Eloveenojen 2007 isot kesäkuumassut:)

Minä kun siitä sf-mitasta kyselin, niin vilkaisin juuri ä-neuvolakorttia esikoisen ajalta ja silloin minulla oli tuo mitta ollut sen 19 cm jo viikkoa aiemmin. Mutta niinhän se on että siihen vaikuttaa tosi moni asia. Itse veikkaisin tuohon vaikuttavan pieneen mittaan nyt ainakin se että ultrassa mainittiin istukan olevan ohut lituska.

Joku kyselin kipeistä suppareista. Minullahan on niitä kivuliaitakin ollut aina välillä. Kivuttomia on päivittäin ollut noin 14 viikolta asti. Sairaslomalla en ole vielä ollut päivääkään. Ensi keskiviikkona minulla on neuvolalääkäri juuri noiden supistelujen takia. Katsotaan ovatko vaikuttaneet kohdunsuulla, jos ovat, niin saikulle tuli lähtö. En enää tuota työtäni kuntosalilla pysty tästä enempää keventämään. Esikoista odottaessa jäin samasta syystä sairaslomalle viikolla 25.

Vein muuten eilen kelaan paperit sekä äitiystukia että kotihoidentukea varten. Jään viimeistään kesäkuun alussa pois töistä ja otan pojan (silloin 1 v 11 kk) pois hoidosta.

77mm ja Minimi 23+6
 
olin tänään 4D ultrassa ja varmistui että tyttöhän sieltä on tulossa =)
Vauvelin tämän hetkinen painoarvio 796 grammaa ja syntymäpainoarvio 3200g. Kovasti pikkuinen leikki ja maiskutteli napanuoraa =) Todella söpö vauva..vaikka oma onkin.. ;)
 
Kiitokset supparivastauksista!
Eilinen oli välipäivä, tänään töissä oli aika intensiivinen työstressi päällä, ja laimeasti tuntuu suppailevan, mutta ei niin paljon kuin alkuviikosta.

Joku kysäisi kohdun ulkosuun avonaisuudesta, se vissiin ei ole mitenkään vaarallista, vasta jos sisäsuu lähtee aukeamaan. Ilmeisesti ulkosuu voi monilla uudelleensynnyttävillä olla aikaisessakin vaiheessa vähän auki.


 
metsätähti harmaana
Pauzi minä oon ens viikolla menossa esikoisen kanssa sinne sokerirasitukseen.
Tuli tosta makean syönnistä mieleen et mun äiti ei välitä makeesta ja silti painoa löytyy... eli ei siis edes tarvii syödä makeeta tai muuten epäterveellisesti voi sitä painoa tulla muutenkin, luulis sun terkankin sen tietävän. Mä taas herkuttelen koko ajan (nytkin syön samalla irtareita) mut mun paino on vieläkin allle sen mitä oli ekalla neukka käynnillä... (ihmettelen kyllä et miten se voi olla edes mahdollista). nimittäin viikonloppunakin söin litran lakritsi kermajäätelöä ja kolme (nolottaa ihan kertoakkin) Fasun sinistä suklaalevyä ja ison pussin irtareita ym. herkut ja tavlliset ruuat... jo on kumma jos ei oo seuraavassa neuvolassa paino pilvissä.

Tänään kun kävin kävellen kaupassa niin masuun alkoi sattumaan vasemmalle puolelle=/ Onneksi se meni sitten ohi=) Muuten olo on ollut mahtava=)

Metsätähti 25+3
 
Mulla on sellaisia ummetuskausia joiden aikana tulee painoa lisää.. Pari vuotta sitte oli puolen vuoden kausi ettei ilman lääkkeitä tullut mitään ulos ja paino nousi 10kg :\| Nyt pelottaa että käy samoin... Vaikka ummetus alkoki helpottaa niin rautatableteista tulee takapakkia..
 
Tammela harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 13:25 harmaakassu kirjoitti:
Tammela:liikunta on mitä luultavimmin pitänyt minunkin vaivani poissa tässä raskaudessa.Vedän tiistaisin Happy Hour-sekä balletone-tunnin,perjantaisin Body Pumpin ja sunnuntaisin Evergreen jumpan,venyttelytunnin sekä Pilates-tunnin paikallisella kuntoklubilla.Käytkö muuten Atleticossa?Meidän klubi kuuluu siihen CMS-ketjuun ja olen aina Tampesterissa käydessäni Atleticossa saanut ilmaiseksi treenata.

