Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Augustmam: :flower: :flower:

Kävin juuri nettiostoksilla. Olen pitkään jo miettinyt että hankkisin kaksostenrattaat ja kopan Vauvatar-nettikaupasta. Siellä oli Jovin viime vuoden mallia kaksostenrattaat melko edullisesti. Nyt rohkenin ostamaan. Eräs ostospäätökseen vaikuttava juttu oli että kotiinkuljetus on ilmainen vaunuilla ja rattailla. Nyt loppuu siis tuon asian pähkäily! On siihen energiaa kulutettukin. Kaiken lisäksi huomasin että olin ostanut viimeiset, sillä heti sen jälkeen sitä mallia ei enää löytynyt netistä! Toivottavasti ovat hyvät.

Tänään piti sataa vettä. Ilma olikin ihan hyvä. Välillä paistoi aurinkokin. Aamulla olimme tytön kanssa 1 ½ tuntia ulkoilemassa. Olin tosi tyytyväinen itseeni. Sain toisen puoleisen nurmikon loppuun haravoitua. Toisella puolella taloa on niin kosteaa vielä ettei sinne pääse harvavoimaan. Siinä tuli hyötyliikuntaa samalla.

Nyt illalla on hieman supistellut ja selkäkin on ollut kipeä. Rehkiminen taitaa kuitenkin kostautua. Tosin ei ole pahasti supistellut mutta on kovistellut mahaa.

Päivällisen jälkeen pötköteltiin miehen kanssa päivälevoilla. Kyllä tuntui mukavalle kun mies sanoi että on maha kasvanut ja huomioi minun masuni. Hassua miten pienistä asioista sitä ilahtuu. Ja joskus sitten taas toisin päin että loukkaantuu tosi pienistä asioista. Mielialat vaihtelee. Onneksi viime aikoina ollut melko rauhallista! Kop kop! :LOL:

Nyt on lähdettävä pesemään tytön pöksystä hajupakkaus pois!

Edie + pikku-reppuli 24+5

metsätähti harmaana
synnytysvalmennuksesta mä kävin n. vuosi sitten synnytysvalmennuksessa esikoista odottaessani ja odotin siltä paljon enemmän kuin mitä se oli=\| Täällä valmennus kertoja on yhteensä neljä joist yks on tutustuminen synnytyssairaalaan. Se tutustumis kerta oli paras ja antoi kaikista valmennuskerroista eniten ja jossa pysyi mieleenkiinto yllä=) Yhdellä kerralla oli yks äiti 4kk vauvansa kanssa näyttämässä vauvahierontaa ja kertomassa heidän vauva arjestaan ja kokemuksistaan ja se kerta oli myös hyvin mielenkiintoinen=) Mut ne kaks kertaa oli ihan pyrstöstä, tylsiä, pitkäveteisiä ja ihan samoja asioita joita on vauva lehdissä ja kirjoissa...(joissa asia on jopa kerrottu mielenkiintoisemmin) ei tullut mitään uutta, jos oisin tiennyt en ois mennyt paikalle ollenkaan. Jälkeenpäin oon meittinyt, että muista kun sairaalaan tutusmisesta en hyötynyt mitenkään. Ja KYS:iin kun voi tutustua virtuaallisesti netissä silloin kuin itselle sopii, niin se on kans hyvä juttu=) Onneks ei tarvii mennä valmennuksiin tylsistymään uudestaan. Oon kyllä kuullut valmennuksista myös paljon hyvää, mutta omat kokemukseni ovat huonot. Valitettavasti.

harmaana kassuna
Pultti Bois:kiva kuulla jotakin sinusta!!!!!Olet usein mielessäni......ja joskus urkin tuonne vauvakuume-puolelle,josko siellä olisit jo....Täällä kaikilla menee aika kivasti,Tietenkin joillakin sairaslomaa,suppareita,kolotuksia ja muuta ASIAANKUULUVAA :wave: muttei mitään sen dramaattisempaa.

