Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Hyvää pääsiäistä kaikille vaan minunkin puolestani!

Tänään oli neuvola ja taas oli sijainen.. :kieh: Olen vain KERRAN nähnyt vilaukselta oikean neuvolatätini ja aina mulla on vaan ollut sijaisia. Alkaa jo ärsyttää, kun jokaikinen kerta on eri henkilö vastassa. Kukaan ei sitten tiedä, mitä mulle on jo kerrottu tai mitä papereita olen saanut. No, kaikki oli kuitenkin kunnossa. Paino on noussut sellaiset 6kg, pelkäsin paljon pahempi lukemia. Hb on 133 eli oikein hyvä. Iskiasta valittelin, kun se on taas alkanut vaivata, mutta eipä se siihen mitään kantaa ottanut. 7 viikon päästä on vasta lääkäri ja seuraava neuvola ties milloin. Ei kuulemma tarvitse niin usein käydä, kun kaikki menee hyvin :eek: Eikös kuitenkin etenkin ensimmäisessä raskaudessa tahdota pitää se neljä viikkoa neuvolavälinä??

Hemu 22+3
 
Heippa hei!

Täällä jo pääsiäislomaa aloittelen, kivaa että on useampi vapaapäivä putkeen tiedossa!

Navan pullahtamisesta: Jännityksellä seuraan, että milloin se tapahtuu! Itseasiassa ärsyttää ajatuskin pönöttävästä navasta, joka sitten näkyy kaikkien vaatteiden läpi :x . Mä jo vitsillä miehelle ilmaisin, että aion peitellä sitten aina laastarilla tai vastaavalla navan piiloon... :D . No ei vais, mutta mun mielestä se pullottava napa ei oo kivan näköinen. Toistaiseksi tuo omani näyttää vielä ihan inhimilliseltä...

Neuvolasta: Joku oli jo aloittanut perhevalmennuksenkin. Meille ei ole tullut alkamisajankohdasta edes mitään infoa! No jospa sitten ensi viikolla, kun on seuraava neuvolakäynti.

Liikkeistä: Täällä potkii jo oikein kovasti! Pari iltaa sitten oikein sattui kun piti sellaista elämää pieni tuolla massussa vähän ennen nukkumaan menoa. Mies tunsi liikkeet myös moneen kertaan, ja potkut jopa näkyivät massun päältä selvinä liikkeinä!

Muutenkin massuni on nyt alkanut selvästi kasvamaan. Pitäisi muistaa ottaa kuva tässä lähiaikoina, kun edellinen massukuva on jo viikolta 16+

Tuntemuksista: Nytpä luulen että olen tuntenut niitä harjoitussuppareita. Portaita noustessa tai nopeasti kävellessä koko maha kovettuu ja jäykistyy hetkeksi. Olikos se niin että nämä eivät ole mitenkään vaarallisia tuntemuksia, vaan kuuluu asiaan? Lisäksi muutaman päivän ajan olen tuntenut pientä vihlonataa munasarjojen tunumassa, enemmän oikealla puolella. Liekö tuo ihan normaalia? Vihlonnat alkoivat kun kävin viikopnloppuna keilaamassa parituntisen ajan. Nyt en sitten uskalla enää keilata, kun kyllähän se pallo kuitenkin aika paljon painaa, joten varmasti ainakin vähän massua rasittaa tuommoinen viskominen.


Rentouttavaa Pääsiäistä kaikille Elomammoille!


inom 22+4
 
Hyvää pääsiäistä kaikille minunkin puolestani!

