Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Heippa!

Tervehdys Tampereelta! Olen taustaillut tämän kuun, mutta ajattelin nyt ilmoitella kuulumisia. Vointi on edelleen hyvä, urheilemassa pyrin käymään päivittäin- uintia, salitreeniä, crossingia, pyöräilyä, kävelyä tai bodypumpia vaihtelevasti aina sään, päiväohjelman ja mielialan mukaan. Liikkuminen on ilmeisesti pitänyt "korsetin" sen verran paketissa, että etukäteen pelkäämäni selkävaivat ovat pysyneet poissa. Selkä on leikattu vuonna 2002 välilevyvaivojen takia.

Painoa on lähtötasosta tullut lähes 10 kg lisää, mutta viimeisten kuuden viikon aikana ainoastaan kilon verran. Seuraavaa pyrähdystä odotellessa :snotty:

Sokerirasitustesti on edessä torstaina ja lääkärineuvola seuraavan viikon maanantaina. Pikkuneidin liikkeet tuntuvat päivittäin ja välillä töissä on vaikeaa pitää naamaa kokouksissa peruslukemillä, kun pienokainen riehuu mahassa ihan urakalla =)

Kelan paperit odottavat palautustaan, sillä työnantaja ei ole vielä toimittanut lomaketta Y17, jolla kertoo maksavansa täyden palkan ensimmäiset 72 äitiyslomapäivää. Pieni venytys palautuksessa ei toisaalta haittaa, sillä toiveissa olisi saada vuoden 2007-pakkaus... Virkavapaa-anomuksen äitiyslomalle ja osaan vanhempainvapaata olen jo työnantajalle jättänyt. Meillä mies käyttää vanhempainvapaasta 10 viikkoa ja päivämäärät sovittiin parisen viikkoa sitten.

Hyviä vointeja meille kaikille ja aurinkoista sunnuntain jatkoa!

 
meris
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.04.2007 klo 10:03 VANHEMPAINvapaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 16:29 meris kirjoitti:
Pietu: merkkaat et haet koko kaudelta, jos miehesi käyttää vaan sen normaalin 18 päivää isyysvapaata. Mutta jos haluat lahjottaa osan vanhempainpäivärahakaudestasi miehellesi niin sit et laita sitä.
meris + sintti 25+0
Hei!

Anteeksi pikkumaisuuteni, mutta vanhenpainvapaa ei tietääkseni ole äidin eikä sitä siten LAHJOITETA isälle. Isällä on ihan yhtäläinen oikeus käyttää ko. aikaa lapseensa tutustumiseen ja hoitamiseen kuin äidilläkin. Meillä vanhempainvapaa jaetaan tasan vanhempien kesken kummankin toiveesta.
Jokainen FIKSU varmaan onneksi ymmärsi mitä tarkoitin ohjeellani vaikka sanamuoto ei ollutkaan ihan oikea! Eihän tänne näköjään uskalla enää mitään kirjottaa ettei joku harmaa vedä herneitä nenään :D
 
Näin eilen täällä paikallisilla vauvamessuilla vuoden 2007 äitiyspakkauksen. Oikein harmittaa kun en aio/voi sitä ottaa. Oli nimittäin aivan ihanan näköiset vaatteet. Paljon kivempi (minun makuuni) kuin esikoisen vuonna 2005 saama. Meillä tosiaan vauvanvaatetta on vaikka useammankin lapsen tarpeiksi joten meille paljon enemmän on hyötyä äitiysavustuksesta rahana. Ihanin tuossa 2007 pakkauksessa oli minusta ehdottomasti tummanvihreä-valkoraidallinen kietaisubody ja siihen sopivat tummanvihreät puolipotkarit :) . Myös toppapuku oli erityisen kiva kun siinä on kaksi vetoketjua ja mukavan neutraali beige-väritys.

Täytynee huomenaamulla soitella työterveyslääkärille. Ei kuitenkaan supistusten vaan poskiontelon takia. Minulla on niin hirveä paine vasemmassa poskiontelossa että häiritsi jo unta viime yönä.