Synnytysvalmennuksesta:ekalla kerralla en saanut juuri mitään irti :'( Täällä ei ole mahdollisuutta suomenkieliseen valmennukseen ja puolet meni silloin ohi....kaikenmaailman erikoissanasto oli tuolloin vielä ruotsiksi outoa.Tokalla kerralla oli jo nautittavampaa.Kolmas kerta olikin sitten uusimuotoinen ja täällä se merkitsee,että tapaamisia jatketaan aina siihen asti kunnes vauvoilla on 1v-synttärit!!!!!Mukavaa tavata uusia ihmisiä samoissa elämäntilanteissa ja aina sieltä joku on enemmän kaveriksi jäänyt sitten kuin muut.Siksi nytkin menin että jos taas uusia ihania ihmisiä tapaisi ja onhan siellä kivoja massunkantajia puolisoineen!Asiat ovat minulle tuttuja,mutta minusta on usein apua muille heidän kysellessään synnytyksestä tms.

Nyt kerhoon muksujen kanssa!

Kassu

neiti-84 harmaana
Vähän nostetaa tätä..

Meillä tyttö kipeä jo viikon verran. Viime yö oli yhtä helv...
Mie olen nyt ihan puhki, väsy.
Yöllä sain kantaa tyttöä vähän väliä joten maha ja varsinkin selkä ei sitä kestäny. Ja sit minuu alko oksettaa se rasitus. Onneks ei yökkö tullu.
Olis siin ollu vähän liikaa mulle yhdelle yölle.

Tänää lääkärii tytön kanssa. Saa nähän onko korvissa mitää.

Tällästä tänne..

24+3

moikka!

augustmamille myöhästyneet synttärionnittelut!

meillä oli eilen 4. hääpäivä, mutta sujuvasti unohdettiin se molemmat. käytiin me jo perjantaina etukäteen juhlistamassa syömällä mahat pullolleen, mutta eilen iskä lähti ennen sian p.ierua hesaan ja kun se illalla tuli, niin tajuttiin molemmat, että hei meillähän olis tänään hääpäivä. otettiin me sitten illalla siiderintapaista (holiton siideri) lasiliset, että edes sen verran tuli toisiamme muistettua. olen perinteisesti saanut ruusuja 1/vuosi, mutta annoin tämän kerran anteeksi.

omassa navassa edelleen kaikki ok. perjantaina olis neuvola ja saan kelan paperit täytettäväksi. jari-maija on ruvennu mylläämään ihan kunnolla ja siksi tässä on saanut jo jokusen viikon olla rauhallisin mielin, viimeinkin.

me ollaan kanssa ulkoiltu taas oikein urakalla, kun uloslähtö on jo helpompaa, eikä aina ole pimeää. kyllä me talvisinkin ollaan päivittäin se 1-2h, mutta nyt menee ulkona jo puolet päivästä. esikko on nytkin naapurin tytön kanssa leikkimässä ja ite oleilen kuopuksen päikkäriajan sisällä. ajattelin just ryhtyä teen keittoon ja avata suklaakeksi pussin...

voikaahan kaikki paksusti ja nauttikaa auringosta!

jari-maija 24+3

ps. kassu hellu kuva profiilissa. on se puistoelämä rankkaa...

Heipä hei!

Aattelin taas muutaman rivin kirjotella, vaikka tuntuu ettei nyt mitään niin ihmeellistä kirjotettavaa oo. Töissä olo tökkii niin lujaa, ettei oo tosikaan. Ei kiinnostas enää tippaakaan olla täälä. Vaikka mulla ei oo enää kun 29 työpäivää tään päivän jälkeen jäljellä, niin sekin tuntuu tosi pitkältä ajalta. En kyllä millään jaksais olla äitiyslomaan asti, onneksi saan pitää lomia ennen sitä. Vali vali... Mut kun tökkii, niin tökkii...

Olo ihan ok, mitä nyt painoa on tullu aivan liikaa. Kauhulla aattelen, et mitenkähän paljo sitä vielä ehtii tulla ennen kun vauva syntyy ja mitenkähän työn ja tuskan takana niistä on sitte päästä eroon. Herkut maistuu, ei voi mitään :ashamed: :ashamed: Vauva on ihanan vilkas ja kova potkimaan esikoiseen verrattuna. Mukava tuntea noi potkut, ainakin vielä. Loppuvaiheessahan se voipi olla, ettei se ookkaan enää niin kivaa, jos oikein kovasti potkitaan.

Meidän talonrakennusprojekti alkaa olla jo hyvällä mallilla, just eilen käytiin tilaamassa kaakeleita =) =) Ihanaa kun pääsee sisustamaan uutta kotia!! Ja kun mies ei niihin asioihin juuri sekaannu, vaan antaa mun päättää.