Kassu ja Alma
Moikka Kassu!

JEP. Atletico on mulla kotisali. Alkuviikosta olin työmatkalla Helsingissä ja kävin ekaa kertaa Forever-salilla. Ihan kiva rauhallinen tunnelma ja varsinkin uima-allas oli kiva lisä. Työmatkojen takia tulee TravelPASS:lla testattua muiden kaupunkienkin CMS-saleja säännöllisen epäsäännöllisesti. Mikkeli vuorossa ensi viikolla?! Ulkomaan työmatkoilla ei CMS-salit toistaiseksi ole osuneet oikeisiin kaupunkeihin...

Tänään kävin sokerirasitustestissä ja heikohko olo jatkui testin jälkeen monta tuntia :( Jäi urheilutkin sitten tekemättä ja lepäilin töiden jälkeen vaan kotona. Tulokset saan ensi maanantain neuvolalääkäriltä.

Tammela, LA 2.8
 
Tammela:ikävää tuo sokerirasitus.Mulle ei ole koskaan tehty.Yäk.Oliko mitään hälyyttävää?Mulla taitaa muuten jumpat vähentyä,kun eilisessä lääkärintarkastuksessa oli kohdunkaula lyhentynyt 1,5 senttiin ja hieman pehmentynyt ja lääkäri sanoi,että pitäisi ottaa iisimmin jo ettei kohdunsuu ala aueta.No,kattoo nyt kun uudet kesälistat tulee,että kuinka jaksaa.

isin sai viimeyönä kotiin!!!!!


IHANAA :heart:


Kassu ja Alma
 
Heips!

Pitää pitkästä aikaa tulla kirjottelemaan neuvolakuulumisia. Tiistaina olin sokerirasituksessa ja eilen lääkärineuvolassa. Sokerirasituksen arvot olivat onneksi hyvät, vaikka vähän pelkäsin muuta. Neuvolatuloksia: pissa puhdas, hb 123, verenpaine 120/70 (kai), sf-mitta 23 cm ja painoa oli tullu paljo lisää :ashamed: :ashamed: Lääkäri ultras, et vähä pääsi taas vauva kattelemaan. Sukupuolesta ei vieläkään oikeen saanu varmuutta, mutta kyllä mun tyttöolo alkaa vahvistua. Mun mielestä ainakin näytti siltä, ettei jalkojen välissä oo mitään "killuttimia" =) Vauvan painoarvio oli 1100 g, siitä tulee varmaan joku yli 4 kg:nen ennen ku syntyy :kieh: Paikat oli kiinni ja muutenki kaikki ok. Lääkäri kyllä sano, että kannattaa kiinnittää huuomiota maltilliseen painonnousuun :whistle: :whistle: Selkään vaan kyllä otti pirusti siinä kovalla tutkimuspöydällä makaaminen.

Ihanaa, nyt 4 vapaapäivää edessä!! Huomenna tapaan pitkästä aikaa vanhan kaverin, mennään syömään :p ja shppailemaan. Sikäli mikäli musta nyt kauheasti shoppailemaan on, mut jos ees vähä pystyis ennen kun alkaa taas tuo alaselkäsärky ja paineen tunne alamahassa. Pitäis ostella ees vähä noita 56 cm:siä vauvan vaatteita, kun mulla ei oikeasaan oo juuri mitään. Sunnuntaina sit lähetään eiskoisen ja äitin kanssa käymään eläintarhassa. Tyttö on ihan innoissaan. =)

Mutta nyt pitää tehdä vielä hetki töitä ennen kun pääsee vkonlopun viettoon. Enää 21 työpäivää jäljellä!!!!

:wave: :wave: :wave:

Pipe75 26+5
 
Iloisia neuvolaterveisiä! Verenpainen oli laskenut, hb noussu ilman sen kummempia kuureja ja paino oli vieläkin -2kg lähtöpainosta B) (ihme juttu vaan tällä karkin syönnillä...) :saint:
Niin ja sf-mitta oli nyt viikolla 22+1 tasan 22cm, sentin enemmän kuin esikoista odottaessa tällä samalla viikolla.

