Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Heippa pitkästä aikaa !

Nyt on sitten rakenneultraääni takanapäin, tänään tuli siellä käytyä, ja viikkoja on 21+0.

Lisäultratutkimukseen on mentävä 5.6. raskausviikolla 28. Sillä sikiön munuaisaltaat olivat kooltaan yli sallitun 5 millimetrin kooltaan.

En siitä saanut muuta selvitystä, kuin että ei kannata huolehtia, ja se pahimmassa tapauksessa voi merkitä että lapsivesi vähenee merkittävästi, jos virtsa ei pääse ulos, ja olisi jokin läppä siellä esteenä. Mutta kuulemma ei ole tällaisesta kysymys, vaan seurataan ja seuraavassa ultrassa nähdään ovatko ne kooltansa samassa vai ovatko altaat kasvaneet.

Muuten oli erittäin antoisaa käydä ja esikoinen sai olla mukana, halusin hänellekin näyttää. Saatiin 3 kuvaa mukaan, joissa kaikissa on selkeästi näkyvissä vaavi. Yhdessä kuvista on sivuprofiili kasvoista, sitten oli jalkapohjakuva sekä kasvot edestäpäin kuvattuna. :)

Neuvola on vasta ensi viikolla, perjantaina, joten saan puhua siellä tästä tutkimustuloksesta, joka minua tosissaan kyllä huolettaa, sillä mielestäni se voi merkitä vauvalle ongelmia. Toivon sydämestäni että tulevalle pikkusisarelle ei ole tulossa mitään ongelmia. :heart:
 
heippa vaan!

Tänään sain äitiyspakkauksen. Oli vuoden 2006 pakkaus. Oli ihana päästä tutkimaan mitä kaikkea pakkaus pitää sisällään.

Pikkuinen on hirvittävän kova potkimaan, ja taitaa omata jo ihan oman tahdon. Pikkuinen päätti eilen että äipän on nyt levättävä ja potkaisi suoraan kylkiluihin. Tähtiä näkyi hetken.

Viikonloppuna loppuu evakko asuminen, ja päästään omaan kotiin. Käytiin tänää vakoilemassa mitä sinne meidän vessaan on oikein tehty. Olipa upea.

niiskuneiti83 ja veeti-irina 25+5
 
Nyt on ensimmäinen perhevalmennuskerta meidän osalta takana =) Viime viikolla olisi jo ollut, mutta ei päästy silloin. Tänään juteltiin vanhemmuudesta. Mukavaa oli, että tulevat isät pääsivät keskenään juttelemaan miesohjaajan ohjauksessa. Kiva, että isiäkin huomioitiin. Itse en hirveästi mitään saanut irti, mutta ehkä se jotain laittoi ajattelemaan.

Eipä tänne muuta kuulukaan =)

Hemu 24+3
 
Täältäkin neuvolakuulumisia, sf-mitta oli 20 cm ja sydämensyke 142. Painoa oli tullut muutama sata grammaa itselle. Kovasti on vilkas vauva kun potkii vähän väliä ja varsinki silloin kun on itse menossa nukkumaan.

Jostakin kuulin että vuoden 2007 äitiyspakkausta aletaan jakamaan toukokuussa. Haalarin väri ainakin on beesi, muuta en tiedä. Jännää kumman pakkauksen nyt sitten saa, vaikka eipä sillä suurta merkitystä.

Hyviä vointeja kaikille elokuisille :heart:
 
Kirjottelenpa nyt tällekin puolelle samat luritukset... :) Eli rakenneultrassa käyty ja kaikki tuntui olevan oikein hyvin. Vauva oli jo 600gr iso, joten taitaa valtava poitsu taas tulla... :heart: Niin eli poikahan siellä nyt sitten vilkutteli meille, ei jäänyt kyllä kelleen epäselväksi!

Mullahan nuo sokerit on temppuilleet ja on insuliinihoitoinen diabetes. Tänään sitten sokeripolin lääkäri määräsi minut sairaslomalle koko loppuajaksi! Olen kuin puulla päähän lyöty... mutta mikäpäs se siinä, kyllähän se aika kuluu kotonakin :) Ihmettelen tässä nyt vain että miten nämä edelliset lapset, pidänkö hoidossa vai otanko pois... siinäpä pulma!