Huomenna neuvola, ja toivottavasti myös se tt-lekuri, sitten lisäkuulumisia.

77mm ja Minimi rv 23+2
 
Sunnuntaita Eloveenat!

Milana: Hyvältä näyttää tuo sun tehokuuri ummetusta vastaan! Minullakin aika tarkkaan samanlaiset eväät, ja auttanut on. Mulla vaan näyttää menevän sitten niin, että heti kun vatsa toimii hyvin, niin repsahdan munkkeihin tai karkkiin ym. sokeriseen, jotka taas saavat sitten mahan ihan kovaksi. :ashamed: Eli pitäisi vaan jaksaa koko ajan huolehtia syömisistä. Mulla muuten myös meinaa olla ongelmia tuon hempan kanssa: viime seuvolassa oli pudonnut 102:n myös minulla ?. Ja veren paine oli 90/58. Minua tosin ei ole huipannut, väsyttänyt vaan. Kävin hakemassa apteekista Spartocine -merkkistä rautavalmistetta, kun neuvolatäti neuvoi sen olevan vatsaystävällistä. Varovasti olen aloittanut yhdellä tabletilla vuorokaudessa, kun ohjeessa lukee 1-3. Nyt viikon napsmisen jälkeen näyttäisi, että vatsa ei ole ainakaan sanottavammin kovettunut, jopa ehkä hieman päinvastoin!

Tammela: Kylläpä kuulostaa hurjalta tuo sinun liikuntamääräsi! Ihailen suuresti että voit vielä noin reippaasti liikkua! Minulta on jäänyt kyllä aerobicit ja hölkkälenkit jo aikoja sitten. Aluksi huonon olon vuoksi, ja nyt raisumpi liikunta saa heti mahan kovettumaan kivikovaksi.

Meris: Älä suotta hermostu tuollaisista kommenteista :hug:. Varsinkin kun kommentoija on joko vieras, tai ei ilkeä asiasta oman nimimerkkinsä takaa reilusti huomauttaa. Totta kai kaikilla lienee tiedossa, että vanhempainvapaata voi viettää kumpi tahansa vanhempi, nimensä mukaisesti. Eli ei tartuta lillukan varsiin, ja jos joku haluaa tarttua niin ei kannata välittää!

77mm: Minäkin tykkäsin kovasti siitä vihreävalkoraitaisesta kietaisujutusta! Kiva että pakkauksessa on mukana raikkaita värejä, tuollainen tummanvihreä käy mielestäni niin tytölle kuin pojallekin. Molemmat pakkaukset ovat mielestäni kivoja, sekä tämän-, että viimevuotinen, mutta ehkä silti tuo uudempi vetää pidemmän korren, liekö uutuuden viehätystä vai mitä. En ole jättänyt vielä hakemusta Kelalle, mutta nyt alan haalimaan papereita kasaan. Saa nähdä kumpi pakkaus sieltä sitten tulee!

Nyt taidan pötkähtää päivälevolle. Juuri lähtivät appivanhemmat kylästä, kun olivat kahvilla synttäreitteni kunniaksi! Illalla mennään mieheni ja kaksoisveljeni ja hänen tyttökaverinsa kanssa leffaan ja ravintolaan syömään, kivaa!


inom 25+0
 
Tänä iltana vihdoin 4d-ultra :heart: :heart: :heart:

Viime yönä pikkuinen herätti äitinsä liikkeillään jo klo 3.40 enkä nukkunut senjälkeen kuin 6.30-7.30.Taisi hiukan jännittää ultra :D

lapset myöhästyi koulusta,kun muistin et mul ois auto(mies ottikin sen aamulla ja lähti hakeen varaosia)joten en laittanut lapsia kävelemään linkille.