Saadaan muuten hakea iskä tänään klo 17.30 kotiin! :) Saadaan viettää pitkästä aikaa kokonaiset 9 päivää yhdessä koko perhe.

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

-Marsu81-
 
Täytyy kyllä sanoa tuohon sf mittaan että mulla mittasi maanantaina terveydenhoitaja opiskelija ja sai mitaksi 16 cm 22+5 ja itse kun sen eilen mittasin 23+1 niin oli 20 cm... eli tais mitata aika huonosti, mutta annettakoon anteeksi kun oli vielä opiskelija. Sitä mittaa ei kyllä merkattu äitiyskorttiin kun jäi niin alle käyrien... ihan hyvinhän sen kohdun pystyy itsekin mittaamaan kun se niin selkeesti tuntee.

Muuten on kyllä menny ihan hyvin viikko. Mulla alkuraskaudessa oli paljon sellaisia pakaran alla selässä tuntuvia kipuja, mutta nyt ne on hävinny... toivottavasti olisivat mahdollisimman kauan pois.

Hirveesti rupesi tekee äsken mieli kahvia ja olihan se kuppi keitettävä...leivoin mustikka piirakkaakin...nam nam...

ihanaa kun on taas viikonloppu niin saa miehen kanssa olla taas vapaalla


:) :) 23+2
 
Tänään oli taas neuvola. Viikkoja kasassa 26 ja tällä kertaa oli sf-mitta kasvanut kahdessa viikossa 3cm. Paino oli pudonnut 1.6kg samassa ajassa. Sykkeet taisi olla 135-145 välillä =) Ensimmäisen kerran tarjosi nyrkkiä/monoa dopplerille :D Varmaankin nyrkkiä, kun oli kuitenkin pää alaspäin.

Seuraavan kerran pitää lääkäriin mennä maanantaina klo 15 - hakemaan käytännössä jatkosairaslomalappu Kelalle.
Sit ois 8.5. sokerirasitus ja seuraavana päivänä siitä neuvolalääkärillä käynti sekä ultra (<-- tuo yllätti).

Käytännössä siis pietulla ja riiviöllä kaikki ok.

:heart:
 
vieras82
Mistä se muuten johtuu, että alaselkään sattuu ja alhaalla vatsassa tuntuu ajoittain paineen tunnetta? Tai toi selkäkipu mulla on SI-nivelen löystymisestä, mutta toi vatsakipu?? Ja onko kenelläkään ollut vielä supistuksia, jotka tuntuisivat todella epämiellyttäviltä (ei siis niitä kivuttomia...).

Ja miten ne joilla on selkäkipua ollut, ovat jaksaneet olla töissä? itse olen hoitoalalla ja aika raskaassa paikassa töissä ja koko ajan mietin, että onko järkevää olla töissä, kun selkä on aivan jumissa päivän jälkeen ja itse asiassa jo muutaman tunnin jälkeen.

T: Epätietoinen tuleva äiti ja pikkuinen 24+1
 
Minä tässä vapaa-aamua viettelen. Poika on isin kanssa ekaa kertaa kahdestaan yön yli reissussa ja minä otan ilon irti tästä "sinkkuvuorokaudestani". Eilen kävin kaverin kanssa Amarillossa syömässä pidemmän kaavan mukaan ja tänään olisi tarkoitus lähteä shoppailemaan. Aamullakin oli tarkoitus nukkua pitkään, mutta sitä on kai jo 1 v 10 kk:ssa niin tottunut aikaisiin aamuherätyksiin että heräsin jo seitsemältä.

Vieras82: Olen jo aiemminkin kertoillut että minulla nuo supistukset eivät ole pysyneet kivuttomina ja olen sen takia menossa ensi viikolla neuvolalääkärille ylimääräiseen tarkastukseen. Jos kohdunkaulalla/suulla on jotain tapahtunut niin saitsulle tulee jääminen. Työni kuntosalilla on melko rankkaa. Minulla on ollut muuten juuri myös noita minitsemiasi muita vaivoja. Löysät si-nivelet aiheuttaa iskiastyyppistä kipua niin että välillä iskee salamana ihan jalkaan asti. Painontunnetta on alavatsalla ollut, mutta se on aina liittynyt noihin kovempiin supisteluihin, joita on ollut sellaisissa parin päivän jaksoissa.

