Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Huomenia!
Jälleen työpöydän ääressä! =) Kivaa!
Olen ollut kuukauden aikana ehkä puoltoist viikkoo töissä ja siltä tuntuukin. Toivottavasti nyt lomien ja saikkujen jälkeen jaksan töissä loppuun asti eli sen 2 kk vielä..

En ole viikkoon teille kirjoitellut mutta lukenut kuiteskii joka päivä. Tuntuu jotenkin tyhjältä, ettei oo mitään aihetta kirjotella... Masussa kaikki on ok eikä mikään ole vähään aikaan muuttunut. Mutta hyvähän se taitaa niin ollakin.. Torstaina ois taas neuvolan aika.

Viikonloppuna avattiin grillikausi ja menihän siinä tovi ennenkuin grillit, pihakalusteet ym oli käsitelty ja putsailtu. Mutta ah, mikä lopputulos! Namiii!

Mut nyt töiden pariin!
Elmeri 22+3

Huomenta!

Kyllä on minullakin vähentynyt tämä tänne kirjoittelu viime aikoina, kun tuntuu, ettei oikeastaan kuulu mitään uutta. Vointi on pysynyt ihan samana ja kaikki tuntuu olevan kunnossa. Jalat ovat alkaneet turvota nyt kun ilmatkin on lämmenneet. Eilen illallakin piti laittaa ihan sellaista viilentävää jalkageeliä, kun tuntui, että nahka ratkeaa turvotuksesta.. En sitten tiedä, auttoiko yhtään =)

Vauva on edelleen oikein vilkas ja aktiivinen. Eilen oli taas sellaista myllerrystä koko päivän mahassa. Onneksi liikkeet tuntuvat nyt todella hyvin mahan päällekin, joten mieskin pääsee paremmin osalliseksi. Kovimmat potkut näkeekin jo :heart:

Mutta nyt on mentävä. Mukavaa viikon alkua!

Täällä sairasloma senkun jatkuu. Supistelut vain pahenevat ja levossa olosta ei ole mitään hyötyä :( . Vielä eivät ole tuhojaan aiheuttaneet, mutta pelko mielessä koko ajan....

Hyvää viikkoa kaikille!

Tiki rv 24+0

Tervehdys taas pitkästä aikaa.

Mulla sairasloma jatkuu 2 viikkoa ja sitten taas pitää käydä lääkärillä tarkastuksessa. Lääkäri sanoi että jos olo jatkuu samanlaisena niin se kirjoittaa sitten sairasloman mun kesälomaan asti eli 25.5 asti. Luulenpa vaan että mun työt on tältä erää tehty. Nyt voi keskittyä odottamaan vauvaa ihan 100%.

Vointi on oikeastaan loistava kun saa tehdä pieniä kotihommia omaa tahtia. Mutta pienikin automatka on pahasta.

Ja turvotus....en tiedä mitä tälle tekisi. Perjantaina siis kävin neuvolan lääkärillä. Painoa oli tullut 1174g/vko. Nyt siis paino noussut lähdöstä 7,8 kg. RR nousussa 148/81 (tähän asti ollut noin 125/74) ja U-prot +/-. Sf mitta oli 23. Päänsärkyä ja huimailuakin esiintyy. Nyt mua pelottaa että jos se alkaa kehitellä raskausmyrkytystä. Mut ei se lääkäri mitään sanonut näistä arvoista, joten kaipa sitten kaikki on kunnossa. Olen yrittänyt juoda vaan kovasti että saisin vähän tuota turvotusta laskemaan. Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni ja pituutta edelleen 3 cm.

Vauvan liikkeet tuntuu päivittäin vaihtelevalla voimakkuudella. Viikko sitten potki koko päivän. Minulla istukka edessä, joten se voi varmaan lieventää iskuja ettei ne tunnu niin kovasti. Ulkopuolelle potkut ei vielä tunnu.