Nolo textari opelle,et lapset myöhästyy,kun äiti unohti,että ei oo autoa,nyt isi lähti tulemaan 60km päästä kotiin,et voin viedä lapset kouluun :ashamed:
 
Ihanaa hypistelyä..... Kävin juuri hakemassa äitiyspakkauksen. Eli 2006 pakkauksen sain. Livenä oli ihan erilainen kuin kuvissa. Mun mielestä tää ei oo mitenkään liian poikamainen. Ja toi toppiskin on semmonen että siinä on vihertävänkeltaisella (näyttää meidän valossa ainakin aika limeltä) pohjalla noita vaaleansinisiä kuvioita joten se sininen vaikutelma minkä kuvista saa on vähän väärä. Makkaristakin tykkään, on kivan värikäs. Olen kyllä nyt ihan tyytyväinen tähän.

Ja sitten tuli vielä postissa se kantoliina minkä sain vauva-lehden tilaajalahjana. Ja mukana oli myös erilaisia sidontaohjeita.

Nyt vaan tekisi mieli hypistellä näitä vaatteita ja tavaroita. Mutta pitää ehkä käydä välissä vähän haravoimassa pihaa että saisi sen haravoitua ennen loppuviikon sateita.

NuuNuu 25+2
 
harmaakassu
SIIS OLEN IHAN POIKKI :'(

Suomen armeija tarvitsee näköjään muitakin Isejä,Rovajärvellä päin.Meidän Isi on kaapattu jo huhtikuun alussa Säkylään YK-joukkoja kouluttamaan ja palaa ensi perjantaina.Vanhempani olivat avustamassa muutaman yön ja kyllähän se oli ihana,kun jaksoivat ulkoilla ja puistoilla kahden vanhimman kanssa.Mutta sen tilalle tuli minulle kokkaukset ja sängynlaitto-purkurumba .......itselleni kun en jaksa nyt ihmeellistä ruokaa laittaa:eek:len pitkältä pussinuudelilinjalla :kieh: Mutta ei sitä viitsinyt omille vanhemmilleen tarjoilla nuudelisoppaa joka päivä :LOL:

Tammela:liikunta on mitä luultavimmin pitänyt minunkin vaivani poissa tässä raskaudessa.Vedän tiistaisin Happy Hour-sekä balletone-tunnin,perjantaisin Body Pumpin ja sunnuntaisin Evergreen jumpan,venyttelytunnin sekä Pilates-tunnin paikallisella kuntoklubilla.Käytkö muuten Atleticossa?Meidän klubi kuuluu siihen CMS-ketjuun ja olen aina Tampesterissa käydessäni Atleticossa saanut ilmaiseksi treenata.


Nyt heräsi kuopus.....jatkan myöhemmin!


Kassu ja Alma
 
terve pitkästä aikaa!

perjantaina oli neuvola ja kelan paperi oottaa täyttäjäänsä. töihin soitin äippälomasta tänään, on sekin nyt sitten tehty.

jumpista: olen ite käynny kanssa 3-4krt viikossa jumpassa ja uskon, että se on munkin selkävaivat pitäny kurissa, samoin pissan karkailu on vähentyny huomattavasti. jaksanut olen vielä hyvin. nyt kun aloitin sen sisustussuunnittelu kurssin, on jumppakerrat jääneet 1-2 krt viikko. ensi kuun aion vielä jatkaa, kesäkuusta eteenpäin jäädytän jäsenyyden ainakin syyskuun loppuun.

eilen tehtiin kovasti paljon pihahommia ja sitten ne tuli illalla mullekkin ne tuskaiset liitoskivut. tahti ei ollut kova, mutta ajallisesti pitkä rupeema haravointia, kyykkimistä ja sen semmoista. edelleen liitoskohdassa vihloo vietävästi esim vasenta jalkaa nostaessa tai kyykystä noustaessa.

muutoin voin vallan mainiosti ja jari-maijasta on tullut varsin reipasliikkeinen kaveri.

jaksamista teille kaikille osa-aika yh:ille! me on saatu iskä täksi kuukaudeksi jo iltaisin kotiin, tosin tänään lähtee taas reissuun, mutta palaa jo huomisiltana.

mukavaa viikkoa kaikille!

