Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

metsätähti harmaana
Moi!

Voi kun pieni tuo heinäkuinen vauva. Vaikea edes kuvitella että vauva syntyy niin paljon ennen aikojaan.

äippä80 ja seriinalle myöhästyneet synde onnittelut=)

Hui kun joillain teillä supistelee paljon=\|

marsu osanotto mummusi kuoleman johdosta.

janna80 mulla meni esikoisen aikaan alle kaks viikkoa hakemuksen viennistä kun pakkaus oli jo postissa=)

capri sulla on kyllä hb tosi alhaalla=o! Toivottavasti saisit pian nousemaan sen.

(.) masussa on tosi vilkas pikkuinen ja potkut tuntuu ja näkyy jo masun päältäkin ihan selvästi=) Muutama aamu sitten pienellä oli ensimmäinen hikka=) Mukavalta tuntui kun toinen hikotteli masussa=) onko muiden vauvoilla jo ollut hikkaa?
Mun masu on jo valtavan kokoinen:eek: Ja varmaan kiloja on tullut taas paljon kun oon viime viikon pelkästään herkutellut=\| Pitäis vähän yrittää hillitä tuota syömistä...
Uus pakkaus näytti mun silmiin kivalta=) Saa nähdä kumman pakkauksen saan=) Esikoinen heräs tänä aamuna jo puol kuus, ei yhtään kiva juttu... kohta pitää herättää se päikyiltä ylös et saa sen illalla nukkumaan. Eipä tänne oikeastaan sen ihmeempiä, raskaus sujuu edelleen tosi hyvin ja kivuttomasti=)

Metsätähti 22+0
 
Hei vaan! Kiitti uudesta pinosta! Ja omaa napaa, Kävin tänään lääkärin luona noiden suppareitten takia ja tähän loppui töissä kulkeminen sain sairaslomaa 31.5 asti.Suppareihin ei auta muu kuin lepo ja hommia saa kotona tehä minkä vointi antaa myöten. Työkamut ei oikein tykänneet ja olivat sitä mieltä et supparit saa teeskentelemälläkin tulemaan, jotta lääkäri kirjoittais pitkät lomat. Taidankin viedä kakun sijasta kupillisen kuivia herneitä kiitokseksi antoisista työvuosista :kieh: Voivat vedellä niitä neniinsä. ;)
Kaikesta huolimatta vauva voi kuitenkin hyvin ja paikat olivat kiinni tosin kohdunsuu oli hiemapehmennyt. Ollaan riehumatta josko se sit siitä. Tytön vien päiväkotiin kuitenkin 6 tunniksi jottei tulisi hälläkään äidin kanssa olo pitkäksi ja saan levättyä.

Joku kyselikin miten edellisissä raskauksissa jos oli suppareita...... no mulla oli ja silti meni viikon yli la:n, piti vaan olla rauhallisesti.Tyttö on täysin terve syntyessäänkin 10 pistettä.
OLenkin ajatellut että näihin suppareinin vaikuttaa jo ikä 40v ja sit kun on jo viides raskaus . :D
 
metsätähti harmaana
iituliini67 samaa mieltä oon minäkin, työkavereista ei kannata välittää ovat vaan kateellisia kun "saat" jäädä saikulle. Sun ja vauvan hyvinvointi on pääasia=) Nyt vaan otat rauhallisesti ja nautit raskaudesta=) Toivottavasti supistelut helpottaa=)
 
Neiti-84: Kävin tuolla taaperoiden puolella ja huomasin että meidän pikku-neidit ovat syntyneet samana päivänä! Miten ihana sattuma! Myös lasketut ajat ovat hyvin lähellä. Mulla la 2.8.

Ei enempiä tällä kertaa. Nyt iltapalalle.


