Emilyn ja luomusynnytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja VIERAS:
Mä koen synnyttäneeni luomuna,koska ekassa synnytyksessä kerran kokeilin ilokaasua,mutta se ei auttanut mitään ja sen jälkeen en mitään muuta ole saanut/ottanut.Kolme synnytystä siis takana.Mun mielestä se on ihan se ja sama kokeeko joku synnyttäneensä luomuna vai ei.En mä kuitenkaan mihinkään ylpeile ja hehkuta luomukokemuksiani kun tiedän,että joillekin se synnytys ei vaan ole niin helppo kuin mulla sattui olemaan ja myöskään mun mielestä luomusynnytys (miten tahansa tulkittuna) ei ole mikään hyvän äitiyden mitta kuten ei moni muukaan asia kuten imetys ynnämuut..

Niin, koet, mutta et ole.

:laugh:

Mistä tää taas tänne pongahti? No, enhän mä ole vastannut kuin kymmenet kerrat aiheeseen, mutta ehkä se tiimarinvihko päivittyis viimeinkin.

Minulle on ihan sama, onko synnytykseni määritelty luomuksi vai ei. Ihanne on mielestäni luonnollinen synnytys. Ensimmäisessä synnytyksessä käytin viimeisen n. tunnin (?) ajan ilokaasua, aluksi auttoi kipuihin, lopulta meni vain pää sekaisin.

Toisessa synnytyksessä vasta synnärille mennessä kuulin, että minulla on joku bakteeri jonka vuoksi pitää (pitää ja pitää, toki olisin voinut kieltäytyä ) joku antibiootti suoneen ennen ponnistamista ja kun kätilö sitä värkkäsi, käski istuskelemaan keinutuolissa sen aikaa että se suoneen tippui. En siis voinut liikkua kuten halusin ja kokeilin ilokaasua, vedin sitä vissiin jonkun max viisi (?) hönkäisyä ja totesin että ei ole edelleenkään hyvä juttu enkä lopulta ottanut. Ekassa synnytyksessä kätilö puhkaisi kalvot kun halusi kuulla vauvan sydänäänet paremmin, en tietenkään alkanut kieltäytyä kun en tiennyt tuolloin oliko siihen oikeasti tarvetta. Toisessa synnytyksessä kätilö päätti puhkaista kalvot lopussa muuten vaan ja siitä aloinkin suoraan ponnistaa.

Eli joo, ei 100% luomua mutta ei kovin kaukana, viime hetkinä tuli nuo kuviot mukaan ja eivät järin suuresti synnytyksen kulkuun vaikuttaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
:laugh:

Mistä tää taas tänne pongahti? No, enhän mä ole vastannut kuin kymmenet kerrat aiheeseen, mutta ehkä se tiimarinvihko päivittyis viimeinkin.

Minulle on ihan sama, onko synnytykseni määritelty luomuksi vai ei. Ihanne on mielestäni luonnollinen synnytys. Ensimmäisessä synnytyksessä käytin viimeisen n. tunnin (?) ajan ilokaasua, aluksi auttoi kipuihin, lopulta meni vain pää sekaisin.

Toisessa synnytyksessä vasta synnärille mennessä kuulin, että minulla on joku bakteeri jonka vuoksi pitää (pitää ja pitää, toki olisin voinut kieltäytyä ) joku antibiootti suoneen ennen ponnistamista ja kun kätilö sitä värkkäsi, käski istuskelemaan keinutuolissa sen aikaa että se suoneen tippui. En siis voinut liikkua kuten halusin ja kokeilin ilokaasua, vedin sitä vissiin jonkun max viisi (?) hönkäisyä ja totesin että ei ole edelleenkään hyvä juttu enkä lopulta ottanut. Ekassa synnytyksessä kätilö puhkaisi kalvot kun halusi kuulla vauvan sydänäänet paremmin, en tietenkään alkanut kieltäytyä kun en tiennyt tuolloin oliko siihen oikeasti tarvetta. Toisessa synnytyksessä kätilö päätti puhkaista kalvot lopussa muuten vaan ja siitä aloinkin suoraan ponnistaa.

Eli joo, ei 100% luomua mutta ei kovin kaukana, viime hetkinä tuli nuo kuviot mukaan ja eivät järin suuresti synnytyksen kulkuun vaikuttaneet.

Jep, kiitos :)

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Emilyn, kysyn uudestaan, kun et aiempaan ketjuun vastaa:

Miksi annat ihmiselle kuvan, että olet luomysynnyttänyt, kun et oikeasti ole.

Eikö realniinalla ole muuta tekemistä kuin kytätä pitkät päivät emilynin elämää. Joko olet muuten onnistunut tekeen jo toisen muksun...?

Alkuperäinen kirjoittaja oli jo ikävä:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn:
Emilyn, kysyn uudestaan, kun et aiempaan ketjuun vastaa:

Miksi annat ihmiselle kuvan, että olet luomysynnyttänyt, kun et oikeasti ole.

Eikö realniinalla ole muuta tekemistä kuin kytätä pitkät päivät emilynin elämää. Joko olet muuten onnistunut tekeen jo toisen muksun...?

Haista sinä v*ttu senkin katkera äpärä. Ai et ole anette tai laine tai joku muu kateellinen kusipää?! Etpä!!! On se kumma,ettei voi jättää toista ihmistä rauhaan vaan joka palstalla on auottava päätä. Täytyypä tehdä tästä ilmoitus palstanpitäjälle, niin bannit tulee. Mitä sitten ajattelit leikkiä????