Eihän menny.sulla menee nyt öljyt, energiat ja sähköt ihan sekasin
suurin osa Vennäältä ostetusta öljystä jalostetaan vientiin
Ei se ollu se pointti senki änkämönkä.
Vaan se, että oltas omavaraisia asioissa missä voitas!
Eihän menny.sulla menee nyt öljyt, energiat ja sähköt ihan sekasin
suurin osa Vennäältä ostetusta öljystä jalostetaan vientiin
Luitko keskustelun aloitusta? Siinä hämmästeltiin, miten kukaan voi laittaa itsensö asemaan, jossa on riippuvainen autosta...Ai polkupyörälläkö ne ennen aina kuljetettiin?
Kyllä on laadukasta tämä persujen liikennepoliittinen keskustelukulttuuri.
Tätä tässä keskustelussa on yritetty tuoda esiin, mutta heikolla menestyksellä.Kaikki ihmiset tässä maassa on riippuvaisia autoista vaikka ei omistaiskaan autoa ja vaikka ei olis ollut auton kyydissä metriäkään. Kaikki elintarvikkeet, käyttötarvikkeet ja ym. jaetaan kauppoihin jakelu autoilla. Jos haluais esim. leipää niin sitä pitäis kävellä maanviljelijän luokse ja ostaa vilja jyvinä ettei vilja olis ollut auton kyydissä ei taitais onnistua kovin helposti, jos ollenkaan. Autoissa on lähinnä kysymys siitä että millä energialla ne tulevaisuudessa kulkevat. Autoista ei voi luopua, sillä kaikki me olemme riippuvaisia suoraan tai välillisesti autoista.
On täysin järjetön ja absurdi argumentti, että muka ilman autoja pitäisi mennä kävellen maanviljelijän luokse ja ostaa vilja jyvinä jotta saisi leipää.Tätä tässä keskustelussa on yritetty tuoda esiin, mutta heikolla menestyksellä.
Aika mielenkiintoiselta vaikuttaa tämä uusi yhteiskunta. Meille jää siis vain lento- rautatie ja vesikuljetukset. Sen lisäksi erilaisen eläimien vetämät ajo- ja kuljetuspelit.On täysin järjetön ja absurdi argumentti, että muka ilman autoja pitäisi mennä kävellen maanviljelijän luokse ja ostaa vilja jyvinä jotta saisi leipää.
Se joka tuollaisia argumentteja esittää lienee käyttänyt peruskoulun historiantunnit joko nukkumiseen tai Mestarin blogin lukemiseen...
Voit sä tietysti mennä fillarilla, koiravaljakolla tai hevosellakin.On täysin järjetön ja absurdi argumentti, että muka ilman autoja pitäisi mennä kävellen maanviljelijän luokse ja ostaa vilja jyvinä jotta saisi leipää.
Se joka tuollaisia argumentteja esittää lienee käyttänyt peruskoulun historiantunnit joko nukkumiseen tai Mestarin blogin lukemiseen...
Ihan varmasti ilman autoja pärjättäisiin, mutta monikohan näistä autobannaajista olisi oikeasti valmis siihen elämäntapaan.Aika mielenkiintoiselta vaikuttaa tämä uusi yhteiskunta. Meille jää siis vain lento- rautatie ja vesikuljetukset. Sen lisäksi erilaisen eläimien vetämät ajo- ja kuljetuspelit.
Ja tietysti ne moottori- ja polkupyörät.
No, ehkä niilläkin tullaan juttuun, mutta yhteiskunnan vauhti kyllä jonkinverran hidastuu.
Kyllä tulis nälänhätä, kun autot poistuis kuljetus järjestelmästä. Olishan siinä yksi hyvä puoli, että ylipainoiset ihmiset varmasti laihtuis ja diabeettes vähenis.Ihan varmasti ilman autoja pärjättäisiin, mutta monikohan näistä autobannaajista olisi oikeasti valmis siihen elämäntapaan.
Eipä niitä oikein mistään kehnosta satelliittikuvasta yleensä näe.Ei ainakaan Google Mapsin sateliittikuvan perusteella. Pikaisella vilkaisulla terästukkuri BE Group näytti olevan ainut.
Ei se, että raiteet kulkevat jonkun yrityksen vierestä tarkoita sitä, että sinne yritykseen menisi junaraide. Sateliittikuvasta näkee hyvin sen kasvaako esim. raiteen vieressä ruohoa. Jos kasvaa, ei siinä kohtaa pureta junanvaunuja.Eipä niitä oikein mistään kehnosta satelliittikuvasta yleensä näe.
Tässä on listaa sinulle teollisuusraiteista Lahdessa:
- Lasitehdas
- Sopenkorpi (monta eri firmaa)
- Stora Enso
- Vanha Starkki
- Asko
- Renor
- Upo
- Uusi Starkki
- Joutjärvi Oy
- Kymijärven voimalaitos
- Onninen
- Kesko
- Isku
- Viking Malt
- Lahden Polttimo
- Schauman
Linkki?Eipä niitä oikein mistään kehnosta satelliittikuvasta yleensä näe.
