaiturin viereen.
Ei raiteella, vaan raiteen vieressä. Jos se raide on erotettu pientareella yrityksen pihasta, ei siinä lastata vaunuja, vaikka se raide fyysisesti menisi ihan sen yrityksen pihassa kiinni. Sama asia kuin ajotien kanssa. Ei rekkoja lastata ojan yli.
 
Eipä niitä oikein mistään kehnosta satelliittikuvasta yleensä näe.

Tässä on listaa sinulle teollisuusraiteista Lahdessa:
- Lasitehdas
- Sopenkorpi (monta eri firmaa)
- Stora Enso
- Vanha Starkki
- Asko
- Renor
- Upo
- Uusi Starkki
- Joutjärvi Oy
- Kymijärven voimalaitos
- Onninen
- Kesko
- Isku
- Viking Malt
- Lahden Polttimo
- Schauman
Esim. Onnisella on yli 50 Express myymälää. Meneeköhän sieltä raiteet jokaiseen? No ehkä vain päävarastolle tulee raide. Sieltä ne lähtee rekoilla ympäri Suomen ja myymälöissä sitten urakoitsijat käy pakuillansa. Ja esim Wurthin kanssa sama juttu. Päävarastolta lähtee vajaa 10 täysperävaunua päivässä ja ne kamat jaetaan sitten myymälöihin ja suoraan asiakkaille.
 
Esim. Onnisella on yli 50 Express myymälää. Meneeköhän sieltä raiteet jokaiseen? No ehkä vain päävarastolle tulee raide. Sieltä ne lähtee rekoilla ympäri Suomen ja myymälöissä sitten urakoitsijat käy pakuillansa. Ja esim Wurthin kanssa sama juttu. Päävarastolta lähtee vajaa 10 täysperävaunua päivässä ja ne kamat jaetaan sitten myymälöihin ja suoraan asiakkaille.
Paljonkohan tuo liikenne työllistäisi miehiä/naisia ja hevosia/härkiä/valjakkokoiria?
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama

Yhteistyössä