Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Heippa kaikille!

Kiitos Kassu uuden listan aloittamisesta!

Nyt taitaa tulla vaan omanapa-kuulumisia...

Nimittäin nyt viikon aikana massuni on kasvanut selvästi enemmän kuin aiemmin. Kävin läpi vanhoja paitojani, ja totesin että suurinta osaa en voi enää käyttää kun niissä jo napa vilkkaa tai muuten tuntuu että ovat liian pieniä! Marimekon raitapaidat on sitten tällä hetkellä pop... ;) Lisäksi mulla tuntuu, että masu on kasvanut myös leveyssuunnassa, eli nuo jenkkakahvat paisuu myös kovaa vauhtia. Eikös tämmöisen muotoinen massu ennustanut tyttöä?! :heart:

Eilen kävin sitten shoppailemassa ja ostin taas kahdet uudet rintsikat, kun tissitkin vaan paisuu ja paisuu. Lisäksi ostin pari pitkää trikoopaitaa joita toivottavasti voi käyttää mahdollisimman pitkään.

Hitsi kun ulkona olisi ihana ilma, mutta en uskalla lähteä lenkille kun massussa tuntuu ikävälle eilisen keilaamisen jälkeen :/ . Liekö joku paikka hieman venähtänyt.

Nytpä taidan mennä tutustumaan tuonne kerhopuolelle, kun en ole siellä vielä kertaakaan käynyt. Kun oli näköjään avattu meille oma uusi alue!


Inom, viikkoja tasan 22
 
Ja täällä siis entinen bullero-nimimerkki - päätin oikein rekisteröityä! :)

Hyvä että saatiin uusi pino, alkoi olla jo melkoisen raskas pyörittää sitä entistä.

täällä taitaa tulla vaan omanapaisia kuulumisia tälläkin kertaa:

Maha on kasvanut nyt ihan viikon-parin sisään hurjaa vauhtia. Ja liikkeet tuntuu melkoisen selvästi myös vatsan päälle. Tälläkin hetkellä masussa on käynnissä jonkinasteinen jumppatuokio, näin yleensä sen jälkeen kun olen syönyt jotain.

Mulla kanssa täällä rinnat paisuu entisestään - hui. Kuppikoko on sitten kasvanut entisestä C:stä tämän hetken DD:hen.... :whistle: Että toivottavasti eivät sitten ihan hirveesti enää paisu lisää kun maitoa tulee??

Jees, mutta aurinkoista sunnuntain jatkoa kaikille!


Bulleroinen 22 + 1 =)
 
Minulla kuppikoko tähän mennessä kasvanu C --> D. Aiemmissa raskauksissa kasvanut loppuvaiheessa tupla D:hen, viimeksi maidon noustua (pari päivää synnytyksestä) sain repiä niistäkin kaarituet irti, kun pelotti että painavat maitotiehyitä kasaan ja pukkaa rintatulehduksen. Tällä kertaa tarkoitus olisi jemmata reilun kokoisia kaarituettomia rintsikoita ja toppeja useammat imetyksen varalle, kun tuppaavat minulla myös kastumaan, kun normi liivinsuojukset pitelevät maitosuihkua varmaan sen 2 minuuttia... :LOL:

Mukavasti sujunut masun kanssa tämä viikko, ei isompia supisteluja eikä kolotuksia. Lantio särkee takaa edelleen, mutta ei niin että häiritsisi kauheasti. Virtaa on ollut kovasti ja jaksanut puuhata vaihteeksi kotonakin. :)
 
Täällä tissit turposi D---E:hen :/ Ja mikä mahtaakaan olla kuppikoko synnytyksen jälkeen maidon noustua :snotty: ei paljoa naurata,niskakipuja kun on ollut jo näidenkin kans jo riittämiin.