:wave:
 
Moiks!
Kauheeta tää "kiire", muttaku ei tiiä että mihin ;)
Eipä oo tullu kirjoteltua tänne "vähään" aikaan, mutta lukemassa oon kyllä käyny mitä sitä kuuluu muille elokuisille.
ommoo nappoo:
tänään oli sitte rakenneultra. Kaikki näytti kuulemma olevan hyvin, keskikäyriä kuljetaan.
Typy oli mukana, aika innossaan katteli "mustavalkopiirrettyä" tulokkaasta.
Nyt sitte vähän väliä käy sanomassa, että sen venkun sytän pumputti :heart: aika hurjaa !!! ja hirveet naurut päälle.
No, mutta saunaan kai sitä on lähettävä ja yöpuulle.... :wave:
 
Tiki: Nyt ei oikeastaan seurata, kun ultra on 10.4. Eli jos siellä jotain ongelmia niin sitten lääkäriin. Lepoa lääkäri määräsi.

metsätähti: Esikoisen kanssa oli sama vaiva että hb laski rajusti. Nyt tilannetta ei yhtään helpota että jo raskauden alkuaikana mulle tuli jostain syystä anemia.

iituliini67: Jo on sulla v-mäiset työkaverit. Eivät kyllä mitään kakkua ole ansainneet. Välillä aina täytyy ihmetellä aikuisten ihmisten käytöstä.

niiskuneiti83: Söpö massu. =)

Pakkauksesta: Mie kanssa tykkäsin uudesta pakkauksesta. Varsinkin jos tulee tyttö, niin sopii paremmin kuin -06 pakkauksen vaatteet. Onhan noi värit aika vaaleita, mutta jos haluaa niin saahan
niihin yhdistelyä räväkämpiä.

Mulle oli annettu aika työterveyslääkärille, joka työskentelee myös äippäpolilla. Hikeentyi oikein tosissaan, kun neuvolassa ei hemppaa ole seurattu. Sanoi että pitää pyytää soittaa hänelle jos eivät suostu useammin seuraamaan, niin nostaa metakan. :whistle: Olen nyt pari viikkoa sairaslomalla. Nyt kerhoilemaan! :wave:
 
Auringonkukka: Täällä myös yksi, joka on toistaiseksi vielä opiskelija. Mulla menee mukavasti kaikki opintojen suhteen, kun sain sovittua, että teen viimeisen harjoittelun touko-kesäkuussa ja näin ei tarvitse miettiä, hankinko töitä. Saan myös samalla kaikki opinnot tehdyksi ennen vauvan syntymää =)
 
Moi vaan kaikille!!

Piti tulla ultra kuulumiset kertomaan... Eli kaikki edelleen hyvin, pikkunen oli kasvanut ja kaikki oli kunnossa.Tyttöä veikkasi tämäkin lääkäri,eli kai se on uskottava että tyttö meille elokuussa tulee. :D Nyt kysyin sitä niskaturvotustakin,kun ei viimeksi sanonut siitä mitään. Papereissa luki,että niskaturvotus oli miinus eli ei ollut mitään mitattavaa. En oo ikinä kuullu että jollain on sitä niin vähä ettei pysty ees mittaamaan...

Niistä lapsi messuista...Tietääkö kukaan tuleeko Lahteen missään vaiheessa? Ois kiva käydä. Äitiyspakkaus vaikutti kivalta,niitten muutamien kuvien perusteella mitä netissä oli.Ois kiva jo nähä koko pakkaus.

Marsu: :hug: voimia!!!!

Eipä kait tässä muuta...

jonna ja möhkis 20+3
 

Juu, Marsulle kovasti voimia!! Ja osanottoni!

iituliini: Tuo oli hauska tuo hernepussin vieminen. Tosiaan olis heille ihan oikein. Eihän tässä enää pelkästään itseään ajatella!!

Mie olin kans eilen rakenneuä:ssä ja kaik oli kohdallaan. Päänympärys vastas vko 20+5 ja muut vastas sitä mitä pitiki, eli 20+3. Hmm - isopäinen =) Kivaa, et muillakin on ollut kaik hyvin ultrassa!
Puhuttiin sukupuolesta et miten se näyttää mahdottomalta saada selville siit kuvasta, ni kätilö kysy, et haluttaisko tietää.. Minä siihen sitten, ettei osattu päättää, joten EI.. Mut sit hää tokaski, et ois ollu vaikee saada näkyviinkään kun Elmeri istu siihen malliin, ettei ollu jalkoväliin kattomista :saint:. Tosin kätilö puhui sikiötä potraksi, jalkapalloilijaksi ja mikähän se yks sana oli - eli kuulosti ihan pojalta!! No, sehän voipi olla kumpi vaan vaikka nuita sanoja käyttiki.. Yllätys tulee olemaan joka tapauksessa!

