Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)




Uuudesta äpakkauksesta[/b]
Kuvat nähtyäni tunteeni siitä otamme pakkauksen vahvistui. Vaikka toisaalta tuntuu että siinä on paljon "turhaa" tavaraa meille kun edellisestä pakkauksesta ei ole kuin reilu vuosi aikaa.. Mietintä siis jatkuu :)
[/quote]

Sama täällä, mietintä jatkuu... Sillä on jo hankittuna paljon vaatetta, itseasiassa minulla on jo koko hoitopöydän laatikosto täynnä, eikä sinne mahdu enää yhtään vaatteita enempää. Ja jos otan ä-pakkauksen minne mahdutan kaikki ne vaatteet!?

Joten mietin vielä, ottaisinko sen raha-avustuksena. Sillä rahalla ei silti saa edes kuin joko pinnasänkyn.
 
Kiitos piitu10 selvityksestä opiskelijanoikeuksista =)
Mä oon itse ollut niin hyvässä kunnossa, että voisin mennä kesäkuuksi töihin, mutta hoitoalalla ollaan ja voi koitua rankaksi. Kamalan vaikea päättää mitä tekis.. Mutta ehtiihän tässä vielä miettiä, vaikka toisaalta, jos olis varma vois jo etsiä töitä. Ääh... :kieh:

Täällä pikkuinen myllää vatsassa todenteolla ja usein! Toivottavasti ei ole yhtä energinen luonnossa, äiti pian ihan väsyy :p Mutta on tämä niin mukavaa, tämä odottajan aika että!

t. Auringonkukka ja masussa myllääjä 22+4
 
Tänään sain vihdoin ja viimein ureaplasman vastauksen. Eihän siinää mennytkään kuin reilu viikko! Neuvolan täti soitteli tänään ja kolmella plussallahan se ureaplasma edelleen "köllöttelee". Mietinkin tänään että tätäköhän tämä loppuaika on sitten tämän pöpön ja supistusten kanssa taistelua. Pitkät on viikot ennenkuin ollaan rv:lla 34. Sekö se oli keskosuuden rajapyykki? Onneksi torstaina on lääkärineuvola. Tietää mikä on alakerran tilanne.

Viime päivät olleet hankalia. Suppareita tullut joka ilta. Lisäksi mulla on ollut alaselkäkipuja. Tänään vielä lisäksi väsyttänyt niin vietävästi. Pikkuisen olen jotain yrittänyt hommailla mutta pian taas pitänyt mennä pitkälleen. Tuntuu että voimat ovat jossain tiessään. Tähän lisättynä yleinen takakireys... Äksyilyä on riittänyt.

Äitiyspakkauksesta: Mieli tekisi ottaa se mutta tiedän että vaatetta on riittävästi muutenkin. Lisäksi kun siinä tulee meille turhaa tavaraa, joita on tullut kahdessa pakkauksessa. Täytyyy ottaa se raha. Aion laittaa sen johonkin järkevään hankintaan.

Nyt taidan lähteä hieman pötköttelemään taas. Alkaa jälleen särkemään alaselkää.

:wave:

Edie + pikku-reppuli
 
Onko meillä kirjoitukset vähentyneet, kun löydymme usein nykyisin toiselta sivulta.. ;) Ehkä tämä kevät vetää ihmisiä pois netin äärestä =)

Äitiyspakkauksesta Me olemme olleet ottamassa sen koko ajan ja uuden pakkauksen kuvuen myötä asia vain varmistuu. Eli sen suhteen ei ole epäilystäkään.

Pinnasänky-asiaa alettiin eilen miettimään. Me ollaan edelleenkin muuttamassa, kunhan vaan asunto saataisiin. Mietitään nyt, että ostetaanko ollenkaan tähän asuntoon pinnasänkyä. Kaiken järjen mukaan meille pitäisi löytyä uusi asunto viimeistään alkusyksystä, joten vauvahan voisi siihen asti nukkua äitiyspakkauksen laatikossa :ashamed: Meillä on kerta kaikkiaan niin pieni ja ahdas tämä asunto, ettei tänne mahdu yhtään mitään enää.. Kovasti toivotaan, että asunto löytyisi pian ja päästäisiin muuttamaan edes elokuun alusta. Täytyy nyt miettiä, mitä kannattaisi tehdä.

Mutta nyt pitää taas lähteä :wave:

Hemu 22+2 (Onpas aika taas kulunut nopeasti :eek: )
 
huomenia kaikille!

tällä rintamalla ei mitään uutta ja ihmeellistä, kirjoittelut mun osalta siis ainakin olleet viimepäivinä vähissä. lukemassa olen käynyt päivittäin, etten ihan tipahda ajan hermolta.


