Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Neuvola-asioista vielä. Paljon teillä muilla muutes on ollut sf-mitta ekoilla mittauskerroilla. Mulla oli nyt 23+3 19 cm. Terkkarin näyttämän käyrän mukaan oli sieltä pienemmästä päästä.
 
TinniPinni Harmaana
Mulla mitattiin maanantaina eli 22+5 ja veikkaili jotain 16cm. Sitä ei sit merkitty mihinkään kun oli niin alle käyrien... maha kyllä on iso jo että kai se sit jotenkin venyy eteenpäin ja kun käy selälleen niin menee kasaan selkäänpäin...


TinniPinni 23+0
 
Sf-mitoista, Mulla on mennyt näin
20+3 oli 19,5cm
22+3 21,5cm
23+3 22,5cm

Että kasvu on ollut tuollasta sentti per viikko vauhtia. =)
Ja täälläkin aika korkealla käyrillä mennään.
Syke oli topilla eilen 130 hujakoilla. Ja tosi vahvasti kuulu.

Jonz & Topi 23+4 :)
 
Sf-mitasta:
Ei ole nyt neuvolakorttia tässä, mutta ensimmäinen oli rv19+2(?) sf 17. Maanantaina oli neuvola ja nyt oli rv 22+5 sf 22. Yläkäyrillä menee. Esikoisesta meni alakäyrillä. Nyt ultrassa näkyi että mulla on paljon lapsivettä, joka osaltaan selittää ton eron.

Muuten ma neuvolasta: Pissa oli puhdas. Painoa oli tullut neljässä viikossa 600g eli 150g/vk. Eli on vähän tasoittunut toi painonnousu. =) Sykkeet oli 140. Verenpaine muistaakseni 135/84 (myös esikoisesta mulla raskaudenmyötä nousi paineet, vaikka norm. alhaiset). Hb oli 97.

Kävin tänään verikokeissa, joissa katsotaan hb:n lisäksi rautavarastot. Etteivät taas menisi ihan nolliin. Nestemäistä rautaa käytän edelleen, mutta nyt supistusten takia maha menee plörölle, joten ei oikein tahdo imeytyä. :/

Soittelin äsken työnantajalle ja ilmoitin aloittavan äippäloman 50vrk ennen la:ta. Kelan lappuja en aivan vielä täytä, kun haluan tämän vuoden äippäpakkauksen. Huomasin että monella oli neuvolakäynnit tiheentyneet. Mie sain edelleen 4vk:n päähän seuraavan ajan ja silloin on myös lääkäri. Paitsi jos tulee kauheasti kipeitä supistuksia, niin sitten menen aikaisemmin lääkärille. Nyt ruuanlaittoon! :wave:

-Capri ja Tiitiäinen rv 23 tasan-
 
hellurei!

sf-mitoista: minulla eka mittaus rv 20+4, silloin 18cm. perjantaina rv 24+5 oli 22cm.

hb oli perjantaina 113 ja äsken soitin terkkarille lisäraudan aloittamisesta, kunn väsyttää taas niin vietävästi. syön kyllä multitabsin raskausvitamiineja, joissa rautaa on, mutta en tiiä imeytyykö vai ei. kokeillaan nyt seuraavaan nla kertaan ja katotaan onko rautatankkauksella mitään virkaa. mulla on ed raskaudesta jäänyt maltofer tabletteja ja sain luvan niitä aloittaa.

hoitoon viemisestä: olin ite kanssa laittamassa esikkoa 4v pariksi päiväksi viikossa päiväkotiin, aktiviteetin takia, mutta hylkäsin ajatuksen sen kalleuteen. olis menny kotihoidontuki ja kuntalisä (143e), vaikka yksi lapsi olis vielä kotiin jäänytkin. lisäksi olisin sitten tietysti maksanut hoitomaksuja n. 80e/kk. meillä on se hyvä puoli, että samanikäisiä lapsia asuu paljon naapureissa ja niistä on tytölle tullut tosi hyviä ja tärkeitä kavereita. kerta viikkoon on satujumppa, tosin jäi nyt kesätauolle ja sitten lapset on mun mukana kulkeneet jumpissa (lastenhoito järjestetty) muutaman kerran viikossa.

kuopuksen synnyttyä tyttö oli tarhassa päivät toukokuuhun asti. meille se oli hyvä ratkaisu,koska iskällä oli silloinkin kotikonttori, mutta meidän asunto oli niin pieni, että konttori sijaitsi keittiössä! sitten jos siinä olis vielä ollu lasten melut päälle, niin hankalaa siinä on töihin keskittyä.