Nyt on sitten ostettu pinnasänkykin. Ostin yhdellä lapsella olleen hyväkuntoisen Brion sängyn. Sattui vielä olemaan samanlainen kuin minkä olin ajatellut ostaa ja tuli säästettyä melkein 100 ?. Shoppailin myös pari ihanaa vaatetta. Minkäkokoisia vaatteita ja minkä verran kannattaa varata valmiiksi? Tiedän että kauheasti ei välttämättä kannata hamstrata kun saahan níitä sitten myöhemminkin ostettua, mutta mikä olisi semmoinen järkevä määrä ja varsinkin tuo koko asia mietityttää. Nyt ostin 56 senttisiä. Ja meiltä kun on 60 km kaupunkiin, jos haluaa shoppailemaan.

Nyt taidan lähteä vähän ulos katselemaan jos saisi vähän haravoitua. Ja jos alkaa supistelemaan niin istunpahan vaikka nauttimaan auringosta.

NuuNuu 24+2

Neuvolassa käyty.

Painoa tullut +125 eli ihan hyvä määrä.
RR oli 115/69
Sf-mitta 22
sydän hakkas kovaa ja vauva monottikin anuriin. =)

Mukava neuvolareissu oli. Meillä onneksi kiva neuvolatäti.

Vaidoin profiiliin kuvan, eilen otettu.

24+1

NuuNuu80 kyseli vauvanvaatteiden määristä. Asiasta on monenlaista näkemystä, mutta yhden runsaasti pulautelleen lapsen äitinä olen sitä mieltä että liikaa niitä ei voi olla. Minusta on kiva olla myös muutama body ja potkuhousut kokoa 50 cm, sillä vaikka esikoispoikamme oli ihan keskikokoinen syntyessään (3630 g ja 50 cm), niin 56 cm vaatteet olivat ensimmäiset viikot aika reiluja, 60 senttisistä puhumattakaan. Noita 50 senttisiä ei kyllä tosiaan montaa kannata ostaa, koska jos lapsi sattuukin olemaan jo syntyessään sitä kokoa isompi. Kokoa 56 kannattaa minusta olla jo ainakin 5 kpl housuja sekä bodyja, jotta ei tarvitse joka päivä pestä pyykkiä jos lapsia saattuu enemmän puklimaan tai kakkaamaan vaipasta yli. Kirppareilta kannattaa minusta ostaa noita ihan pieniä, jos vain löytyy. Hinta ei yleensä ole euroa enempää ja ne ovat todella vähän käytettyjä/kuluneita. Meillä oli paljon käytettynä saatuja ja ostettuja esikoiselle, ja kuten arvata saattaa, niin nyt vielä enemmän. Aina on silti kiva ostaa ihan uusiakin.

Omaa napaa. Supistelee ja potkiskelee kuten ennenkin, ei sen kummempaa. Viikon päästä neuvola.

77mm ja Minimi rv 22+3

Ensin kommentoin tuohon vaate juttuun sen verran että meidän esikoinen oli syntyessään 55cm pitkä eli 50cm vaatteet oli aivan turhia.. :)

Minä täällä kyyneleitä silmistä pyyhin kun meidän perheen iskä ryöstettiin kahdeksi viikoksi Rovajärvelle leirille :'( Esikoinenkin ikävöi ihan selvästi ja onaivan ihmeissään että mikä sitä äitiä vaivaa kun koko ajan nyyhkyttää :'(

No, jospa se tästä... Tulin juuri rakenneultrasta. Kaikki oli kunnossa. Lapsi ei ihan vastannut viikkoja mutta laskettuun aikaan olisi tullut niin vähän muutosta että sitä ei alettu muuttamaan. Istukka oli alhaalla edessä, mutta ei kuitnkaan onneksi liian alhaalla. Normaali raskauden seuranta jatkuu viikolle 38 asti jos ei tapahdu mitään erikoista. Sitten aletaan suunnitella käynnistystä..

nyt teen esikolle seuraaa päiväunille. Aurinkoista päivän jatkoa kaikille

\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.04.2007 klo 08:40 Soippa kirjoitti:
Ihanan aurinkoinen viikonloppu on tiedossa!! Ollaan tietty tänään koko päivä autossa, mutta välillä täytyy pysähtyä syömään jäätelöä tai mennä terassille istumaan. Leikkasin Hesarista ison otsikon ja laitoin sen jääkaapinoveen: "ihanaa kun tulee aurinko ja saa jätskiä! "sopii täydellisesti minulle :)

4-päiväiset työviikot sopivat mulle vallan mainiosti, jaksoin koko viikon olla toissä eikä hermo mennyt kertaakaan lapsille! Vasemmanpuoleinen kylki/mahalihas on todella kipeä ja turvonut. Jouduin ottamaan panadolin keskiviikkona ja eilen. Täytyy varmaan jäädä maanantaina kotiin lepäilemään jos on sunnuntaina vielä noin kipeä.