Jemballe tervetuloa!

uusi äippäpakkaus näytti tosiaan kivalta. meillä pakettin hankinta vielä kysymysmerkkinä. sitä meille ylimääräistä siinä on sen verran, että houkuttaa ottaa rahana ja hankkia kesän alesta pikkuisen vaatteet. toppapukuja, -peittoja yms löytyy jo kaksin kappalein. harkitaan vielä.

Hemu2 se laatikko on tosi hyvä väliaikaisvuode vastasyntyneelle. meillä oli sama tilanne esikon syntyessä. ja kaksi ekaa kuukautta meni hienosti laatikossa. mummu ompeli sen ympärill vielä sellaisen kankaisen suojan, niin ei näyttänyt pahviselta. meitä se ei häirinnyt, mutta mummut on mummuja :)

Marsu osaanotto suruusi myös täältä. meillä miehen mummi nukkui pois yllättäen, kun ootettiin ekaa. kerkesi onneksi iloitsemaan uutisesta, mutta ei sitten kuitenkaan nähnyt jälkikasvua.

matkustamisesta: me ollaan reissattu molempien aikaisempien raskauksien aikana. ekaa oottaessa tehtiin kahdenviikon autoloma euroopassa ja tokaa oottaessa oltiin 10 päivää bulgariassa. telttailua ja omatoimimatkoja mahd. kaukana turistikohteista. hyvin meni. eka oottaessa lentelin työn puolesta euroopan reissuja vielä lokakuulla, äippäloma alkoi joulukuun alussa. sen reissuissa huomasin, että jos on lämpimässä, niin nesteen määrä on uskomaton. juodas piti aivan tolkuttomasti, tai päätä alkoi särkeä ja pyörtyminen oli pari kertaa tosi lähellä. nytkin olis kiva ulkomaille päästä, mutta meillä taitaa aika (ja raha) loppua kesken, kun ollaan suuniteltu kesäksi mm. isompaa terassiprojektia. ehkä jonkun pitkän viikonlopun esim baltiassa tai keski-euroopassa kerkeis vetästä, mutta en uskalla haaveilla vielä.

pääsiäistä ollaan menossa viettämään kavereitten kanssa mun veljen luo hämeseen. ihan ilman lapsia! saadaan olla kaksin vielä pääsiäisen jälkeinenkin viikko, siinähän sitä lomaa jo onkin, vaikka kotona meinataan pääosin oleilla. 14. päivä mulla on serkun kanssa hemmottelupäivä. kasvo- käsi- ja jalkahoitoja reipas parituntia ja päälle sitten syömään, ihan rauhassa.

takatalvisissa tunnelmissa täälläkin siirrytään uuteen päivään. kuulumisiin!


jari-maija 22+3
 
Eilen se tapahtui...
Illalla kävin sängylle lepäämään niin hetken päästä alkoi tuntua pieniä ilmakuplia mahalla :)
Olin jo niin odottanut niitä, mies painoi heti päänsä mahalle ja odotti(saa vielä hetken odotella ennenkuin itse tuntee) :LOL:

Tänään olisi taas neuvola, mitähän se ¨täti taas keksii. Mulla ei ole ollut nämä neuvola käynnit parhaasta päästä. Se hukkasi mun paperit ja unohti lähettää ultraan mun paperit, sit se on aina ihan hukassa kun käyn siellä. Ensimmäisellä kerralla se sanoi ettei siellä välitetä paljonko äidin paino nousee, tulee turhaa stressiä. Sit jo toisella kerralla se vouhotti sen kanssa :(
No eipä ollut neuvolalääkäri sen kummoisempi kun kävin tuon selän takia. Se ei edes tutkinut sitä, totesi vaan että olen väärässä paikassa ja siellä tutkitaan raskauteen liittyviä asioita, mikähän se mun sairaus sitten oli :kieh:

No katsotaan mitä tällä kertaa, päivän jatkoja kaikille :flower:
 
A-mam, söpö masukuva! Mulla on varmaan samankokoinen suunnilleen. En vaan ole saanut kuvaa otettua..

Vattan ympäryksestä oli jossain vaiheessa puhetta, niin innostuin mittaamaan puolivälin masun ja se oli 97 cm (lähtö n. 82 cm)

Tällä erää ei ehdi muuta jutustelemaan.
Mooorjenss!
 
No nyt se on tehty. Vein ä-tukianomukset kelalle. Tosin soitin töihin ja pyysin sieltä lähettämään yhen lomakkeen mikä pitää täyttää ja sit palkanlaskija lähettää tiedot kelalle ennenkuin ne kelalla sen hyväksyy. Eli joku tovi vielä menee ennen päätöstä. Todennäköisesti siis saan nyt sen vanhan pakkauksen, mutta jos tässä paperisodassa menee aikaa niin voi sitten tulla se uusikin. Saa nyt nähdä. Luotan siihen että voin siskoni kanssa vaatteita vaihdella kun se tulee saamaan sen uuden jokatapauksessa.

Laitanpa minäkin päivitetyn kuvan mahasta profiiliin. Kuva on otettu 22+2 (Kuvassa näyttää edelleen paljon pienemmältä kuin livenä)

NuuNuu 22+4

Kyselin muuten meidän kelasta että oisko niillä ollut näyttää kuvia uudesta pakkauksesta niin eipä ollut. Ihmetteli itsekin että eivät oo vielä saaneet kuvia.<br><br>
 
kassuharmailee
Neuvolaterveisiä!

Painoa oli tullut viidessä viikossa 1.8kg.Ihan kai ok. Kohdunpohjan korkeus oli 23.....en ole pannut muistiin,mitä teillä muilla?????Ei minusta mitenkään ihmeellinen lukema tuokaan:tarkistin edellisen raskauteni kortista,että silloin se oli vastaavalla viikolla 25.Hemppa oli 120 ja verenpaine 110/70 eli aika keskiverto tallaaja taidan olla raskauteni kanssa?


Ne avustushakemuspaperitkin sain ja täyttelinkin jo vähän.Päädyimme sittenkin ottamaan rahana äitiysavustuksen.Vaatteita kun löytyy ja muut kamat ovat meille turhaa siinä.Saatte sitten minulle kertoa ihanuuksista ja uutuuksista,kunhan saatte oman pakkauksenne!!!


Tänään alkaa myös valmennuskurssi,jolle aion mennä vaikka neljättä odotamme ja menen sinne yksin:mieheni sain eilen takaisin ja hän saa jäädä lapsenvahdiksi :kieh:


Pääsiäsaskartelua väsään tässä lapsille:sotketaaa keittiötä kunhan heräävät

:LOL:


Munarikkautta pääsiäsipyhiin!


Kassu ja Alma 23+4 (jeeeeeeeeeee:tiesin viikot ja päivät!!!!)
 
Kassu:mulla oli rv 20+jtk sf-mitta 22cm ja yläkäyrän yläpuolella meni mitta.

Mittasin vielä tuon vyötärönympäryksen äskön ja se oli 84cm....Muutama sentti on tainnut tulla viime mittauksesta lisää =)

nyt sohvalle kölliin hetkex masun kanssa :heart:

A-Mam ja Lahja 22+5 :heart:
 
Ihania vatsoja teillä! Varsinkin Mirjamic sulla jo napakin pullahtanut ulos.. :) Aaah...


Meillä masu asukki potkaisi kovaa mua kun ensin hieroin vatsaa että alkais potkii ja sitten komautti niin että itsekin säikähdin :LOL:
Mies vaan sanoi että älä härrää sitä... :ashamed:


No, päivä kerrallaan... välillä on syvältä ja välillä elämä taas hymyilee... hormoonit on niin sekaisin että kiukuttaa, itkettää ja naurattaa melkein yhtaikaa!

Mie aineskii haen sitä äitiyspakkausta on se vanha tai uus...
 
Äippäpakkauksesta: Me ehdottomasti otetaan. Esikoinen jo 6v, joten vaikka makuupussi jne. tallella, on kiva saada uudet. Lisäksi harja, kynsisakset, sideharsot jne. tulevat tarpeen. Esikoisella kylläkin jäi vaatteet aika vähälle käytölle, useimpia käytin yökkärinä. Ei oikein yli 70cm potkareita tule käytettyä.

Tänään tuli ostettua vauvalle ensimmäiset vaatteet. =) Kaikkea ihanaa kaupasta löytyy, tosin vähemmän noita unisex -vaatteita. KOKS:issa kun ei ilmeisesti nykyäänkään ultrassa sukupuolta kerrota.

Navasta: Esikoisesta ei onneksi pullahtanut. Toivottavasti ei nytkään. Mie olen aika herkkä noissa napajutuissa, joten parempi olisi jos pysyisi kuopallaan. :D

Tänään mulla rv tasan 20! =) Sen kunniaksi päivitin uuden kuvan profiiliin.
Olisi vaan pitänyt täyttää akva ennen kuvaa... :whistle:
 
Moi Capri: Meillä näyttää olevan samat raskausviikot koska mullakin tänään 20+0 eli keskiviikkoisin vaihtuu! Mullakin maha suurin piirtein samankokoinen kuin sulla!


Tänään onkii meidän "monottaja" vedelly mielettömiä voltteja mahassa...tuntuu ihan huimalle...hih


Pitäis ostaa jo uusia pitkähelmaisia paitoja ku kaikki jää lyhyeksi... enkä halua napa paljaana kulkea... :LOL:


 
Äitiyspakkauksesta. Ei oteta koska vauvatavaraa on ihan älyttömästi ja raha aiotaan käyttää (jo käytettynä ostettujen) tuplarattaiden varusteluun.

Navasta. Ei pullahtanut edellisessä raskaudessa lainkaan ja nytkin on vielä edelleen montulla, tosin jonkin verran kiristynyt.

Juu, Koksissa ei edelleenkään sukupuolta kerrota kuten Capri pohtikin. Maanantaina rakenneultrassa oltiin molemmat miehen kanssa näkevinämme Minimillä pojan varusteet mutta kätilö ei asiaan sanonut juuta eikä jaaata. Saapa nähdä oliko vaan napanuora mutkalla jalkojen välissä, elokuussahan se selviää. Minä löysin kivat "unisex-varusteet" Lastenvaatekaapista (NameIt:n) sairaalasta kotiutumisvaatteiksi. Ostin kokoa 50 cm valkoiset housut brodeeratulla kirjavalla kuvalla ja valko-vihreä-keltaraidallisen bodyn. Jos sattuu olemaan isompi syntyessään niin vaatetta meillä kyllä löytyy sekä tytölle että pojalle, mutta oli kiva ostaa edes yhdet ihan uudet vauvanvaatteet valmiiksi.

Minimi on kyllä huomattavsti kovempi potkija masussa kuin isoveljensä oli. Eilen sohvalla loikoillessani nimittäin potkut näkyivät jo päälle, vaikka minulla on taas istukka etuseinässä. Tsoin kuulemma aika lituskan mallinen istukka, kun viimeksi taas oli paksumman puoleinen.

77mm ja Minimi rv 20+5<br><br>
 
myöhäistä iltaa kaikille!

mun napa oli aikaansaanut kivan gallupin tapaisen :LOL: mulla paistonappi on joka raskaudessa pullahtanut puolenvälin pintaan.ja se tosiaan on yksilöllistä, niinkuin kaikki muukin tässä olotiassa. napa on onneksi palautunut joka kerta takaisin omaan kuoppaansa.

muuten navan ympärille ei mitään uutta. aamusta lähetään pääsiäisen viettoon, olen nettihiljaisuudessa sunnuntai iltaan sakka.

toivotan tässävaiheessa oikein munarikasta ja suklaanmakuista pääsiäistä kaikille eloveenoille!

:wave:
 
Rouva Violetti
KASSU: Täällä entinen Tiikeri pyytää nikin vaihtoa taas tuonne eka sivulle :headwall: Kun näkyy joku toinen Tiikeri kirjoittavan esim. tuolla odotuspuolella suht usein ja melkein samassa (rv) ollaan menossa (viikko eroa)...
Tulee sekaannuksia tasan tarkkaan...

Olisin siis nyt Rouva Violetti.
 


:flower: Rentouttavaa ja munarikasta pääsiäistä kaikille! :flower:
Tämä mamma lähtee mökkeilemään ja pidän sen perästä viikon lomaa. Katsotaan koska pääsen seuraavan kerran teitä moikkailemaan!
 
zamppa
Soippa, olitkos eilen siellä joogassa? Mitäs tykkäsit, jos siis olit? Mulla oli ainakin vähä erilainen mielikuva joogasta mutta ehkä tuo äitiysjooga on hiukka erilaista kuin tavallinen. Positiivinen kokemus kuitenkin :) .

Napaan ei mitään kummempia... sitä samaa myllerrystä kuin aina ennenkin.

Tänään on tarkoitus suunnata pääsiäisen viettoon miehen vanhempien luokse eli ei muuta kuin hauskat pääsiäiset kaikille!

zamppa 21+1
 
Hyvää pääsiäistä kaikille!

Minusta on alkanu untumaan siltä etten "jouda" olemaan raskaana :) Tai en ainakaan jouda miettimään koko asiaa ja välillä pitää ihan kalenterista laskea millä viikolla sitä mennään.. Ensimmäisessä raskaudessa olisin osannut kertoa viikot vaikka kesken unien. ;)
Esikoinen on edelleen kipeä, nyt on jo kolmas antibiottikuuri menossa :( siinäpä se sit aika suurimmaksi osaksi menee, sen kiukkukohtauksien ja omien ärtymyksien välissä.. Mutta jospa se taas tästä kun saadaan nyt iskä neljäksi päiväksi kotiin B) onpahan sit joku joka äidin kipeää selkääkin joutaa hoitamaan.

Mutta munarikasta pääsiäistä toivotellen Marsu81 ehkä rv 19+1
 

Yhteistyössä