milli83 onko teillä mahdollista jatkaa osa-aikaisena tarhalaisena, joko muutamana päivänä viikossa tai sitten lyhyempää päivää? siinä saisi 5v tavata kavereita, mutta ei olis hänelle liian rasittavaa. tai ota kotiin kesäksi ja katotte sitten syksyllä esim elokuussa uudestaan miltä tarhailu näyttää. en tiedä tarviiko kesätauon takia tarhapaikkaa irtisanoa, ei kai???nää oli vaan mun ehdotuksia, ymmarrän kyllä huolesi noista kavereista, varsinkin, jos kodin lähellä ei ole samanikäistä seuraa. asuuko tarhakaverit muuten kaukana? jos vaikka parina iltana viikossa tapaisi heitä, niin uskon että se on ihan riittävä juttu.

omassa navassa ei kummempia. mukava mylläys ja ravi käy pitkin päivää. liitoskivut on nyt pois, mutta uskon niiden tulevan takaisin, jos enempi rasittaa itseään tai sitten istuu paikoillaan pitkään. no ne on vielä sen verran pieniä, ettei niistä viitti valittaa.

ihanaa aurikoista päivänjatkoa elokuisille!

jari-maija 25+3
 
Pauzi

Heipä hei!!

Minä täällä opinnäytetyötä väännän, mutten malttanut pysyä täältä pois =) Eilen ei netti toiminut ollenkaan joten meinasihan sitä jo vieroitusoireet iskeä...

Mulla on nyt vauvan liikkeet voimistunut ihan hirveesti, ja kai se siellä heittelee volttia kun liikkeet tuntuu millon missäkin. Närästys meinaa vaivata aina vain enemmän, mut jos jaksaa olla tarkkana mitä syö ja milloin niin pysyy ihan siedettävänä...

Joku sf-mitasta kyseli, mulla oli rv 21+4 26cm. Se on ainoa kerta millon on mitattu. Mua vähän jännittää että mikä se on ens maanantaina kun menen neuvolaan. Jotenkin tuntuu kummalliselta että heti syytetään siitä että kun syöt vain pelkkää makeaa niin vauva kasvaa liikaa. Ja terveyden hoitaja jatkuvasti huomauttelee että pitäisi katsoa vähän mitä syö. No ei ole kukaan vaivautunut minulta edes kysymään että mitä syön tai että syönkö edes ylipäätään paljon makeaa... Ihan normaalilla kotiruualla olen tähän mennessä tulleet 5 kiloa kerännyt enkä mitään makeita puputa koko ajan.

Pitäisi pikkuhiljaa aikaa varata sokerirasituskokeeseenkin. Kuinka moni muu on siihen menossa? Voi että mä vihaan sitä kun mulle tulee niin sairaan huono olo siitä!!!

Mut nyt takaisin työn pariin. Hauskat päivänjatkot kaikille!

Pauzi ja papunen 25+2
 
zamppa
Mä tuun hulluksi!!! Viereisessä liiketilassa porataan jatkuvasti ja korvat on jo kohta putoamisvaiheessa... yritä tässä metelissä sitten vielä kuulla mitä asiakkaat puhuvat tai toisinpäin :/ .
Vauva on eilen ja tänään ollut tosi vauhdikkaalla päällä, muksii jatkuvasti. Isukkikin aamulla huomautti, että mites se nyt eilen niin kovasti potkiskeli kun piti kättä leffan ajan massulla. Eipä siinä mitään, tietää ainakin et hyvin menee vauvallakin :)

Sf-mitta tais olla pari viikkoa sitten 20,5cm, kun olitte siitä keskustelleet.

Mutta jospa nyt yritän jälleen kuunnella mitä asiakkaillakin ois sanottavaa (jos ne vaan kuulee mitä mä puhun).

zamppa 24+0
 
zamppa:sympatiani!!!!!!!!Sillä naapuri päätti aloitta sitten vinttiremontn ja siellä porataan ja sahataan,nakutetaan ja hakataan aamu 6.30-16 KOKO AJAN !!!!!!!Yksikään muksu ei ole päikkäreitä nukkunut!!!!!!JEEEEEEEEEEEE!!!!!!!


Profiilissa uusi massukuva ja huomenna olisi sitten neuvola sekä lääkäri.


Rättipoikkiväsynyt YK-sotaleski,


Kassu ja Alma-vauva
 
Osallistunpa minäkin, hyppään mukaan pitkään taustailleena B)

Sf-mitta oli tänään neuvolassa (22+2) hulppeat 23 cm, yli yläkäyrän reippaasti!
Vkolla 18 mitta oli 18 cm.

Ei huolestuta, koskapa tämä on toinen vekara, ja kohtu taitaa venähtää nopeammin kuin ekasta.

Esikko (nyt 2,5 v.) jää pois perhepäivähoidosta kesäkuun lopussa. Ilmoitin hänet syksyksi seurakunnan kerhoon kerran viikossa, luultavasti käydään lähiasukaspuistossa yhtenä päivänä muskarissa, ja muuten sitten ulkoillaan läheisellä leikkikentällä ja kyläillään mammakavereilla. En halua liikaa sitoa aikatauluja, kun ei tiedä millainen vaabeli meille suodaan.