Tiistaina mennään Brunolle ja saadaan tietää sukupuoli ja varmistus että masussa on vain yksi asukki!! hih hii, jännittää!

Meille on tulossa maailman oudoin pinnasänky. Mieheni kävi itse ostamassa materiallit ja ne pinnat ovatkin paksut NELIÖN muotoista puuta. TÄH?!? oli pakko kysyä, et onko hän ikinä nähnyt pinnasänkyä. Meinattiin saada kunnon riita aikaiseksi kun loukkasin hänen visiotaan... Taidan pitää näppini (ja suuni) täysin poissa pinnasänkyprojektista.

Nauttikaa jäätelöstä ja auringosta, viikonloppuja!
Mulla on kans ollut vas. puolelta kylki ihan ihmeellinen muutamana päivänä ja välillä yölläkin! Mistä lie johtuu..

Mut tosta sängystä! Näin just tänään vanhassa vauva-lehdessä kuvan tosi kivan näköisestä pinnasängystä, jossa oli neliönmuotoiset "pinnat" - oli oikeesti hieno! :)

T:Tuleva äiti ja pikkuinen 22+4

jonna harmaana
Neuvola kuulumiset aattelin pikasesti tulla kertomaan..Eli kaikki oli hyvin. sf mitta 17,5, painoa tullut 5viikossa 600g, hemppa oli laskenu 117 -> 108 vaikka rautaa oon syönykki, mutta terkka sano että tässä vaiheessa yleensä laskeeki. Kelan paprut sain, nyt pitää vaan täyttää ne ja saada töistä kaikki tarvittavat lappuset ni voi sitten viedä kelaan :D

Ei muuta tällä kertaa.

jonna ja möhkis 22+3

vieraampi:minä lähetin seuraavana päivänä anomukset,kun sain ne neuvolasta eikä mitään ole kuulunut ja laskettu aikani on aivan elokuun alussa,joten en usko että meistä elokuisista on kukaan vielä pakettia saanut:)

Täällä on lapset sairastanut:
viime ti kuopuksella pysytteli kuume 40,2 kokoajan,vaik suppoja annettiin.
Tk:ssa otettiin cpr (8)ja saatiin lähete keskussairaalaan.Siellä otettiin keuhkokuvat,verikokeita ja mitään ei muka löytynyt,ja meidät kotiutettiin ti-ke yöllä.

Ke aamuna taapero jaksoi olla hetken ylhäällä,kuumekin saatiin laskuun bronaxilla ja supoilla...to ja pe tyttö oli ihan väsy,ei syönyt eikä juonut,kuume lähti nousuun.Jälleen tk:hon....crp oli 110.Jälleen lähete keskussairaalaan,uudet keuhkokuvat,verikokeita....Pe-la välisen yön(mä täytin 30v pe,joten synttärit meni sairaalassa ollessa,se tosin ei harmittanut yhtään vaan juhlia siirrettiin viikolla eteenpäin)tyttö oli nesteytyksessä ja sai antibioottia suoraan suoneen.Aamulla oli jo heti nousemassa pirteänä pystyyn.

La aamuna lääkäri sanoi,että jo ti otetuissa kuvissa oli näkynyt selvät merkit keuhkokuumeesta,mitä meille ei siis sanottu lainkaan.La iltana meidät kotiutettiin,Su aamun ja illan saatiin omassa tk:ssa suoneen antibiootit ja su iltana cpr oli laskenut jo 21,nyt lääkitys jatkuu vielä 10 päivää suun kautta.

Su iltana sit 2 isompaa lasta 6v tyttö ja 9v poika alkoi valittamaan korviaan,molemmilla olikin korvatulehdus!