Laskettuaika aikaistui parilla viikolla, paitsi ettei muutettu papereihin. On kuitenkin edessä suunniteltu sectio ja vauvaa seurataan sokereiden takia hyvin tarkasti, joten lääkäri meinasi että turha muuttaa laskettua päivää, leikataan kuitenkin todennäköisesti aikaisemmin.

Jännittää... :\|
 
Hei vaan!
Milli-83; luin sinun ultrakuulumiset. Mun nuorimmaisen kans oli sama ongelma noiden munuaisaltaiden kanssa kävinkin kaikenkaikkiaan 6 kertaa ultrassa ja riippuen siitä milloin oli ehtinyt pissata oli altaat normaalit ja milloin ei niin toinen puoli saattoi olla isompi. Supisteli silloinkin kovasti joten tutkivat vaavin kehitystäkin tarkemmin. Tuttö syntyi täysin tervenä ja omaa ison rakon kun pysyy kuivana 8: kin tuntia. Vaippa jäi pois 2v. Nyt tyttö on 2v 8kk
Seriina; Vie vaan lapset hoitoon , saatpa ite levättyä ja ehit olla lasten kanssa sittenkin kun sun äippäloma alkaa. Mie vien kun kerran on mahdollisuus ja hyvää se tekee lapsellekkin.

Pitäis alkaa siivoomaan kaappeja valmiiksi tulevaa muuttoa ajatellen, suoistusten välissä.Uskomaton määrä kaikenlaistä törkyä kaapit pullottaa.Eikun töihin. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 11:56 bubble-81 kirjoitti:
En ole tyhymä, mutta...mitenkä tuo elokuisten kerho systeemi toimii... moon niin peukalo keskellä kämmentä näitten juttujen kans, jotta neuvokaa ny vähäsen... :ashamed:
Menet salasanalla elo sisään ja täytät hakemuksen. Kerhon omistaja sitten hyväksyy hakemuksesi ja sen jälkeen pääset kirjoittelemaan ja lisäilemään/katselemaan kuvia :)
 
Sain Kelalta jo äitiysrahapäätöksen tänään (!) ja olin aika helpottunut,kun sain kuin sainkin samat rahat kuin aikaisemmilta muksuilta eli palkan mukaan vaikka olen siis kotona ollut kohta 4 vuotta.Lisäksi oli annettu uusi 2007 voimaan tullut indeksikorotus osalta päivistä!


IHANAA!!!!!!!!!!!!Kesäkuussa siis jo pääsen "paremmalle palkalle" kuin mitä tämä vaatimaton kotihoidontuki on.


Pienenpientä supistuksen tunnetta mahassa pitkin yötä ja päivää......ei mitään kivuliasta mutta tunnen nyt kuitenkin.......tästäköhän se sitten taas alkaa nämä supparit.Noh,kyllä mun puolesta pikkuinen saa jo heinäkuun puolellakin tulla jos niikseen.


Ja arvatkaa mitä!!!!!!!Kätilö,joka on auttanut maailmaan sekä esikoisemme että kolmannen lapsen soitti eilen minulle töistä ja sanoi koneelta nähneensä että odotan ja milloin on laskettu aika.Hän sanoi olevansa töissä koko heinäkuun ja elokuun ekan viikon ja että VOIN SOITTAA HÄNELLE jos haluan,ellei hän satu olemaan vuorossa kun synnytykseni alkaa!USKOMATONTA!!!!Vain näin pienellä paikkakunnalla varmasti yhtä palvelualttiita ollaan kun on synnytyslaitoksesta kyse
:LOL:


Tuli turvallinen fiilis:)


Kassu ja Alma
 
tänään vaavi mahassa liikkunu ihan mahdottamasti.... ekan kerran näin kunnolla mahan päältä, että joku siellä liikkuu. =) Aamulla oli sokerirasitus ja takapuoli meinas puutua verikokeitten välillä. Naapuri tulis vastaan rapussa tänään ja katsoi minua ja sanoi, että jokos olet lasketun ajan ylittäny vai tuleeko kohta....rupesin nauramaan ja sanoin, että vasta elokuussa laskettu aika...meni naapuri hämilleen ja totes et hän ihan luuli, kun sinulla noin iso maha on.. :LOL: mulla on todella iso maha.... hauskaa päivänjatkoa teille.
 