A-Mam ja Lahja rv 22+2

 
Joo, niskakipuja on mullakin tiedossa. Pienestä turpoamisesta jaksaa itsekin olla vielä ilahtunut (miehen lisäksi ;) ) mutta kun hinkit alkavat tosiaan painaa, ja ovat kipeät, ei paljoa naurata. Ei kyllä ymmärrä niitä jotka laitatuttavat hillittömät silikonit, kun rintsikoitakin on niin hankala löytää isoilla kupeilla ja pienellä ympäryksellä... muusta epämukavasta olosta puhumattakaan...
 
Moi vaan kaikille!

Tuohon rintsikka keskusteluun otan sen verran osaa, kun olen täällä kans tuskaillu kun entiset liivit ei enää tunnu hyvälle.. Siis ne käy auttamattomasti pieneksi! :kieh: Mitähän se onkaan taas sitten kun maito oikein kunnolla nousee.. Olen tässä kauhulla miettinyt esikoisen ensimmäisiä imetys viikkoja. Voitte vaan kuvitella että olinhan minä kipeä! Ei puhettakaan että olisi rintoja voinut edes pyyhkeellä painelemalla kuivata suihkun jälkeen kun ne oli niin arat, että suihkusta valuva vesikin tuntui kiviltä rinnoilla. Ja sitten kun siihen vielä kävi yks eläjä kiinni parim tunnin väliin niin auts! :'( Mutta hetkeäkään en pois vaihtais! Ja aion nykin aion imettää niin pitkään kuin mahdollista, viimeks meni 10kk :)

Rataaista ja vaunuista sen verran että meillä on esikoisella ollu Oran yhdistelmät ja on oltu niihin niin tyytyväiset että ostettiin Oran jovi airit tuplana. Jospa niihinkään ei tarviis pettyä, vaikka iahn sika halvalla saatiinkin ne kun olivat viime vuoden väriä ja sen liikkeen viimeiset :)

Sit olis yks surullinen juttu: mun rakas mummu kuoli to-pe välisenä yönä, kotonaan rauhallisesti nukkuen. Eniten harmittaa se etten ehtinyt kertoa uudesta tulokkaasta vielä ollenkaan :'( Mutta nythän se on myöhäsitä sitä surra...Olis vaan pitäny viimeks saada suunsa auki, mut jostaon syystä jätin vaan kertomatta...

Mutta hyvää huuhtikuun alkua ja jatkoa kaikille! Kyllä se kesä sieltä tulee :)
 
kiva, että on taas uusi ketju =)

Muuttaisitko mulle lasketun ajan 16.8 (se tarkentui tuohon rakenneultrassa)

Viime aikoina ollu tosi energinen olo, ja on ollut niin ihanat ilmat ja aurinko paistanut! B)

mullakin kuppikoko kasvanut B:stä -C:en....tietääkö kukaan kauanko kestää kun äitiyspakkaus yms. hakemuksen on vienyt kelaan, että sen saa? (sain viimeksi sen hakemuksen jo neuvolasta)

MARSU81, osanotto , koita jaksaa, varmasti on raskasta mumman poismeno :hug:

Mulla on vahva poikatunne(rakenneultrassa ei näkyny sukupuolta)eli jää yllätykseks synnytykseen asti, mitäs te muut, kumpi olo teillä on?(muutamat jo tiesivätkin kumpi tulossa)
 
Tervehdys ystäväiset, pitkästä aikaa.

Ja suoraan omaan napaan...

Käytiin viime viikolla 4D-rakenneultrassa. Kokemus oli tosi ihana. Nyt kun näki vauvan kolmiulotteisena, koko raskaus tuntuu jotenkin tuhat kertaa todellisemmalta. Mieskin on nyt ihan innoissaan. Vauva on terve ja vastaa viikkoja. Ällistyttävän hyvin kaikki rakenteet päästä varpaisiin sitä voidaan nykytekniikalla tutkia. Sukupuolikin saatiin selville :D Olen niin onnellinen. Lääkäri sanoi monesti että onpa energinen vauva ja että voi olla jopa niinkin että energisyys näkyy myös syntymän jälkeen (isäänsä tullut).

