Päivää mammoille ja tuleville mammoille!
Fiinaliina, oltiin Pohjois-Pohjanmaalla moikkaamassa mun sukulaisiani ja muutamaa ystävää
Aina harmittaa, kun asuvat niin kaukana... :/ Mutta mitäs läksin pois, oma moka vai miten se meni
Vauva potkiskelee yleensä alavatsassa tai tuossa navan alapuolella. Yleensä jommalla kummalla sivulla, useammin oikealla.
Harkkasupparit on yleensä kivuttomia, ja ne tuntuu yksinkertaisesti alavatsan kovettumisena. Siis alavatsa kiristyy ja kun sitä tökkii, niin se on kova. Ei niitä oikein voi olla huomaamatta
Mulla ainakin harkkasuppareihin liittyy pientä epämukavuuden tunnetta, mutta kipua ei ole onneksi ollut. Pikkuhiljaa se kipukin tulee mukaan (ainakin joillain).
Muistakaa muuten mainita neuvolassa jos teillä on harkkasuppareita! Ne ei vissiin suurimmalla osalla vaikuta kohdunkaulaan, mutta joillain vaikuttaa.
Peppi, mun kohdun korkein kohta on jossain navan korkeudella, uskon että sullakin kohtu on aivan normaalilla korkeudella
Tosi kiva, että se tarkastetaan pian!
(.) Napa kasvaa, vauva kasvaa. Hih
Mitään uusia vaivoja ei ole tullut, edelleen kärsitään ummetuksesta ja iskiaskivuista eniten. Kohdun kasvukipuja tuntuu myös aika ajoin. Mulla on muuten napa pullahtanut JO NYT sillain ulospäin XD Esikoisesta se tais pullahtaa jossain 25+ viikoilla. On se niin outoa, kun kaikki tapahtuu niin paljon aikaisemmin toisessa raskaudessa.
Päivitän muuten ihan just nyt
Pinsuli ja himpula 18+4 <3