Tässä on listaa sinulle teollisuusraiteista Lahdessa:
- Lasitehdas
- Sopenkorpi (monta eri firmaa)
- Stora Enso
- Vanha Starkki
- Asko
- Renor
- Upo
- Uusi Starkki
- Joutjärvi Oy
- Kymijärven voimalaitos
- Onninen
- Kesko
- Isku
- Viking Malt
- Lahden Polttimo
- Schauman
Miten raiteella kasvava ruoho estää lastaus- ja purkamistoiminnan? Ja todellakin lastausraide tarkoittaa raidetta joka menee yrityksen pihaan tai esimerkiksi lastauslaiturin viereen.Ei se, että raiteet kulkevat jonkun yrityksen vierestä tarkoita sitä, että sinne yritykseen menisi junaraide. Sateliittikuvasta näkee hyvin sen kasvaako esim. raiteen vieressä ruohoa. Jos kasvaa, ei siinä kohtaa pureta junanvaunuja.
Toki Lahdessa varmasti jokunen yritys on, johon raide menee, mutta esim. Viking Malt on pohjoismaiden suurin alallaan. Alkuperäinen väite oli, että on pieniä tehtaita, joilla on oma junaraide ja -terminaali.
Eihän ne nyt sellaiseen... Tämä porukkahan on juuri sitä, joka aina siirtää sen paskakasan naapurin tontille ja istuu tuleen toisen perseellä.Ihan varmasti ilman autoja pärjättäisiin, mutta monikohan näistä autobannaajista olisi oikeasti valmis siihen elämäntapaan.
Eihän ne nyt sellaiseen... Tämä porukkahan on juuri sitä, joka aina siirtää sen paskakasan naapurin tontille ja istuu tuleen toisen perseellä.
Kun oma näköala on kyllin kapea, on hyvä laukoa varmoja mielipiteitä.
Ei raiteella, vaan raiteen vieressä. Jos se raide on erotettu pientareella yrityksen pihasta, ei siinä lastata vaunuja, vaikka se raide fyysisesti menisi ihan sen yrityksen pihassa kiinni. Sama asia kuin ajotien kanssa. Ei rekkoja lastata ojan yli.Miten raiteella kasvava ruoho estää lastaus- ja purkamistoiminnan? Ja todellakin lastausraide tarkoittaa raidetta joka menee yrityksen pihaan tai esimerkiksi lastauslaiturin viereen.
Se on justiinsa noin.Eihän ne nyt sellaiseen... Tämä porukkahan on juuri sitä, joka aina siirtää sen paskakasan naapurin tontille ja istuu tuleen toisen perseellä.
Kun oma näköala on kyllin kapea, on hyvä laukoa varmoja mielipiteitä.
Esim. Onnisella on yli 50 Express myymälää. Meneeköhän sieltä raiteet jokaiseen? No ehkä vain päävarastolle tulee raide. Sieltä ne lähtee rekoilla ympäri Suomen ja myymälöissä sitten urakoitsijat käy pakuillansa. Ja esim Wurthin kanssa sama juttu. Päävarastolta lähtee vajaa 10 täysperävaunua päivässä ja ne kamat jaetaan sitten myymälöihin ja suoraan asiakkaille.Eipä niitä oikein mistään kehnosta satelliittikuvasta yleensä näe.
Tässä on listaa sinulle teollisuusraiteista Lahdessa:
- Lasitehdas
- Sopenkorpi (monta eri firmaa)
- Stora Enso
- Vanha Starkki
- Asko
- Renor
- Upo
- Uusi Starkki
- Joutjärvi Oy
- Kymijärven voimalaitos
- Onninen
- Kesko
- Isku
- Viking Malt
- Lahden Polttimo
- Schauman
Paljonkohan tuo liikenne työllistäisi miehiä/naisia ja hevosia/härkiä/valjakkokoiria?Esim. Onnisella on yli 50 Express myymälää. Meneeköhän sieltä raiteet jokaiseen? No ehkä vain päävarastolle tulee raide. Sieltä ne lähtee rekoilla ympäri Suomen ja myymälöissä sitten urakoitsijat käy pakuillansa. Ja esim Wurthin kanssa sama juttu. Päävarastolta lähtee vajaa 10 täysperävaunua päivässä ja ne kamat jaetaan sitten myymälöihin ja suoraan asiakkaille.
Ei siitä mitään tulisi. Voitaisiin heittää hyvästit kaikelle teknologialle ja elää kuten 100v sittenPaljonkohan tuo liikenne työllistäisi miehiä/naisia ja hevosia/härkiä/valjakkokoiria?
1800-luku täältä tullaan!Ei siitä mitään tulisi. Voitaisiin heittää hyvästit kaikelle teknologialle ja elää kuten 100v sitten
Varmuuden vuoksi kaikki kiskoliikenne tulisi kriminalisoida. Nimittäin jos se pääsee lisääntymään tai kasvattamaan markkinaosuuksiaan, niin pian elämme kuin 1800-luvulla.Ei siitä mitään tulisi. Voitaisiin heittää hyvästit kaikelle teknologialle ja elää kuten 100v sitten
Kaupallinen yhteistyö: Storytel