Aatelkaas muuten. Nykylääkeetieteellä, jos joku elokuisista sattuisi syntymään jo pikkukeskosena, niin voisi selvitä jopa ihan terveenä. Kaverin kaverille syntyi viime vuonna vauva rv 25 ja on selvinnyt ilman mitään isompia vammoja. Uskomatonta.

77mm ja Minimi 24+1
 
Lauantaita!

Eilen kävimme miehen kanssa hakemassa mulle uuden auton. Ei löytynyt kohtuu hintaista täältä Savosta. Piti Tampereelle saakka ajella. Hyvä auto löytyikin. Toivottavasti takapenkille mahtuu kaksi turvaistuinta ja matkustaja. Tosin tavallisessa henkilöautossa ei ton väljemmäks tilat takana muutu.

Olin illalla sitten niin poikki. En jaksanut tehdä yhtään mitään ja meninkin nukkumaan heti yhdeksältä. Yön nukuin todella hyvin. Vessassakin tarvitsi käydä vain kerran! Nyt onkin levännyt ja hyvä olo.

Tästä eteenpäin noi pitkät ajomatkat saavat kyllä jäädä. Vauvallakaan ei varmaan ole kovin mukava olla.

Ensi viikolla on sokerinrasitus ja neuvola samana päivänä. Supparit on täällä nyt hieman asettuneet. Tietenkin vieläkin riippuu paljon siitä mitä on päivällä tehnyt. Esimerkiksi eilen pitkän ajomatkan jälkeen ei supistellut kuin ihan vähän. Turvallisin mielin voi nyt olla.

Hyvää viikonloppua kaikille elomasuille!

Edie + pikku-reppuli rv 26+2
 
Heräsin aamulla NIIN voimakkaaseen päänsärkyyn,etten ihan oikeasti päässyt ylös.Onneksi mieheni oli kotona ja haki sänkyyn kaksi panadolia.Säikähdin,koska minulla ei ole oikeastaan KOSKAAN päänsärkyä ja kaikin puolin olen aika huono "valittamaan/sairastamaan" yhtikäs mitään,joten pääni oli varmastikkin lähellä "räjähdyspistettä" :p No,nyt on päässä jo parempi olo,mutta silmiä kirveltää ja nenä on tukossa.Voiko silmätulehdus tarttua?Meinaan,että Äidilläni on kuulemma nyt paha sidekalvontulehdus päällä ja hehän kävivät täällä viime viikonloppuna.


Itkettyäkin tuli sitten taas puolenvuoden edestä tänä aamuna.Olin jotenkin niin ladannut kaikkeni eilisiltaan ja siihen,että kun tulen jumppaa vetämästä,pääsen vihdoin YKSIN SUIHKUUN.......ja kun sitten kurvaan pihaamme,on paloauto vilkut päällä pihassamme ja mieheni huikkaa auton ikkunasta,että läheisellä metsäalueelle (Syndalen.Oli tänään lehdissäkin) on iso metsäpalo.Ja sinne häipyi ukko-kulta,kun oli ollut kotona vajaan päivän pitkältä työmatka palattuaan.Koko ilta oli KATASTROFI ja huusimme kaikki yhteen ääneen:minä ja kolme mukulaa.Menin lopulta nukkumaan syömättä ja juomatta yhtikäs mitään. (Ehkä siksikin muuten se pääkipu...) Olin vaan NIIN poikki.Se tulipalo oli vaan yksi juttu liikaa jo.