Pakko laittaa tännekin (kopsaan siis kerhosta).

Nyt on pietu- vähän ulalla... Kyselisin hakemuksen kohdista viisaammilta.

"Olemme sopineet puolisoni kanssa vanhempainrahan käyttämisestä"

Merkkaanko "Vanhempainraha koko kaudelta", vaikka mies hakee myös isyysrahaa itselleen?

--

Kohta 13: Esitäytetyt työtulot ja tulonhankkimiskulut
Tarvitseeko tähän merkata jotain, jos ottaa äitiysrahan vuoden 2005 verotuksen mukaan?

14: Edeltävä työttömyys-etuus/opintoettus/kuntoutusetuus
Mitä minä tähän merkkaan, jos saankin sairaspäivärahaa? Se ei kuitenkaan ole kuntoutusrahaa. Ja lasketaanko tuo 4kk hakemuksen täyttämisajankohdasta vai siitä, kun äitiysloman pitäisi alkaa? Eli jos aikaisemmasta niin sittenhän minun pitäisi ilmoittaa koulutustukikin, jota sain maaliskuulla.

Tilanteeni on siis se, että olin maaliskuun loppuun koulutustuella eli työharjoittelussa erään kurssin tiimoilta. Nyt on sairaspäivärahahakemus vetämässä eli sitä pitäisi saada 1.4. alkaen takautuvasti. Käytännössä oletustilanne on se, että olen sairaspäivärahalla äitiyslomaan asti (muussa tapauksessa liitonrahalla).

--

Sitten isyyspäivärahahakemuksesta.. :snotty:

Missä vaiheessa te olette tämän lanketin lähettäneet? Kuitenkin pitäisi vissiin 2kk ennen laskettua aikaa.

Mistä tuohon tietää nyt sitten merkata sen ajan, jolta hakee isyysrahaa? Mikä on isyyskuukausi? Entä nuo vanhempainraha koko kaudelta ja Vanhempainraha ajalta.... -kohdat? Tarvitseeko niihin laittaa mitään, jos äidillä on raksi kohdassa koko kaudelta?
Entäs tuohon äitiysavustuskohtaan, jos siinä on pakkauksen kohdalla raksi jo äidin hakemuksessa? Tai lapsilisä? Pitääkö tähänkin hakemukseen laittaa raksi, jos se on jo äidin hakemuksessa?
Työstä poissaolo... siis juuh...

Nyt en ymmärrä vai ajattelenko taas liian monimutkaisesti :(

:p
 
meris
Pietu: merkkaat et haet koko kaudelta, jos miehesi käyttää vaan sen normaalin 18 päivää isyysvapaata. Mutta jos haluat lahjottaa osan vanhempainpäivärahakaudestasi miehellesi niin sit et laita sitä.
Noista työtulojutuista en osaa sanoa.

Isyysrahaa ollaan haettu viimeksi vasta lapsen synnyttyä, kun tietää ne todelliset päivät jotka mies on kotona. Kelahan maksaa ne joka tapauksessa vasta jälkikäteen, siis vasta kun ne on pidetty. Eikä siihen hakemukseen tarvi täyttää kun se isyysrahan osuus. Muuthan olet jo hakenut omalla lomakkeellasi. Toivottavasti tästä oli jotakin apua...Tosi sekavia noi tukijutut aina on minusta.

