herttuliini harmaana
\
MIKSI SITTEN ISÄ SUOSTUU MAKSAMAAN TUON KAIKEN???
Ei meillä meidän lapsetkaan saa kaikkea mitä pyytävät.
Ainahan kaikkea pitäisi lasten mielestä saada!
Ja vielä jos äiti maksattaa isällä suht kaiken niin kyllä asiasta kannattaisi suunsa avata!
Mutta se on sitten eriasia jos isä nurisematta maksaa.
Itse olen entinen yh ja nyt uusperheellinen. Mutta empä kyllä ole elänyt ex rahoilla!! Kaikki tarvittava itse on ostettu OMILLA RAHOILLA!!! Hoitovapaallakaan en hänen rahojaan tarvinnut ja silti pärjäsin ja sossun luukullekkaan ei tarvinnut mennä. EIPÄS YLEISTETÄ...ETTÄ KAIKKI YH-ÄIDIT AJATTELEVAT ETTÄ LASTEN ISÄN JA YHTEISKUNNAN KUULUU KUSTANTAA KAIKKI LAPSISTA KOITUVAT KULUT.
Enkä ole katkera hänelle,enkä valita osaani.
Joskus oli rahaa enemmän joskus vähemmän,mutta aina ollaan pärjätty.
Ei pahalla,mutta kysyn vain...Alkuperäinen kirjoittaja 13.09.2005 klo 12:57 Ana kirjoitti:Tässä taas yksi tosielämän esimerkki ahneasta exästä:
- Kun mieheni ja hänen exä erosivat jokusia vuosia sitten, piti omaisuus, joka mieheni rahoilla oli hankittu (exä ei ollut paljon työssä käynyt, ja omaa muutenkin huonopalkkaisen ammatin) jakaa, joka käytännössä meni niin että mieheni maksamasta talosta maksettiin exälle iso pino rahaa ja kaikki irtaimiston vei hän, keittiön pöytää lukuunottamatta. Tiedän, miehenkin tyhmyyttä tai anteliaisuutta, mitä lie, mutta sanoo että hänellä ei ollut silloin voimia alkaa niistä tappelemaan. Eli puoliksi omaisuus ei siis mennyt, vaan suurimman osan sai exä.
- Sitten alkoi riita lasten (kaksi; 7 ja 5 vuotiaat) elatusmaksuista. Lapset ovat 40 % ajasta isällään. Elatusmaksuista tapeltiin n. 4 kk, kun exälle ei riittänyt mikään. Aina kun oltiin pääsemässä sopimukseen, menikin puihin ja alkoi vaatia lisää. Lopputuloksena; isä maksaa 400 eur/kk lapsista äidille elatusrahaa. Maksun suuruuden perusteena se, että isällä on niin paljon paremmat tulot kuin äidillä. Äiti irtisanoi eron yhteydessä itsensä kokopäiväisestä virasta ja meni "helpompiin" töihin, ja tekee 24 h/vk töitä.
- Lasten äiti siis saa elatusrahaa 400 eur/kk, lapsilisät n. 300 eur/kk sekä 100 neliön asumisoikeusasuntoonsa reippaat asumistuet. Yhteensä siis lähes 1000 eur puhtaana käteen lapsista. Se ei kuitenkaan riitä vaan sysää maksuja vielä isälle. Tässä esimerkkejä:
- Kun vanhemmalla lapsella oli koulussa luistelua tai hiihtoa, äiti ei välineitä hankkinut, vaan ilmoitti isälle, joka oli lapsia hakemassa, että Villellä on muuten huomenna koulussa hiihtoa, käy ostamassa sukset sille. Tiesi, ettei isällä ole sydäntä laittaa poikaa kouluun ilman välineitä. Samoin kävi luistelussa.
- Lasten kirjoittamat joululahjatoivelistat toimitettiin isälle, että osta sä nuo, niin mä ostan jotain pientä.
- Harrastuksiin eka kertaa meno ajoitettiin niin että isä vei ne sinne eka kertaa jotta kausimaksu lankeaa myös isälle. Ilman sitä lapset eivät sinne olisi päässeet.
- Synttärikutsujen pito ehdotetaan isälle ja perustellaan sillä että teillä on enemmän tilaa. Kulujahan kutsuista tulee.
Ja tähän malliin.
Kysyn vaan että onko exän ahneudella todella perusteita? Onko kyseessä todella lapsen etu? Vai kenen etu? Onko totta että kaksi pientä lasta kuluttaa lähes 1000 eur kuukaudessa, eikä riitäkään? Miksi isä joutuu maksamaan siitä että on hankkinut itselleen kunnon ammatin ja edennyt urallaan? Kuluttaako sellaisen isän lapset enemmän kuin roskakuskin lapset? Ei kai, samat perustarpeet luulisi kaikilla lapsilla olevan? Miksi äiti ei hanki itselleen kunnon ammattia ja kunnon työtä? Kyllä lapsettomat sinkkunaisetkin joutuvat töitä tekemään elantonsa eteen, ei heillä ole exiä tai yhteiskuntaa maksamassa autoja ja asuntoja. Sivusta katsojana POTUTTAA SE ETTÄ YH-ÄIDIT AJATTELEVAT ETTÄ LASTEN ISÄN JA YHTEISKUNNAN KUULUU KUSTANTAA KAIKKI LAPSISTA KOITUVAT KULUT (ja mielummin vielä vähän taskurahaa heillekin).
MIKSI SITTEN ISÄ SUOSTUU MAKSAMAAN TUON KAIKEN???
Ei meillä meidän lapsetkaan saa kaikkea mitä pyytävät.
Ainahan kaikkea pitäisi lasten mielestä saada!
Ja vielä jos äiti maksattaa isällä suht kaiken niin kyllä asiasta kannattaisi suunsa avata!
Mutta se on sitten eriasia jos isä nurisematta maksaa.
Itse olen entinen yh ja nyt uusperheellinen. Mutta empä kyllä ole elänyt ex rahoilla!! Kaikki tarvittava itse on ostettu OMILLA RAHOILLA!!! Hoitovapaallakaan en hänen rahojaan tarvinnut ja silti pärjäsin ja sossun luukullekkaan ei tarvinnut mennä. EIPÄS YLEISTETÄ...ETTÄ KAIKKI YH-ÄIDIT AJATTELEVAT ETTÄ LASTEN ISÄN JA YHTEISKUNNAN KUULUU KUSTANTAA KAIKKI LAPSISTA KOITUVAT KULUT.
Enkä ole katkera hänelle,enkä valita osaani.
Joskus oli rahaa enemmän joskus vähemmän,mutta aina ollaan pärjätty.