jari-maija 25+1
 
Kyllä tämän jäkeen osaan nostaa ihan eritavalla hattua oikesti yksin huoltajille! :)
Onneks iskä palautetaan meille perjantaina klo 17.30 ja sit se tarvii antaa taas lainaan vasta 9 päivän loman jälkeen. Ehtiipähän hänkin vähän tutustua kasvaneeseen masuun ja sen asukkiin ;)
Ja ennen kaikkea pääsee itse sen ajan helpommalla kun on joku muukin juoksemassa tuon vilkkaan yksi vuotiaan perässä.

osa-aika yh Marsu rv 21+5, kait
 
No niin. Neuvolassa ja lekurissa käyty. Poskiontelotulehdukseen sain lääkkeet, toivottvasti noilla tokenisi eikä tarvitsisi punkteerattavaksi mennä. Neuvolassa kaikki oli ok. Painoa oli tullut 3 kg kuuteen viikkoon, eli nyt kaiken kaikkiaan kertynyt 3,5 kg. Hb oli taas laskenut, oli nyt 117, joten rautakuurilla jatkan. Sain ensi viikolle ajan neuvolalääkärille kohdunsuun tilanteen tarkistukseen kun ei ole nuo supparit ihan kivuttomina pysyneet. Jos siellä on jotain tapahtunut niin sitten jään varmaan saitsulle töistä, mutta jos kohdunsuulla kaikki on ok, niin yritän sinnitellä töissä vielä toukokuun loppuun.

Minimi senkun jaksaa potkia. Isoveljensä ei mahassa muuta kuin mönkinyt ja venytellyt, ihmettelinkin kun aina puhutaan vauvan potkuista mahassa, mutta tämä kyllä potkii. Isoveljensä on sellaista voimamiestyyppiä (1 v 10 kk kantelee muun muassa täyspuisia keittiöntuoleja) mutta tästä taitaa tulla jalkapallisti tai jotain. :LOL:

77mm ja Minimi rv 23+3
 
4-d ultra oli aivan ihana kokemus :D

Sukupuoli saatiin tietoon varmuudella(en paljasta :D :D :D )

Pikkuinen ei ollutkaan ihan pikkuinen,vaan jo 840g,ja syntymäpainoksi veikattiin 4kg :whistle: Muut on olleet 2560g-3200g)

Saatiin aivan ihanat kasvokuvat.Koko ultraus videolle ja kuvia cd-romillekin :heart:

Kuopus oli mukana isänsä sylissä ja hän ihasteli vauvaa ruudulta aivan ihmeissään.


Lääkäri Bruno Cassiatore oli ihana,siis tosi miellyttävä ja ammattitaitoinen.
Pikku taaperomme sanoi lähtiessä peippa(=heippa) ja antoi hartaasti ja tunteella pitkän lentosuukon ja lääkäri sanoi sen olleen päivänsä kohokohta :heart:

Pikkuinen oli vinottain masussa tällä kertaa.
Oli liikuttavan näköistä,kun pikkuinen hymyilikin ultrassa :heart:

Mahtava kokemus,muuta ei voida sanoa =)
 
Oltiinpa me vajottu.

Mie täällä yksin syön karkkia. Hyi minuu.. =)
Esikoinen on päiväunilla joille ei olisi halunut, taaskaan. Kiva kun se välillä ottaa tällaisia kausia että ei voi päikkyjä nukkua.
Eilen illalla isi oikein säikähti kun vauva potki ja pyöri niin kovaa. Oli siinä ilmeessä näkemistä :LOL:
On isi kuulemma jo odotellutkin noita oikein kovia liikkeitä. No nyt sitten se saakin olla joka ilta käsi miun masulla. =)

vointi on hyvä täällä ja ensimmäinen neuvola lääkäri olisi pari viikon päästä ja siitä viikko niin olisi neuvola.

25+2
 
Augustmam:ihana kuulla kokemuksestasi!!!!!Mekin kävimme Cacciatorella kun odotimme kakkosta!Lämmöllä häntä muistelen:)

Sukupuoli jäi kutkuttamaan......mutta jääköön se teidän salaisuudeksenne:)


Kohta taas jumppaa vetämään.