ON: En ole hirveesti jaksanut kirjoitella, tuntuu et nyt ei oo mitään ihmeellistä tapahtunut. Maha jatkaa toki kasvamistaan =) Ja viikkoja kertyy hirveellä vauhdilla. Närästys on tullut jokapäiväiseksi vaivaksi. Ei puhettakaan et vois käydä makuulle enää ilman rennietä. Ensimmäisen supistuksenkin bongasin viimein.

meris + sintti 25+0
 
En tosiaan ole kuukausiin kirjoitellu, käynyt kyllä aina kurkkimassa että mitä teille muille kuuluu. Täällä mennyt ihan ok, oksentelen vieläkin jos en muista syödä vähän väliä, että se sitten niistä raskauskiloista :kieh: . Ei tässä paljon pysty mitenkään säännöstellä ku vaavi on niin kova vaatimaan syömistä.
Rakenneu oli ihana kokemus, sitä nyyttiä ois voinut katella vaik koko päivän. Sain kelan paperitkin täytettäväksi jo, ehkä silti odottelen vielä tässä pari viikkoa ennenkuin palautan ne, vaik nätti on toi 2006 äp pakkauskin. Huomenna katteleen vaunuja, ihanaa :heart: . Massu on jo aika iso ja kevättakkia ei kyllä meinaa mistään enää löytää ja pikkuinen on tosi liikkuvainen, volttia heittää päivät pitkät että liekkös poika tännekkin tulossa :).
 
Kiitoksia kovasti tukiasioiden valaisemisesta! Käytännössä siis isyysrahan voi hakea vasta sitten ku on jo syntyny eikä tarvi 2kk ennen niin ku periaatteessa noissa lapuissa sanotaan =)

Nuo työtuloasiat vielä niin sit mie oon taas viisaampi :D
 
Pakko tyhmänä nyt kysyä vielä tuosta Kelan hakemuksesta, jonka laitoin jo maanantaina menemään.. Hyvä näin jälkikäteen alkaa varmistelemaan.. Eikös vanhempainrahaa voi hakea vasta, kun on synnytyksen jälkeen käynyt jälkitarkistuksessa? Vai olenko ymmärtänyt ihan väärin :ashamed: Vai olisiko sen voinut jo rastittaa tähän hakemukseen ja sitten vaan toimittanut jälkitarkastustodistuksen? Minä se jätin ainakin tietämättömänä sen kohdan rastittamatta, rastitin vain äitiysrahakohdan.. Oli jotenkin niin sekava paperi, että hämmensi :ashamed:
 
Minulle ainakin neuvolantäti neuvoi rastittamaan, äitiyspäivärahan, vanhempainrahan koko kaudelta, äitiyspakkauksen (jonka siis haluan) ja lapsilisän, eli nämä neljä kohtaa kuuluu rastittaa kyllä. Vanhempainraha tietyltä ajanjaksolta haetaan silloin, jos esim. jaatte isän kanssa vanhempainvapaata tai et aio pitää sallittua 158 päivää vapaata. Mut kyllä joo vanhempainrahaa ainakin minun käskettiin hakea samalla lomakkeella. Ei sitten tarvitse enään erikseen hakea...
 
zamppa
Itse en ole vielä lähettänyt hakemusta, kun odottelen vielä jonkun aikaa et sais sit uuden pakkauksen :D . Mut anyway... soittelin viime viikolla kelaan ja sanoivat että tuon äitiyspäiväraha- ja vanhempainrahahakemuksen voi lähettää yhtä aikaa mutta vanhempainrahaa kilahtaa tilille vasta kun äitiyspäiväraha on loppunut.

Eilen olin ensimmäistä kertaa Studio high heelsin Bailatino mama kurssilla ja vähän oli kyllä pettymys kun itse tanssia oli 55 minuutin tunnista vain noin puolisen tuntia ja loput samoja venyttelyjuttuja kuin joogassakin. Mutta eiköhän sinne tule kuitenkin uudelleenkin eksyttyä ettei ihan mene makoiluksi raskausaika. Kivaa kuitenkin oli...

zamppa 23+3
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 16:56 pietu- kirjoitti:
Kiitoksia kovasti tukiasioiden valaisemisesta! Käytännössä siis isyysrahan voi hakea vasta sitten ku on jo syntyny eikä tarvi 2kk ennen niin ku periaatteessa noissa lapuissa sanotaan =)

Nuo työtuloasiat vielä niin sit mie oon taas viisaampi :D
Isyysrahan voi hakea vasta sitten kun on isyyslomat pidetty =) Näin ainakin oli meillä,mutta eiköhän se ole sama joka kunnassa..