Onnex meillä oli puuduttavia korvatippoja!Ensin ne ei meinannut tehota pojalle,mut yhdessä kipulääkkeen kans poika sai unenpäästä kiinni.Aamulla oli jo ihan ok olo.

Tänään mittasin päivällä masun ympäryksen,kun se alkoi tuntua oikeasti aika isolle....Nyt mitta oli jo 90cm.Saman verran kuin muissa raskauksissa on ollut ihan viimeisillään :whistle: saas nähdä,kuinka muhkea olenkaan kun elokuu koittaa :D

Täällä jo 24+3,enää viikko aikaa 4d-ultraan :attn:

Augustmam: Ensikskin, Hurjasti Onnea kolmekymppisten johdosta! :flower: Onko teille tulossa isotkin juhlat?
Ja sitten tuohon ikävämpään puoleen, josta kerroit.. Tosi harmillista, etteivät tutkineet ekalla kerralla kunnolla pientäs!!! Mut onneks pääsitte sairaalasta kotio! Nuo korvatulehdukset ovat ikävä kierre.. Teillä popsitaan lääkkeitä sitten urakalla vähän aikaa... Toivottavasti kaikki paranee!

Jei, me lähdetään reilu viikon pääst viikonlopuks laivalle!! Oikein parempaan hyttiin, joku lyx-juttu.. Oli tosi vaikee saada hyttejä kun kaikki tuntuu olevan varattuja.. Viel ei oo kovin suuri into mut eiköhän se tästä ala muotoutumaan :)

:wave: <br><br>

Augustmamille isot onnittelut 30-vuotissynttäreiden johdosta :flower: Hyvä myös, että lopulta selvisi, mikä teidän taaperoa vaivaa ja lääkitys saatin kuntoon. Paljon jaksamisia sairastelujen keskelle :hug:

Hemu 24+1

Huomenta!

Augustmam ONNEA=)

Mä en jostain syystä saa noita virtuaalisia hymiöitä näkymään:eek:????

Stadista on kotiuduttu ja reissu meni hyvin=)

Eilen kävin neuvolassa:
Pissa: puhdas
RR: 116/66
Vauvan syke: 135
hb: 133
Paino:+600g/vk (vieläkin paino on alle lähtöpainon:eek:?)
sf:23,2cm :eek:? (mä saan jättilais vauvan!)

Olo on loistava tänäkin aamuna heräsin jo kuudelta ja oon jo lukenut lehden, syönyt aamupalan ja siivonnut=) Esiokoinen vaan nukkuu... vaikka meni nukkumaan jo 20.30...
Nyt sitten tapan aikaa koneella kun en enään muutakaan keksi.
Sain jo kaks aikaa neuvolaan 3.5 on sokerirasitus ja 8.5 lääkärineuvola.

Kohdunsuun tilanteesta oli puhetta ollut, mulla sitä ei oo katittu kun vaan ekassa lääkärineuvolassa, mut nyt varmaan katotaan.

Ja äitiyspakkauksesta, mä oisin sen varmasti jo saanut jos oisin saanut paperit heti kun viikot oli täynnä ja vienyt ne(niin kuin viimeksi), mut sain paperit ja todistuksen vasta eilen niin en oo vielä saanut vietyä niitä KELAlle tai edes täytettyä niitä.Viimeks vein paperit heti samana päivänä ja pakkaus oli kahden viikon päästä postissa=)

Metsätähti 24+1

INOM:anteeksi nyt kysymykseni jo heti alkuunsa.... Profiilissasi on myva MissyMomin haalareista, minkä kokoiset haalarit sinulla on ja minkä pituinen/painoinen olet....? Tilasin itse samaiset haalarit kokoa 38 ja olivat kyllä todella väljät lantiolta ja reisistä (rv25). Olen 165 cm pitkä ja painoa on jo 72 kg... :whistle: silti nuo haalarit olivat isot :D Ajattelin nyt lähinnä sitä, että vaihdanko ne kokoon 36 vai palautanko ja otan rahat takaisin... Kiitos jos viitsit vastata! :wave:

Marisk:Ei oo isot juhlat,ihan läheisimmät on kutsuttu vain.Hiukan tai en vain hiukankaan haaveilen vielä etelänmatkasta koko perheellä ennen la,kun sais tuon miehenkin nyt saman innostuksen valtaan.Tai kyllähän se lähtis muuten mielellään,mut en tiedä onko sillä aikaa lähteä....Toivottavasti...