Kassu ja Alma
 
Iltaa!

Onpas taas pitkä aika siitä kun olen viimeksi kirjoitellut. Tuntuu että kun on jäänyt sairaslomalle, niin aika ei riitä enää koneella istumiseen... :( On muka niin paljon touhua ja tepinää ;) Olen ajatellut että nyt kun vielä jaksan touhuta, niin täytyy yrittää siivota suurimmat kakat pois.
Pidän vielä lapset tämän kuun hoidossa, mutta sen jälkeen otan ne pois ja niinpä olen sitten kovasti yrittänyt saada aikaiseksi tänä aikana. Sehän sitten kostautuu ja supistuksia tulee iltaisin aikasta paljon...
Surunvalittelut kaikille osa-aika yksinhuoltajille :( Meillä taas toisin päin, eli kun minut määrättiin sairaslomalle torstaina, ukkokultani teloi jalkansa ja hänet määrättiin kuukaudeksi myös sairaslomalle perjantaina!! Jotenkin tuntuu uskomattomalta että ollaan nyt yhtäaikaa kotona ja vielä niin pitkä aika... äitini oli heti sitä mieltä että tälläkin on tarkoituksensa. Kun kolmas lapsi on tulossa ja suhde tarvii lujitusta, niin nyt meidän täytyy käyttää se hyväkseen kun se aika sille lujittamiselle annetaan :LOL:
Voihan se tietenkin näinkin olla... Tai sitten katsotaan että kummalle nousee tukka enemmin pystyyn...

Poika melskaa mahassa mahdottomasti ja pitää äitiä hereillä jo nyt öisin... silmät ristissä aamulla aina herätessä.

Mutta nyt nukkumaan, jos vaikka sais nukuttua :)

Seriina ja poitsu 22+6
 
Onpa minultakin jäänyt aika vähiin tänne kirjoittelu lähipäivinä. Jotenkin tuntuu, että kaikki ihmiset kyselevät vaan paljon raskaudesta ja tulevasta vauvasta, niin ei jaksa tänne enää samoja juttuja kirjoitella.. Huomasin juuri, että jossain vauvaan kyllästymis-aloituksessakin oli tästä asiasta puhuttu. Alkaa vaan vähitellen tuntumaan, että ainoa asia, mistä ihmisten kanssa juttelee, on raskaus ja vauva. Eihän siinä mitään pahaa ole, jos ihmiset ovat kiinnostuneita, mutta kaipaisin vaan juttelua ihan tavallisista ja muistakin asioista =) Mutta se siitä..

Olen palannut taas harjoittelun jälkeen koulun penkeille ja se on alkanut tuntua :( Iltaisin selkää särkee, kun on joutunut istumaan koko päivän ja jalat on turvoksissa. Öisin olen myös alkanut heräillä suonen vetoihin. Onneksi ei tarvitse enää montaa viikkoa jaksaa ja pääsee/joutuu vielä viimeiseen harjoitteluun ja sitten tämä tyttö onkin jo lopulta valmis :D

Synnytysvalmennukseen pitäisi soitella aikoja tällä tai viimeistään ensi viikolla. Välillä ihan hirvittää, kun aika kuluu näin nopeasti ja elokuu lähestyy :eek: Tottakai odotan innolla vauvan syntymää, mutta kyllähän se herättää monenlaisia ajatuksia.

Hemu 25+1
 
Heippa kaikille eloveenoille (pitkästä aikaa)!

Augustamam: Missä kävitte 4d-ultrassa ja paljonko jä itselle maksettavaa? Kovasti kutkuttais mennä itsekin, mutta en oo vielä saanut puoliskoa vakuuttumaan... :\| Se sukupuoliasia jäi meille epäselväksi rakenneultrasta ja muutenkin... Etenkin jos siellä saa tuollaista painoarviota jo nyt! Meillä kun esikko oli niin iso, että mietityttää se koko nytkin.