Mulla oli tänään lääkärineuvola, siis eka virallinen. Suppareiden takiahan olen joutunut käymään päivystyksessä. Kaikki oli ok. Verenpaine ihan hyvissä lukemissa. Hemppari oli hieman laskenut mutta ei kovin paljon. Taidan napsia silloin tällöin rautalääkkeitä jottei alkaisi laskemaankaan. Pissanäyte ok. Vauvan sydänäänet kuuluivat hyvin. Painoa oli tullut viikkoa kohden +420 g. Ei siis hyvä! Pääsiäisen jälkeen jatkuu terveellinen linja eli ei herkkuja ja katson muutenkin mitä suuhuni laitan. Sf-mitta oli nyt 21,0 kun viimeksi se oli ollut 16,5. Nyt kuulemma lähempänä normaalia käyrää. Sain muuten todistuksen raskaudesta, joten nyt voisin hakea äitiysavustusta. Taidan laittaa hakemukset lähiaikoina menemään ja sijoitan avustuksen rattaisiin.

Olenkohan minä vastarannankiiski vai miksi minulla ei oikein synkkaa näiden tk:n lääkäreiden kanssa? Tämäkin neuvolalääkäri alkoi selittämään, että tämä sairaanhoitopiiri on ainut missä hoidetaan ureaplasmaa ja ei ole varmuutta auttaako antibioottihoito. Mulle tuli sellainen tunne, että turhaan olen heitä häirinnyt näillä mitättömillä vaivoilla. Sanoin sitten vain että olen siksi varpaillani kun kaveripiiriin syntyi keskosvauva ureaplasman vuoksi. Sitä ei tiedetty ennen kuin lapsivedet olivat menneet eli antibioottihoito olisi voinut auttaa. Netistä myös luin että 40% keskosvauvoista syntyy keskosina ureaplasman vuoksi. Jos sitä ei hoideta, tulehdus voi aiheuttaa vauvalle hengitysvaikeuksia. Eli mikä tässä on niin vaikea lääkärin käsittää. Ja miksi en sanonut tuota jälkimmäistä lääkärille itselleen! Tuli vasta jälkikäteen mieleen. Nyt on ollut onneksi oma terkkari paikalla. Häneen voi luottaa 100 %:sti. Seuraava neuvola on toukokuun alussa. Silloin mulla onkin samalla kertaa sokerirasitustesti.

Mulla napa ei ole pullahtanut vielä yhdessäkään raskaudessa. Varmaan riippuu vatsan muodosta ja selän pituudesta. Tarkoitan että miten masu sopii kasvamaan. Muutenkin mulla maha meinaa levitä sivusuuntaankin. :LOL:

Nyt :wave:

Edie + pikku-reppuli rv 23
 
meris
Hyvät pääsiäiset kaikille minunkin puolesta!

Olen tässä hetken taustaillut mutta seurannut kuitenkin kuulumisianne =)

Navan pullahtamisesta: Ei ole vielä onneksi pullahtanut, eikä itseasiassa viime raskaudessa pullahtanut lainkaan. Meni vaan tasaseksi.

ON: Maha pullistuu entisestään ja jatkuva mylläys on mahassa menossa. Alkaa jo välillä vähän arsyttääkkin jo. Tuntuu myös että sintti on löytänyt jo tilaa kylkiluidenkin alle... Aika kivasti on nyt mennyt kun muistaa ottaa tarpeeksi rauhallisesti eikä lähde mihinkään kovin kauas kotoa pyörimään. Muuten on kyllä sitten illalla liitoskivut ja rytmihäiriöt kiusana.
Pääsiäistä jäädään poikkeuksellisesti nyt sitten viettämään kotiin eikä lähdetä mökkeilemään. Kyllähän sitä kerkee sitten vauvan synnyttyäkin...

Meris ja sintti 22+6
 
Hyvää Pääsiäistä!! :flower:

Meilläkin siis rakenneultra takana, kaikki kunnossa ja tarkkaan syynätty. Topi pitää salaisuutensa eikä kertonut kumpaa puolta on. =) Täytyy siis vain jaksaa odottaa elokuuhun.

Saikkua en saanutkaan sitten kuin viikon koska ei ole supistukset vaikuttaneet kohdunkaulaan eikä muuhun, minun kivuista muuten viis.
Viikko töitä ennen seuraavaa neuvvola aikaa joten siellä sitten uusi yritys jos työnteko edelleen tuntuu yhtä pahalta.