Nyt siis olen ollut 3½ viikkoa saikulla ja perjantaina kirjoitti 2 viikkoa lisää. Sitten taas katsotaan jatkot. Vointi ollut loistava ja energinen kun saa tehdä kevyitä kotihommia omaa tahtia ja välillä levätä. Eilen käytiin kavereiden luona kylässä, matkaa n. 30 km ja sieltä kun tultiin niin loppuilta olikin sitten taas yhtä tuskaa. Supisteli ja koski mahaan ja oli tosi kipeä ja huono olo. Se varmaan taas ärtyi siitä automatkasta. Mun piti vetää miehen si-nivel paikoilleen ja kun yritin nostaa sen jalkaa ylöspäin niin eihän siitäkään mitään tullut kun mahaan kävi niin ilkeästi. Mietinkin vaan että mitenkähän mun töihin menon käy kun en tommosta edes pysty tekemään. Ajattelin nimittäin että oisin mennyt vaikka hampaat irvessä kokeilemaan tän saikun jälkeen minkä äjäyksen se työ antaa. Nyt en ole enää niin varma. Nyt on parina iltana tullut taas vanha tuttu oksetus mukaan kuvioihin.

Ja sitten ongelmaan. Huomaa että mulla on täällä s-lomalla aikaa miettiä tämmöisiä asioita. Hakisko ä-pakkausta nyt vai venyttäiskö sitä ja sais sitten sen uuden. Katoin niitä muutamia kuvia uudesta ja joku vaan tökkäs siinä. Sitten ajattelin niinkin että kun mun sisko saa vauvan 2kk mun jälkeen niin sitten voidaan jotain vaihdellakin jos ei tuu samaa sukupuolta tai ei toinen tykkää jostain. Eli taidan nyt kuitenkin laittaa hakemuksen vetämään.

Juu, tämmöistä tavallista tänne.

NuuNuu 22+2
 
NuuNuu80: Suppareista kärsitään täälläkin. Nyt on viikko saikkua takana ja sitten ois kolme päivää töitä, jonka jälkeen mulla on viikon loma. Työmatka on pitkä (50 km), joten jännittää jo, miten pärjään. Tuleeko sulle suppareita levossakin? Ovatko sulla kipeitä? Miten usein tulee? Mulle tulee levossa yhtä paljon kuin pikkuhommia tehdessä. Viime yönäkin heräsin neljä kertaa menkkakipuun ja suppari siellä taas oli menossa. Muuten saattaa päivällä olla muutaman tunnin taukokin. Pelottaa, syntyykö vauva etuajassa. Vielä kaikki paikat oli kiinni.

Ois tosi kiva, jos jaksat kertoa sun tilanteesta enemmän, kun omassa päässä jyllää vaan pelko, mihin tää kaikki johtaa... Jaksuja sulle kovasti :hug: !
 
Tiki: Syy miksi jäin silloin 3½ viikkoa sitten saikulle oli kipeät supistukset. Ei kärsinyt jalkoja liikuttaa ja seiniä pitkin yritin päästä eteenpäin. Syyksi paljastui ureaplasma josta kerroinkin jo silloin aiemmin. Sain siihen lääkityksen ja nyt olo on kuin uudella ihmisellä. Kipeät supistukset on tiessään. Kivuttomia supistuksia tuli levossakin sen jälkeen vielä jonkun aikaa, mutta nyt nekin ovat harventuneet. Nyt mulla tulee 1-2 kivutonta supistusta/pvä, yleensä levossa. Tosin lepäilen aika paljon :D Ja sitten jos rasitan itseäni esim eilinen kyläreissu niin sitten supistaa enemmän. Se mikä tekee mun mahaan semmoisen viiltävän kivun johtuu ilmeisesti niistä kohdun kannattimien venymisestä. Lääkäri kyseli että mitenkä hyvässä kunnossa vatsalihakset on kun kuulema jos on hyvässä kunnossa niin se voi sen takia aiheuttaa kipua kun lihakset timminä. Kuvittelen että mulla vatsalihakset ihan ok kunnossa ja kivut voisi johtua siitä. Tämä ei siis ole mitenkään vaarallista jos viiltävät kivut johtuu kannattimien venymisestä. Tuntuu vaan niin ikävältä. Mullakin paikat kiinni ja lääkäri sano ettei mitään hätää vauvan suhteen.