Muuten ON voi ok. Esikon sairastelut rassaa, toivottavasti ne helpottas kun reilun kuukauden päästä jäädään kotiin...?! Maha tuntuu ajoittain jo valtavalta ja etenkin ihmisten kyselyt: ootko varma, että siellä on vain yksi- ottaa päähän :headwall: ! Mutta muuten :)

Hipsu (+vanttu)
 
Hipsu07:Maksettiin itse se kokonaan,180? maksoi ja oli kyl ihan joka pennin arvoinen kokemus...Me käytiin siis Kuopiossa,Jyväskylässä ois ollut meitä lähin55km)mut ajettiin 150km Kuopioon,kun siel oli Bruno Cassiatore :D Hällä huomattavasti parempi ultraajan maine kuin Jyväskylässä toisella ultraajalla.

 
ja vielä piti sanoa,etä meilläkin isäntä ensialkuun kauhisteli hintaa...Mutta jo odotushuoneessa sanoi veljelleen,että onhan tuo lääkäri niin lukenut ja kokenut,että kyllä se oli hintansa arvoinen kokemus kaikin puolin =)
 
Täälläpäin menee ihan samanlaisesti kuin ennenkin, ainoastaan esikoinen on ruvennut hieman osoittamaan erilaista käyttäytymistä; mm. ei halua lähteä hoitoon. Olen sitä kyllä välillä itse ajatellut pitäisikö lapsi pitää vain kotona, mutta on käynyt samassa hoitopaikassa jo 2-v asti, ja ny jo 5v täyttänyt, eikä olisi syytä lopettaa hoitoa. Hoidossa tapaa kavereitaan, ja on muutenkin vaihtelua, kun on ainoa lapsi, että siellä saa muiden lasten seuraa mitä kotona ei ole. Plaah, on vain niin hirveää lähteä viemään kun jo valmiiksi se alkaa heti aamulla itkemään ja jatkaa sitä, ja pari kertaa vein sen mutta vasten hänen tahtoaan, ei siitäkään kyllä hyvää seuraa, sillä se raastaa "sydäntä" kun joutuu pakolla viemään sen sinne. Hoitopaikka siis pitäisi varmaanki irtisanoa,mutta en tiedä... toisaalta itse olen kotona tällä hetkellä, mutta siinä hoidossakäymisessäkin on niitä hyviä puolia. Kerhoja ei ole ja muut virikkeet olis sitten vaan puistossakäynnit jossa saattais joskus jonku lapsen nähdä mutta aika heikkoa sellaine on, tuon ikäne tarttisi jo mielestäni kavereitakin.
Mitä mieltä olette te tästä ? Onko neuvoja? Onko jollain muulla samaa ongelmaa nyt(tai ollut aiemmin)? Itselleki jo valmiiksi asenne että ei tästä mitään taaskaan tule, vaikka hyvällä mielellä menisin ensin poikaa herättämään sängystään aamusella.

Neuvola on perjantaina. Kerron siellä tietenkin että rakenneultrasta tuli uusi aika ultraan munuaisaltaiden koon vuoksi.
Huhhuh siis kyllä näitä huolia tässä riittää..
:(

Sorry että pitkä "purkaus" tässä mutta oli pakko.

Milli-83 ja Pikku-ukko 21+6+poitsu-02
 
Milli83:Mä otin pienemmät pois päivähoidosta heti, kun jäin kokonaan kotiin.Kuopus viihtyy loistavasti kotona ja 6v tyttö on tosi kiitollinen lyhentyneestä päivästään kun pääsee jo klo 13 eskarista kotiin(kun olin töissä,tytöt oli 17 asti päiväkodissa ja perhepäivähoitajalla)

Kyllä ne lapset kotonakin viihtyy.Itseasiassa otin muuten isomman tytönkin kotiin 4,5vuotiaana,kun jäin kotiin odottamaan tän hetkistä kuopusta.

Jokainenhan sen päätöksen itse tekee,mut mä ainakin oisin kuin orpo piru jos oisin itse kotona päivän ja lapset hoidossa....Ei kuluis aika,ei sit millään :snotty:

A-mam ja Lahja rv 25+5 :heart:
 

Yhteistyössä