Nyt oli painokin noussut jo pari sataa grammaa yli lähtöpainon. :)
Topi alkoi viikonloppuna vihdoin potkimaan kovasti ja nyt se on sitten onneks joka päiväistä ja ihanaa. :D
Täällä päin ei sitten muuta ihmeellistä olekkaan.

Mukavaa pitkää viikonloppua. =)

Jonz Ja Topi 20+5
 
Meillä on jyllännyt kunnon flunssapöpö. Kaataa sänkyyn viikoksi ja kävi sitten koko perheen läpi. Eipä ollut ylläri että en pääse pelkällä flunssalla, vaan iski keuhkoihin. Varmuutta ei ole mihin, mutta tulehdusarvot sitä luokkaa et lääkäri aloitti antibiotit. Siitä sain sitten hiivatulehduksen.
Jos jollakin hyviä kotikonsteja otetaan vastaan?

Ensi tiistaina olisi ultra ja vähän jännittää onko kaikki ok supistelun, vuodon ja nyt tämän flunssan takia, joka aiheitti hengitysvaikeuksia. Vauva aika hiljanen, mutta johtuukohan kentiäs vain kun ei viikkoon oikein maistunut mikään. Paino tippinut sen -4kg.

Hyvät viikonloppua muille odottajille!

Letizia ja pikku-matti
 
Terve kaikki!!!
En ole päässyt kaksplussan sivuille moneen päivään :headwall:
En tiedä miksi jumitti niin pahasti sivut??

Tänään oli se paljon puhuttu rakenneultra!!! Siellä meidän pieni kutitteli omaa jalkapohjaansa :) Sukupuoli saatiin ilmeisesti tietää!!! Kätilö sanoi minulle että tässä on nyt vauvan jalat!!! Jotka olivat siis ihan auki ja näki aika selvästi että siellä ei ollut mitään killuttimia :whistle:
Kysyin vielä kätilöltä joka sanoi vain että ei hän ainakaan mitään siellä näe ;) Joten näillä näkymin meille tulee toinen tyttö :heart:
Säikäytti tuo kätilö kyllä minut pahan päiväisesti kun sanoi että ei löydä sydämmestä portteja ja kävi hälyttämässä toisen kätilön paikalle!!! Joka onneksi sanoi että kaikki on hyvin!!!! Elämäni kauheimmat 5min!!!! :/

CapriKävin siis koksissa ja oli mukava kätilö...tyttöä veikattiin yhdessä mutta sen näkee aikanaan!!! Ei 100%:ta.... Saitko muuten uutta aikaa koksiin? Meillä on sama laskettu päivä!!! Minulla 31.5 :)

Marsu Osanottoni :'( ....

Liikkeistä on ollut puhetta niin minä tunnen nyt joka päivä aivan selvästi!!! Saa nähdä koska mies tuntee!!! :)

Bebes & Masuasukki 20+1 :heart: Täälläkin puoli väli ylitetty :)
 
inom: Mulla kanssa munasarjojen kohdalle koskee / vihloo. Eipä siihen lääkärissä ole puututtu mitenkään, joten kaipa se on normaalia.

bebes: Toivottavasti sattuu sama mukava kätilö mulle ensiviikon tiistaina kun mennään ultraan. Ilmoittelen sitten muuttuiko la ja selvisikö sukupuoli.

Hauskaa pääsiäistä kaikille! =) Mie vietän tämän illan ihan itsekseen, kun ukko lähtee keikkailemaan Jyväskylään (??tai jonnekin) ja esikoinen lähtee mummonsa kanssa hoitamaan tädin muksuja. Saanpahan levätä, kun olo on ollut aika heikko. Toivottavasti hemppa ei ole laskenut alle sen 90 tai joudun veritankkaukseen. :eek: Jotenkin karmii toi ajatus. Mutta nyt esikoisen kanssa korttia pelaamaan! :wave:

-Capri ja Tiitiäinen rv 20+2-
 
Moiks!