Nyt töiden pariin..
 
Huomenta vaan pitkästä aikaa! Aika usein käyn täällä elokuisten kuulumisia lukemassa, mutta itseltä on kirjoittelu jäänyt vähemmälle. No, korjataan nyt tilanne. Rakenneultrassa oltiin 22.3. ja kaikki oli kunnossa. Pikkuinen oli edelleen noin viikon oletettua pienempi, joten nyt lääkäri suostui vaihtamaan laskettua aikaa. Uusi LA on siis 15.8. ja synnytyssairaala TAYS, jos joku jaksaa listaa päivittää. Nyt siis menossa 20+6 ja olo on aika lailla hyvä. Ei enää pahoinvointia, ei särkyjä, ei mitään. Oiskohan tämä nyt sitä energistä keskiraskautta??? Hyvän olon innoittamana uskallettiin varata matka Barcelonaan vapuksi. Mites muut elokuiset? Ootteko tehnyt ulkomaan reissuja raskauden aikana? Miten jaksoitte? Lentoyhtiön puolelta ei ainakaan tässä vaiheessa oo vielä rajoitusta, viikolta 28 eteenpäin vaativat vasta lääkärintodistuksen.

Mukavaa loppuviikkoa ja tulevaa pääsiäistä kaikille!

 
Huomenia vaan! Tässähän ehtii nyt koneellekkin näin "lomilla" :D Joku kyselikin noista suppareiden ajoista. En mie niitä mittaillut riitti kun olivat kipeitä ja kun ei oikein kestä tehä mitään. Nla terkkarilla kun kävin perjantaina niin just kun siihen pöydälle kävin pitkäkseni tuli supistus ja kestikin jonkin aikaa, äänikin meinas muuttua Aku Ankkamaiseksi kun supisti sen verran kovaa. Olisko terkkari sanonu siitä lääkärille kun heti sit pisti pitkälle lomalle.
Ukkokulta olikin niin innoissaan et lomalle päästään.... aurinkorannoille, jää lähtemättä kun en uskalla ajatellakkaan lentokoneeseen nousua.Tarjouduin kuitenkin pääsiäiseksi Lapin reissuun autokyydillä :)
V-mäisiähän osa työkavereista on ja onpa se aikojen saatossa nähty kun on tarpeeksi naisia samassa työpaikassa niin nokkimista esiintyy.No nyt niistä pääsee eroon. Hymy on korvissa asti! :D
Pääasia on että vauva voi hyvin ja ite jaksaa hoitaa 2,5 v tyttöä, ja isukki meitä ;)
 
K ja kirppu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.04.2007 klo 08:45 ruusu76 kirjoitti:
Huomenta vaan pitkästä aikaa! Aika usein käyn täällä elokuisten Hyvän olon innoittamana uskallettiin varata matka Barcelonaan vapuksi. Mites muut elokuiset? Ootteko tehnyt ulkomaan reissuja raskauden aikana? Miten jaksoitte? Lentoyhtiön puolelta ei ainakaan tässä vaiheessa oo vielä rajoitusta, viikolta 28 eteenpäin vaativat vasta lääkärintodistuksen.

Mukavaa loppuviikkoa ja tulevaa pääsiäistä kaikille!
Pakko oli kommentoida viestiäsi, vaikka yleensä vain taustailenkin :) Me oltiin juuri muutama viikko sitten Kanarialla ja ihana oli kellotella uima-altaalla ja näyttää mahaa auringolle.
Kaikki meni tosi hyvin, ei ollut huono olo lentomatkoilla: mulla oli lentosukat ja juomista, en tosin kauheasti jaloitellut mutta nilkkoja pyörittelin. Samoin perillä olo säilyi pirteenä kun muisti vaan juoda helteessä riittävästi ja syödä säännöllisesti. Jaksettiin retkeillä ja touhuta kaikenlaista, on se yllättävää miten paljon "saa aikaan" lomallakin kun ei mene illat baarissa reuhutessa :D Tuli tosin satsattua tuohon syömiseen ja sen kyllä huomaa. Kamala makeannälkä vaivasi silloin ja vaivaa edelleen, tunnen lähes fyysistä kipua jos en saa jotain hyvää silloin kun mieli tekee. Viikkoja reissun aikaan 21. Mutta siis mahtavaa matkaa, itse haaveilen tässä Lontooseen pääsystä helatorstain kieppeillä. Silloin viikkoja olisi koossa 30 ja jos vointi vain sallii, olisi kiva reissata vielä ennen kesää.