No nyt on simmut turvoksissa ja nokka tukossa,mutta kummasti se tirauttaminen aina helpottaa ;)


Kivaa viikonloppua näistä valitustunnelmista huolimatta!!!!! :wave: :wave:


:hug:


Kassu ja Alma
 
Kassu: :hug: Voi hitsi, olipas teillä eilen kurja ilta! Toivottavasti päänsärky helpottaa ja elämä taas muutenkin palautuu uomilleen... :hug:

Omasta navasta: Pieni vaappunen mahassani on pitänyt muutaman päivän ajan oikein kunnon tivolia massussa! Potkujen lisäksi se tuntuu könyävän vaikka mitenkä päin, ihan niin kuin työntäisi itseään ulos massusta.. Tänäkin aamuna maha pullotti ihan oikealla laidalla kun sinne yritti vauveli väkisellä itseään tunkea :D . Ihan ääneen miehen kanssa sängyssä naurettiin ja katseltiin ja tunnusteltiin vauvelin touhuja...

Ihanan pirteä olo kun tiedossa on pidempi viikonloppu: vasta vapun jälkeen tarvitsee mennä takaisin töihin! :)

Sain muuten vihdoin aikaiseksi anottua töistä virkavapaata, ja paperit tuli perjantaina hyväksyttynä takaisin. Anoin kerralla ensi vuoden kesäkuun alkuun asti. Ja siitä kun sitten heti alkaa kesäloma, niin töihin palaan näillä näkymin sitten vasta 8/08! Mites teillä muilla, kauanka aiotte pitää äitiyslomaa? Minusta tuollainen reilun vuoden äitiysloma kuulostaa ihan kivalta. Ja varsinkin kun aika todennäköisesti oma äitini sitten hoitaisi pientä kun minä lähden sitten aikanaan töihin.

Nyt pitäisi rueta täyttelemään niitä Kelan papereita, ainakin pitäisi hankkia se palkanlaskijalta se todistus viime kuukausien työtuloista...

Iloista :D vapun odotusta toivottelee


inom 25+6
 
zamppa
Mites tuon äitiysloman kanssa tulee toimia työnantajan kanssa? Täytyykö siitä tehdä erikseen jokin virallinen ilmoitus vaikka työnantaja on tietoinen että heinäkuussa olen jäämässä äitiyslomalle. Ja täytyykö äitiysloman pituus tietää varmuudella etukäteen vai voiko ilmoittaa esim. puolen vuoden päästä kuinka kauan jatkaa äippälomaa?
Kiitos jos joku osaa vastata kaikkiin kysymyksiin :)
 
No niin. Shoppailut hoidettu. Kohta pitäisi alkaa siivoamaan huomista taloesittelyä ajatellen, mutta ajattelin ensin lepuuttaa jalkojani hetken koneella istuskellessa.

Inom kyseli äitiysloman pituudesta. Ihan koko äitiysloman ja vanhempainvapaan aion minä pitää, kun miehellä ei ole mahdollisuutta jäädä töistä pois. Aion sitten perään jäädä vielä hoitovapaalle kunnes tämä elokuinen on 2-3 v. Jos vaan talous kestää niin kunnes on 3. Näin päin on meillä joka tapauksessa järkevämpi kun mies on meistä se paremmin tienaava osapuoli.

Zampalle. Ei tarvitse mitään virallista tiedoitetta tehdä riittää kunhan vaan on asiasta kertonut viim. 2 kk ennen äitiysloman alkua. Perusoletus on että palaa töihin kun vanhempainvapaa päättyy, eli kun lapsi on noin 9 kk. Jos aikoo sitten vielä jatkaa hoitovapaalla niin siitä täytyy sitten taaas ilmoittaa viim. 2 kk ennen. Toivottavasti autoin yhtään.<br><br>
 
Tammela harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2007 klo 13:25 77mm kirjoitti:
Zampalle. Ei tarvitse mitään virallista tiedoitetta tehdä riittää kunhan vaan on asiasta kertonut viim. 2 kk ennen äitiysloman alkua. Perusoletus on että palaa töihin kun vanhempainvapaa päättyy, eli kun lapsi on noin 9 kk. Jos aikoo sitten vielä jatkaa hoitovapaalla niin siitä täytyy sitten taaas ilmoittaa viim. 2 kk ennen. Toivottavasti autoin yhtään.
Hei!