Täytyy kirjoitella tännekin välillä kun kaikki näyttää olevan siirtyneet kerhoilemaan :)

Kävin eilen neuvolassa ja kaikki onneksi ihan jees

paino: +858 kääks!
turvotus: -
RR: 112/68
pissa puhdas
B-hb: 126
vauvan syke: 145
likkeet ++
sf-mittaa ei otettu vieläkään...

Likkeet on tosiaankin tuntuneet jo todella selvästi, aamulla kun pissatti ja Milli monotteli tosissaan tuntui että lasken alleni :eek:

Mutta nyt täytyy lähteä syömään jotain, tuntuu että sokerit on aika alhaiset...

Seriina ja milli 20+2
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2007 klo 12:07 Eryka kirjoitti:
missä kerhoillaan pääseekö mukaan???
http://www.kaksplus.fi/kerho/elokuiset07
Salasana: elo

Tällä hetkellä kerhon omistaja pääsiäislomalla ja tulee takaisin maanantaina tai tiistaina (muistaakseni) eli siihen asti joutuu odottamaan sitten hakemusten hyväksymistä =)
 
heissan

nyt on sitten rakenneultrasa käyty ja kaikki mitä päästiin tarkastamaan oli kunnossa, kolmen viikon päästä sitten koitetaan sydäntä tarkastella uudelleen. muuten pikku poitsu näytti oikein virkeältä. ei sitä vielä jouluna olisi uskonut että näinkin pitkälle päästäisin sen vaikean alun jälkeen ja aikaisempien kokemuksien vuoksi.

nyt siis 20+4 toivottavasti jatkokin menee hyvin

anu

koskas te meinaatte uskaltaa ruveta ostelee lastentarvikkeita??
 
Heippa ja loistavan aurinkoista pääsiäistä!


Zamppa olin siellä äippäjoogassa ja minusta se oli ihanan rauhallista ja syvä venyttävää. Olen käynyt astangassa 4 vuotta sitten ja siinä oli tosi hankalia liikesarjoja hengityksineen. Ei sopinut minulle, taidan omata liian lyhyen työmuistin. Katsoin muuten et molemmat ollaan menossa Jorviin ekaa lasta synnyttämään. Mulla la 13.8 ja sulla 15.8. Jos haluat niin nappaa hiasta kiinni ensi kerralla. Olen se polvivammainen vaaleahkohiuksinen siinä eturivissä.


Ollaan ostamassa myös Gracon turvakaukaloa jalustalla. Se maksaa "vain" noin 160? ja jonkun toisen firman kaukalo jalustalla oli 130? kaukalo ja alusta 159?. Musta noi ovat hieman liian kalliita... Onneksi isovanhemmat lupasivat ostaa sen Gracon.

Muutenkin isovanhemmilla on homma mennyt ihan yli. Meillä on aivan tajuttomasti jo vaatteita joita he ovat ostaneet. Mieheni on ainoa lapsi joten Pinku on ensimmäinen ja näköjään kauan ja hartaasti odotettu lapsenlapsi. Ollaan mieheni kanssa pidetty yhtä jo 11 vuotta, joten isovanhemmat ovat saaneet hieman odotella :LOL:

Loistava vaateidea on ostaa H&M:ltä tuubitoppi 4,90?. Ostin yhden koon liian ison ja se menee hyvin vyötärölle peittämään omista paidoista jäänyttä tyhjää tilaa. Väreinä olivat musta, fuksia ja turkoosi. Masutuubit maksavat Bebesissa 25?.

Ja nyt laittamaan hakemusta kerhoon!

t.Soippa ja Pinku 21+5
 
Toinen loistava vaateidea on Mamaliciousin äitiystoppi. Hinta 12,90. Venyy vaikka kuinka ja väri vaihtoehtoja on. Peittää juuri myös sen paidan alta vilkkuvan osan. Kotkassa ainakin myy Lastenvaatekaappi.