Terv. K ja kirppu 23+4
 
Joku ihana ihminen oli ottanut pari kuvaa pakkauksista messuilla viikonloppuna ja laittanut sitten linkit muidenkin iloksi. Tossa nuo linkit kopioituna toisesta keskustelusta:

http://i93.photobucket.com/albums/l43/nofear_82/pakkaus1.jpg
http://i93.photobucket.com/albums/l43/nofear_82/pakkaus2.jpg

MUOKS. Nyt ei jostain syystä ainakaan mulla toiminut noi yllä olevat linkit.. koitan kattoo jos löytyis toimivat.

MUOKS2. Tosta alhaalla olevasta linkistä löytyi muutama kuva pakkauksesta.. ja linkki toimii ainakin toistaiseksi :)

http://irc-galleria.net/view.php?nick=MiRaAkKeLi_&image_id=56068581
<br><br>
 
Pitkästä aikaa heit kaikille!

Täällä aletaan vihdoin koko perhe toipua tammikuun lopusta asti jyllänneestä flunssakierteestä. Itsellä vielä vähän kahden vaiheilla joutuuko poskionteloidenpunkteeraukseen, vai pureeko antibiootti sittenkin. ja kuopuksella korvakontrolli parin viikon päästä.

Yöt on nyt flunssan jäljiltä levottomia, kun 3,5- ja 1,5 vuotiaat lapsemme kömpivät poikkeuksetta joka yö viereen iskä siirtyy sit evakkoon lattialle, ei tohon sänkyyn neljää mahdu! Lapset siis nukkuvat (periaatteessa) omassa huoneessaan...

Masuun kuuluu hyvää, liikkeet tuntuu tosi ylhäällä, vaikkakin vaimeampina kuin aikaisemmissa raskauksissa. syynä lienee istukka, joka on etuseinässä. Ultran mukaan meille olis tulossa kolmas prinsessa =)

Auringonkukka
ja muut opiskelijat: esikoista odottaessani (syntyi syyskuussa 03) olin opiskelija ja tein juhannukseen asti opintoja ja sain siis kesäkuulta opintotuen. En hakenut töitä, kun en hoitoalan hommiin ollut valtavan vatsan kanssa kykenevä. Mutta: jälkikäteen harmitti... Jos ei olekaan kykenevä töihin, voi jäädä saikulle ja saa sairaspäivärahaa. Se on työntekijän oikeus. Toisaalta, jos on suppareita tai muuta vaivaa, miksi ei ole kykenevä työhön, kannattaa hakea sairaslomaa, vaikka työpaikkaa ei olisikaan. Silloin saa KELAn sairaspäivärahaa aikasempien tulojen (esim. opintotuki) perusteella, omavastuut miinustettuna tietysti. Tämä on mun mielestä parempi vaihtoehto kuin varhennettu äitiysloma, koska 1. äitiyspäivärahan maksupäivä on vasta la:n lähellä, riippumatta siitä, aloitatko 30 vai 50 pv ennen lomasi. Tulikohan tää nyt ymmärrettävästi selitettyä..... :ashamed: No, kuiteskin... toinen pointti on se, että äitiysloma on kuitenkin tosi lyhyt ja varsinkin jos lapsi syntyy yliaikaisena, loppuu äitiysloma ja kotona olo vauvan ikää ajatellen lyhyeen, jos ei ole mahdollisuutta jatkaa hoitovapaalla.

Tämmöisiä näin jälkiviisaana miettii, mitä itse olisi kannattanut silloin tehdä.... Nyt olen vielä kuopuksen nuoren iän vuoksi kotihoidontuella, mutta äitiysloman päätyttyä olen toisinaan käynyt työkeikalla miehen hoitaessa lapsia vapaillaan. On toiminut hyvin. Ja jos en enää loppua kohti ole työkuntoinen (kuten edellisissä raskauksissa on käynyt) aioin kotihoidonetuella olemisesta huolimatta hakea sairaslomaa, koska se kannattaa taloudellisesti. Monimutkaista ehkä, mutta totta :p

Kevätterkuin piitu10 ja prinsessa (viikoista ei hajuakaan..22???)
 