Kysy lääkäriltä josko ne voisi ottaa jonkun bakteeriviljelyn tai ureaplasman (tätä ei ilmeisesti oteta rutiinisti kuin täällä itä-suomessa) niin näkisi ettei siellä alapäässä ole mitään tulehdusta mikä aiheuttaa supistuksia. Mulla ainakin olo korjaantui niin paljon sen lääkekuurin jälkeen. Älä turhaan huoli, en usko että mistään niin vakavasta on kyse että vauvalle olisi haittaa. Mutta tiedän kyllä että huoli on kova, itsekin olin hyppiä seinille kun en tiennyt mikä mulla on ja pelkäsin kaikkein pahinta kun esikoinen kyseessä ja kaikki on niin uutta. :hug: Nyt vaan lääkärin juttusille ja pyydät sieltä että ottaa viljelyt.

Terkuin NuuNuu
 
NuuNuu80: Kiitti paljon vastauksestasi! Ai niin, ureaplasmahan sulla olikin. Multa löytyi bakteerivaginoosi, mutta nyt on jo viikon lääkekuuri (Flagyl), eikä supparit näytä helpottavan ollenkaan. Mikä lääke sulla oli siihen? Mulla katsottiin vaan virtsa + toi valkkarin bakteeriviljely. Näkyyköhän tuossa samassa valkkarin viljelyssä toi ureaplasma? Ois luullut jo viikossa helpottavan...
 
Tiki: Ureaplasma on ihan oma näyte. Mulla oli 7 pvä:n Dalacin creme kuuri (eli semmosta voidetta ruiskulla laitettiin sisään). Muistelen että noin parin-kolmen päivän jälkeen olo alko hiljalleen paranemaan ja kuurin lopussa ei enää ollu mitään tuntemuksia. Käy sanomassa lääkärille ettei se sun kuuri auttanu. Luulis että ois jo pitänyt helpottaa. :hug:

NuuNuu
 
Marsu81 Paljon voimia! Otan osaa!! :hug:

Mulle ei nyt oikeestaan kuulu mitään uutta.
Vauva liikkuu paljon ja maha kasvaa kivasti. =)
Olo on ollut hyvä eikä suppareitakaan ole nyt tullut pitkään aikaan, hyvä niin.

Tällästä tänne.

22+1
 
Pauzi

Pahoitteluni Marsu81:lle! :hug: Voimia jaksaa eteenpäin! :heart:


Käytiin tänään miehen kanssa lastentarvikeliikkeessä kattelemassa turvakaukaloa, kun tuo entinen on jo kohta kymmenen vuotta vanha eikä mun mielestä ole enää niin kovin turvallinen... Ihana istuin löydettiinkin, joku Graco-merkkinen, mutta taidetaan ostaa vasta sit vähän lähempänä... Oletteko muutkin jo käyneet katselemassa? Minkä merkin kannalle kallistutte?

Musta tuntuu että ihan muutaman päivän sisällä papusen liikkeet on vahvistuneet tosi paljon. Välillä tulee niin napakoita potkuja että itsekin oikein säikähdän. Muuten onkin aivan loistava olo!

