Elovauvat 2014 <3 *maaliskuussa*

Mulla oli tänään rakenneultra ja pikkuisella on kaikki hyvin ja rakenteet on kaikki niinkuin pitää!!! On niin onnellinen olo että pikkuinen voi hyvin :heart:
Hassu olo, oon pelännyt ja odottanut tätä päivää niin paljon ja nyt ultra on takanapäin ja kaikki on hyvin! Nyt yhtäkkiä voisi ajatella kaikkea sitä mitä en ole oikein uskaltanut ennen rakenneultraa. Pari viime päivää oli tosi raskaita, jännitti niin kovasti ja muistot nousivat mieleen. Nyt niin huojentunut olo.
Voi että, pikkuinen oli oikein suloinen ja vilkas tapaus :heart:

Ultraava lääkäri oli ihana, tosi sympaattinen ja selitti kaiken tarkkaan. Saatiin 20 kuvaa mukaan! Ja poikavauva sieltä siis on tulossa edelleen, varmistui edelleen:)

luna ja palleroinen 20+0
 
Moikka moi! Pitkästä aikaa tänne taas kirjoittelen, tuo penteleen facebook on vaan niin paljon helpompikäyttöinen!

Meillä oli rakenneultra tänään ja vaavilla kaikki hyvin, rakenteet mainiot, kokonsa puolesta vastasi reilua viikkoa isompaa, painoarvio 414g :) ja..... Meille on tulossa POIKA <3 tyttöolo ollut kyllä alusta asti, mutta olen enemmän kuin tyytyväinen pienestä pojasta!

Huomenna on jännä päivä, julkistan raskauden aprillipäivän kunniaksi ;D

tipsula ja toukkapoika 20+2
 
Moikka!
Meilläpä on monella ollut tänään ru. Meilläkin siis oli. Hyvin vauvelit vastasi viikkojaan, eli on tulossa ainakin tyttö :) Toisesta ei varmaksi pystynyt sanomaan kumpi on. Jännitetää sitä vielä neljä viikkoa.

Elikä seuraava äitipolikäynti on 29.4. Mulla ei ole tavallisia neuvolalääkärikäyntejä enään ollenkaan vaan kaikki tarkastukset tehdään äitipolilla. Paikat oli edelleen hyvässä kunnossa, kohdunkaula jopa melkein 5cm pitkä :)

Mmaria ja vauvelit 21+5
 
Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista ja lupauksista! Poikalupauksia oikein satelee... :D --- Mulla on parin tunnin päästä se kontrolliultra, vähän meinaa jännittää... Mutta luottavaisena olen kuitenkin. <3 --- Tänään muuten tuunaan huhtikuun ketjun, joten pitäkää sitä silmällä! --- Pinsuli ja himpula 22+5 <3
 
Aurinkoista huomenta!! :)

Onnea onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista!! :) meillä on tänään iltapäivällä rakenneultra ja pikkaisen tässä alkaa jo jännittää, että onhan kaikki hyvin jne.. Ja sukupuoli. Poikaolo hiukan on ja sopisi tähän ketjuun, kun tuntuu että poikalupauksia on tullut. Mutta saapi nähdä. :)

Hyvää tiistaita kaikille! :flower:

Saanuska ja Sixten 21+2 :heart:
 
Oi, ihania ultrauutisia vaan satelee. :heart: Ja lisää poikia :D onneks sieltä Mmarialta ainakin on tulossa myös prinsessavahvistusta ;) Ja olipas sulla tosiaan pitkä kohdunkaula, harvoin kuullutkaan noin pitkästä. Ja Luna on saanut kyl ihan hirveesti kuvia mukaan! Mekin saatiin reilu kymmenen, mutta että 20!!! Ihanaa!
Tsemppiä taas tämän päivän ultralaisille!

Huomenna meillä olis se laaja neuvola (tätä ei tartte päivittää). Toivottavasti saatais myös kaikki kelalle tarvittavat paprut jo mukaan =)

Mikä muuten noissa äitipolikäynneissä on ideana, ei meikäl vaan semmossii ole.. :O Mistähän johtunee...

Hei ja meitsi kaipais vähän aprillipilavinkkejä miehelle! Mietin jo et soittasko sil töihin ja sanois, että nyt sitä on lähetty synnyttään :D
 
Se ois aprillipäivä ;) Mulla ois ollu mahdollista saada RU-aika tälle päivälle, mut jostain syystä pyysin toista päivää ;) En siis oo mitenkään taikauskoinen... Niinpä siis joudun vielä jännittämään kaksi päivää ja toivottavasti saan jonkun sinne mukaan ettei tarttis ottaa tota naperoa tutkimushuoneeseen mukaan, vaikka hyvin se on kyllä jaksanut joka kerta olla.