Ens viikolla olis sit se sokerirasitus, kiva mennä tk:hon istumaan kaheksi tunniksi :/ No toivottavasti kaikki on ok, eikä tarvi alkaa piikittämään itteäään. Mä en oo ollenkaan varma, et onko musta siihen. Lääkärineuvolakin olis ens viikolla, kiva kun sit katotaan taas ultralla =) Kelan papereita en oo vielä laittanu menemään, kun oottelen sitä uutta pakettia. Toivottavasti se nyt pian vaihtuis!!

Mutta nyt pitänee vissiin jatkaa taas näitä töitä välillä.

:wave: :wave: :wave:

Pipe75 25+3 <br><br>

Mukavaa keskiviikkoa!

Saimme kaikki,minä ja muksut , nukuttua ihanan kunnon yön ja kerhossakin oli kivaa.Joten elämä mallillaan :wave: Pienestä sitä on iloinen.Pientä piristystä toi kyllä myös saamani veronpalautussumma!!!!KERRANKIN saan takaisin ja ihan reippaasti! :whistle:

Maanantaina kävi ikkunanpesijä ja ihana seurata kevään kulkua putipuhtaista ikkunoista.Meillä on vanha talo ja NIIN kenkkurat ikkunat pieniä ruutuja täynnä,että annoin ammattilaisen suosiolla hoitaa sen homman!Nykyäänhän saisi hakea noita kotitalousvähennyksiäkin noista hommista.

Eipä sitten kummasempaa.

Kassu ja Alma

Minä täällä varsin hiljaiseloa pitänyt, kun on mennyt taistellessa verkkosivujen kanssa.. Pirulaiset menivat jumittamaan ja iskin alas koko p*skan. Sen jälkeen ruukkasin uuden foorumin pystyyn... Jotta tervetuloa vaan osoitteeseen www.goodmoodhouse.net/foorumi jos tuntuu, että foorumit loppuu kesken =)

No joo.. Välillä tässä tuppasi olemaan aika tuskaa nukkua öitä, kun ei mikään asento oikein ollut hyvä. Nyt taas on väliin pari päivää ollu ihan ok. Johtunee siitä, etten oo pahemmin käyny kaupungilla kävelemässä. Tosin tämä koneella istuminen on taas sit tehny sen, et turvottaa.

Hittolainen. Viikon päästä ois taas neuvola. Tulee turhan nopsaan. Nyt jostain syystä riittäs ihan se 3-4 vkoa eikä näin, että 2 vkoa väliä. Sit vissiin perään se lääkärinaika. Ja joo.. Eka kerran tulee olemaan nyt niin, ettei mies pääse neuvolaan mukaan (viime kerralla oli sijainen, joka puhu koko ajan vaan miule eikä pahemmin miestä noteerannu). Outo fiilis... :snotty: =)

pietu- rv 24+5

Pauzi

Joo-o. Mulla on nyt sit ruennut supistelemaan ihan kunnolla. Mie oon ihan paniikissä että wtf, onko tässä jo kohta isokin hätä?! Esikoiselta tais kahtena viimeisenä viikkona tulla harjoitussuppareita, ja hän syntyikin sit vasta rv 40+4, et en tiedä näistä harjoitussuppareista mitään?!

Onko normaalia et kun supistaa, niin tuntuu pientä kipua/jomotusta alavatsalla? Ja supistuksen jälkeen jää jomottelemaan joksikin aikaa? Onko nää niitä vaarattomia vai vaarallisia harjoitussupistuksia?

Neuvolaan kun soittelin, niin sain ens tiistaille lääkäriajan, mut terkka sanoi et jos supistelee kivuliaasti niin päivystyksen kautta omalle lääkärille. Milloin tiedän että ei ole normaalia? Samalla pitäis ihmetellä lääkärin kanssa tota mun kohdun kokoa, mikä oli tosiaan rv 21+2 26cm. Jos se nyt on taas kasvanut, niin pitää mennä kuulemma ultraan tarkistuttaan et onhan niitä vauvoja vain yksi, ja tarkistamaan että la pitää varmasti paikkaansa. Ja siihen käsitykseen jäin, et lapsivettäkään ei sais liikaa olla...

Mua alkaakin pikkuhiljaa pelottaa... :'(

Pauzi ja papunen 24+2

Kyllä minullakin välillä vähän nippailee, kun tulee niitä harjoitussuppareita. Itse olen laittanut vain sen piikkiin, kun muutenkin on alamaha koko ajan arka (niitä pirun kasvukipuja ja jotain hermokipuja)...