Nyt ulkoilemaan!! Ihanaa viikonalkua kaikille :heart:

Pauzi ja papunen 22+0
 
Marsu81:pahoittelut mummosi menetyksestä :hug:

Pauzi:Me ostetaan kanssa gracon turvaistuin jalustalla,mut likempänä syntymän ajankohtaa,sillä takuuaika alkaa ostopäivästä,joten en viitsi ostaa monta kk ennen la kalliita tarvikkeita.

Turvaistuimista yleisestikin.Itse en laittais monta vuotta vanhaan lastani,suositushan on,että 5v vanhaa istuinta ei käytettäis,koska muovi haprastuu,eikä siten ole enää turvallinen.

Meillä on yhä hyvä turvakaukalo(tää pidetään toisessa autossa sitten kiinteästi),joka ostettiin uutena vajaa 2v sitten,mut nyt ostetaan ihan käytännön syistä gracon uusi istuin,johon ei tarvitse aina laittaa vöitä uusix kii,vaan lukitus tapahtuu alustaan näppärästi.

Mä aloin nyt syömään enemmän salaatteja ja hedelmiä,mul on jotenkin tökkinyt ne,mut yritän nyt syödä niitä enemmän,rupeaa nuo vitamiinipilleritkin(multitabs special 2+ ja kalaöljy kapselit foolihappolisäl)tökkiin hiljalleen.

A-Mam ja Lahja rv 22+3 :heart:
 
Heti menen omaan napaan: Mulla oli tänään hemmottelupäivä. Sain joululahjaksi lahjakortin kosmetologille ja käytin sen tänään kasvohoitoon. Kokemus oli ihana. Epäpuhtauksia oli tosi vähän, joten mekaaninenpuhdistus ei ollut tuskaa. Iho oli tooosi kuiva ja sainkin tehokosteushoidon. Talvi ja raskaus on kuivattaneet ihoa. Hoidot tuntuivat taivaalliselle mutta minulla oli hieman epämukava olo selällään ollessa. Yritin olla osittain kyljellään mutta siitä huolimatta tuntui että vauva mylläsi mahassa levottomasti. Nyt kasvoilla on jumalainen tunne kun on monenlaista hoitotuotetta laitettu! Suosittelen mutta en näillä raskausviikoilla.

Tänä aamuna jälleen soittelin ureaplasma vastausta mutta se ei ollut vieläkään valmis. Luulen että se on rajatapaus kun kasvattavat noin kauan. Täytyy jälleen soittaa neuvolaan puolen viikon maissa. Olisi ihanaa kun nää supistukset loppuisivat kokonaan ettei tarvitsisi olla koko ajan varpaillaan. On muuten tosi kuluttavaa kun ei voi olla vapaasti. Aina täytyy miettiä mitä voi tehdä ja mikä voi mahdollisesti aiheuttaa supistuksia. Koko ajan pelko nakertaa mieltä että entä jos paikat alkavat aukeamaan ja vauva syntyy etuajassa. Tällaistakin olen ennättänyt miettimään, jotta kahden viikon kuluttua jos vauva syntyisi puhuttaisiin synnytyksestä eikä keskenmenosta. Odotan siis seuraavaa merkkipaalua eli tätä rv:a 24. Alitajunnassa siis jyllää ennenaikaisuuden pelko. Yritän kuitenkin elää sen kanssa suht rauhallisesti etten lietsoisi itseäni paniikkiin.

Viime yönä tyttö nukkui ekaa kertaa moneen kuukauteen koko yön omassa sängyssään. Siirsimme hänet joitakin viikkoja sitten nukkumaan matalalaitaiseen sänkyyn. Nyt siirsimme sängyn ihan meidän sängyn laitaa vasten. Sekö lie auttanut? Toivottavasti sama linja jatkuu!

Nyt tarttee kyllä lähteä laittamaan ruokaa kun mies kohta puoliin kotiutuu!