Täällä on ollut aiemmin puhetta supisteluita... Kuinka monella on ollut kivuliaita suppareita jo näin varhain, ja minkälaisia ohjeita olette saaneet? Pitääkö tutkituttaa vai onko lepo ainoa keino???
Itse pelästyin toissayönä ja eilen, kun alkoi suppailemaan semikivuliaasti. Esikoisesta en koskaan supistellut, eipä edes synnytys käynnistynyt itsestään. Niinpä kovasti huolettaa, että pitäisikö olla huolissaan vai antaa asian olla???


<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 15:25 novella kirjoitti:
Täällä on ollut aiemmin puhetta supisteluita... Kuinka monella on ollut kivuliaita suppareita jo näin varhain, ja minkälaisia ohjeita olette saaneet? Pitääkö tutkituttaa vai onko lepo ainoa keino???
Itse pelästyin toissayönä ja eilen, kun alkoi suppailemaan semikivuliaasti. Esikoisesta en koskaan supistellut, eipä edes synnytys käynnistynyt itsestään. Niinpä kovasti huolettaa, että pitäisikö olla huolissaan vai antaa asian olla???
Mie olen sairaslomalla supistelujen takia, ohjeena lepäillä paljon. Liikkua saa voinnin mukaan, mutta mitään kauhean rankkaa ei saa tehdä. Välillä on kivuliaita ja välillä kivuttomia. Kohdunkaulan tilanne ultrattiin pari viikkoa sitten ultran yhteydessä. Oli lyhentynyt 4cm->2cm, mutta paikat olivat kiinni. Jos kivuliaat supistukset eivät lisäänny niin tarkistetaan seuraavan kerran neuvolalääkärin yhteydessä kuukauden päästä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 15:44 Capri kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 15:25 novella kirjoitti:
Täällä on ollut aiemmin puhetta supisteluita... Kuinka monella on ollut kivuliaita suppareita jo näin varhain, ja minkälaisia ohjeita olette saaneet? Pitääkö tutkituttaa vai onko lepo ainoa keino???
Itse pelästyin toissayönä ja eilen, kun alkoi suppailemaan semikivuliaasti. Esikoisesta en koskaan supistellut, eipä edes synnytys käynnistynyt itsestään. Niinpä kovasti huolettaa, että pitäisikö olla huolissaan vai antaa asian olla???
Mie olen sairaslomalla supistelujen takia, ohjeena lepäillä paljon. Liikkua saa voinnin mukaan, mutta mitään kauhean rankkaa ei saa tehdä. Välillä on kivuliaita ja välillä kivuttomia. Kohdunkaulan tilanne ultrattiin pari viikkoa sitten ultran yhteydessä. Oli lyhentynyt 4cm->2cm, mutta paikat olivat kiinni. Jos kivuliaat supistukset eivät lisäänny niin tarkistetaan seuraavan kerran neuvolalääkärin yhteydessä kuukauden päästä.

Mulla noita melko kipeitä suppareita ollut nyt reilun kuukauden. Viime yönäkin herättivät monta kertaa. Kohdunkaula lyhentynyt 4,5 cm:stä 3,5 cm:iin ja ulkosuu hieman auki. Olen saikulla ja paljon lepoa, muttei pelkkää vuodelepoa. Ei mitään raskasta tekemistä, ei seksiä, ei siivoamista eikä kantamista. Käytännössä lepäilen tosi paljon. Onkohan jollain tietoa, miten paha tuo ulkosuun avautuminen on esikoisen kohdalla tässä vaiheessa. Tilanne tsekataan vajaan parin viikon välein.

Tiki rv 25+2
 
Täällä päin on supistukset vähentyny ja ummetuskin alkaa tehokuurin todella helpottaa! :) Enää ois HB mikä pitäs saada nostettua :D

Suututin sitte jonkun isyyspakkauksellani tuolla toisessa keskustelussa :D on kuulemma NIIIIIN VÄÄRIN tehdä miehelle pakkaus jossa on vain turhaa sisältöä kun eihän miehiltäkään koskaa saa mitään ja äitiyspakkauski on vaan vauvalle :LOL:

milana ja iita-aatu rv 26+3 (25+5)
 
Moikka!

Kävin tänään neuvolassa mittaamassa hb:n, oli noussu peräti 114 joka neuvolatätin mukaan on tosi hyvä tässä raskauden vaiheessa.... Mun puolesta sais kyllä vielä nousta.

Sf mitoista on ollu puhetta. Mulla oli rv 22+2 17,5. Muuta ei sitten vielä ookkaan mitattu.