Ilmoitusvelvollisuus on 2 kk ennen äitiysloman alkua, mutta virallisuus ilmoituksessa riippuu ihan työsuhteesi laadusta. Jos olet virassa, niin äitiys-ja vanhempainloman ajaksi pitää anoa virkavaputta ihan virallisella kaavakkeella esimiehiesi puoltoineen ja hyväksyntineen.... Virkavapusanomukseen pitää merkitä myös aika, jota se koskee. Mitään "automaattista" oletusta ei ole.

Tämä yllä kuvattu menettely edellytetään viranhaltijalta myös jos työnantaja maksaa äitiyslomalta palkkaa (esim. 72 ensimmäistä päivää), sillä palkanmaksu ei voi lähettää kelaan lomaketta Y17, ellei virkavapautta ole ensin myönnetty.
 

Moikka!

Hauskaa Vappua kaikille massukoille! :flower:

Zamppa: Mää olin kertonut raskaudesta esimiehelleni ja sit viime perjantaina satuin törmäämään henkilöstöpäällikköön ja kysyin, et varmaankin kaikki on jo selvänä, ni EI ollukaan.. Jouduin allekirjoittamaan yhden paperin, jossa luki nuo kelan laskurilla saadut äippälomapäivät. Olen siis yksityisellä töissä.. Kannattaa tarkistaa työpaikallasi, että kaikki on varmasti hoidossa! Meillä tuo päällikkö sanoi, että sitte viim. kaks kuukautta ennen täytyy ilmoittaa työhöntulosta, kun nykyään on niitä vaihtoehtoja, et iskä voi jäädä vanhempainlomalle ja itte tietty voipi jäähä vaik hoitovapaalle.. Mää en tiedä et mitä tekis sitte ens kesän alussa.. Tosiaan perjantaina sain tietää et mul oiski viel äitiysloman jälkeen 2 kk TÖITÄ!!! Tähän asti olin elänyt ajatuksessa et mun määräaikasuus päättyy nyt tähän vauvan saantiin (kun oon toisen äidin hoitovapaasijainen)... Mut ihana tunne, kun onkin itselläni valinnan vapaus, et tuunko takas hetkeks vai en!!

Tultiin eilen laivalta! Olipas mukava reissu taasen, vaikka saikin sivusta seurailla kun muut ottivat olusta.. Alko jo eilisellä ruoalla tuntumaan, et taasko juon kokista, jäk, pursuu jo korvista... ja laivan vesipullot tulivat hyvin tutuiksi.. Pääajatuksena oli et ihana päästä seisovaan pöytään syömään, mutten tullutkaan ajatelleeksi miten monet ruoat siel oliki sellasii etten uskaltanu syyä.. tylsyys! No, tulihan siellä kuitenkin ähky!!

Elmeri vetää aikamoista rundia tänään.. ihan mahdoton meno! :)
Ja mul on alkanut supistelemaan aika useasti.. välillä sattuu mut pääosin ovat niitä kivuttomia - ovelan tuntuisia vain..

Huh, no, enpä olekaan pitkään aikaan kirjotelluna. Tais tulla senkin edestä tekstiä..
Jospa pääsis tänään ajoissa kotio.. Ei kyl kovasti oo vappufiilistä! Simaakin maistoin tänä aamuna, et onko valmista, ni olihan se mut maistu aika plitkulta.. Tais olla mittasuhteet hieman pielessä...
Mitäs teidän muiden vappuun kuuluu? Onko kovasti suunnitelmia?


t. marisk ja Elmeri 24+3
 
huomenta elokuiset!

tehtiin viikonloppureissu keski-suomeen ja hämeesee, autossa tuli istuttua reilu tuhat kilsaa ja kyllä se sitten illalla taas tuntuikin luissa ja ytimissä. muutaman tunnin oli aivan karmeat liitoskivut. kävely oli aika köpöttelyä ja housujen jalkaan laitto tuskaista. nyt ei taas ole mitään, toistaiseksi.

positiivista on taas se, että en ole kolmeen yöhön heränny kertaakaan pohjekramppiin!!! muuten nukkuminen on sitä sun tätä, mutta tuo tuska on ollu poissa muutaman yön.