:wave:

Edie + pikku-reppuli
 
Heippa kaikille!
Onkos eloveenoissa ketään muuta opiskelijaa? Mä kovasti nimittäin pohtinut miten teen äitiysraha hommien kanssa. kun toukokuun loppuun koulua ja sitten periaatteessa vois olla kesäkuun töissä, jos olis siinä kunnossa ja sais jostain töitä. Muuten tietysti aloitan äitiysrahan varhennettuna.
Mutta mites muut opiskelijat meinannut, jos täällä kohtalontovereita on?? :whistle:

Aurinkoa kaikille kevääseen!! :heart:
 
Lara83
Auringonkukka minä meinaan olla toukuusta heinäkuun alkupuolelle asti töissä, menen tuttuun kesätyöpaikkaan. Jos olisi uusi paikka pitänyt hakea, niin sitten en varmaan olisi hakenut ollenkaan, ainakaan kovin vaativaan hommaan.. =) ihanaa saada vähän extra rahaa kesäksi kun ei nuo tuet päätä huimaa ja aika kivan verran menee kuitenkin vaunuihin ja kaukaloon yms..

Mekin myös ollaan Gracon kaukaloa harkittu, ja sellainen varmaan hankitaankin, toki vähän lähempänä LA:ta kun ei ole turhan paljon ylimääräistä tilaa. Vaunut sen sijaan on vielä täysin mysteeri, Brion Duot ja Happyt kiehtoo, hinta sen sijaan hirvittää, kun Compact rungolla hinnaksi tulee 799,-. Täytyy nyt vaan ahkerasti seurailla tarjouksia.

Ihana uusi äitiyspakkaus! Nyt on ainakin niin neutraali että ei luulis tulevan sen suhteen valituksia että suosii jompaa kumpaa sukupuolta. Mutta makuja on monia, onneksi on itselle mieleen, kun vasta toukokuun lopulla ajattelin hakea sitä. =)

Lara83 ja 21+3 :heart:
 
Marsu81: Osanotto myös minulta! :hug:

Tiki: Myös mulla oli Flagyl -kuuri pari viikkoa sitten. Oireet kyllä helpotti, mutta nyt jo taas oireilee. Supistukset tosin eivät hävinneet! :/ Viimeyönä supisteli oikein kunnolla. Muutenkin oli huono olo, joten en mennyt töihin.

Aamulla kävin työterveydessä verikokeissa ja Hb taas laskenut joulukuun tasolle eli on 90. Ei ihme että vähän huippaa. Aamulla olin vain hoitajan juttusilla, lääkäriajan sain vasta klo 16.50. Saapi nähdä mitä sanoo. Vähän ihmettelivät kun neuvolassa eivät tarkemmin seuraa hemppaa, vaikka työterveys- & KOKSin poliklinikkalääkäri on pyytäneet, että neuvola seuraisi.

<br><br>
 
Capri. Kurja kuulla, että sullakin samoja ongelmia :( . Toisaalta helpottaa tietää, etten ole yksin. Miten sulla seuraillaan tilannetta?

Toivottavasti saat hempan myös nousemaan. Toi on _tosi_ alhainen, hui!<br><br>
 
Heippa!

Pikaisesti tulin täälläkin käväisemään ja mainostamaan tuota eloveenojen uutta kerhoa!

Eli iloittautukaapa joukkoon tummaan kaikki elokuiset! Itse en ole aiemmin koko kerhopuolelle käynytkään, mutta pahasti näyttää, että jäin heti kertaheitolla koukkuun :ashamed: . Sinne on kiva laitella aloituksia, ja kuulumisia voi kertoilla ihan samaan tapaan kuin täälläkin. Ja kuvagalleriaan voi kerätä näkyville kerholaisten lähettämiä kuvia odotuksen varrelta.

Eli kiva lisä mielestäni tuo kerhojuttu tämän mielestäni myös niin kivan porinapinon rinnalle! :)


inom 22+1
 

Yhteistyössä