Omaa napaa. Minulla on krapula, epäreilua! Olin eilen kaukaa kyläilemään tulleiden kavereiden kanssa iltaa istumassa ja pysyin (kuten asiaan kuuluu) alkoholittomalla linjalla. Käytiin kuitenkin yhdessä baarissa ja tunnin tupakansavussa olo teki minulle sitten täksi aamuksi ihan krpulaisen olon. Ei tartte kyllä toista kertaa tämän raskaudenaikana lähteä, kun eipä tuo savussa olo tee pidemmän päälle hyvää Minimillekään. Ai niin ko. baarista löytyi ihme kyllä sekä alkoholitonta siideriä että olutta! Ihme jos jotain löytyi limun lisäksi vielä kaksi vuotta sitten esikoista odottaessa. Aika kiva että tuollaiset ihan pubitkin huomioivat nykyään alkoholivapaat ihmiset.


77mm ja Minimi rv 21+1
<br><br>
 
Hyvää pääsiäistä kaikille eloveenoille!!!!

Ihanaa kun on pääsiäinen vapaata,mutta tylsää meinaa olla,kun mies on taas jossain sähly turnauksessa, joka parhaassa tapauksessa kestää iltaan asti riippuen miten pelit menee..

Meille on tänään tulossa vieraita norjasta asti ja ne on lähössä illalla ulos. Toisaalta tekis mieli itekkin lähteä käymään jossain mutta selvinpäin ei baareissa ole kovin mukavaa istua ja tupakan savu alkaa tekemään pahaa.Voipi olla että kotiin jään..

Piti äsken kaivaa kotidoppleri esille,kun liikkeitä ei ole oikein pariin päivään tuntunut, niin alkoi huolestuttamaan että onko kaikki hyvin. Dopplerilla sitten sai mielenrauhan kun kuuli pikkusen :heart: jyskytyksen. Taitaa olla kääntyneenä selkä minun mahaan päin niin ei liikkeet tunnu. Sydänäänet taas kuulu tosi vahvasti ja neuvolantäti sano viimeksi että äänet kuuluu vahvimmin jos vauva on selkä mahaan päin kääntyneenä. Aika jännä, luulis että ois just toiste päin.

Ei muuta kuin aurinkoista ja munarikasta pääsiäisen jatkoa kaikille!!

jonna ja möhkis 21+1
 
Heippa!

Pikaisia pääsiäiskuulumisia rupesin kirjoittelemaan.

Täällä Pohjois-Savossa on koko aamupäivän tuiskuttanut lunta, ja nyt näyttää sitten aurinko pikku hiljaa pilkistelevän, ja lämpötila muutaman asteen plussalla. Ei ole oikein sään puolesta pääsiäisfiilis :/ .

Capri: Kiitos vastauksesta, hyvä että jollain muullakin samanlaisia tuntemuksia kuin aminulla!

Soippa: Meillä suurin piirtein samanlainen tilanne: Ensi vuonna yhteiseloa tulee täyteen 11 vuotta ja tulevat isovanhemmat ovat toivoneet lastenlasta suurin piirtein yhtä mänta vuotta ;). Kyseessä on siis molemmille tuleville isovanhemmille ensimmäinen lapsenlapsi :heart: . Toistaiseksi ovat kyllä vielä hyvin housuissa pysyneet, mutta saas nähdä kuinka villiintyvät sitten kun pieni syntyy. Huippuidea muuten tuon topin ostaminen, täytyypä pistää korvan taakse! Mullakin kun jo meinaa useat paidat käydä vähän lyhyeksi, eikä viitsisi napa paljaana kulkea.