..lumi on jo peittänyt kukat laaksosessa.. ja järven jääkin on taas jäätynyt talvipakkasessa... :)
Talvi siis tuli taas. ihan kivalta toi valkoinen maa näytikin aamulla kun verhot aukaisin, mutta jospa se kesäkin sieltä tulee.

Oon täällä kovatst mummun hautajaisia järjestänyt ja ihmeen paljon olenkin saanut aikaiseksi. Yöunet on vaan jääneet vähiin ja se sitten on kostautunut kiukkuisuutena.. "Onneksi" mies on leirillä eikä joudu kuuntelemaan minua nyt . Osaa siellä varuskunnassa olla ihaniakin ihmisiä kin päästivät iskän viikonlopuksi meidän kanssa kotiin kun olivat kuulleet mummuni pois menosta. Iskä siis säästyi ensimmäiseltä kiinniolo viikonlopulta :) syy ei kyllä oll "hyvä" :(

Uuudesta äpakkauksesta

Kuvat nähtyäni tunteeni siitä otamme pakkauksen vahvistui. Vaikka toisaalta tuntuu että siinä on paljon "turhaa" tavaraa meille kun edellisestä pakkauksesta ei ole kuin reilu vuosi aikaa.. Mietintä siis jatkuu :)
 
Heippa!
oon täällä ihan uusi odottaja ;) laskettuaika on elokuun 28.8 ja synnyttämään mennään kättärille
Käytiin toisessa ultrassa viime viikolla, siellä oltiin niin ujoja. Vauva näytti selkäänsä meille koko ajan. Kätilö aloitti ultran vauvan pepun alta, näytti ihan pojalta =) Kysyin että onkos tuo pippeli niin tokaisi että " niin, hyvä huomio", mutta ei sen enempää kommentoinut. Me käytiin etelässä noin kuukausi sitten ja lento otti koville. Olisi pitänyt olla paljon vettä mukana, muuten kaikki meni hyvin. Mulla on vaivannut lonkkakivut muutaman viikon ja eilen lääkäri pisti saikulle. Vauvan potkuja ei ole tuntunut vielä, mutta istukka oli etuseinässä niin potkii varmaan siihen. Kiva löytää muita odottajia B)
onnellista odotusta :hug:
 
Meillä oli kans eilen rakenneultra, kaikki näytti olevan ihan hyvin, veikkaili pojaks, 99,9% varmuudella. Oli mulla kyllä ihan poika-olokin, mutta voihan se olla tyttökin. Kaikki mitat oli ihan normaaleja onneks. Liikkeet ja potkut on tuntunu varmaan muutaman viikon, avomies ei oo kyllä viä tuntenu liikkeitä, vaavi lopettaa heti, ku laittaa käden mahalle, no eiköhän ne kohta tunnu, ku liikkeet alkaa voimistuun.

Olipas kiva, kun joku oli laittanut äitiyspakkauksesta kuvia. Näytti ihan kivalta, ruskeesta en vaan kauheesti tykkää. Mutta kai se kannattaa ottaa, kun saan pikkusiskolta sen viime vuoden pakkauksen, tai ainkin osan siitä.

Alettu nimiä miettiin kovasti, lähinnä kai poikien nimiä, vai kuinka varmaa toi sukupuolen arviointi on muilla ollu? Mun pikkusiskolle on ainakin molemmilla kerroilla sanottu, et tyttö olis tulossa, ja oikeessa on ollu.
Sisu nimi olis musta aivan ihana, avomiestä en vaan oo saanu ihan vakuuttuneeks. Ja tuleeks siitä liikaa muuta mieleen, esim. poliisi-mestari sisu aku ankassa, sisu pastillit ja sisu automerkki? Mitä mieltä ootte?

Aurinkoista kevättä kaikille! :)
Miina ja vaavi 21+1
 
Tervetuloa meidän jengiinJemba :flower: :lisäsin sinut etusivun listaan!