Onhan tuo teikäläisen kohtu iso! :eek: Itsellä jo yli käyrien, vaikka oli liki 24 viikkoa kasassa ja 24 cm silloin.

Toivottavasti Pauzi kaikki on hyvin!

Tervehdys pitkästä aikaa! Viime kerta taisikin olla juuri ennen Amerikan lomaani reilu kuukausi sitten. Kotiinpaluun jälkeen ensin vaivasi aikaeroväsymys ja sen jälkeen töissä onkin ollut sen verran kiirettä ettei ole iltaisinkaan kotona jaksanut eikä kerinnyt koneella pyörähtämään.

Viimeksi kyselin voisiko kävellessä tuntuneet alapääkivut olla liitoskipuja. Juuri ennen reissua asia vaivasi sen verran, että soitin vielä viimeisenä Suomi päivänä neuvolaan. Itse olin ennen sitä ollut kohtuullisen luottavaisin mielin, että eihän tässä ole mitään hätään kun muita vaivoja ei ole ja nuo kivutkin lakkaavat heti kun lopettaa kävelyn. No, terkkari sai aikaiseksi vielä viime hetken paniikin toteamalla että ei niitä liitoskipuja kyllä vielä pitäisi olla! (Silloin rv 18+6) Neuvola lääkäri oli jo siltä päivältä lähtenyt, omalääkärille ei tietenkään saanut samalle päivälle aikaa joten ei auttanut muu kuin varata aika yksityiseltä. Sieltä onneksi sainkin vielä ajan peruslääkärin sijasta gynegologiaan erikoistuneelle, joten ammattitaitokin oli sen mukaista. Osasi jo suoraan kuvata oireitani vaikken lauseen loppuun ollut vielä päässyt. Diagnoosi sidekudos kipu eli liitoskivut ja kaupan päälle sain "ylimääräisen" mahdollisuuden nähdä Sinttimme eli lääkäri katsoi myös ultralla että kaikii oli ok. Onneksi mitään estettä seuraavana päivänä alkaneelle vuorokauden mittaiselle lentorupeamalle ei löytynyt! Kokonaisuudessaan reissu meni tosi hyvin eivätkä kivutkaan oikeastaan vaivanneet vaikka välillä tuli käveltyä enemmänkin (taisimme innostua liikaakin kiertelemään lastenvaate- ja tarvikeliikkeitä). Kerkesin jo siellä ajattelemaan josko liitoskivut olisivat kohdallani olleet vain ohimenevä juttu. Johtuiko sitten lämmöstä vai matalapohjaisista sandaaleista, mutta kotiinpaluun jälkeen laitettuani taas jalkaan hiukan enemmän korkoa sisältävät kävelykengät, kivut tuntuivat palaavan. Niinpä olen nyt siirtynyt matalapohjaisiin kenkiin ja päässyt kivuissa vähemmällä.

Ensimmäiset liikkeet tunsin 18+ viikolla ja sen jälkeen jytää onkin riittänyt. Toimistotyötä tekevänäkin joudun jo välillä hakemaan erilaista asentoa kun normaali (hyvin epäergonominen) asentoni on liian eteenpäin nojaava. Mieheni päivän kohokohtia tuntuu olevan nukkumaan meno, jolloin hän laittaa korvansa mahalleni ja ryhtyy "leikkimään" Sintin kanssa. Mies pyytää Sinttiä potkasemaan, Sintti potkaisee ja saa sen jälkeen kovat kehut tulevalta isältä. Päivä päättyy Amerikan tuliaisina tuodun pehmo-soittorasian säveliin mahani päällä. (Juu, olemme kumpikin hörähtäneet täysin tähän esikoisen odotukseen :)

Ai niin Kassu, voisitko lisätä minutkin listoille. Taisin aikanaan ilmoittautua mukaan juuri lomasi aikoihin joten se on jäänyt välistä. Ensimmäistä siis odottelen, LA 9.8 ja synnystyspaikka TAYS.