Kiitos muillekin onnitteluista!

Kuopus on onnex kuin ennenkin jo,soiteltiin vielä miehen tädille (korva ja nenätautien erik lääkäri)illalla,kun lämpö oli vain 35,9,mut kuuluu kuulemma asiaan,että "kehon termostaatti" hakee lämpöään keuhkokuumeen jälkeen...Itse luulin,että se on jo alilämpöä.Eskarilainen ja 9v poju lähti jo kouluun,kun heil ei oo ollut kuumettakaan korvatulehduksesta huolimatta.

Tylsää,tänään on näköjään ihan harmaa päivä,eilen oli niin kaunista ja aurinkoista....

Nyt aamukahville :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2007 klo 09:14 vieras kirjoitti:
INOM:anteeksi nyt kysymykseni jo heti alkuunsa.... Profiilissasi on myva MissyMomin haalareista, minkä kokoiset haalarit sinulla on ja minkä pituinen/painoinen olet....? Tilasin itse samaiset haalarit kokoa 38 ja olivat kyllä todella väljät lantiolta ja reisistä (rv25). Olen 165 cm pitkä ja painoa on jo 72 kg... :whistle: silti nuo haalarit olivat isot :D Ajattelin nyt lähinnä sitä, että vaihdanko ne kokoon 36 vai palautanko ja otan rahat takaisin... Kiitos jos viitsit vastata! :wave:

Mullakin on noi samaiset haalarit ja mulla lantion kohdalta on vähä nippanappa eli joutuu pitää jo nyt vetoketjut sivuilta auki...
Mulla pituus 165 ja painoa 81 eli en mikään hoikkakaan ole mut koko tais olla 44/46.

Aamulla näyttäisi että sataa.....mutta sitten ihana ystäväni (yhdeksän lapsen ihana Äiti) soitteli ja pyysi puistoon.No niinhän me lähdettiin ja kaksi ja puoli tuntia nautittiin lopulta auringosta!Nyt kaikki nukkuu:raitis ilma teki tehtävänsä.Katsokaapa profiilista kuinka kuopuksen lopulta kävi :p !!!!

Onneksi on nyt tuo iso auto,koska tänään jo toinen Äiti-ihminen soitteli pulassa auton hajottua alle.....no,ei muutakuin Kassun Auto-Apu paikalle :wave: Jos minä ajan ja kaiki muksut on kyydissä niin turvallinen oikea paikka löytyy vielä kolmelle,joten pelastettu on nyt sitten kaksi perhettä auto-ahdingosta!

Huomenna olisi toinen synnytysvalmennuskerta ja harmittaa,kun en varmaan pääse....tai no siis mieheni on EDELLEEN työreissulla (kuun loppuun!) enkä viitsisi niitä kaikkia ensisynnyttäjiä siellä pelotella viemällä meidän kolme vilkeriä paikalle :kieh:

Massussa kovin hiljaista ja ehdin jo eilen vähän huolestuakkin,mutta onneksi illalla rauhoituttuani alkoi muksinta.Ehkä minä olen päivällä vain niin kovin liikkeellä itse,etten huomaa liikkeitä samalla tavalla kuin edellisissä raskauksissa???

Illalla olisi taas balletone ja toinen jumppa vedettävänä ;) Yksi opiskelijatyttö tulee siksi ajaksi lapsien kanssa tänne.

Mukavaa tiistakita kaikille!!!

Kassu ja Alma

Pauzi

Kuinkas me ollaan näin alas pudottu? Eikö ihmiset ehdi kirjoittelemaan, vai onko kaikki tuolla kerhon puolella?

Meilläkin pojalla vähän nokka vuotaa, saa nähdä onko flunssat ja korvatulehdukset vielä edessä tällekin keväälle. Toivottavasti ei.