Kuinka korkealla vauva potkii muilla? Tänä aamuna tyttö potki mukavasti tuossa kylkiluissa. Säpsähdin oikein..

Luin tuossa veroehdotus-papereita. Hauskaa niissä oli että niiden mukaan mies on saanut viime vuonna lapsen mutta minä en :whistle:

 
Moi!!

En oo vähään aikaan kirjotellut, kun ei oo ollu mitään uutta. Eilen töissä oli tosi heikko olo ja huimas koko päivän. Soitin neuvolaan, mutta kun kaikki terkat oli jossain koulutuksessa niin soitin sitten äippäpolille ja kysyin että mistä voi johtua. Sanoi samaa mitä ite aattelin eli alhaisesta hb:stä (108)luultavasti johtuu. Täytyy nyt katella oloa ja jos tuntuu että töissä ei jaksa olla niin saikkua vaan sitten. Eilinen oli kyllä niin raskas päivä että jos sama jatkuu niin tosiaan kyllä haen saikkua. Saa nähdä joudunko jossain vaiheessa rauta tippaan, jos oikein alas tipahtaa tuo hemppa..

Mäkään en ole vielä vienyt niitä kelan papruja. Täytyy ensin töistäkin saada kaikki tarvittavat paprut, ja haluisin kanssa sen uuden pakkauksen. Ostin ikeasta pikkuselle kylpyammeen,sellasen leikkialustan, pussilakana pakkauksen, vauvan huovan, pari helistintä ja 3 taulua. Voisin ostella koko ajan jotain vauva kamaa :D Mutta ei nyt kuitenkaan viitti ihan älyttömiä määriä ostella..

hyvää viikonloppua!!!!

jonna ja möhkis 23+1
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 11:51 Rica kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 16:56 pietu- kirjoitti:
Kiitoksia kovasti tukiasioiden valaisemisesta! Käytännössä siis isyysrahan voi hakea vasta sitten ku on jo syntyny eikä tarvi 2kk ennen niin ku periaatteessa noissa lapuissa sanotaan =)

Nuo työtuloasiat vielä niin sit mie oon taas viisaampi :D
Isyysrahan voi hakea vasta sitten kun on isyyslomat pidetty =) Näin ainakin oli meillä,mutta eiköhän se ole sama joka kunnassa..

Kuinka korkealla vauva potkii muilla? Tänä aamuna tyttö potki mukavasti tuossa kylkiluissa. Säpsähdin oikein..

Luin tuossa veroehdotus-papereita. Hauskaa niissä oli että niiden mukaan mies on saanut viime vuonna lapsen mutta minä en :whistle:
Noissa lanketeissa just sotki se, kun ohjeissa sanotaan, että 2kk ennen haettava. Typerää, kun ne tekee samaan pohjaan nuo lanketit ja sit ei ihan vastaa sitä, mitä pitäisi :) Nyt tietää ainakin, ettei mene isyysrahaa hakemaan ennen aikojaan :D
 
Profiiliin päivitetty masukuva tältä aamulta,eli rv 25+1 :heart:

Ylihuomenna on 4d-ultra,vähänkö ihanaa :heart:pikkuisen jälleen.

Niin ja musta tuli eilen pienen prinsessan täti :D

Mä herään nykyään joka yö vauvan liikkeisiin,toissa yönä 4krt,viime yönä kerran.

ja to iltana pikkuinen potki ja heitteli volttia 3tunnin ajan yhtäkyytiä.
Taitaa olla hiukan eläväsempi tapaus kuin tuo ällistyttävän helppo ja rauhallinen kuopus.