ON:Olen ollut yksin lasten kanssa nyt puolitoista viikkoa (mies työkomennuksella) ja alkaa olla maksimissaan meikäläisen kärsivällisyys. :'( Tappelua tulee minusta joka asiasta lasten kanssa ja olen jotenkin ihan kuitti.Kun pääsisi P.....KALLE ovi kiinni tai ede YKSIN SUIHKUUN kerran :/ Onneksi saan mieheni takaisin pääsiäispyhiksi,ennekuin hän lähee taas.Minulla kun ei ole omia tai appivanhempia lähettyvilläkään eikä juuri muutakaan apua.Noh,itseppähän olen lapseni halunnut,mutta hattua nostan kyllä kaikille yksinhuoltajille!!!!Huoh.

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia tuoneille ja ihanaa kun niinkin moni jo tietää kumpaa odottaa.....meille se jääköön arvoitukseksi ;)

Olisi jumpat taas vetaistava illalla ja oikeastaan odotankin sitä:pääsen hetkeksi omiin juttuihin.Eräs abi-tyttö tulee lapsia siksi aikaa katsomaan.Kait se hyvin menee....

Minä henk.koht. muuten pidän tuosta uudesta äp-pakkauksesta mitä nyt muutamia kuvia olen nähnyt,joten alan jo harkitsemaan,josko ottaisimmmekin sen emmekä rahaa....Hmmmmm....


Ostin kauppareissulla uuden KaksPlussan ja aion mennä nyt hetkeksi lukemaan soffalle (ehkä kuukauteen teen jotain sellaista!!!!!)kun sain vihdoin kaikki kolme yhtäaikaa unille :wave:


Kassu ja Alma ja huomenna neuvola piiiiiitkästä aikaa.
 
zamppa
Taas meni pitkä tovi, kun sai kaikki luettua parin päivän ajalta...
Tuo uusi pakkaus näytti hyvältä, omasta mielestäni paremmat värit kuin 2006 pakkauksessa.

Mites osaako kukaan sanoa mistä saattaa johtua, kun on koko päivän aamusta alkaen kivistänyt ihan kamalasti rintojen alta ja kyljistä? Satunnaisesti myös selästä. Tuntuu välillä ihan hirveältä ja joutuu olemaan kaksinkerroin mikä ei ihan mukavaa ole kun duunissa on :/ . Ei kipua missään vaiheessa ole ollut vatsan alueella mutta onko mitään keinoa millä voisin helpoittaa kipua ja oloa muuten? Tuskin vauvalla mikään hätä kuitenkaan on vaikka päivystykseen aamulla meinasinkin lähteä kun teki ihan kamalaa lähteä töihin.

Ollaan nyt oltu pari kertaa perhevalmennuksessa ja aika huuhaatahan tuo välillä on, kun tuntuu että itsestäänselvyyksiä selitellään. Avokki vain totesi synnytysvideon jälkeen, että "hyvä, että sitä ei joudu tuohon hommaan". Kyllä kuulosti todella kannustavalta siinä vaiheessa, kun itse oli saman pätkän katellut :D

zamppa 20+6
 
Feeniks
Migreeni kesti neljä päivää.. jäin henkiin.. Vauvalla kaikki hyvin eikä tarvinnut lähteä sairaalaan piikille. HUH!

Miimi musta Sisu on kiva nimi. Ensimmäiseksi mulla tulee mieleen jäänmurtaja..kun olen niiden lähellä töissä.. :LOL: Samoin Voima, Taisto, Urho, ja hmm yksi vielä uupuu.. mikähän se oli

Kassu jos vaan ehdit voisit vaihtaa sen mun la:n 10.8. menen sektioon todnäk viikko- kaksi ennen sitä jo. Eli ehkä synnytän jo heinäkuun puolella. Saa nähdä synnytystapa-arviossa.

Vauveli potkii todella vilkkaasti. Eilen futas isukkia poskeen lujaa. :D

Matkoista ollaan lähdössä kolmeksi viikoksi amerikkaan huhti-toukokuussa. Esikoista odottaessa olin myös. Otetaan lungisti, sehän on loma.. :whistle:
 

Yhteistyössä