Päivitin muuten profiiliin uuden masukuvan uusien housujen kunniaksi ;). Missy momilta tilasin, ja olen ihan fiiliksissäni kun nää on niin ihkut! Nyt vaan odottlen, että massu kasvais lisää niin että ei tuo masun kohta niin kovin löpöttäisi. Nyt ovat vielä sen verran väljät, että ei paljon vauvamasulta edes näytä. Nooh, eiköhän tuohon asiaan tullene korjaus jo ihan nähiviikkojen ajalta! :D

Kivoja pääsiäisen jatkoja!


inom 22+6
<br><br>
 
Täällä pääsiäistä vietellään ihan miehen kanssa kaksistaan ja herkutellen :p Herkuttelu kostautui jo, kun jotenkin ihmeessä onnistuin karkkia syödessä katkaisemaan hampaani.. Ei ole onneksi kipeä, mutta rumalta näyttää hymyillessä, kun on tuosta edestä :( Sen siitä saa, kun pitää ahnehtia karkkeja.

Vointiin ei muuten kuulu mitään uutta. Hyvin jakselen, vaikka vähän tuntuukin, että flussa olisi iskemässä. Aamulla oli vähän lämpöä, mutta laski, kun menin uudestaan nukkumaan. Vauva herättää minut joka aamu viimeistään seitsemältä ja on silloin tosi kova liikkumaan. Eipähän ole tarvinnut sykkeitä kuunnella enää aikoihin, kun joka päivä tunnen moneen otteeseen liikkeet todella selvästi. Kauhulla ja jännityksellä odotan, miltä vauvan liikkeet ja potkut tuntuvat kesällä, kun ne on nyt jo noin voimakkaita.. =)

Hemu 22+5
 
Tahdon tuon Mamaliciousin äitiystopin valkoisena! Mulla kun on nyt musta ja turkoosi niin osa vaatteista näyttää aika koomisilta yhdistettynä turkoosin kanssa :LOL: Tietääkö joku mistä niitä saa pääkaupunkiseudulla? Toisaalta ollaan tulossa Kotkaan ensi viikonloppuna ja voinhan ostaa sen sieltäkin... missäpäin Kotkaa tuo vauvakauppa sijaitsee?

Inom tuo isovanhempien hysteri on tavallaan aika ihanaa, mutta tavallaan tosi rasittavaa. Meillä on jo nyt vauvalle kaikki mahdolliset vaatteet kokoina 50, 56, 60, 62, 68 ja jopa tosi paljon jo 70cm. Musta olisi kiva ostaa itse myös jotain eikä näin et kaikki on toisten valitsemia :( Periaatteen vuoksi kannatan erityisesti kirppareita ja nyt mun ideologia on jäänyt tosi taka-alalle. No silti antaa heidän ostella kun ei tuota rahaa niin kauheasti ole ylimääräistä...

Millä korkeudella teidän maha-asukit ovat? Pinku on tosi matalalla, edelleen melkein karvoituksen päällä. Äsken jouduin vaihtamaan mammafarkut verkkareihin kun vyötärö (joka on tosi matalalla) painoi vauvaa ja se potki kovasti puristuksen ehkäistäkseen. Vähän jo huolestuttaa miksei se yhtään nouse.
 
Milana: Tyhmänä kyselen että miten ne pukamat vaivaavat/ilmenevät? Itse olen miettinyt että onko pukamia vai mitä kun varsinkin silloin kun maha on kovana niin pyyhkiessä tulee ihan reilusti kirkasta verta. Ulkopuolella en ole havainnut mitään ylimääräistä. Eli voisiko olla sisäisiä pukamia.
 
Soippa:Jospa teidän pikkuinen köllöttelee perätilassa ja potkii sitten alas???

Meillä taas tää pikkuinen tekee äidilleen aika-ajoin epämukavan olon,köllöttelemällä ihan kylkien alla ja on vaikea hengittääkin,kun se on niin ylhäällä.Tääl toivon,et tää kohdunkasvu hiukan hidastuis :whistle: Tai tulee oikeasti tosi tukalat oltavat kesällä :D

Selällään en pysty enää olemaan,tulee pyörryttävä ja oksettava olo.

 
metsätähti harmaana
Hyvää pääsiäistä kaikille=)

soippa kiitos tuubi inffosta=)

77mm Mä kävin pari kertaa esikoista odottaessa raflassa ja tilasin aina alkoholittoman trinkin niin kyllä tuli edulliseksi kun yks trinkki maksoi 1.40-2.30e kappele=) Mut kapakassa tajusin et ei siellä hauskaa oo selvin päin lähinnä mua alkoi ottaa päähän toisten ihmeelliset jutut...