A-Mam ja Lahja rv 25+1 :heart:
 
Capri harmailee
jonna82: Mulla hb huitelee välillä 90:ssä. Lääkäri sanoi, että jos tippuu alle 85:n niin sitten lisäverta tai rautaa suoraan suoneen. Minua kun vähän ällöttää ajatus jonkun vieraan verestä, niin mielummin tota rautaa ottaisin.

augustmam: Söpö pieni massu! =)

Kauhee väsy kun ollaan vaihdettu järjestystä. Hommattiin uusi sohva & keittiönpöytä ja samalla vaihdetaan enempikin järjestystä. Mies tosin joutunut suurimmat siirtelemään, kun ei mulla selkä kestä. No tuleepahan uni kerrankin nopeesti, kun sammuu kuin saunalyhty! :kieh: Viikonloppuja äitylit! :wave:
 
Hei vaan kaikille!

Me täällä esikoisen kans ollaan aivan orpoina pörrätty koko viikko kun toi Suomen armeija on kaapanut meidän iskän kahdeksi viikoksi Rovajärvelle leirille :(

Selkäkipu on vaivannut nyt pari päivää muakin ihan tosissaan. Välillä tuntuu etten voi kävellä ollenkaan, puhumattakaan siitä että voisin tuota meidän 13kg poikaa kantaa tän masuasukin lisäksi. Me asutaan vielä kaksikerroksisessa talossa ja makuuhuoneet on ylhäällä niin portaissa joutuu vähän turhankin paljon ramppaamaan. Eilen meinas tajua lähteä ku vihlas niin kipeästi..
Sanookaapa kanssasisaret, oliskohan tässä vaiheessa tälläisella kotiäidillä mahdollista saada sairaslomaa? Olivat nimittäin miehelle sanoneet että jos joudun sairaslomalle, niin mies pääsee kokonaan "päivätöihin" eli joka yöksi kotiin meitä auttamaan. En vaan oo uskaltanu lääkäriin vielä soitella kun pelkään et ne nauraa minut kipuineni ulos sieltä. :ashamed:
Tuntuu niin tyhmälle et kotiäiti vois olla sairaslomalla.. Olisin vaan niin sen tarpeessa ja se olis kaikkien terveyden kannalta hyvä juttu. Miettikää nyt jos mulla menee portaiden yläpäässä jalat alta.. esikoinenkaan kun ei osaa yksin vielä portaita alas tulla, niin se on kannettava niissä aina.. :p
 
Mullakin mies kaapattu Rovajärvelle :D

Mulla on tuo selkäkipu lähinnä tuolla melkeen per.seessä. Välillä lähtee jalka alta kun niin sattuu.. :(

Nyt on ummetukseen tehokuuri: Aktivia jukurttia, kaurapuuroa, vehnäleseitä, liotettuja luumuja ja PALJON vettä. Vähä tuntus, että saattas auttaa..

Olin viime viikolla 4pv saikulla kun huimasi..Hb oli tippunut 102:een ja verenpainekin on alhainen koko ajan.. Nyt sitten aloitin rautalääkityksen ja toivon ja rukoilen ettei ne pahenna ummetusta! :/

9.00 alkaa oulussa kirpputori jossa pitäis olla kaikkea vauvakamaa (mikähän pirtti se oli)..Piti laittaa ihan herätys että käyn vilkaseen :)

Profiilissa uus kuva!

milana ja iita-aatu rv 26 (rv 25+2) <br><br>
 
VANHEMPAINvapaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 16:29 meris kirjoitti:
Pietu: merkkaat et haet koko kaudelta, jos miehesi käyttää vaan sen normaalin 18 päivää isyysvapaata. Mutta jos haluat lahjottaa osan vanhempainpäivärahakaudestasi miehellesi niin sit et laita sitä.
meris + sintti 25+0
Hei!

Anteeksi pikkumaisuuteni, mutta vanhenpainvapaa ei tietääkseni ole äidin eikä sitä siten LAHJOITETA isälle. Isällä on ihan yhtäläinen oikeus käyttää ko. aikaa lapseensa tutustumiseen ja hoitamiseen kuin äidilläkin. Meillä vanhempainvapaa jaetaan tasan vanhempien kesken kummankin toiveesta.
 

Yhteistyössä