Virtsu + Sintti (23+6)

Nyt en ehdi enempää kirjoitella, mutta vieras olit kysellyt mammahaalareistani: Juu ovat tosiaan missy momilta ostetut. Tuumakokoa en nyt muista, mutta kirjainmerkinnältä nämä vastasivat kokoa S! Alunperin tilasin L-koon, mutta olivat tosi tosi väljät, niin kuin sullakin. Kyselin sitten sähköpostilla että kuinka paljon lahkeen pituus lyhenee S-koossa, ja kun sain vastaukseksi että kaikissa housuissa yhtä pitkät lahkeet, niin rohkenin sitten tilata S:t. Ja mulla pituutta on 174cm ja painoa tällä hetkellä n. 68,5kg (ennen raskautta 67kg). Nämä S:tkin ovat vielä hieman väljät, hyvin mahtuu massu kasvamaan! ;) Palvelu oli tosi hyvää ja ystävällistä mitä sain ko liikkeestä sähköpostin välityksellä, että sen puolesta voin suositella!

inom 24+3

Pauzin kanssa samanlaisen ongelman kanssa kärsin. Eilen ja tänään on supistellut paljon jopa jonkin verran kipeästi ja alavatsa on ihan kosketusarka sekä tuntuu kauhea painontunne alapäässä. Jos ei huomiseksi ala helpottaa niin pakko soitella neuvolaan tai lääkäriin. Maanantaina minulla on joka tapauksessa seuraava neuvola, joten jos yhtään hellittää niin odotan sinne. Töissä en pysty enää yhtään keventämään, kun olen jo hierontojen tekemisestä ja puolesta vetämistäni jumpista joutunut luopumaan (olen siis kuntosalilla töissä ja teen em. juttujen lisäksi kuntosaliohjauksia), niin seuraava vaihtoehto on sairasloma. Näillä viikoilla tämä riesa alkoi esikoisen kanssakin niin että jäin 25 viikolta kokonaan sairaslomalle. Nyt olisin toivonut pärjääväni vähän pidempään.

Minimi vetää onneksi masussa sellaisia iltajumppia ettei hänen hyvinvoinnistaan tarvitse huolta kantaa. Hyvä kun unta toisinaan saa kun tyyppi vetää potkusarjoja ympäri mahaa. Isoveljensä ei ikinä riehunut mahassa näin, eikä tuostakaan kauhean rauhallinen poika tullut. :LOL:

Ai niin. Capri: Kysäisepäs pääsisittekö edes sairaalatutustumiseen miehesi kanssa. Kaverillani oli tilanne myös se että hänelle oli toinen lapsi, mutta miehelle ensimmäinen, tulossa. Ei päässyt synnytysvalmennukseen muuten mutta sai puhuttua läpi sairaalaan tutustumisen että mies oli synnytyksessä edes vähän kuvioista paremmin perillä.

77mm ja Minimi rv 22+5<br><br>

Iltaa!!

Pitänee vähän purkautua kun ei jaksa enää... Tänään "vasta" kahdeksas päivä (tai siis iltaa) töitä putkeen takana ja vielä 3 edessä. Sitten 1(!) vapaa päivä *tuuletuksia* ja taas takas... Yksin vuoroissa joutuu olee ja siis lähikauppaa pitämään pystyssä, ilman kahvi/ruokataukoja (vessassahan VOI käydä, JOS kerkee) Nosteltavaa riittää reilusti raavaallekkin miehelle, että voisin väittää että selkä on hieman turhan kovilla! Supistelutkin vaivaa pitkin iltoja :'(

Huoh... pitää vähän henkästä että rauhottuis.

Jotain kivaakin :) Perjantain rakenneultrassa kaikki näytti olevan kunnossa ja sukupuolikin selvisi! :heart: Elokuussa syntyy terve poika vauva tälle suunnalle näillä näkymin! Poika fiilis piti mulla paikkansa :D

t:elo & "kimmo" 21+4

Huomenta vaan kaikille! Supistelut senkun jatkuu vaikka saikulla olenkin ja tosi rauhallisesti kotihommia tehden. Poju potkii tosi kovaa ja pieni liike näkyy jo masun päällekkin. Vien tytön päivähoitoon lääkärin määräyksestä joka arkipäivä 6 h, jotta saan levättyä ja saapahan tyttökin siellä leikkiä muiden kanssa ei tuu aika pitkäksi kotona.