nuo kelan laput mulla oottaa edelleen täyttäjää. töihin soitin viime viikolla ja meidän assistentti lupasi soitella palkkakonttoriin ja kysyä miten menetellään esim. tuon palkanmaksun kanssa. aiemmin mulle on työpaikka maksannut sen kolme ekaa äippälomakuukautta, mutta silloin en ollu hoitovapaalla, vaan jäin lomalle töistä. esimiehellekkin ilmoitin alkavasta lomasta, mutta se ei paljon voi auttaa, koska on saksalainen ja toimii siten myös saksasta käsin. ei siis tunne suomalaista järjestelmää, enkä sitä siltä vaadikkaan. lähin suomalainen esimies on taasen jenkeissä jonkin mittaisessa reissussa... no kai tähän jossain vaiheessa jokin selvyys tulee.

mulla olisi kyssäri huuliherpeksestä: sana herpes kuulostaa aina niin huolestuttavalta. mulla on siis joku näppy tuossa suupielessä. ei tykytä, kutise tai vaivaa, mutta on sellainen pienen finnin näköinen ja tulehtuessaan turvotti ainakin kuukausi sitten huulen. mulla huuliherpekset on aina olleet aika iisejä. saattaa päivän huulessa vaan tykytellä ja mennä sitten ohi. en muista koska mitään klassisisa rakkoja olisi tullu. nyt en siis tiedä onko herpes vai ei, mutta jos on, niin vaatiiko se raskauden aikana mitään erityistä hoitoa tms? jokin herpesviruksistahan on haitallinen vauvalle, mutta onko se vaan lähinnä synnytyksen aikana saatu tartunta?

vapputunnelmia yritetään herätellä esiin. ehkä se siitä, kun puhalletaan kersojen kanssa palloja ja ajattelin kokeilla munkin paistoa. sima on ihan kaupan kamaa, en alkanu sitä ite väsäämään. illalla on naapureitten kanssa grillaamista ja huomenna tätä työnjuhlaa meinataan juhlistaa pihahommien merkeissä. näin "hurjat" on vappusuunnitelmat meillä. en ole oikein koskaan ollut vappuihminen, edes opiskelijana, mutta onhan se hyvä syy pitää pienet pirskeet ja kun viikolle osuu, niin yksi vapaapäivä on aina tervetullut.

aamupalan laittoon, pienokaisetkin varmaan kohta heräilee.

riemukasta vappua kaikille ja kuullumisiin!

jari-maija 26+1

ps. käytiin katsomassa suvun uusinta tulokasta, viikon vanhaa poika-vauvaa ja kyllä se oli ihmeen pieni, vaikka oli himpun auki 4kg. lutunen...
 
vauvamaha82
Heippa kaikille!

Oon tähän asti vaan lueskellut näitä juttuja ja jotain kysäisin viime viikolla ja aloinkin ihmettelemään miksen aikaisemmin oo tajunnut täältä kysyä mielipiteitä jne..! :)

Liittyisin siis teidän seuraan jos vaan mahtuu mukaan... :) Odotan siis esikoista ja la on 16.8. Eli 25.viikko menossa. Avomiehen kanssa asustelen.

Sellaista kysyisin, että te jotka käytte töissä: miten ootte jaksaneet siellä? Itse olen hoitotyössä ja työ aika raskasta fyysisesti ja henkisestikin ajoittain. Tuntuu etten millään jaksais olla siellä, työpäivän jälkeen ei jaksa muuta kuin maata sohvalla ja nukkua ja odottaa että taas pitää mennä töihin ja edessä taas sama sohvalla makailu.. Välillä teen myös tosi pitkiä päiviä ja ne aiheuttaa sen, että vatsa menee ihan pinkeeks ja en voi kuin istua. Haluaisin tehdä työni "kunnolla" enkä ns. puoliteholla.. Mitä mun pitäis teidän mielestä tehdä? Hakea sairaslomaa, mutta millä ihmeen perusteluilla...? Selkäkivusta olin jo pari-kolme viikkoa, mutta se on ONNEKS helpottanut! SI-nivel on siis löystynyt ja siitä sit tuli tosi karmeita kipuja.

Mutta nyt olis vapaata pari päivää! :) Hyvää vappua kaikille!

T: Vauvamaha ja pikkuinen 24+4
 

Yhteistyössä