Sain tänään tietää että mulla on kesälomapäiviä 34 ja aion pitää kaikki ennen äitiyslomaa,niin pääsen töistä pois jo toukokuun lopussa :D Enää n. 4viikkoa ja sitte alkaa pitkä loma... IHANAA!!!!! Äippäloman jälkeen pitää sitten ettiä uus työpaikka, nykyseen en enää halua mennä takasin.Eiköhän noita työpaikkoja riitä muutenkin..

Laitoin muutes masukuvan profiiliin. rv 23+5

jonna ja möhkis 23+5
 
Milana: Itse ajattelen että on ihana tapa muistaa tulevaa isää isyyspakkauksella. Se on ajatuksella tehty kun on itse koottu. Keskellä vauvahössötystä isä helposti "unohtuu" tai jää taka-alalle. Itse aion antaa isyyspakkauksen hääpäivän kunniaksi tässä lähiaikoina.

Meillä etsitään kuumeisesti autoa mulle. Tällä viikolla luultavasti käydään katsomassa paria ehdokasta. Väri ei luultavasti satu ihan minun mieleeni mutta eihän sitä voi saada kaikkea!

Meillä tytölle nousi eilen illalla lämpöä ja yöllä ihan kova kuume. Aamulla jaksoi vielä touhuta mutta illalla on ollut melko väsyksissä. Ei ihme, taitaa olla yli 39 astetta kuumetta. Viime yö oli aika takkuinen ja luultavasti ensi yö menee samoissa merkeissä. Tottuupahan taas näihin valvomisiin. Se kun on pian taas edessä.

Tässäpä kaikki tällä erää.. :wave:

Edie + pikku-reppuli
 
Milana Minä myös teen parhaillaan isyyspakkausta ja minusta se ihana yllätys tulevalle isälle. En ole päässyt/ehtinyt pitkään aikaan oikein rauhassa yksin ostoksille, joten saa nähdä, miten pitkälle venyy, ennen kuin pakkaus on valmis =) Minusta sitä vaan on todella mukava tehdä ja kasata. Toivottavasti saaja osaa arvostaa :D
 
Minä kun en malttanu oottaa vaan annoin sen isyyspakkauksen jo niin mies oli kyllä todella positiivisesti yllättyny. Ei ollu ikinä kuullu isyyspakkauksesta, mutta näin kyllä heti ettei ollu turha vaiva :D

Jonna82: Millä sait Hb:n nousemaan? Minkä merkkisillä rautatableteilla?

Minun Sf-mitta oli 19cm viikolla 21+3 ja se oli ylärajoilla vaikka mulla kuulemma pieni maha on :p

Missä vaiheessa on normaalia, että kohdunkaula alkaa pehmetä? Entäpä se lyhentyminen? (Ekassa raskaudessa)

milana ja iita-aatu 25+6 (26+4)<br><br>
 
Mulla on tänään 4D ja jännittää kovasti. Rakenneultrassa veikattiin tyttöä ja tänään se ehkä varmistuu. Minäpä oon jo ostellu vaaleenpunasia vaatteita ja kyllä räjähdän nauramaan jos selviääkin että poika tulossa =) No saa nähdä! Muuten menee ihan hyvin, mitä nyt hemoglobiini vähän alhanen ja heikko olo mutta onneksi on sairaslomaa niin saa lepäillä kun siltä tuntuu.
Kysymys 4D ultrassa olleille...kerrotaanko vauvan kokoa ja saako myös ns. paperikuvia vai vaan DVD tallenteen?
 
Milana! joo oon just H&m:ltä ostellu ja Kappahlissa on kans tosi ihania. Nyt saakin jo riittää ostelut kun on jo niin paljon vaatteita. Viime sunnuntaina tein ihania löytöjä kirppikseltä ja sain just H&M:n vaatteita 14 eurolla ja niiden hinta kaupasta ostettuna vähän yli 100 euroa.
 
zamppa
Milana, noista vaatteista... on ne tyttöjen vaatteet ihania mutta itse olen ihastunut niihin poikien neuleisiin ja kauluspaitoihin. Ei tietoa kumpi tulossa mutta sen tiedän että jos on poika niin suuntaan heti hennesille ostamaan neuleen ja kauluspaidan, käypä vaikka joihinkin juhliin sitten :)
Ja kaikki Nalle puh vaatteet on niin ihania, oli sitten kummalle vaan.
 
Milana: Obsidan Fe nimistä rautaa olen syönyt ja välillä hb aina nousee vähän ja sitten saattaa taas laskea. Nyt ilmeisesti nousu suunnassa kun olokin paljon parempi ja pirteämpi..

Ihana ilma taas ulkona parin sade päivän jälkeen.Huomenna pääsee mökille
:D Koirakin nauttii kun saa siellä vapaana temmeltää.

Eipä kait muuta tällä kertaa...
 

Yhteistyössä