Me taidetttiin löytää koti Espoon sijasta Kirkkonummelta. Onko täällä ketään joka asuu siellä suunnalla? Hommaa riittää kun ajatteleekin tulevaa muuttoa. Toivottavasti pääsemme muuttamaan mahdollisimman pian jotta olisi sit kaikki kunnossa kun vaavi syntyy. :whistle:

löysin nyt tämän ketjun.. =) meillä laskettu aika 5.8 ja esikoinen tulossa. rakenne ultrassa ollaan käyty ja kaikki hyvin...veikkasivat samalla meille tyttöä ja sellainen olo mulla on ollutkin alusta asti,että tyttö sieltä tulee. :heart:

Olo on suht hyvä...närästäny ja ummetusta on. nestettä kertyny myös jalkoihin.. :(

Kova on potkimaan tämä meiän pikku vaavimme äitin masussa... itsestäni olen huomannut,että jos ei potki aina niin paljon olen heti huolissani kauheasti. Mikä taitaa olla normaalia kaikille äideille. =) Yölläkin välillä herään ku pikkainen potkii oikein sopivasti... =)

amalialle tervetuloa mukaan=)

Mun valkovuoto oli äsken vessassa käydessä rusehtavaa=/ Täytyy seurata tilannetta.
Esikoinen heräs tänään jo 6.50 ja huusi ja kiukutteli tunnin. Pakko oli tainnuttaa päiväunille vaikka kello oli vasta 10.45. Toivottavasti se nukkuu nyt sitten ihan kunnon päikyt että jaksaa iltaan asti.
Eipä mulla muuta.

Metsätähti 24+3

Syyskuinen tulee kuokkimaan :wave: Onko tuo ekan sivun listassa oleva Iinuska ent. Iinukka..? Olin aiemmin eri nimimerkillä ja hänen kanssa kirjoiteltiin... Laitoin viestiä hänelle että olen vaihtanut nimimerkkiä mutta jos hän ei olekaan saanut sitä viestiä kun viimeksi Iinukka on kirjautunut sisään melkein 1kk sitten...
Eli Iinukka/Iinuska, mitä kuuluu..? Laita yks.viestiä... :)

Amalia07:tervetuloa elokuisiin!!!!! :flower: Lisäsin sinut etusivun listaan.

Kukas se oli nyt Kirkkonummelle muuttamassa????? :wave: :wave: Mehän asumme Tammisaaressa,eli :wave: samalla suunnalla kuitenkin.Varmaan mukava paikka asua tuo "lätti" (Kyrkslätt).Esimerkiksi Ison Ompun kauppakeskus ja itse pääkaupunki kovin lähellä,mutta silti jo sellaista maaseudun tuntua siellä!Onnea uudelle kodille ja voimia muuttoon!!!

Käväisin äsken synnärillä,kun tiedustelin milloin edellisen (ja itseasiassa ensimmäisenkin) synnytyksen hoitanut kätilöni olisi paikalla ja onko hänellä mahdollisesti kesälomat milloin.Oltiin hänen kanssaan molemmat nimittäin sitä mieltä,että voitaisiin hieman keskustella edellisestä synnytyksestä ja tulevasta.......jäi varmaan sekä minulle että hänelle pieni shokkifiilis siitä edellisestä kerrasta :LOL: Hän kun joutui sananmukaisesti ottamaan kopin vauhdilla ulospyrkivästä poitsustamme!!!No,hän tulee yövuoroon tänään ja lupasin,että soitan hänelle klo 22,kun kierros siellä on tehty (vuoro alkaa klo 21),niin sovitaan treffit.

Sain Äitini ja Isäni eilen illalla tänne pariksi päiväksi apuun ja tuntuu YLELLLISELTÄ,kun voi käydä YKSIN SUIHKUSSA JA KAKALLA :LOL:

Kassu ja Alma

Jippii! Tänään tulivat tuplarattaat. Täytyy sanoa että on nopea toimitusaika kun toissa iltana ja nyt ovat jo kotona. Postinkantaja kantoi ystävällisesti kynnykselle saakka ja siellä saavat odottaa niin kauan että mies tulee kotiin.

Tänään tuli myös Kelan päätös äitiys- ja vanhempainpäivärahasta. Olisihan se ollut ihana päästä äitiyspakkausta purkamaan mutta turhaanpa sitä olisin ottanut kun samat tavarat olen jo kahdesti saanut. Ostelen sitten alesta vaaville vaatteita tai muuta tarpeellista äitiysavustuksella.

Tässäpä pika kuulumiset!