Mulla itselläni alkoi eilen illalla supistelemaan aika paljon. En oikein edes erottanut että tuliko niitä monta peräkkäin, vai mitä, kun koko maha oli ihan kovana pallona parin tunnin ajan. Ja tänään aamulla kun lähdettiin ulos kävelemään, niin jo oli saman tien maha kovana ja alavatsalla tuntui sellaista inhottavaa kipua. Mitähän se tämä on? Soittelin juuri neuvolaan mutta ei ehtinyt terkka nyt jutella. Lupasi soitella myöhemmin takaisin.
Pitänee kysyä noista liikkeistä kans, kun tuntuu että papunen niin harvakseltaan liikuskelee, ja aika hennoilta tuntuu ne liikkeet. Onko lie sekään normaalia... Voipi olla että vaan turhaan hermoan, mut kun tuntuu että teillä kaikilla tuntuu paljon ja kovia liikkeitä, ja mulla saattaa aamulla ja illalla tuntua vain pari hentoa potkua ja siinä kaikki.

No, olipa taas vähän omanaipainen kirjoitelma.... Mukavaa viikonalkua teillekaikille!!

Pauzi ja papunen 24+1

Augustmam:TUHANNESTI ONNEA :flower: ja voimia lasten sairasteluun!!!!!

Minäkin täytän 30-v kesäkuussa,mutta olen jo kutsukortit lähettänyt samalle päivälle VUODEN päähän.Sillä halusin alunperinkin juhlistaa kolmekymppisiäni,mutta nyt en kesäkuun 28.päivä varmaan ole oikein juhlakunnossa enää

Kassu

ajattelin tulla moikkaamaan teitä tänne.. aikani kuluksi :D :whistle:
kohta töihin lähtö edessä päin ja aikaa tapan kun lapset nukkuu vielä ja miestä odottelen kotiin.

miten voitte?
en jaksa enkä halua lukea koko ketjua :whistle: joten kyselen näin :D
voikaa kaikki oikein hyvin ja kasvattakaa mahaanne urakalla :heart:

oikein ihanaa kevättä kaikille ja kesän odotusta myös. B) :wave:

Pauliina harmaana
moikka moi!

En oo ollu koneen äärellä vajaaseen kuukauteen, joten kirjottelu ja lueskelu jääny vähän vähemmälle. Masu on pullahtanu oikein kunnolla esille ja kovasti pikku-viikari potkii ja mönkii mahassa. Tuntuu niin kivalle! Olo muuten hyvä, mut välillä menee maha ihan kovaksi, jos oon vaikka kävelly tavallista enemmän. Kiloja on tullu 6kg lähtöpainoon ja pientä turvotusta on havaittavissa..sormukset kirraa! Huomenna ois neuvolalääkäri.

Synnytysvalmennuksesta oisin kyselly. Näyttää vähän siltä, että ei päästä osallistumaan reissujemme vuoksi, niin ois kiva kuulla kokeneilta konkareilta tai just valmennuksilla käyviltä kokemuksia ja ajatuksia. Kiitos jo etukäteen!

Ilmottelen voinnistani taas joskus ja muuten seurailen taustalla! Ihanaa kevättä kaikille!

Augustmam: Onnea kovasti! :flower: Toivottavasti teidän pesue paranee pikaisesti.

Synnytysvalmennuksesta: Täällä Kotkassa ei näköjään uudelleen synnyttäjät pääse synnytysvalmennukseen. Harmi! Esikoinen kun on jo kuusi ja miehelle tämä on ensimmäinen lapsukainen, niin olisi ollut kiva käydä. Onko muita uudelleensynnyttäjiä kuin Kassu jotka pääsevät halutessaan synnytysvalmennukseen?

Omasta navasta sen verran, ettei tännekään mitään ihmeellistä kuulu. Supistukset jatkuvat edelleen, joten taas eilen jatkettiin sairaslomaa kahdella viikolla. Myös anemia, selkä-, & iskiakivut edelleen vaivana. Hetken kun touhuaa, niin on pakko levätä. Onneksi esikoinen on jo sen verran iso, että ymmärtää ettei äippä ihan normaaliin tapaan jaksa touhuta. Tiitiäinen sen sijaan massussa touhuaa munkin edestä. Tuntuu välillä että tulee kurkusta pihalle :D

Voikaahan paksusti!

-Capri ja Tiitiäinen 21+6-

Yhteistyössä