Pääsiäinen on sujunut mukavasti=) Oon ottanut ihan rennosti ja herkutellut suklaalla, no äsken kävin vaa'alla ja se herkuttelu kyllä näkyy 2kg on tullut lisää:eek:!
Ens viikolla lähdetään mun äidin ja siskon luo hesaan=) Ihanaa kun pääsee shoppailemaan ja ihastelemaan kaikkea vauvahömppää=)
Hirveän vilkas meininki on masussa pitkin päivää ja jännältä näyttää kun potkut näkyy niin selvästi masun päältä vaikka tuota vararavintoa on.
Napa ei oo kertaakaan pullahtanut multa ulos odotus aikana, neuvolassa sanoivat että mulla oin napa niin syvällä että sen takia se ei tule ulos.
Nyt meen jatkamaan herkuttelua=) Heipu=)!

Metsätähti 22+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2007 klo 09:15 NuuNuu80 kirjoitti:
Milana: Tyhmänä kyselen että miten ne pukamat vaivaavat/ilmenevät? Itse olen miettinyt että onko pukamia vai mitä kun varsinkin silloin kun maha on kovana niin pyyhkiessä tulee ihan reilusti kirkasta verta. Ulkopuolella en ole havainnut mitään ylimääräistä. Eli voisiko olla sisäisiä pukamia.
Ne vaan plumsahti ulos :eek: Kaks pientä palleroa \|O Kuulostais sulla sisäisiltä.. Mulla ei oo muita oireita ku ne mitkä pullahti :ashamed:
 
may -86 harmaana
Heipparallaa kaikille ja hyvää pääsiäistä!!

Oon pyöriny täällä taustalla ja käyny lukee teidän juttuja.:) Kovin ahkerasti tänne kirjoittelette.:)Hyvä niin.

MariskMitä kuuluu? Kuinka olet voinut?

Olette jotkut jo miettineet varmasti vaunujen hankkimista, kuten myös muunkin "vauvatavaran". Itse olen kans katsellut pikku hiljaa erilaisia yhdistelmiä. Käytettynä varmastikkin ostetaan hyvä kuntoiset emmaljungat tai briot. Mies vaan sanoo, että on vielä liian aikaista katsella ja suunnitella vauvan tavaroiden hankintaa. Itse en ole samaa mieltä, vaan ajattelen että olisi hyvä hankkia tavaroita pikkuhiljaa. ei kaikkea kerrallaan, koska se näkyy sitten kukkarossakin suurelta summalta, mutta jos hiljalleen hankkii niin ei rahan meno tunnu niin hurjalta.:) Me ei siis olla hankittu vielä mitään.
Mitä vauvantarvikkeita olette hankkineet? Kokeneet mammat, milloin on oikea hetki hankkia tavaroita?

Meillä oli rakenneultra 2.4. Kaikki oli hyvin.:) siellä pikkuinen heilui niin ettei lääkärisetä meinannut saada kuvia otettua.:) Sukupuolta ei setä suostunut kertomaan,mutta ihan kiva et se jäi yllätykseksi.
Painoa mulle on tullut lisää 200g koko raskauden aikana. Vaikka sitä on hankala uskoa,koska maha on aika valtava. Moni ihmettelee mahani kokoa kun on kuitenkin esikoinen kyseessä.:)

Tässäpä mun ajatuksia ja kuulumisia. Ihanaa odotusta teille kaikille!!!!! :wave:


:heart: :lla May ja valtsu 19+1
 

Yhteistyössä