Pauzi

Minä kävin tänään lääkärillä noiden supistusten ja alavatsakipujen vuoksi. Kohdun suu on onneksi kiinni ja kiinteä, pissanäytteen kävin myös viemässä, ja arvatkaas mitä. Labra täti siinä ohjeisti minut, ja tuumasi loppuun vielä että tästä näytteestä katsotaan sitten bakteerit, klamydia ja raskaustesti. :LOL: Minä siihen sitten että eikös tämä jo selvä tapaus ole kun jo 25. viikkoa mennään ja liikkeetkin tuntuu. Täti siihen sitten punasena että hän katsoikin että kyllä tuo ihan vauvamahalta näyttää, mutta kun lääkäri oli sen testin määrännyt. Päätettiin sit et se oli varmaan vahingossa sen siihen määränny, ja jätettiin se ottamatta.... Huomenna saan sit tulokset siitä näytteestä.

Nyt tuntuu alaselässä sellaista menkkakivun tapaista poltetta ja painetta, ilmeisesti ne supistukset tuntuu nyt sielläkin. Seurataan maanantaihin asti, ja sit mietitään et menenkö tiistaina neuvolalääkärille...
Että sellaista.

Pauzi ja papunen 24+3

zamppa harmaana
En nyt jaksanut kirjautua sisään, kun kone on temppuillu koko päivän :/

Tänne suunnalle ei mitään uutta... sitä samaa rataa mennään.
Viimeinen perhevalmennuskertakin oli tiistaina ja seuraavat kerrat vasta kun vauva on syntynyt.
Niska on ollut aika jumissa aamusta lähtien eikä oikein jaksais duunissakaan olla tänään... no onneksi päivä loppuu jo vajaan tunnin päästä.
Vauva potkii kovasti iltaisin ja välillä muljahtelee niin kovasti, että melkein täytyy vessanpönttöä lähteä halailemaan kun niin ikävältä tuntuu. Tai no ikävältä ja ikävältä, eihän sitä oman lapsen liikkumista voi ikäväksi sanoa mutta taitaa veitikka pitää hauskaa yksinään äidin kustannuksella :p .
En nyt kyllä yhtään muista mistä ootte keskustellut viime päivinä, kun oon lukenut juttuja vähän sieltä täältä. Ainakin Kassulla (muistaakseni) oli söpö kuva väsähtäneestä kiikkujasta :)

Mutta jatkanpa nyt töiden tekemistä ettei ihan mene istumiseksi viimeinen tunti.

zamppa 23+1 (kamala ku aika menee nopeasti)

btw. Soippa, sori jos olin eilen jotenkin hiljanen, oli vaan niin väsy olo et piti oikein miettiä kaksi kertaa jaksanko edes lähteä joogaamaan mutta eiköhän leijonakarjaisut ainakin hetkellisesti piristänyt :LOL:

Amalia07: Tervetuloa messiin :flower:
Ja ihanata, että Elo07 sai vahvistuksen Mikosta :)

Sitten suoraan omaan napaan. Eli Neuvolakuulumisia... Painoa oli tullut viikossa 300 g eli ei pahasti.. muuten kaikk oli kunnossa. 140 kuului jumpse ja sf-mitta oli 21cm eli rajoissa mut keskiviivan yläpuolella.. Meil oli uus "neuvolatäti" jos tädiksi voipi kutsua kun oli mua vaan parivuotta vanhempi.. ;) Mukava ja osaava oli, vaikka vasta harjoittelijana toimi..

Ei kummosia... kiirettä pitelee, joten tarttee jatkaa töitä!
t. Elmeri 22+6

Virtsu: Tervetuloa takaisin Suomeen! Ja Amalia: Tervetuloa joukkoon mahtavaan! :flower:

77mm: Kiitti vinkistä. Täytyy kysäistä. Olisi itsellekkin hyvää muistin virkistystä käydä sairaalassa tutustumassa.

Pauzi: Mulla samanlaisia tuntoja alaselässä. Epäilen kanssa että supistuksista tulisivat. Välillä supistellessa kauhea kipu mahassa ja selässä. Ei kiva! Saap nähdä saadaanko ensi viikolla neuvolakäynnillä neuvolalääkärille aika, niin pääsee taas tarkistuttamaan kohdunsuun tilanteen.

Nyt täytyy mennä levähtämään kun selkä on niin kipeä ja sitten esikoisen kanssa pienelle kävelylle.

Yhteistyössä