Aika on menny kyllä ihan siivillä ja maha on kasvanu ihan jättimäiseksi :O Mahakuvia en nyt tästä raskaudesta taida laittaa, kun jotenkin se on niin työn ja tuskan takana ton puhelimen kanssa (en siis omista kameraa). Edellisessä raskaudessa sain hyvin töissä laitettua kuvia ton Kaksplus appsin kautta, mut täällä kotona se aina vaan takkuili. No, voihan se olla et innostun vielä yrittämään ;)

Liikkeitä täälläkin jo tuntuu enemmän, aika alhaalla tosin (navan alapuolella). Ilmeisesti se istukka on nyt sitten jämähtänyt tohon kohdun eteen...

Fiinaliin ihmisillä varmaan eri syistä noita äippäpolikäyntejä, mutta mulla ainakin siitä syystä kun edellinen syntyi 32+3 viikolla ja haluavat nyt varmistella että mitään hälyttävää ei ole näkösällä. Mulla siis alko mennä lapsivedet 29+ viikolla ja olin siitä asti NKL vuodelevossa. Mitään syytä veden menoon ei löytynyt. Eli mulla on nyt RU-ultran yhteydessä lääkärin tarkastus ja sitten tietenkin tulee vielä synnytystapa arviointi edellisen sektion takia.

Kummasti edellinen synnytys kummittelee takaraivossa, sitä ihan laskee viikkoja tohon 29. Johon ei siis oo enään pitkästi... Alitajuntaisesti koittaa saada kaikki siihen kuntoon kotona, että jos lähtö taas tulee...

Isommille lapsille ei olla vieläkään kerrottu, mutta ajattelin että ton ultran jälkeen näytän niille kuvat. Itse oon pitänyt raskaudesta suht matalaa profiilia ja ajattelin etten Facebookiin laita mitään, mutta anoppihan se oli tosi ajattelevainen ja julkisti tiedon siellä kysymättä meiltä mitään :mad:: /:mad:|O Kyllä pistää vihaksi!!

No eipä tässä muuta, nyt päiväunille ennenku pikkutirriäinen herää (herätti mut tänään 04.17, joten hieman jo väsyttää).

Mirka J. & Elma 21+3
 
Mä ainakin asun niin pienellä paikkakunnalla ettei meillä ole täällä ultralaitteita. Joten sen takia aina mennään äitipolille ultraan ja mulla on ainakin lääkäri aina joka käynnillä. Ja kaksosista johtuen mulla ei neuvolalääkäriä ole vaan äitipolilla tehdään seurannat. Toki käyn neuvolassa terveydenhoitajalla edelleen. Mulla nyt seuraavat pari kertaa käynnit neljän viikon välein ja sitten kahden ja lopuksi viikon välein. Kauhee tässähän aletaan olla aika pitkällä! Eilen sanottiin että kaksosia odottava rv28 vastaa yhtä odottavan rv35. Joten ehkä mulla on jo oikeus olla väsynyt. En mitenkään jaksanut tänään töihin. Soitan neuvolaan jahka on soittoaika ja pyydän lepolomaa kun ei oikeesti vaan jaksa tän mahan kanssa.
 
Onneksi potutukseen ei voi kuolla. Tänään soittivat keskusneuvolasta, että rakenneultran aikaa pitää muuttaa. Hyvä puoli on se, että se siirtyi päivän aikaisemmaksi eli ensi maanantaiksi, mutta huono puoli ja syypää potutukseen on se, että mieheni ei nyt sitten pääse mukaan. :( Siskoni tulee mukaan hoitamaan esikoista siksi aikaa, muuten tuo ei olisi onnistunutkaan. Meinasi hoitaja jo miettiä lähetteen laittoa terveystalolle.Tekisi mieli vaatia nyt sieltä neuvolasta esim. dvd:tä tuosta, jotta mies pääsisi näkemään pikkuisen, mutta ei siellä tietenkään sellaista mahdollisuutta ole, koska on julkinen paikka.

Minulle voisi muuttaa tuo RU 7.4.

Nyt mua alkoi todella paljon pelottamaan, että jos tuleekin huonoja uutisia ja joudun ne yksin ottamaan vastaan. Aikaisemmin ei huolestuttanut tuo asia, koska luotin siihen, että nt-ultrassa kaikki oli näyttänyt hyvältä ja mietin vain pikkuisen sukupuolta. Nyt tuo yksin jääminen sitten alkoi huolestuttamaan. :/

Kävin tänään hammaslääkärissä, kun paikkasivat yhden reän. Onneksi on taas tuntunut vatsassa liikettä, koska ensin pelästyin, että se puudute olisi jotenkin päässyt vaikuttamaan pikkuiseen. Nielasin sitä puudute-ainetta vähän, kun sitä valui suuhun, joten se varsinkin alkoi huolestuttamaan. Mutta onneksi nyt syötyäni on tuntunut taas jotain pientä ja toivon vain nyt, että pikkuinen siellä vain ilmoittaa itsestään.

Peppi1981 ja Vilperi 20+1
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä