hellurei!
sf-mitoista: minulla eka mittaus rv 20+4, silloin 18cm. perjantaina rv 24+5 oli 22cm.
hb oli perjantaina 113 ja äsken soitin terkkarille lisäraudan aloittamisesta, kunn väsyttää taas niin vietävästi. syön kyllä multitabsin raskausvitamiineja, joissa rautaa on, mutta en tiiä imeytyykö vai ei. kokeillaan nyt seuraavaan nla kertaan ja katotaan onko rautatankkauksella mitään virkaa. mulla on ed raskaudesta jäänyt maltofer tabletteja ja sain luvan niitä aloittaa.
hoitoon viemisestä: olin ite kanssa laittamassa esikkoa 4v pariksi päiväksi viikossa päiväkotiin, aktiviteetin takia, mutta hylkäsin ajatuksen sen kalleuteen. olis menny kotihoidontuki ja kuntalisä (143e), vaikka yksi lapsi olis vielä kotiin jäänytkin. lisäksi olisin sitten tietysti maksanut hoitomaksuja n. 80e/kk. meillä on se hyvä puoli, että samanikäisiä lapsia asuu paljon naapureissa ja niistä on tytölle tullut tosi hyviä ja tärkeitä kavereita. kerta viikkoon on satujumppa, tosin jäi nyt kesätauolle ja sitten lapset on mun mukana kulkeneet jumpissa (lastenhoito järjestetty) muutaman kerran viikossa.
kuopuksen synnyttyä tyttö oli tarhassa päivät toukokuuhun asti. meille se oli hyvä ratkaisu,koska iskällä oli silloinkin kotikonttori, mutta meidän asunto oli niin pieni, että konttori sijaitsi keittiössä! sitten jos siinä olis vielä ollu lasten melut päälle, niin hankalaa siinä on töihin keskittyä.
milli83 onko teillä mahdollista jatkaa osa-aikaisena tarhalaisena, joko muutamana päivänä viikossa tai sitten lyhyempää päivää? siinä saisi 5v tavata kavereita, mutta ei olis hänelle liian rasittavaa. tai ota kotiin kesäksi ja katotte sitten syksyllä esim elokuussa uudestaan miltä tarhailu näyttää. en tiedä tarviiko kesätauon takia tarhapaikkaa irtisanoa, ei kai???nää oli vaan mun ehdotuksia, ymmarrän kyllä huolesi noista kavereista, varsinkin, jos kodin lähellä ei ole samanikäistä seuraa. asuuko tarhakaverit muuten kaukana? jos vaikka parina iltana viikossa tapaisi heitä, niin uskon että se on ihan riittävä juttu.
omassa navassa ei kummempia. mukava mylläys ja ravi käy pitkin päivää. liitoskivut on nyt pois, mutta uskon niiden tulevan takaisin, jos enempi rasittaa itseään tai sitten istuu paikoillaan pitkään. no ne on vielä sen verran pieniä, ettei niistä viitti valittaa.
ihanaa aurikoista päivänjatkoa elokuisille!
jari-maija 25+3